КОМІСІЯ ПО РОЗГЛЯДУ СКАРГ
                   ПРИ ТЕНДЕРНІЙ ПАЛАТІ УКРАЇНИ

                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Протокол засідання
                                      Комісії по розгляду скарг
                                      при Тендерній палаті України
                                      21.09.2005  N 3


                             ВИСНОВОК
                       щодо розгляду скарги


     До Комісії по розгляду скарг  при  Тендерній  палаті  України
надійшла скарга    Приватного   підприємства   "Агробудспецсервіс"
(далі - Скаржник) від 05.09.2005 р.  N 97  (вх.  Тендерної  палати
України   від   12.09.2005  р.  N  24/09)  щодо  порушень  чинного
законодавства   при   організації    та    здійсненні    Державним
підприємством             "Центрально-Західна             Компанія
"Вуглеторфреструктуризація" (далі - Замовник) процедури  закупівлі
за державні кошти робіт з гірничотехнічної рекультивації породного
відвалу шахти N 6 "Нововолинська".

     Скарга Приватного підприємства  "Агробудспецсервіс"  (далі  -
Скарга) містить наступні вимоги:
     "1. Зупинити процедури закупівлі.

     2. Зобов'язати    замовника    торгів    привести    тендерну
документацію у відповідність із вимогами чинного законодавства.

     3. Подовжити   термін   подання   тендерних   пропозицій  для
врахування учасниками торгів внесених змін".
     Для розгляду   Скарги   від   Скаржника   надійшли   наступні
матеріали*:

     1. Копія скарги за N 91 від 02.09.2005 р.  з приводу порушень
Замовником організації та проведення відкритих торгів на закупівлю
робіт з гірничотехнічної рекультивації породного відвалу шахти N 6
"Нововолинська" (3 арк.).

     2. Додаток  до  скарги  за  N 91 від 09.09.2005 р.  з приводу
порушень Замовником організації та проведення відкритих торгів  на
закупівлю робіт з гірничотехнічної рекультивації породного відвалу
шахти N 6 "Нововолинська" (2 арк.).

     3. Копія  оголошення  про  проведення  відкритих  торгів   на
закупівлю робіт з гірничотехнічної рекультивації породного відвалу
шахти N 6 "Нововолинська",  опубліковане у ІАБ  "Вісник  державних
закупівель" N   33(202)/08.2005   р.,   оголошення   N  12656(ТРП)
(1 арк.).

     Згідно частини першої статті 37 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) Комісією по
розгляду скарг при Тендерній палаті України було направлено  запит
від   08.09.2005   р.   N   с-18/09   до  Державного  підприємства
"Центрально-Західна Компанія "Вуглеторфреструктуризація"  (далі  -
Замовник) щодо надання необхідних документів для розгляду скарги.
     Для розгляду   Скарги   від   Замовника   надійшли   наступні
матеріали*:

     1. Пояснювальна     записка    щодо    змісту    скарги    ПП
"Агробудспецсервіс" з приводу порушення процедури закупівлі  робіт
з  гірничотехнічної  рекультивації  породного  відвалу  шахти  N 6
"Нововолинська" (2 арк.).

     2. Копія   тендерної    документації    на    закупівлю    ДП
"Центрально-Західна  Компанія  "Вуглеторфреструктуризація" робіт з
гірничотехнічної  рекультивації  породного  відвалу  шахти   N   6
"Нововолинська" (18 арк.).

---------------
     * Комісія по розгляду скарг при Тендерній палаті  України  не
несе  відповідальності  за  достовірність  наданих  на дослідження
матеріалів.

     За результатом розгляду скарги на підставі наданих Скаржником
та  Замовником матеріалів Комісією по розгляду скарг при Тендерній
палаті України було встановлено наступне.

     1. Відповідно  до  ст.  15  Закону  України  "Про   закупівлю
товарів, робіт  і  послуг  за  державні  кошти"  від 22.02.2000 р.
N 1490-III ( 1490-14 ) (далі - Закон) замовник може  вимагати  від
учасників    надання    інформації    щодо    його   відповідності
кваліфікаційним вимогам,  а саме:  наявність  коштів  дозволу  або
ліцензії  на  виконання певних робіт чи послуг;  наявність коштів,
обладнання та  працівників  відповідної  кваліфікації,  які  мають
необхідні знання та досвід; сплата податків і зборів (обов'язкових
платежів),   передбачених   законодавством   України;   здійснення
підприємницької  діяльності  відповідно  до положень його статуту;
відсутність підстав для відмови  в  торгах,  передбачених  ст.  11
Закону; виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів.

     Оскільки перелік кваліфікаційних вимог,  встановлених Законом
( 1490-14 ),  є чітким,  замовник не має права встановлювати  інші
кваліфікаційні вимоги до учасника процедури закупівлі.

     Вимоги замовника,    встановлені   у   Розділі   2   "Перелік
документів,  що підтверджують кваліфікацію учасника" щодо  надання
учасником   у   складі   тендерної   пропозиції   документів,  які
підтверджують  кваліфікацію  оферти,  розрахунку  ціни   тендерної
пропозиції  на  виконання  послуг  по доставці вугілля побутового,
доручення  на  право  участі  у  процедурі   розкриття   тендерних
пропозицій, договорів з залізничними станціями на розвантаження та
перевантажування  вугілля  кам'яного,  договорів   із   вугільними
складами  на зберігання вугілля кам'яного (при відсутності власних
складів) є такими, що суперечать ст. 15 Закону ( 1490-14 ).
     Таким чином,   Скарга   в   цій   частині   є   доцільною  та
обґрунтованою.

     2. Пункт  4  Інструкції  для   учасників   торгів   Тендерної
документації Замовника передбачає, що "для визначення кваліфікації
Учаснику  необхідно  представити  документи   згідно   Розділу   2
Інструкції для учасників торгів".  Пунктом 4.2 зазначено,  що "щоб
пройти  кваліфікаційний  відбір,  Учасники   повинні   відповідати
наступним  вимогам:...  наявність відповідних дозволів та ліцензій
на виконання певних робіт чи послуг".
     Розділом 2 Інструкції для учасників торгів конкретизується ця
вимога,  а  саме  зазначається,  що  підтвердженням   кваліфікації
учасника  є "нотаріально завірена копія ліцензії з переліком робіт
провадження будівельної діяльності".
     Таким чином,   Скарга  в  частині  неконкретності  зазначення
Замовником виду ліцензії є безпідставною та необґрунтованою.

     3. У  тендерній  документації  в  п.  11.4  встановлено,   що
розрахунки  ціни  тендерної  пропозиції  мають  бути  підтверджені
наступними  документами,  серед  яких  є  "об'єктний  кошторис  та
відомість  трудомісткості  і  заробітної плати (заробітна плата не
повинна перевищувати 800,00 грн.)".  В той же  час  умови  п.  3.5
Розділу  3  "Проект  контракту"  встановлюють,  що  договірна ціна
з/плати на  1  робітника  в  режимі  повної   зайнятості   складає
600,00 грн.

     Отже, зазначена  вимога  проекту  договору  не узгоджується з
вимогами тендерної  документації,  що  суперечить  ст.  21  Закону
( 1490-14 ).

     В процесі  розгляду  Скарги  Комісією  по  розгляду скарг при
Тендерній палаті України Замовником були надані пояснення,  що при
підготовці  договору  була  допущена  механічна  помилка  (замість
800,00 грн.  було написано  600,00  грн.),  яка  буде  обов'язково
виправлена у встановленому Законом порядку.
     Таким чином,  Скарга   в   цій   частині   є   доцільною   та
обґрунтованою.

     4. Статтею   838   Цивільного  кодексу  України  (  435-15  )
передбачено,   що підрядник має право,  якщо інше  не  встановлено
договором,    залучити    до    виконання    роботи   інших   осіб
(субпідрядників),  залишаючись відповідальним перед замовником  за
результат  їхньої  роботи.  У  цьому разі підрядник виступає перед
замовником як генеральний підрядник,  а перед субпідрядником -  як
замовник.
     В розділі  3   "Проект   договору"   тендерної   документації
замовником   істотно   прописані   умови   залучення   підрядником
субпідрядних організацій.
     Таким чином   Скарга   в   цій  частині  є  безпідставною  та
необґрунтованою.

     5. Частина 3 п.  14.6 тендерної документації  встановлює,  що
тендерне   забезпечення   не   повертається   замовником   у  разі
невиконання інших вимог, передбачених тендерною документацією.
     В контексті  даного  питання  слід  наголосити,  що  зміни до
Закону України "Про закупівлю товарів,  робіт і послуг за державні
кошти" ( 1490-14 ) набувають чинності з 23.08.2005 р. Таким чином,
відповідно до листа-роз'яснення Міністерства економіки України від
05.09.2005  р.  N  55-36/2000  р.  ( v55-3665-05 )  якщо процедура
закупівлі розпочата до дати  набрання  чинності  Закону,  то  вона
здійснюється  до  свого  завершення відповідно до встановленого на
день початку процедури закупівлі порядку.  Днем початку  процедури
закупівлі   для   процедури   відкритих   торгів  вважається  день
відправлення для публікації оголошення про проведення торгів.
     Таким чином,  ч.  3  п.  14.6  тендерної  документації не має
юридичної сили,  оскільки процедура даної закупівлі  розпочата  до
внесення змін до Закону ( 1490-14 ).
     Таким чином,  Скарга   в   цій   частині   є   доцільною   та
обґрунтованою.

     6. Вимога  п.  22.2 тендерної документації замовника стосовно
того,  що "Тендерні пропозиції  вважаються  відповідними  вимогам,
якщо вони дотримуються вимог,  положень та обсягів робіт тендерної
документації без суттєвих відхилень.  Суттєвими відхиленнями є: а)
такі,   що   впливають   будь-яким   чином  на  обсяг,  якість  та
характеристики робіт;  б) такі,  що обмежують будь-яким чином,  що
суперечить  тендерній документації,  права замовника або обов'язки
Виконавця за Договором;  в) виправлення, які могли б несправедливо
впливати на конкурентноздатність інших Виконавців" суперечить ч. 2
ст.  27 Закону ( 1490-14 ),   в  якій  встановлено  беззастережний
обов'язок  замовника  відхиляти тендерну пропозицію,  якщо вона не
відповідає умовам тендерної документації.
     Таким чином,   Скарга   в   цій   частині   є   доцільною  та
обґрунтованою.

     7. Скарга в частині неправомірності встановлення Замовником в
п.  6  "Основні вимоги до предмета закупівлі та підтвердження його
відповідності  вимогам  тендерної  документації"   вимог   надання
учасником   для  виконання  замовлення  договорів  з  залізничними
станціями на розвантаження та перевантажування  вугілля  кам'яного
та договори із вугільними складами на зберігання вугілля кам'яного
(при  відсутності  власних   складів)   не   стосується   предмета
закупівлі.
     Таким чином,  зазначена вимога Скаржника є  безпідставною  та
необґрунтованою.

     8. Відповідно  до  вимог  ст.  21 Закону ( 1490-14 ) технічна
специфікація (технічне завдання)  тендерної  документації  повинна
містити детальний опис товарів,  послуг та робіт що закуповується;
з викладенням  об'єктивних  технічних  та  якісних  характеристик;
вимоги   щодо   технічних  характеристик  функціонування  предмета
закупівлі  та  посилання  на  стандартні  характеристики,  вимоги,
умовні  позначення  та  термінологію  робіт,  що закуповуються,  з
використанням існуючих міжнародних  або  національних  стандартів,
норм та правил.

     Відповідно до    Правил   визначення   вартості   будівництва
ДБН Д1.1.7-2000 ( v0285241-00 ) замовник повинен  надати  учаснику
для  підготовки  тендерної  пропозиції оформлені відповідним чином
наступні документи:  відомість обсягів робіт,  відомість  ресурсів
(без   зазначення   кошторисних   цін)   або   проектно-кошторисну
документацію.
     Таким чином,  замовнику  необхідно  внести зміни до тендерної
документації та привести технічне завдання тендерної  документації
у відповідність до вимог чинного законодавства України.

                          РЕКОМЕНДАЦІЇ:

     1. Замовнику  -  з метою запобігання порушенням законодавства
врахувати вищенаведені зауваження та усунути недоліки в  тендерній
документації.

     2. Міністерству   економіки  України  -  вимоги  Скаржника  -
Приватного підприємства "Агробудспецсервіс" частково  задовольнити
та  винести  рішення  про  подовження  терміну  подання  тендерних
пропозицій для врахування учасниками торгів внесених змін.

 Секретар Комісії по  розгляду
 скарг при Тендерній палаті
 України                                                Н.А.Баран