КОМІСІЯ ПО РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРИ ТЕНДЕРНІЙ ПАЛАТІ УКРАЇНИ

                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Протокол засідання Комісії
                                      по розгляду скарг при
                                      Тендерній палаті України
                                      21.09.2005  N 3


                             ВИСНОВОК
                       щодо розгляду скарги


     До Комісії  по  розгляду  скарг  при Тендерній палаті України
надійшла  скарга  Товариства    з    обмеженою    відповідальністю
"БМС Консалтинг"  від  05.09.2005 р.  N 430 (вх.  Тендерної палати
України  від  05.09.2005  р.  N  с-08/09)  щодо  порушень  чинного
законодавства при організації та здійсненні Міністерством праці та
соціальної політики України процедури закупівлі за державні  кошти
устаткування для автоматичного оброблення інформації.

     Скарга  Товариства      з      обмеженою     відповідальністю
"БМС Консалтинг" (далі - Скаржник) містить наступні вимоги:

     1) прийняти  скаргу  до  розгляду   та   зупинити   процедуру
закупівлі на встановлений законодавством строк;

     2) повідомити всіх учасників,  яких стосується ця скарга, про
її зміст, час та місце розгляду;

     3) відмінити торги,  усунути  порушення  та  внести  зміни  в
тендерну документацію.

     Для розгляду   скарги   від   Скаржника   надійшли   наступні
матеріали*:

     1. Скарга щодо порушення чинного законодавства  Міністерством
праці  та  соціальної  політики  України  при проведенні відкритих
торгів "Торги на закупівлю товарів устаткування для  автоматичного
оброблення     інформації"     (оголошення    N    12208(КОМ)    в
інформативно-аналітичному бюлетені "Вісник  державних  закупівель"
від 08.08.2005 р. N 32(201)) (4 арк.);

     2. Копія  тендерної  документації "Торги на закупівлю товарів
устаткування для автоматичного оброблення інформації" (24 арк.);

     3. Копія довідки про включення ТОВ "БМС Консалтинг" до ЄДРПОУ
(1 арк.);

     4. Копія    документального         підтвердження      сплати
"БМС Консалтинг" вартості тендерної документації (1 арк.);

     5. Копія   листа      Замовника     ТОВ   "БМС    Консалтинг"
N 6577/0/14-05/01-12 від 26.08.2005 р. (1 арк.);

     6. Копія    листа    Замовника   ТОВ   "БМС       Консалтинг"
N 6740/0/14-05/01-12 від 31.08.2005 р. (1 арк.);

     7. Копія   листа   Замовника     ТОВ      "БМС    Консалтинг"
N 6643/0/14-05/01-12 від 29.08.2005 р. (2 арк.);

     8. Копія    листа    Замовника     ТОВ     "БМС   Консалтинг"
N 6745/0/14-05/01-12 від 29.08.2005 р. (1 арк.);

     9. Копія листа ТОВ  "БМС  Консалтинг"     Замовнику    N  378
від 22.08.2005 р. (2 арк.);

     10. Копія  листа  ТОВ  "БМС  Консалтинг"  Замовнику   N   410
від 29.08.2005 р. (2 арк.).

     Згідно частини першої статті 37 Закону України "Про закупівлю
товарів,  робіт  і  послуг  за державні кошти" ( 1490-14 ) (далі -
Закон) Комісією по розгляду скарг  при  Тендерній  палаті  України
було направлено запит від 08.09.2005 р.  N с-04/09 до Міністерства
праці та  соціальної  політики  України  (далі  -  Замовник)  щодо
надання необхідних документів для розгляду скарги.

     Для розгляду   скарги   від   Замовника   надійшли   наступні
матеріали*:

     1. Пояснювальна записка;

     2. Копія тендерної документації;

     3. Копії   протоколів   засідань   тендерного  комітету  щодо
процедури закупівлі разом зі змінами,  що вносились  до  тендерної
документації;

     4. Копії листів від Міністерства до учасників торгів;

     5. Копії листів від Учасників торгів до Міністерства;

     6. Копію  оголошення  про  проведення  відкритих  торгів   на
закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти;

     7. Копію наказу про створення тендерного комітету.

_______________
     * Комісія  по  розгляду скарг при Тендерній палаті України не
несе відповідальності  за  достовірність  наданих  на  дослідження
матеріалів.

     За результатом розгляду скарги на підставі наданих Скаржником
та  Замовником матеріалів Комісією по розгляду скарг при Тендерній
палаті України було встановлено наступне.

     1. Тендерна  документація  замовника  по   лоту   4   містить
додаткову  вимогу,  згідно із якою в комплект поставки має входити
не менше ніж 3 оригінальних тонер-картриджі та інтерфейсний кабель
USB.  Ця  вимога  має  двоякий характер та може вплинути на цінову
пропозицію  учасника,  оскільки  не  встановлює  чітку   кількість
оригінальних   тонер-картриджів,  яку  учасник  повинен  надати  у
тендерній пропозиції разом із принтером.

     Рекомендуємо замовнику    внести    зміни    до     тендерної
документації,  чітко  визначивши,  яку  кількість тонер-картриджів
учасник має надати разом із принтером.

     Зауваження скаржника    щодо    необхідності    обов'язкового
встановлення замовником ресурсу друку картриджів є безпідставними,
оскільки  замовник,   виходячи   зі   свої   потреб,   має   право
встановлювати   у   тендерній   документації   будь-які   технічні
характеристики товару з урахуванням вимог Закону ( 1490-14 )  щодо
створення   рівних  та  конкурентних  можливостей  всім  учасникам
процедури закупівлі.

     2. Твердження  скаржника  щодо  встановлення   замовником   у
технічних  вимогах  тендерної  документації  по  лоту  4 "Принтер"
дискримінаційних вимог,  економічної необґрунтованості та  надання
конкурентних   переваг   одному  виробнику  не  були  обґрунтовані
належним чином та не підтверджені доказами.

     Таким чином,  скарга  в  цій  частині  є  необґрунтовною   та
безпідставною.

     3. Міністерство  праці  та соціальної політики України листом
про   внесення   змін   до    тендерної    документації         за
N 6643/0/14-05/01-12  від  29.08.2005 р.  встановило вимогу,  щодо
якої по Лоту  N  5  учасник  повинен  мати  сертифікат  Системного
Інтегратора на обладнання,  що поставляється. Але, в той же час, у
зв'язку із надходженням запитів від учасників  тендера  замовником
листом   про   внесення   змін  до  тендерної  документації     за
N 6745/0/14-05/01-12 від 31.08.2005  р.  були  внесені  відповідні
зміни   до   тендерної  документації,  а  саме:  вимогу  тендерної
документації щодо обов'язкової  наявності  Системного  Інтегратора
було  змінено.  Введена  норма,  згідно  якої наявність Системного
Інтегратора є бажаною, а не обов'язковою.

     Таким чином,  вимога  скаржника  щодо  усунення  вищезгаданої
вимоги   є   безпідставною,   оскільки  вона  вже  була  врахована
замовником,  не є обов'язковою умовою тендерної документації та не
впливає на оцінку тендерних пропозицій.

     4. Відповідно  до  вимог  ст.  15 Закону ( 1490-14 ) замовник
може  вимагати  від  учасників  надання   інформації   щодо   його
відповідності  кваліфікаційним  вимогам,  серед  яких  є наявність
коштів,  обладнання та працівників відповідної  кваліфікації,  які
мають  необхідні знання та досвід.  Оскільки відповідно до чинного
законодавства України це є право замовника,  а не його  обов'язок,
то  останній  має право встановлювати цю вимогу стосовно будь-якої
частини (лоту) предмета  закупівлі.  Таким  чином,  скарга  в  цій
частині є необґрунтовною та безпідставною.

     РЕКОМЕНДАЦІЇ:

     1. Міністерству  економіки  України  -  вимоги  скаржника  не
задовольнити.

     3. Замовнику - з метою запобігання  порушенням  законодавства
врахувати  вищенаведені зауваження та усунути недоліки в тендерній
документації.

 Секретар Комісії
 по розгляду скарг
 при Тендерній палаті України                            Н.А.Баран