КОМІСІЯ ПО РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРИ ТЕНДЕРНІЙ ПАЛАТІ УКРАЇНИ

                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Протокол засідання Комісії
                                      по розгляду скарг при
                                      Тендерній палаті України
                                      21.09.2005  N 3


                             ВИСНОВОК
                       щодо розгляду скарги


     До Комісії  по  розгляду  скарг  при Тендерній палаті України
надійшла скарга Приватного підприємства "Агробудспецсервіс"  (далі
- Скаржник) від 05.09.2005 р.  N 93 (вх.  Тендерної палати України
від 12.09.2005 р. N 20/09) щодо порушень чинного законодавства при
організації      та     здійсненні     Державним     підприємством
"Центрально-Західна компанія "Вуглеторфреструктуризація"  (далі  -
Замовник)  процедури закупівлі за державні кошти вугілля кам'яного
АМ та ДГ - 23730,30.

     Скарга Приватного підприємства  "Агробудспецсервіс"  (далі  -
Скарга) містить наступні вимоги:

     "1. Зупинити процедури закупівлі.
     2. Зобов'язати    замовника    торгів    привести    тендерну
документацію у відповідність із вимогами чинного законодавства.

     3. Подовжити   термін   подання   тендерних   пропозицій  для
врахування учасниками торгів внесених змін".

     Для розгляду   Скарги   від   Скаржника   надійшли   наступні
матеріали*:

     1. Копія скарги за N 93 від 05.09.2005 р.  з приводу порушень
Замовником організації та проведення відкритих торгів на закупівлю
вугілля кам'яного АМ та ДГ - 23730,30. (3 арк.).

     2. Копія  оголошення  про  проведення  відкритих  торгів   на
закупівлю  вугілля  кам'яного АМ та ДГ - 23730,30,  опубліковане у
ІАБ "Вісник державних закупівель" N 33(202)/08.2005 р., оголошення
N 12659(ПАЛ) (1 арк.).
     Згідно частини першої статті 37 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) Комісією по
розгляду  скарг при Тендерній палаті України було направлено запит
від  08.09.2005  р.   N   с-10/09   до   Державного   підприємства
"Центрально-Західна   компанія   "Вуглеторфреструктуризація"  щодо
надання необхідних документів для розгляду скарги.

     Для розгляду   Скарги   від   Замовника   надійшли   наступні
матеріали*:

     1. Пояснювальна    записка,    щодо    змісту    скарги    ПП
"Агробудспецсервіс"   з   приводу  порушення  процедури  закупівлі
вугілля кам'яного АМ та ДГ - 23730,30 (3 арк.).

     2. Копія    тендерної    документації    на    закупівлю   ДП
"Центрально-Західна компанія  "Вуглеторфреструктуризація"  вугілля
кам'яного АМ та ДГ - 23730,30 (11 арк.).

     3. Копія протоколу розкриття тендерних пропозицій за N 3 від
07.09.2005 р. (2 арк.).

---------------
     * Комісія  по  розгляду скарг при Тендерній палаті України не
несе відповідальності  за  достовірність  наданих  на  дослідження
матеріалів.

     За результатом розгляду скарги на підставі наданих Скаржником
та Замовником матеріалів Комісією по розгляду скарг при  Тендерній
палаті України було встановлено наступне.

     1.  Відповідно  до  ст.  15  Закону  України  "Про  закупівлю
товарів,  робіт  і  послуг  за  державні  кошти" від 22.02.2000 р.
N  1490-III  ( 1490-14 ) (далі - Закон) замовник може вимагати від
учасників    надання    інформації    щодо    його   відповідності
кваліфікаційним  вимогам,  а  саме:  наявність  коштів дозволу або
ліцензії  на  виконання  певних робіт чи послуг; наявність коштів,
обладнання  та  працівників  відповідної  кваліфікації,  які мають
необхідні знання та досвід; сплата податків і зборів (обов'язкових
платежів),   передбачених   законодавством   України;   здійснення
підприємницької  діяльності  відповідно  до положень його статуту;
відсутність  підстав  для  відмови  в  торгах, передбачених ст. 11
Закону;  виконання  аналогічних  за предметом закупівлі договорів.
Оскільки  перелік  кваліфікаційних  вимог, встановлених Законом, є
чітким,  замовник  не  має права встановлювати інші кваліфікаційні
вимоги до учасника процедури закупівлі.
     Вимоги замовника,   встановлені   у   Розділі   2    "Перелік
документів,  що підтверджують кваліфікацію учасника", щодо надання
учасником  у   складі   тендерної   пропозиції   документів,   які
підтверджують   кваліфікацію  оферти,  розрахунку  ціни  тендерної
пропозиції на виконання послуг  до  доставці  вугілля  побутового,
доручення   на   право  участі  у  процедурі  розкриття  тендерних
пропозицій, договорів з залізничними станціями на розвантаження та
перевантажування   вугілля   кам'яного,  договорів  із  вугільними
складами на зберігання вугілля кам'яного (при відсутності  власних
складів) є такими, що суперечать ст. 15 Закону ( 1490-14 ).
     Таким чином,  Скарга   в   цій   частині   є   доцільною   та
обґрунтованою.

     2. Тендерна  документація замовника в п.  2.1 "Інструкції для
учасників торгів" встановлює,  що учасник має право  запропонувати
поставку вугільної продукції по всіх або кількох пунктах поставки,
які надані у Додатку N 2 "Таблиця цін та пункти поставки". Додаток
2  до  тендерної документації дійсно містить чіткий перелік частин
предмету закупівлі (лотів),  щодо яких учасник має право  подавати
тендерну   пропозицію.   Також  необхідно  зазначити,  що  надання
тендерного забезпечення щодо закупівлі в цілому та стосовно частин
предмету  закупівлі  чітко визначено замовником у п.  14 "Тендерне
забезпечення" тендерної документації.
     Таким чином   Скарга   в   цій  частині  є  безпідставною  та
необґрунтованою.

     3. Частина 3 п.  14.6 тендерної документації  встановлює,  що
тендерне   забезпечення   не   повертається   замовником   у  разі
невиконання інших вимог, передбачених тендерною документацією.
     В  контексті  даного  питання  слід  наголосити,  що зміни до
Закону  України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні
кошти" ( 1490-14 ) набувають чинності з 23.08.2005 р. Таким чином,
відповідно до листа-роз'яснення Міністерства економіки України від
05.09.2005  р.  N  55-36/2000  (  v55-3665-05  ),  якщо  процедура
закупівлі  розпочата  до  дати  набрання  чинності Закону, то вона
здійснюється  до  свого  завершення відповідно до встановленого на
день  початку  процедури закупівлі порядку. Днем початку процедури
закупівлі   для   процедури   відкритих   торгів  вважається  день
відправлення для публікації оголошення про проведення торгів.
     Таким чином,  ч.  3  п.  14.6  тендерної  документації не має
юридичної сили,  оскільки процедура даної закупівлі  розпочата  до
внесення змін до Закону ( 1490-14 ).
     Таким чином,  Скарга   в   цій   частині   є   доцільною   та
обґрунтованою.

     4. Вимога  п.  22.2 тендерної документації замовника стосовно
того,  що "Тендерні пропозиції  вважаються  відповідними  вимогам,
якщо вони дотримуються вимог,  положень та обсягів робіт тендерної
документації без суттєвих відхилень.  Суттєвими відхиленнями є: а)
такі,   що   впливають   будь-яким   чином  на  обсяг,  якість  та
характеристики робіт;  б) такі,  що обмежують будь-яким чином,  що
суперечить  тендерній документації,  права замовника або обов'язки
Виконавця за Договором;  в) виправлення, які могли б несправедливо
впливати на конкурентоздатність інших Виконавців" суперечить ч.  2
ст.  27 Закону ( 1490-14  ),  в  якій  встановлено  беззастережний
обов'язок  замовника  відхиляти тендерну пропозицію,  якщо вона не
відповідає умовам тендерної документації.
     Таким чином,   Скарга   в   цій   частині   є   доцільною  та
обґрунтованою.

     5. Замовник в п.  6 "Основні вимоги до предмета закупівлі  та
підтвердження  його  відповідності вимогам тендерної документації"
тендерної  документації  встановлює,  що  учасник  для   виконання
замовлення  повинен  мати  договори  з  залізничними  станціями на
розвантаження та перевантажування вугілля кам'яного та договори із
вугільними   складами   на   зберігання   вугілля  кам'яного  (при
відсутності власних складів).
     Відповідно до  ч.  4 ст.  15 Закону ( 1490-14 ),  замовник не
повен встановлювати дискримінаційні вимоги  до  учасників.  Вимога
замовника  щодо  наявності  у  учасника  договорів  з залізничними
станціями на розвантаження та перевантажування  вугілля  кам'яного
та   договорів   із  вугільними  складами  на  зберігання  вугілля
кам'яного (при відсутності  власних  складів)  є  дискримінаційною
умовою,  обмежує  коло  потенційних  учасників,  що  у  свою чергу
призводить до виникнення антиконкурентних дій, визначених ч. 2 ст.
15 Закону    України    "Про   захист   економічної   конкуренції"
( 2210-14 ), а саме - надання окремим суб'єктам господарювання або
групам  суб'єктів  господарювання  пільг  чи  інших  переваг,  які
ставлять їх у привілейоване  становище  стосовно  конкурентів,  що
призводить або може призвести до недопущення,  усунення, обмеження
чи спотворення конкуренції.
     Таким чином,   Скарга   в   цій   частині   є   доцільною  та
обґрунтованою.
     Щодо зауважень    скаржника    про   відсутність   умов   для
розвантаження вугілля на залізничній станції Олександрія необхідно
зазначити,   що   скаржником  не  надано  будь-яких  підтверджених
ґрунтовних  документів  щодо  відсутності  даної   можливості   на
відповідній станції.

     РЕКОМЕНДАЦІЇ:
     Міністерству економіки України:

     1. Вимоги     Скаржника     -     Приватного     підприємства
"Агробудспецсервіс" частково задовольнити.

     2. Враховуючи,  що  на момент проведення засідання Комісії по
розгляду скарг при Тендерній палаті України  Замовником  вже  було
здійснено розкриття тендерних пропозиції учасників торгів,  про що
свідчить  наданий  Замовником  протокол  розкриття  за  N  3   від
07.09.2005  р.,  -  процедуру  закупівлі за державні кошти вугілля
кам'яного АМ та ДГ - 23730,30 відмінити.

     3. Зобов'язати Замовника  привести  тендерну  документацію  у
відповідність  до  вимог  Закону  (  1490-14  )  та здійснити нову
процедуру закупівлі за державні кошти вугілля кам'яного АМ та ДГ -
23730,30.

 Секретар Комісії
 по розгляду скарг
 при Тендерній палаті України                            Н.А.Баран