КОМІСІЯ ПО РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРИ ТЕНДЕРНІЙ ПАЛАТІ УКРАЇНИ

                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Протокол засідання Комісії
                                      по розгляду скарг при
                                      Тендерній палаті України
                                      21.09.2005  N 3


                             ВИСНОВОК
                       щодо розгляду скарги


     До Комісії  по  розгляду  скарг  при Тендерній палаті України
надійшла скарга Підприємства з іноземними інвестиціями  Товариства
з обмеженою   відповідальністю  "Інтертехнологія"  від  01.09.2005
N 311 (вх. Тендерної палати України від 12.09.2005 N с-19/09) щодо
порушення   норм   чинного   законодавства   Тендерним   комітетом
Державного центру зайнятості при визначенні учасника  -  переможця
проведеної процедури закупівлі видавничо-поліграфічної продукції.

     Скарга Підприємства  з  іноземними  інвестиціями Товариства з
обмеженою відповідальністю  "Інтертехнологія"  (далі  -  Скаржник)
містить вимогу вивчити ситуацію,  що склалася, та прийняти рішення
за результатами розгляду спірного  питання.  При  розгляді  скарги
врахувати положення ч.  3, ч. 4, ч. 5 ст. 37 Закону ( 1490-14 ), а
саме   зупинити    процедуру    закупівлі    і    повідомити    ПП
"Інтертехнологія"  ТОВ  про час і місце розгляду скарги.  Прийняти
відповідне рішення з викладенням всіх обставин та обґрунтувань,  а
також  врахувати  положення Бюджетного кодексу України ( 2542-14 )
та роз'яснення  Міністерства  економіки  України  від   18.08.2005
N 55-48/1832   "Щодо   перевірки  відкритих  торгів  на  закупівлю
продукції  друкованої  та  послуг,   пов'язаних   з   поліграфією,
проведених Київським міським центром зайнятості у 2005 році".

     Для розгляду   скарги   від   Скаржника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Копія листа ПІІ ТОВ "Інтертехнологія" від 08.09.2005 N 323
з додатками.

     2. Копія скарги ТОВ "Інтертехнологія" від 01.09.2005  N  311,
адресованої   Міністерству  економіки  та  з  питань  європейської
інтеграції України та Державному центру зайнятості;

     3. Копія повідомлення ПІІ ТОВ "Інтертехнологія" про акцепт та
результати процедури закупівлі від 30.08.2005 N ДЦ-18-4578/0/6-05.

     4. Копія листа Міністерства економіки України від  18.08.2005
N   55-48/1832  "Щодо  перевірки  відкритих  торгів  на  закупівлю
продукції  друкованої  та  послуг,   пов'язаних   з   поліграфією,
проведених  Київським  міським  центром  зайнятості  у 2005 році",
адресованого ПІІ  ТОВ  "Інтертехнологія"  та  Київському  міському
центру зайнятості.

     5. Копія   пояснення   щодо  тендеру  (відкритих  торгів)  на
закупівлю    видавничо-поліграфічної     продукції     ПІІ     ТОВ
"Інтертехнологія  від  30.08.2005  N 308,  адресованого тендерному
комітету Державного центру зайнятості.

     6. Копія листа Державного центра  зайнятості  від  02.09.2005
N ДЦ-11-4641/0/6-05,  адресованого ПІІ ТОВ "Інтертехнологія",  про
розгляд листа ПІІ ТОВ "Інтертехнологія" від 30.08.2005 N 308.

     7. Копія  доповнення  до  скарги  від   05.09.2005   N   315,
адресованої   Міністерству  економіки  та  з  питань  європейської
інтеграції України та Державному центру зайнятості.

     8. Копія листа Державного центру  зайнятості  від  12.04.2005
N ДЦ-18-1781/0/6-05 про перенесення терміну проведення тендера.
     Згідно частини першої статті 37 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) Комісією по
розгляду скарг при Тендерній палаті України було направлено  запит
від  13.09.2005  N с-16/09 до Державного центру зайнятості (далі -
Замовник) щодо надання необхідних документів для розгляду скарги.

     Для розгляду   скарги   від   Замовника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Копія   тендерної   документації,   затвердженої   головою
тендерного комітету Державного центру зайнятості 11.03.2005.

     2. Копія  змін  до  тендерної   документації   на   закупівлю
видавничо-поліграфічної продукції          від          12.08.2005
N ДЦ-18-4294/0/6-05.

     3. Копія   тендерної    пропозиції    скаржника    ПІІ    ТОВ
"Інтертехнологія" згідно реєстрів.

     4. Копія   протоколу   розкриття   тендерних  пропозицій  від
26.08.2005 N 2  з  додатком  N  1  "Інформація  про  наявність  та
правильність  оформлення всіх необхідних документів,  передбачених
тендерною документацією".

     5. Копія протоколу оцінки тендерних пропозицій та  визначення
переможця від 30.08.2005 N 3.

     6. Копії    повідомлень    учасникам    торгів    (ПІІ    ТОВ
"Інтертехнологія",  ПП "Видавництво Фенікс",  ВАТ "Поліграфкнига",
ТОВ  "Гнозіс")  про  акцепт  та результати процедури закупівлі від
30.08.2005 N ДЦ-18-4578/0/6-05.

     7. Копія пояснення Державного центру зайнятості  щодо  змісту
N ДЦ-11-4641/0/6-05.

     8. Довідка   Державного   центру   зайнятості  про  очікувану
вартість закупівлі від 15.09.2005 N ДЦ-18-4863/0/6-05.
     За результатом розгляду скарги на підставі наданих Скаржником
та Замовником матеріалів Комісією по розгляду скарг при  Тендерній
палаті України було встановлено наступне.
     Скаржник листом від 30.08.2005 N 308 надіслав  до  тендерного
комітету  Замовника  пояснення щодо проведення відкритих торгів на
закупівлю  видавничо-поліграфічної  продукції.  В  листі  Скаржник
зазначив,  що  тендерна  пропозиція  ПП  "Видавництво  "ФЕНІКС" не
відповідає вимогам  ч.  7  ст.  51  Бюджетного   кодексу   України
( 2542-14 ),  де визначено що розпорядник бюджетних коштів приймає
рішення про оплату  після  отримання  товарів,  робіт  та  послуг,
відповідно  до  умов  взятого  бюджетного  зобов'язання  та  подає
доручення на здійснення  платежу  органу  Державного  казначейства
України, якщо інше не передбачено нормативно-правовими актами.
     Тендерним комітетом Замовника проведено  засідання  (протокол
засідання тендерного комітету від 02.09.2005), на якому розглянуто
звернення Скаржника щодо законності змісту тендерної  документації
від  30.08.2005  N  308  та  прийнято  рішення  щодо правомірності
визначення  в   критеріях   оцінки   "Умови   оплати"   можливості
попередньої оплати.
     Скаржник не  погодився   з   рішенням   тендерного   комітету
Замовника  та подав скаргу до Міністерства економіки України та до
Тендерної  палати  України  щодо  порушення  Замовником  процедури
закупівлі.
     Відповідно до   ч.   5   ст.   8    Закону    України    "Про
загальнообов'язкове  державне  соціальне  страхування  на  випадок
безробіття"  (  1533-14  )  кошти  фонду  не включаються до складу
Державного бюджету України. Бюджетним кодексом України ( 2542-14 )
регулюються відносини, що виникають у процесі складання, розгляду,
затвердження,   виконання  бюджетів  та  розгляду  звітів  про  їх
виконання,  а також  контролю  за  виконанням  Державного  бюджету
України  та  місцевих  бюджетів  (ч.  1  ст.  1 Бюджетного кодексу
України).
     Слід зазначити,  що згідно з п.  36 ст.  2 Бюджетного кодексу
України ( 2542-14 ) розпорядниками  бюджетних  коштів  є  бюджетні
установи   в   особі  їх  керівників,  уповноважені  на  отримання
бюджетних асигнувань,  взяття бюджетних зобов'язань та  здійснення
видатків з бюджету.  Таким чином,  вимоги ч.  7 ст.  51 Бюджетного
кодексу України  поширюються  тільки  на  розпорядників  бюджетних
коштів,  яким  не  є  Замовник.  Наказ  Міністерства  фінансів від
06.04.98 N 83 (  z0251-98  )  "Про  порядок  укладання  угод  щодо
надання   послуг   (виконання  робіт)  та  придбання  матеріальних
цінностей у суб'єктів господарювання,  оплата яких проводиться  за
рахунок  бюджетних  коштів"  також  не  поширюється  на  укладання
договорів Замовником.
     При укладанні  договорів Замовник повинен керуватися ст.  ст.
627,  692,  693 Цивільного кодексу України  (  435-15  ),  в  яких
зазначено, що:
     - сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента
та визначенні умов договору;
     - договором    купівлі-продажу    може    бути    передбачено
розстрочення платежу;
     - у договорі може встановлюватися обов'язок покупця  частково
або повністю оплатити товар до його передання продавцем (попередня
оплата).
     Крім того,  під  час  розгляду  скарги були виявлені наступні
порушення законодавства про закупівлю, а саме:

     1. Відповідно до внесених змін до тендерної документації  від
12.08.2005  р.  N  ДЦ-18-4294/016-05 пунктом 5 Додатка 3 "Тендерні
форми"  визначено,  що  учасник,  пропозиція  якого   акцептована,
здійснює  оплату  організації  -  Консультанту  торгів  послуги за
інформаційний та юридичний супровід процедури закупівлі протягом 5
робочих  днів  з моменту отримання акцепту тендерної пропозиції на
рахунок  Консультанта,  згідно   укладеної   між   Замовником   та
Консультантом угоди (договір на користь третьої особи).
     В той же час п.  7.5 "Ціни пропозиції" тендерної документації
та   п.  9  Додатка  1  тендерної  документації  не  приведений  у
відповідність згідно внесених змін.

     2. В пункті  12.1  тендерної  документації  зазначається,  що
забезпечення   тендерної   пропозиції  має  бути  подано  у  формі
оригіналу гарантії банку.  В той же час у  Додатку  1  "Інструкції
учасникам" в п.  5 вказується,  що учасники торгів,  відповідно до
ст.  12 тендерної документації,  мають право подавати пропозиції у
формі  банківської  гарантії  або  переказного  векселя.  Оскільки
переказний вексель є іншим різновидом форми  надання  забезпечення
тендерної  пропозиції,  то  зазначення  векселю  у  Додатку  1  не
узгоджується з вимогами тендерної документації та оголошенням  про
торги,  в  яких передбачена лише одна форма надання забезпечення -
банківська гарантія.

     3. Відповідно  до  ст.  15  Закону  України  "Про   закупівлю
товарів, робіт  і  послуг  за  державні  кошти"  від 22.02.2000 р.
N 1490-III ( 1490-14 ) (далі - Закон) замовник може  вимагати  від
учасників    надання    інформації    щодо    його   відповідності
кваліфікаційним вимогам,  а саме:  наявність  коштів  дозволу  або
ліцензії  на  виконання певних робіт чи послуг;  наявність коштів,
обладнання та  працівників  відповідної  кваліфікації,  які  мають
необхідні знання та досвід; сплата податків і зборів (обов'язкових
платежів),   передбачених   законодавством   України;   здійснення
підприємницької  діяльності  відповідно  до положень його статуту;
відсутність підстав для відмови  в  торгах,  передбачених  ст.  11
Закону; виконання аналогічних за предметом закупівлі договорів.

     Оскільки перелік кваліфікаційних вимог,  встановлених Законом
(  1490-14  ),  є  чітко  визначеним,  замовник   не   має   права
встановлювати  інші  кваліфікаційні  вимоги  до учасника процедури
закупівлі.
     Таким чином,   вимога  замовника,  встановлена  у  Додатку  2
"Кваліфікаційні вимоги" щодо надання учасником  для  підтвердження
кваліфікації    детального   опису   упаковки,   у   якій   будуть
здійснюватись поставки  видавничо-поліграфічної  продукції,  що  є
об'єктом закупівлі,   є   такою,   що  суперечить  ст.  15  Закону
( 1490-14 ).

     РЕКОМЕНДАЦІЇ:

     1. Міністерству  економіки   України   -   вимоги   скаржника
Підприємства  з  іноземними  інвестиціями  Товариства  з обмеженою
відповідальністю "Інтертехнологія" не задовольняти.

     2. Замовнику - з  метою  запобігання  в  подальшому  порушень
законодавства   про  закупівлі  врахувати  зауваження  та  усунути
недоліки в тендерній документації.

 Секретар Комісії
 по розгляду скарг
 при Тендерній палаті України                            Н.А.Баран