ДЕРЖАВНИЙ ДЕПАРТАМЕНТ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ Л И С Т 05.03.2005 N 16-06/967 ...Відповідно до законів України про охорону прав на об'єкти інтелектуальної власності та Положення про Державний департамент інтелектуальної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.06.2000 р. N 997 ( 997-2000-п ), Держдепартамент є органом, що здійснює державну реєстрацію та ведення державних реєстрів щодо об'єктів права інтелектуальної власності. Законами України про охорону прав на об'єкти інтелектуальної власності не передбачено, що інформаційна система в мережі Інтернет (сукупність програмних засобів з власною адресою в мережі Інтернет) є об'єктом права інтелектуальної власності. Крім того, дія зазначених законів не поширюється на правовідносини, пов'язані з реєстрацією "програмних засобів", "сукупності програмних засобів", "інформаційних систем в мережі Інтернет". Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України ( 254к/96-ВР ), норми якої є нормами прямої дії, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Держдепартамент не є органом, який здійснює реєстрацію інформаційних систем в мережі Інтернет. Отже, Держдепартамент не може надати інформацію, про перелік зареєстрованих відповідно до вимог чинного законодавства України у сфері інтелектуальної власності інформаційних систем в мережі Інтернет, на яких може оприлюднюватися інформація щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти відповідно до вимог Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ). Відповідно до Закону України "Про авторське право і суміжні права" ( 3792-12 ) Держдепартамент може здійснити реєстрацію авторського права на комп'ютерну програму як на твір, але не на сукупність програмних засобів чи інформаційну систему в мережі Інтернет. При цьому зазначена реєстрація не є обов'язковою і здійснюється відповідно до норм Закону України "Про авторське право і суміжні права" та Порядку державної реєстрації авторського права і договорів, які стосуються права автора на твір, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 р. N 1756 ( 1756-2001-п ), які, зокрема, не передбачають надання витягу з Реєстру (частина 7 статті 4 Закону). Також необхідно зазначити, що реєстрація авторського права на твір (комп'ютерну програму) не може слугувати доказом того, що твір (комп'ютерна програма) відповідає обов'язковим вимогам частини 2 статті 4 Закону. Необхідно додати, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України "Про затвердження Положення про Національний реєстр електронних інформаційних ресурсів" від 17.03.2004 р. N 326 ( 326-2004-п ) на Державний комітет зв'язку та інформатизації України покладено обов'язок створення Національного реєстру електронних інформаційних ресурсів. Так, відповідно до даного Положення, Національний реєстр електронних інформаційних ресурсів ведеться з метою запровадження єдиної системи обліку електронних інформаційних ресурсів держави. Досліджуючи питання інформаційних систем в мережі Інтернет сфери держзакупівель, необхідно підкреслити, що стаття 4-1 Закону "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) не дає визначення того, які відомості має містити та що підтверджувати витяг з Державного реєстру патентів і деклараційних патентів України на винаходи або з Державного реєстру деклараційних патентів України на корисні моделі, а Закон України "Про авторське право і суміжні права" ( 3792-12 ) та Цивільний кодекс України ( 435-15 ) не передбачають надання витягів з Реєстрів.