ДЕРЖАВНИЙ ДЕПАРТАМЕНТ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ

                             Л И С Т

                     05.03.2005  N 16-06/967


     ...Відповідно  до законів України про охорону прав на об'єкти
інтелектуальної власності та Положення про  Державний  департамент
інтелектуальної   власності,   затвердженого  постановою  Кабінету
Міністрів  України  від  20.06.2000  р.  N  997  (  997-2000-п  ),
Держдепартамент  є  органом,  що  здійснює  державну реєстрацію та
ведення державних реєстрів  щодо  об'єктів  права  інтелектуальної
власності.   Законами   України   про   охорону  прав  на  об'єкти
інтелектуальної власності не передбачено,  що інформаційна система
в мережі Інтернет (сукупність програмних засобів з власною адресою
в мережі Інтернет) є  об'єктом  права  інтелектуальної  власності.
Крім    того,   дія   зазначених   законів   не   поширюється   на
правовідносини,  пов'язані  з  реєстрацією  "програмних  засобів",
"сукупності  програмних  засобів",  "інформаційних систем в мережі
Інтернет".

     Відповідно до  частини  2  статті  19   Конституції   України
( 254к/96-ВР ),  норми якої є нормами прямої дії, органи державної
влади  та  органи  місцевого  самоврядування,  їх  посадові  особи
зобов'язані  діяти  лише  на  підставі,  у  межах повноважень та у
спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

     Держдепартамент не  є  органом,  який   здійснює   реєстрацію
інформаційних систем в мережі Інтернет.  Отже,  Держдепартамент не
може надати інформацію,  про перелік зареєстрованих відповідно  до
вимог   чинного  законодавства  України  у  сфері  інтелектуальної
власності інформаційних систем в мережі  Інтернет,  на  яких  може
оприлюднюватися інформація щодо закупівлі товарів,  робіт і послуг
за  державні  кошти  відповідно  до  вимог  Закону  України   "Про
закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ).

     Відповідно до  Закону  України "Про авторське право і суміжні
права" (  3792-12  )  Держдепартамент  може  здійснити  реєстрацію
авторського  права  на комп'ютерну програму як на твір,  але не на
сукупність програмних засобів чи  інформаційну  систему  в  мережі
Інтернет.  При  цьому  зазначена  реєстрація  не  є обов'язковою і
здійснюється відповідно до  норм  Закону  України  "Про  авторське
право і суміжні права" та Порядку державної реєстрації авторського
права  і  договорів,  які  стосуються  права   автора   на   твір,
затвердженого постановою    Кабінету    Міністрів    України   від
27.12.2001 р.  N  1756  (  1756-2001-п   ),   які,   зокрема,   не
передбачають надання витягу з Реєстру (частина 7 статті 4 Закону).
Також необхідно зазначити, що реєстрація авторського права на твір
(комп'ютерну  програму)  не  може слугувати доказом того,  що твір
(комп'ютерна програма) відповідає обов'язковим вимогам  частини  2
статті 4 Закону.

     Необхідно додати,   що   відповідно   до  постанови  Кабінету
Міністрів України "Про  затвердження  Положення  про  Національний
реєстр електронних інформаційних ресурсів" від 17.03.2004 р. N 326
( 326-2004-п ) на  Державний  комітет  зв'язку  та  інформатизації
України   покладено   обов'язок  створення  Національного  реєстру
електронних інформаційних  ресурсів.  Так,  відповідно  до  даного
Положення,  Національний реєстр електронних інформаційних ресурсів
ведеться з метою запровадження єдиної системи  обліку  електронних
інформаційних ресурсів держави.  Досліджуючи питання інформаційних
систем  в  мережі   Інтернет   сфери   держзакупівель,   необхідно
підкреслити,  що стаття 4-1 Закону "Про закупівлю товарів, робіт і
послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) не дає визначення того,  які
відомості  має  містити  та  що  підтверджувати витяг з Державного
реєстру патентів і деклараційних патентів України на винаходи  або
з  Державного  реєстру  деклараційних  патентів України на корисні
моделі, а Закон України "Про  авторське  право  і  суміжні  права"
( 3792-12 ) та Цивільний кодекс України ( 435-15 ) не передбачають
надання витягів з Реєстрів.