КОМІСІЯ ПО РОЗГЛЯДУ СКАРГ
                   ПРИ ТЕНДЕРНІЙ ПАЛАТІ УКРАЇНИ

                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Протокол засідання Комісії
                                      по розгляду скарг при
                                      Тендерній палаті України
                                      21.09.2005  N 3


                             ВИСНОВОК
                       щодо розгляду скарги


     До Комісії по розгляду скарг  при  Тендерній  палаті  України
надійшла  скарга  ЗАТ  "Центр  слухової  реабілітації "Аврора" від
01.09.2005 р.  N   242   (вх.   Тендерної   палати   України   від
07.09.2005 р.  N  с-10/09) щодо порушень чинного законодавства при
здійсненні Інститутом      отоларингології      ім.      професора
О.А. Коломійченка  Академії  медичних  наук процедури закупівлі за
державні кошти слухових апаратів.

     Скарга ЗАТ "Центр  слухової  реабілітації  "Аврора"  (далі  -
Скаржник) містить наступні вимоги:
     "- просимо зупинити Торги на закупівлю слухових апаратів;
     - запросити  у  Замовника  торгів нашу тендерну пропозицію та
оцінити  "Тендерне  забезпечення"   на   відповідність   тендерній
документації Замовника".
     Для розгляду   скарги   від   Скаржника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Копія Скарги від 01.09.2005 р. N 242 - 2 арк.;

     2. Копія   Оголошення   про   проведення   торгів   (тендеру)
Інститутом отоларингології  ім.  професора  О.А.  Коломійченка  на
закупівлю  за  державні  кошти слухових апаратів,  надрукованого у
Віснику державних тендерів України N 27 (196) (оголошення N 09564,
стор. 24) - 1 арк.;

     3. Копія  Довідки  Головного  Управління  статистики  у місті
Києві від 10.02.2005 N 1832 про внесення ЗАТ "Аврора"  до  єдиного
державного реєстру підприємств та організацій України (ЄДРПОУ) - 1
арк.;

     4. Копія Протоколу розкриття тендерних  (цінових)  пропозицій
від  27.07.2005  р.  N  4  з  переліком  документів,  за  вимогами
тендерної документації,  що підтверджують кваліфікацію Учасників -
2 арк.;

     5. Копія  Повідомлення про відхилення тендерної пропозиції на
закупівлю слухових апаратів від 22.08.2005 р. N 414 - 1 арк.;

     6. Копія Повідомлення про відхилення скарги від 30.08.2005 р.
N 419, направлене ЗАТ "ЦСР "Аврора" - 1 арк.;

     7. Копія Повідомлення про відхилення скарги від 30.08.2005 р.
N 420, направлене всім учасникам торгів - 1 арк.
     Згідно частини першої статті 37 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) Комісією по
розгляду  скарг при Тендерній палаті України було направлено запит
від 07.09.2005 р.  N  с-10/09  до  Інституту  отоларингології  ім.
професора О.А.   Коломійченка   (далі  -  Замовник)  щодо  надання
необхідних документів для розгляду скарги.
     Для розгляду   скарги   від   Замовника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Пояснювальна     записка     Інституту     отоларингології
ім. професора   О.А.   Коломійченка   щодо   проведення  процедури
закупівлі від 13.09.2005 р. N 437 - 1 арк.;

     2. Копія тендерної документації на закупівлю послуг з ремонту
медичного обладнання - 25 арк.;

     3. Копія  Протоколу  розкриття тендерних (цінових) пропозицій
від  27.07.2005  р.  N  4  з  переліком  документів,  за  вимогами
тендерної документації,  що підтверджують кваліфікацію Учасників -
2 арк.;

     4. Копія   Протоколу   оцінки   тендерних   пропозицій    від
19.08.2005 р.   N   5,   з   додатком   1  "Таблиця  відповідності
медико-технічним вимогам" - 13 арк.;

     5. Копія Протоколу засідання  тендерного  комітету  Інституту
отоларингології ім.  професора О.А.  Коломійченка АМН України щодо
розгляду скарги ЗАТ "ЦСР "Аврора" від 30.08.2005 р. N 6 - 1 арк.;

     6. Копія Гарантії  Жовтневого  відділення  Промінвестбанку  в
м. Київ, надане ДП "Сіменс Україна" - 1 арк.;

     7. Копія Тендерної пропозиції ДП "Сіменс Україна" - 4 арк.;

     8. Копія  Тендерного  забезпечення АКБ "ТК Кредит",  наданого
ЗАТ "Центр слухової реабілітації "Аврора" - 2 арк.;

     9. Копія   Тендерної   пропозиції   ЗАТ    "Центр    слухової
реабілітації "Аврора" - 4 арк.;

     10. Копія  Договору  поставки  N  MED 072/53101 від 5 вересня
2005 р. - 6 арк.;

     11. Лист  Національного  банку  України  від  07.09.2005   р.
N 25-113/1412-89863  "Про  надання  правової оцінки документа" - 2
арк.;

     12. Копія   Повідомлення   про    відхилення    скарги    від
30.08.2005 р. N 420, направлене всім учасникам торгів - 1 арк.;

     13. Копія    Повідомлення    про    відхилення   скарги   від
30.08.2005 р. N 419, направлене ЗАТ "ЦСР "Аврора" - 1 арк.;

     14. Копія   листа   Міністерства   економіки   України    від
29.08.2005 р.  N  55-35/1942  щодо  рішення  по  скарзі  ЗАТ  "ЦСР
"Аврора" - 1 арк.;

     15. Копія Повідомлення про розгляд скарги від  26.08.2005  р.
N 435, направлене всім учасникам торгів - 1 арк.;

     16. Скарга   ЗАТ   "ЦСР   "Аврора",  направлена  на  Інститут
отоларингології ім.  професора О.А.Коломійченка  АМН  України  від
23.08.2005 р. N 239 - 1 арк.;

     17. Наказ  Міністерства  економіки  України від 12.08.2005 р.
N 249 ( v0249665-05 ) "Про рішення щодо скарги ТОВ "Альтаір"  -  2
арк.;

     18. Пояснювальна     записка     Інституту    отоларингології
ім. професора О.А.Коломійченка АМН України від 02.08.2005 р. 396 -
3 арк.;

     19. Копія  Скарги  ТОВ "Альтаір" N 404 від 27.07.2005 р.  - 2
арк.;

     20. Скарга ТОВ "Альтаір" N 404 від 27.07.2005 р. - 2 арк.;

     21. Копія  Рішення  Міністерства   економіки   України   щодо
розгляду скарги від 22.07.2005 р. N 55-35/1656;

     22. Повідомлення  учасникам  торгів  від 22.07.2005 р.  N 382
щодо змін в тендерній документації - 1 арк.;

     23. Повідомлення учасникам торгів від  21.07.2005  р.  N  380
щодо змін в тендерній документації - 1 арк.;

     24. Лист     Інституту    отоларингології    ім.    професора
О.А. Коломійченка АМН України ТОВ "Аврора" від 20.07.2005 р. N 373
- 1 арк.;

     25. Лист  ТОВ  "Аврора"  Голові тендерного комітету Розкладці
Анатолію Івановичу від 15.07.2005 р. N 200 - 1 арк.;

     26. Повідомлення учасникам торгів від  14.07.2005  р.  N  365
щодо змін в тендерній документації - 1 арк.;

     27. Повідомлення  учасникам  торгів  від 14.07.2005 р.  N 363
щодо змін в тендерній документації - 1 арк.;

     28. Запит ТОВ "НВП "Вабос"  від  12.07.2005  р.  N  309  щодо
отримання тендерної документації - 1 арк.;

     29. Роз'яснення   Інституту   отоларингології  ім.  професора
О.А. Коломійченка  АМН  України  від  14.07.2005  р.  N  362  щодо
отримання тендерної документації - 2 арк.;

     30. Запит  ТОВ  "НВП  "Вабос"  від  11.07.2005 р.  N 302 щодо
отримання роз'яснень по змісту тендерної документації - 3 арк.
     За результатом розгляду скарги на підставі наданих Скаржником
та Замовником матеріалів Комісією по розгляду скарг при  Тендерній
палаті України було встановлено наступне.
     Відповідно до  пп.  10.1   Інструкції   учасникам   тендерної
документації  тендерна  пропозиція  учасників  обов'язково повинна
супроводжуватись документом,  що підтверджує  внесення  тендерного
забезпечення, яке має бути подане у формі банківської гарантії або
грошового депозиту.
     Скаржником було   подано  тендерну  пропозицію  на  закупівлю
слухових  апаратів,  яка  супроводжувалась  документом   "Тендерне
забезпечення".
     Згідно листа Національного банку України  від  07.09.2005  р.
N 25-113/1412-8863   "Про   надання   правової  оцінки  документа"
документ "Тендерне забезпечення",  наданий Скаржником,  не містить
всіх  необхідних  реквізитів,  передбачених Положенням про порядок
здійснення  банками  операцій  за  гарантіями  в  національній  та
іноземних     валютах,    затвердженого    постановою    Правління
Національного банку України від 15.12.2004 р. N 639 ( z0041-05 ) і
тому не може вважатися банківською гарантією.
     Таким чином,  Замовником було відхилено  тендерну  пропозицію
скаржника  у  відповідності  до  вимог  частини 1 статті 27 Закону
України "Про закупівлю товарів,  робіт і послуг за державні кошти"
(   1490-14   )   як  таку,  що  не  відповідає  умовам  тендерної
документації.
     Слід зазначити,  що  під  час  розгляду  скарги були виявлені
наступні порушення законодавства про закупівлю, а саме:
     Пп. 6.6 тендерної документації,  п.  7 додатка 2 до тендерної
документації,  пп.  4.1 проекту Договору поставки містять  вимоги,
відповідно  до  яких  розрахунки  здійснюються  шляхом попередньої
оплати.
     Зазначена вимога  суперечить  частині  7 статті 51 Бюджетного
кодексу України  (  2542-14  ),  відповідно  до  якої  розпорядник
бюджетних  коштів  приймає  рішення  про оплату товарів,  робіт та
послуг після їх отримання.
     Пп. 10.6   містить   норму   щодо   неповернення   тендерного
забезпечення у випадку незгоди Учасника з виправленням  Замовником
арифметичної  помилки,  виявленої  під  час  зіставлення та оцінки
тендерних пропозицій.
     Зазначена вимога  суперечить  нормам статті 23 Закону України
"Про закупівлю  товарів,  робіт  і  послуг  за   державні   кошти"
( 1490-14 ) (далі - Закон) в редакції, діючій на момент проведення
тендеру,  яка містить вичерпний  перелік  підстав,  коли  тендерне
забезпечення замовником не повертається.
     Пп. 20.1 тендерної документації суперечить вимогам статті  11
Закону  (  1490-14  ),  відповідно до якої при з'ясуванні підстав,
зазначених в цьому підпункті,  замовник зобов'язаний  відмовити  в
участі такому учаснику, а "не може" відмовити.
     Додаток 3  до   тендерної   документації   містить   критерій
"технічні   характеристики".   Технічні   характеристики  предмета
закупівлі є складовою тендерної  документації  і  не  можуть  бути
критерієм оцінки.
     Методика оцінки тендерних  пропозицій  згідно  додатка  3  до
тендерної  документації  в  частині присвоєння балів за критеріями
"технічні   характеристики",   "гарантійне    обслуговування"    є
непрозорою,  оскільки  не  містить  докладної  методики розрахунку
балів за критерієм "гарантійне обслуговування", що могло призвести
до необ'єктивної та упередженої оцінки тендерних пропозицій.
     Слід також зазначити,  що  на  день  одержання  уповноваженим
органом  скарги  ЗАТ  "Центр  слухової  реабілітації "Аврора" (вх.
Мінекономіки від 07.09.2005 N 53/3047) договори про  закупівлю  за
результатами торгів Замовником було вже укладено (05.09.2005 р.).
     Враховуючи вищевикладене,  а також те,  що відповідно до п. 1
Порядку  розгляду  скарг  учасників  процедур державних закупівель
щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів,  робіт
і  послуг  за  державні кошти,  затвердженого наказом Міністерства
економіки  України  від  04.12.2000  р.  N  264  (   z0919-00   ),
Міністерство економіки України не має повноважень приймати рішення
за скаргою у разі,  коли на день  одержання  Міністерством  скарги
укладено   договір   про   закупівлю,   рекомендуємо  Міністерству
економіки України вжити відповідних заходів контролю, передбачених
чинним  законодавством  України  у сфері державних закупівель,  за
додержанням Замовником під час проведення вищезазначеної процедури
закупівлі  слухових  апаратів  вимог  законодавства  України  щодо
закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти.
     Комісія по  розгляду  скарг  при  Тендерній палаті України не
несе відповідальності  за  достовірність  наданих  на  дослідження
матеріалів.

 Секретар Комісії по розгляду
 скарг при Тендерній палаті України                      Н.А.Баран