КОМІСІЯ ПО РОЗГЛЯДУ СКАРГ
                   ПРИ ТЕНДЕРНІЙ ПАЛАТІ УКРАЇНИ

                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Протокол засідання Комісії
                                      по розгляду скарг
                                      при Тендерній палаті
                                      України
                                      13.10.2005  N 8


                             ВИСНОВОК
                       щодо розгляду скарги


     До Комісії  по  розгляду  скарг  при Тендерній палаті України
надійшла  скарга  відкритого  акціонерного  товариства   "Білицька
меблева  фабрика"  від 20.09.2005 р.  N 837 (вх.  Тендерної палати
України  від  04.10.2005  р.  N  с-27/10)  щодо  порушень  чинного
законодавства   при   проведенні   Державним   центром  зайнятості
Міністерства праці та соціальної  політики  України  -  виконавчою
дирекцією   Фонду   загальнообов'язкового  державного  соціального
страхування України на випадок безробіття процедури  закупівлі  за
державні кошти меблів (на замовлення).

     Скарга відкритого  акціонерного  товариства "Білицька меблева
фабрика" (далі - Скаржник) містить наступні вимоги:
     "- скасувати    рішення    Державного    центру    зайнятості
Міністерства праці та соціальної  політики  України  -  виконавчої
дирекції   Фонду   загальнообов'язкового   державного  соціального
страхування  України  на  випадок   безробіття   щодо   визначення
переможця  торгів  на  закупівлю  меблів  (під  замовлення) згідно
оголошення N 12899 (МЕБ)  у  "Віснику  державних  закупівель"  від
22.08.2005  р.  N  34  та відмінити торги як такі,  що проведені з
порушенням процедур закупівлі,  встановлені Законом  України  "Про
закупівлю  товарів,  робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 )
від 22 лютого 2002 року;
     -... зобов'язати   Державний  центр  зайнятості  Міністерства
праці та соціальної політики України -  виконавчу  дирекцію  Фонду
загальнообов'язкового  державного  соціального страхування України
на випадок безробіття провести відкриті торги на закупівлю  меблів
(під  замовлення)  з  можливістю  подання  тендерних пропозицій та
визначення переможця за окремими частинами (лотами) від загального
об'єму закупівлі".

     Для розгляду   скарги   від   Скаржника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Скарга від 20.09.2005 р. N 837 - 3 арк.;

     2. Копія Довідки з Єдиного державного реєстру підприємств  та
організацій   України   (ЄДРПОУ),   виданої  Головним  управлінням
статистики у Київській області,  від 01.02.2005 р.  N  377/2005  -
1 арк.;

     3. Копія   Повідомлення   про   внесення  змін  до  Тендерної
документації від 06.09.2005 р. N ДЦ-18-4678/0/6-05 - 1 арк.;

     4. Копія Оголошення торгів (тендера) Тендерної документації -
1 арк.

     5. Копія  Додатка  до  технічних вимог Тендерної документації
"Розподіл по центрах зайнятості" - 10 арк.;

     6. Копія  Тендерної  документації  на  закупівлю  меблів  (на
замовлення) - 23 арк.;

     7. Копія     листа     Замовника     від     06.09.2005    р.
N ДЦ-18-4678/0/6-05 щодо внесення змін до Тендерної документації -
1 арк.;

     8. Копія   Протоколу   розкриття   тендерних  пропозицій  від
13.09.2005 р. N 2 (з додатками) - 5 арк.;

     9. Копія Повідомлення  про  результати  проведення  процедури
відкритих торгів від 15.09.2005 р. N ДЦ-18-4862/0/6-05 - 1 арк.;

     Згідно частини першої статті 37 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) Комісією по
розгляду  скарг при Тендерній палаті України було направлено запит
від 04.10.2005  р.  N  с-13/10  до  Державного  центру  зайнятості
Міністерства  праці  та  соціальної  політики України - виконавчої
дирекції  Фонду   загальнообов'язкового   державного   соціального
страхування  України  на випадок безробіття (далі - Замовник) щодо
надання необхідних документів для розгляду скарги.

     Для розгляду   скарги   від   Замовника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Копія   Протоколу   розкриття   тендерних  пропозицій  від
13 вересня 2005 р. N 2 - 5 арк.;

     2. Копія  Тендерної  документації  на  закупівлю  меблів (під
замовлення) (із змінами та доповненнями) - 37 арк.;

     3. Копія     листа     Замовника     від     06.09.2005    р.
N ДЦ-18-4678/0/6-05 щодо внесення змін до Тендерної документації -
1 арк.;

     4. Копія  Оголошення  торгів  (тендера) на закупівлю товарів,
робіт і послуг за державні кошти - 1 арк.;

     5. Копія Додатка до технічних вимог щодо розподілу меблів  по
центрах зайнятості - 10 арк.;

     6. Довідка  Державного  центру  зайнятості  від 07.10.2005 р.
N ДЦ-18-5244/0/6-05 про наявність бюджетних коштів - 1 арк.;

     7. Копії  Повідомлень  про  результати  проведення  процедури
відкритих торгів - 4 арк.;

     8. Копія   Договору   від  21  вересня  2005  року  N  109  з
додатками - 18 арк.;

     9. Копія Тендерної пропозиції ВАТ "Білицька меблева фабрика",
що включає:
     - копію Реєстру наданих документів - 1 арк.;
     - копію Цінової пропозиції - 6 арк.;
     - копію калькуляцій на виготовлення кожної одиниці товарів  -
54 арк.;
     - відомості про ВАТ "Білицька меблева фабрика" - 1 арк.;
     - копію   довідки   про   діяльність  ВАТ  "Білицька  меблева
фабрика" - 2 арк.;
     - копію  Свідоцтва  про  державну  реєстрацію  ВАТ  "Білицька
меблева фабрика" - 1 арк.;
     - копію Статуту ВАТ "Білицька меблева фабрика" - 11 арк.;
     - інформацію про повноваження посадових  осіб  ВАТ  "Білицька
меблева фабрика" - 1 арк.;
     - копію Довіреності від 01.11.2004 р. N 1 - 1 арк.;
     - копію   Довідки  Жовтневого  відділення  Промінвестбанку  в
м. Києві від 09.09.2005 р.  N 3-1238 про відсутність  простроченої
заборгованості за кредитами та відсотками - 1 арк.;
     - копію Довідки ТОВ "КБ "Актив-банк" від 08.09.2005 р. N 8/13
про відсутність простроченої заборгованості за кредитами - 1 арк.;
     - копію   Довідки   ДПІ   в   м.   Ірпінь   про   відсутність
заборгованості   перед   бюджетом  зі  сплати  податків  і  зборів
(обов'язкових платежів) від 06.09.2005 р. N 12553/10/240 - 1 арк.;
     - опис  технічних можливостей ВАТ "Білицька меблева фабрика",
відомості  про  наявність  власної  виробничої  бази,  обладнання,
механізмів, транспортного підрозділу для виконання робіт - 2 арк.;
     - інформацію про заходи щодо  забезпечення  гарантій  якості,
екологічної безпеки - 2 арк.;
     - відомості про кваліфікацію спеціалістів,  що  безпосередньо
будуть залучатися до виконання договору - 1 арк.;
     - відомості   про   наявність   конструкторсько-дизайнерських
підрозділів за спеціалістами - 1 арк.;
     - Основні умови до договору - 1 арк.;
     - відомості  про аналогічні договори за предметом закупівлі -
2 арк.;
     - копію   довідки   Агентства   з   питань   банкрутства  від
09.08.2005 р. N 50/1845 - 1 арк.;
     - копію платіжного доручення - 2 арк.;
     - копію  Акта  здачі-приймання  виконаних  робіт  (послуг)  -
1 арк.;
     - копію  Гарантії  банку,  виданої  КБ   "Актив-Банку",   від
9 вересня 2005 р. N 9/9 - 1 арк.;
     - копію банківської ліцензії  НБУ  від  1  жовтня  2005  року
N 200 - 1 арк.;
     - копію дозволу НБУ від 17 лютого 2004 року N 200-2 - 2 арк.;
     - копію     Звіту    про    фінансові    результати    станом
1 вересня 2005 р. ТОВ КБ "Актив-Банку" - 4 арк..

     11. Копія тендерної пропозиції ТОВ "Фабрика меблів "BEEM", що
включає:
     - перелік   документів    Комерційної    частини    тендерної
пропозиції - 1 арк.;
     - копію  Гарантійного  листа   -   тендерного   забезпечення,
виданого АТ "Кредит банк "Україна" - 1 арк.;
     - копію банківської ліцензії НБУ,  виданої  АТ  "Кредит  банк
"Україна", від 31 березня 1992 року N 96 - 1 арк.;
     - копію Довідки про  фінансову  діяльність  АТ  "Кредит  банк
"Україна" - 1 арк.;
     - копію    Звіту    про    фінансові    результати     станом
1 вересня 2005 р. АТ "Кредит банк "Україна" - 4 арк.;
     - копію Цінової  пропозиції  ТОВ  "Фабрика  меблів  "BEEM"  -
4 арк.;
     - кваліфікаційні дані Учасника - 1 арк.;
     - довідка про діяльність підприємства - 1 арк.;
     - копію Свідоцтва про  державну  реєстрацію  юридичної  особи
(2 екз.) - 2 арк.;
     - копію Статуту ТОВ "Фабрика меблів "BEEM" (2 екз.) - 10;
     - копію Протоколу зборів учасників ТОВ "Фабрика меблів "BEEM"
від 19.08.2005 р. N 6 - 1 арк.;
     - копію  Свідоцтва  про реєстрацію платника податку на додану
вартість - 1 арк.;
     - копію  Свідоцтва  про  взяття  на облік платника податків -
1 арк.;
     - копію  Довідки  АТ  "Кредит  банк "Україна" про відсутність
простроченої заборгованості за кредитами - 1 арк.;
     - копію  Довідки  ДПІ у Шевченківському районі м.  Львова про
відсутність заборгованості перед бюджетом  зі  сплати  податків  і
зборів (обов'язкових платежів) від 15.09.2005 р.  N 25353/19-022 -
1 арк.;
     - копію Основних умов до договору - 1 арк.;
     - копію Довіреності на представлення інтересів підприємства -
1 арк.;
     - копію платіжного доручення - 1 арк.;
     - копію Акта здачі-прийняття робіт (надання послуг) - 1 арк.;
     - перелік документів Технічної частини тендерної пропозиції -
1 арк.;
     - копію Опису технічних можливостей підприємства - 1 арк.;
     - копію  Довідок  щодо  технічних  можливостей підприємства -
2 арк.;
     - відомості     про     основних    корпоративних    клієнтів
підприємства - 1 арк.;
     - копію     Висновків     державної     санітарно-гігієнічної
експертизи - 6 арк.;
     - копію Сертифіката відповідності - 2 арк.;
     - копію Довідки про наявність персоналу ТОВ  "Фабрика  меблів
BEEM" -1 арк.;
     - копію  Довідки  про  діяльність  Відділу  проектування   та
дизайну меблів - 1 арк.;
     - копію Гарантійного листа виробника - 1 арк.

     За результатом розгляду скарги на підставі наданих Скаржником
та  Замовником матеріалів Комісією по розгляду скарг при Тендерній
палаті України було встановлено наступне.

     1. При аналізі документів,  наданих Замовником  для  розгляду
скарги,  виявлені розбіжності щодо процедуру закупівлі,  а саме: в
пункті 1.1 Інструкції учасникам торгів (далі -  Інструкції)  торги
поводяться за процедурою торгів з обмеженою участю, в той час як в
оголошені про проведення торгів ("Вісник державних закупівель" від
22.08.2005 р.  N 34 (203),  оголошення N 12899 (МЕБ)) вказано,  що
торги проводяться за процедурою відкритих торгів.
     Відповідно до  Пояснення щодо змісту скарги від 07.10.2005 р.
N  ДЦ-18-5242/0/6-05,   наданого   Замовником,   вищевикладене   є
помилковою неузгодженістю інформації в тендерній документації, що,
в кінцевому результаті, не призвела до порушень основних принципів
Закону України "Про закупівлі товарів,  робіт і послуг за державні
кошти" ( 1490-14 ) від 22 лютого 2000 р. (далі - Закон).

     2. Скаржник  наголошує,  що  Замовником   було   необ'єктивно
здійснено перевірку наявності документів, подання яких, відповідно
до  вимог  Тендерної  документації,  є   обов'язковим,   а   саме:
документів,    які   підтверджують   оплату   вартості   тендерної
документації,  та завіреного акта здачі-приймання робіт, оскільки,
відповідно  пункту  2.3  Інструкції  пропозиція учасника,  який не
оплатив вартість тендерної документації, відхиляється яка така, що
не відповідає умовам тендерної документації.
     В той же час в поданій Замовником для розгляду  скарги  копії
тендерної  пропозиції  ТОВ  "Фабрика  меблів  BEEM"  вищезазначені
документи присутні.
     Таким чином, вимоги скаржника є безпідставними.

     3. Відповідно   до  пункту  7.1  Інструкції  розрахунок  ціни
підтверджується кошторисом або калькуляцією витрат,  які подаються
Учасником   у   комерційній  частині  його  тендерної  пропозиції.
Всупереч вищевикладеним вимогам,  тендерна пропозиція ТОВ "Фабрика
меблів BEEM" не містить зазначеного підтвердження.
     Враховуючи викладене,  Замовник  відповідно  до   частини   1
статті 27  Закону  (  1490-14  )  зобов'язаний  відхилити тендерну
пропозицію ТОВ "Фабрика меблів BEEM".
     Не зважаючи   на   це,   Замовником,   в   порушення  чинного
законодавства,  тендерну пропозицію МПП ТОВ "Фабрика меблів  BEEM"
було допущено до оцінки.

     4. Законом  (  1490-14  )  не  визначено  методик,  за  якими
Замовник повинен оцінювати тендерні пропозиції Учасників. Замовник
обирає  такі методики самостійно та при цьому виходячи з принципів
прозорості та об'єктивності.
     Методика оцінки  тендерних  пропозицій учасників за критерієм
"умови та порядок розрахунків", встановлена Замовником у Тендерній
документації,  відноситься до якісних методик,  відповідно до яких
пропозиції оцінюються за шкалою і кількістю балів,  затверджених в
Тендерній документації.
     При цьому слід зазначити,  що використання не може  призвести
до   маніпулювання   балами  з  боку  Замовника,  тому  зауваження
Скаржника  щодо  порушень  Замовником  принципів  об'єктивної   та
неупередженої оцінки є безпідставним.

     5. Скаржник   вважає,  що  Замовником  були  порушені  вимоги
частини 1 ст.  4-1та частини 3 ст.  26 Закону  (  1490-14  )  щодо
оприлюднення  інформації  стосовно  проведення  процедури торгів в
мережі  Інтернет,  а  саме:   нерозміщення   протоколу   розкриття
тендерних пропозицій протягом п'яти робочих днів.
     Зауваження Скаржника  є  недоречним,  оскільки  вищезазначені
вимоги, у редакції Закону ( 1490-14 ), чинній на момент проведення
процедури торгів, відсутні.

     Крім того,  під час розгляду скарги  були  виявлені  наступні
порушення законодавства про закупівлю, а саме:

     1. Відповідно  до  наданих Замовником матеріалів Повідомлення
про  результати  проведення  процедури   відкритих   торгів   були
направлені  учасникам  торгів  15  вересня  2005 р.,  в той же час
Договір N 109 на виготовлення,  здійснення поставки  та  монтаж  в
центрах зайнятості меблів було укладено 21 вересня 2005 р.,  тобто
через три робочих  дні.  Викладене  є  порушення  вимог  абзацу  2
частини 2 ст.  29 Закону ( 1490-14 ), згідно якої Замовник укладає
договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації у
строк  не  раніше  ніж  через  п'ять робочих днів з дня письмового
повідомлення всім учасникам відкритих торгів.

     РЕКОМЕНДАЦІЇ:

     Міністерству економіки  України   -   вимоги   скаржника   не
задовольнити.

     Замовнику -  з  метою  запобігання порушенням законодавства у
подальшому врахувати вищевикладені зауваження.

     Комісія по розгляду скарг при  Тендерній  палаті  України  не
несе  відповідальності  за  достовірність  наданих  на дослідження
матеріалів.

 Секретар Комісії по розгляду
 скарг при Тендерній палаті України                      Н.О.Баран