!                    КОМІСІЯ ПО РОЗГЛЯДУ СКАРГ
                   ПРИ ТЕНДЕРНІЙ ПАЛАТІ УКРАЇНИ

                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      протоколом засідання Комісії
                                      по розгляду скарг при
                                      Тендерній палаті України
                                      21.09.2005  N 3


                             ВИСНОВОК
                       щодо розгляду скарги


     До Комісії по розгляду скарг  при  Тендерній  палаті  України
надійшли  скарга Приватного підприємства "Вівон" від 01.09.2005 р.
N 91 (вх.  Тендерної палати України від 05.09.2005 р.  N  с-09/09)
щодо  порушень чинного законодавства при організації та здійсненні
Дніпропетровським пологовим будинком N 2  процедури  закупівлі  за
державні кошти медичного ультразвукового сканера.

     Скарга Приватного  підприємства  "Вівон"  (далі  -  Скаржник)
містить наступні вимоги:

     "1. Розглянути факти порушення Дніпропетровським міським
пологовим будинком N 2, допущені при проведенні процедури
відкритих торгів і акцептуванню переможника.

     2. Зробити      рекомендації      про     відміну     рішення
Дніпропетровського міського пологового будинку N 2 по акцептуванню
Товариства з обмеженою відповідальністю "Укрмед".

     3. Рекомендувати   Дніпропетровському   міському   пологовому
будинку N 2,  визнати переможцем  процедури  відкритих  торгів  на
закупівлю   медичного   ультразвукового   сканера,  які  відбулися
21.07.2005 р. - Приватне підприємство "Вівон", та акцептувати його
тендерну пропозицію.

     4. Сприяти притягненню до  адміністративної  та  кримінальної
відповідальності  посадових  осіб,  винних в порушенні законів при
проведенні відкритих торгів по  закупівлі  устаткування  медичного
для Дніпропетровського міського пологового будинку N 2".
     Для розгляду   скарги   від   Скаржника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Копія скарги Приватного підприємства "Вівон" від 1 вересня
2005 року N 91, адресована Комісії по розгляду скарг при Тендерній
палаті  України,  Головному управлінню економіки Дніпропетровської
обласної державної  Адміністрації,  Дніпропетровському  пологовому
будинку N 2 (копія);

     2. Копія  довідки  від  03.02.2003 року N 11378 про включення
Приватного підприємства  "Вівон"  до  єдиного  державного  реєстру
підприємств та організацій України;

     3. Копія тендерної документації Дніпропетровського пологового
будинку  N  2  на  закупівлю  медичного  ультразвукового  сканера,
затвердженої  Головою  тендерного  комітету 26 травня 2005 року та
листа  щодо  змін  до  тендерної  документації  Дніпропетровського
пологового  будинку  N  2  на  закупівлю медичного ультразвукового
сканера,  затвердженою Головою тендерного комітету 13 червня  2005
року;

     4. Копія   листа   щодо   змін   до   тендерної  документації
Дніпропетровського пологового будинку N 2 на  закупівлю  медичного
ультразвукового сканера,  затвердженою головою тендерного комітету
15 липня 2005 року;

     5. Копія листа Дніпропетровського пологового будинку N 2  від
08.08.2005 р. N 344 Приватному підприємству "Вівон";

     6. Копія    листа   Приватного   підприємства   "Вівон"   від
11.08.2005 р. N 82 Дніпропетровському пологовому будинку N 2;

     7. Копія  медико-технічних   вимог,   підписаних   директором
Приватного підприємства "Вівон";

     8. Копія   протоколу   розкриття   тендерних  пропозицій  від
26 липня 2005 р. N 9;

     9. Копія відомостей щодо медичного  ультразвукового  сканера,
який пропонує Приватне підприємство "Вівон".

     10. Копія листа Дніпропетровського пологового будинку N 2 від
09.08.2005 р. N 346, Приватному підприємству "Вівон";

     11. Копія листа Дніпропетровського пологового будинку N 2 від
31.08.2005 р. N 384, Приватному підприємству "Вівон";
     Згідно частини першої статті 37 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) Комісією по
розгляду скарг при Тендерній палаті України було направлено  запит
від   08.09.2005  р.  N  с-02/09  до  Дніпропетровського  міського
пологового будинку N 2 (далі - Замовник) щодо  надання  необхідних
документів для розгляду скарги.
     Для розгляду   скарги   від   Замовника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Копія  листа Дніпропетровського пологового будинку N 2 від
09.09.2005 р.  N 403,  адресованого Комісії по розгляду скарг  при
Тендерній палаті України;

     2. Копія скарги Приватного підприємства "Вівон" від 1 вересня
2005  року  N  91,  адресована  Головному   управлінню   економіки
Дніпропетровської      обласної      державної      адміністрації,
Дніпропетровському пологовому будинку N 2 (копія);

     3. Копія   оголошення   N   07501   (МЕД)   про    проведення
Дніпропетровським  пологовим  будинком  N 2 процедури закупівлі за
державні  кошти  медичного  ультразвукового  сканера,   яке   було
опубліковане    у   інформаційно-аналітичному   бюлетені   "Вісник
державних закупівель" N 23 (192)/06.2005 р.;

     4. Копія   оголошення   про   проведення    Дніпропетровським
пологовим  будинком  N  2  процедури  закупівлі  за державні кошти
медичного ультразвукового сканера,  за підписом голови  тендерного
комітету;

     5. Копія   протоколу   розкриття   тендерних  пропозицій  від
26 липня 2005 р. N 8;

     6. Копія листа Дніпропетровського регіонального  агентства  з
питань державних закупівель від 26.05.2005 р.  N 70,  адресованого
Голові тендерного комітету Дніпропетровського  пологового  будинку
N 2;

     7. Копія тендерної документації Дніпропетровського пологового
будинку  N  2  на  закупівлю  медичного  ультразвукового  сканера,
затвердженою Головою тендерного комітету 26 травня 2005 року;

     8. Копія    листа   Приватного   підприємства   "Вівон"   від
01.09.2005 р.  N 37 (вх. Дніпропетровського пологового будинку N 2
від   01.09.2005  р.  N  338),  адресованого  тендерному  комітету
Дніпропетровського пологового будинку N 2;

     9. Копія  листа   щодо   змін   до   тендерної   документації
Дніпропетровського  пологового  будинку N 2 на закупівлю медичного
ультразвукового сканера,  затвердженою Головою тендерного комітету
13.06.2005 року;

     10. Копія   листа   щодо   змін   до  тендерної  документації
Дніпропетровського пологового будинку N 2 на  закупівлю  медичного
ультразвукового сканера,  затвердженою Головою тендерного комітету
13.07.2005 року;

     11. Копія  листа  щодо   змін   до   тендерної   документації
Дніпропетровського  пологового  будинку N 2 на закупівлю медичного
ультразвукового сканера, затвердженого Головою тендерного комітету
15.07.2005 року;

     12. Копія листа Дніпропетровського пологового будинку N 2 від
13.06.2005 р.  б/н,  адресованого Дніпропетровському регіональному
агентству з питань державних закупівель;

     13. Копія листа Дніпропетровського пологового будинку N 2 від
13.07.2005 р.  N 299/а,  адресованого директору Дніпропетровського
регіонального агентства з питань державних закупівель;

     14. Копія листа Дніпропетровського пологового будинку N 2 від
15.07.2005 р. N 302, адресованого Дніпропетровському регіональному
агентству з питань державних закупівель;

     15. Копія  листа Дніпропетровського регіонального агентства з
питань державних закупівель від 18.07.2005 р.  N 6/у, адресованого
Голові тендерного  комітету  Дніпропетровського пологового будинку
N 2;

     16. Перелік  реєстрації  учасників  на  проведення  відкритих
торгів по закупівлі устаткування медичного від 21.07.2005 р.;

     17. Копія листа Дніпропетровського пологового будинку N 2 від
06.09.2005 р. N 396, адресованого директору ТОВ "ІСС Україна";

     18. Копія листа Дніпропетровського пологового будинку N 2 від
06.09.2005 р. N 397, адресованого директору ПП "Вівон";

     19. Копія листа Дніпропетровського пологового будинку N 2 від
06.09.2005 р. N 398, адресованого директору ТОВ "Укрмед";

     20. Копія листа Дніпропетровського пологового будинку N 2 від
08.08.2005 р. N 341, адресованого директору ТОВ "Київспецресурс";

     21. Копія листа Дніпропетровського пологового будинку N 2 від
06.09.2005 р. N 399, адресованого директору ТОВ "Київспецресурс";

     22. Копія чеків "Укрпошта"  від  31.08.2005  року,  NN  8642,
8643, 8644, 8640;

     23. Копія протоколу засідання тендерного комітету МПБ N 2 від
08.08.2005 р.;

     24. Копія протоколу засідання тендерного комітету МПБ N 2 від
17.08.2005 р.;

     25. Копія протоколу засідання тендерного комітету МПБ N 2 від
30.08.2005 р.;

     26. Копія  протоколу  порівняння  медико-технічних  вимог  до
ультразвукового   сканера   по   проведенню  відкритих  торгів  на
закупівлю устаткування медичного для МПБ N 2 від 21.07.2005 р.;

     27. Копія докладної записки  щодо  вивчення  медико-технічних
вимог медичного   ультразвукового   сканера   Шепанкової  Н.Ф.  та
Лайло Д.І., адресованої тендерному комітету МПБ N 2;

     28. Копія  методики  оцінки  тендерних  пропозицій  учасників
відкритих торгів на закупівлю ультразвукового сканера;

     29. Копія листа Дніпропетровського пологового будинку N 2 від
08.08.2005   р.   N   344,   адресованого   директору   Приватного
підприємства "Вівон";

     30. Копія переліку відхилених тендерних пропозицій;

     31. Копія   листа   Приватного   підприємства   "Вівон"   від
11.08.2005   р.   N   82,   адресованого    тендерному    комітету
Дніпропетровського пологового будинку N 2;

     32. Копія листа Дніпропетровського пологового будинку N 2 від
08.08.2005   р.   N   343,   адресованого   директору   Приватного
підприємства "Укрмед";

     33. Копія   листа   Приватного   підприємства   "Укрмед"  від
11 серпня 2005 р.  N Л-491-ВДО-04,  Дніпропетровському  пологовому
будинку N 2;

     34. Копія листа Дніпропетровського пологового будинку N 2 від
08.08.2005 р. N 342, адресованого директору ТОВ "ІСС Україна";

     35. Копія листа ТОВ "ІСС Україна" від 08.08.2005 р. N 369/05,
Голові тендерного  комітету  Дніпропетровського пологового будинку
N 2;

     36. Копія листа  ТОВ  "Київспецресурс",  адресованого  Голові
тендерного комітету Дніпропетровського пологового будинку N 2;

     37. Копія   листа   GE  Medical  Sistems  від  29.07.2005  р.
N 8/48-05;

     38. Копія листа ТОВ "Київспецресурс" від  9  серпня  2005  р.
N 466,  адресованого Голові тендерного комітету Дніпропетровського
пологового будинку N 2;

     39. Копія листа Дніпропетровського пологового будинку N 2 від
31.08.2005   р.   N   381,   адресованого   директору   Приватного
підприємства "Укрмед";

     40. Копія листа Дніпропетровського пологового будинку N 2 від
31.08.2005   р.   N   384,   адресованого   директору   Приватного
підприємства "Вівон";

     41. Копія листа Дніпропетровського пологового будинку N 2 від
31.08.2005 р. N 383, адресованого директору ТОВ "ІСС Україна";

     42. Копія листа Дніпропетровського пологового будинку N 2 від
31.08.2005 р. N 382, адресованого директору ТОВ "Київспецресурс";

     43. Копія Договору від 02.03.2005 р.  N 27/ТД, укладеного між
Дніпропетровським  пологовим  будинком  N  2  та Дніпропетровським
регіональним агентством з питань державних закупівель;

     44. Копія Акта  N  1  про  надані  послуги  до  договору  від
02.03.2004 р. N 27/ТД;

     45. Копія свідоцтва про підвищення кваліфікації від 11 лютого
2005 р. N 08677;

     46. Копія свідоцтва про підвищення кваліфікації від 11 лютого
2005 р. N 08657;

     47. Копія свідоцтва про підвищення кваліфікації від 11 лютого
2005 р. N 08671;

     48. Копія аркуша щодо  інформації  "...розміщення  замовником
інформації щодо Державних закупівель на базі інтернет-порталу...";

     49. Сертифікат   про   розміщення  оголошення  про  процедуру
закупівлі  в  інформаційній  системі  мережі   Інтернет   "Система
електронних державних   закупівель   України"  від  29.06.2005  р.
N 0550-272508-06-05;

     50. Копія листа Дніпропетровського пологового будинку N 2 від
07.09.2005 р.  N 400/а,  адресованого Голові Української асоціації
фахівців ультразвукової діагностики;

     51. Копія листа Дніпропетровського пологового будинку N 2 від
07.09.2005 р.  N 400/б,  адресованого президенту, доктору медичних
наук Українського доплерівського клубу;

     52. Копія  тендерної   пропозиції   Приватного   підприємства
"Вівон" на 81 аркушах;

     53. Копія   тендерної   пропозиції   Товариства  з  обмеженою
відповідальністю "Укрмед" на 121 аркушах.
     За результатом   розгляду   скарги,   на   підставі   наданих
Скаржником та Замовником матеріалів Комісією по розгляду скарг при
Тендерній палаті України було встановлено наступне.
     Відповідно до протоколу розкриття  тендерних  пропозицій  від
21.07.2005  N 8 на участь у тендері на закупівлю за державні кошти
медичного ультразвукового  сканера  було  подано  чотири  тендерні
пропозиції від ПП "Вівон", ТОВ "Укрмед", ТОВ "Київспецресурс", ТОВ
"ІСС  Україна".  Тендерна  пропозиція  ТОВ  "ІСС   Україна"   була
відхилена  Замовником згідно частини 1 ст.  27 Закону України "Про
закупівлю товарів,  робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ),
як така, що не відповідає вимогам тендерної документації (протокол
засідання  тендерного   комітету   Дніпропетровського   пологового
будинку N 2 від 17.08.2005 р.).
     Згідно протоколу засідання тендерного комітету МПБ  N  2  від
30.08.2005  р.  переможцем відкритих торгів на закупівлю медичного
ультразвукового сканера було обрано ТОВ "Укрмед".
     Як свідчать  протокол  засідання  тендерного комітету МПБ N 2
від 08.08.2005 р. та протокол порівняння медико-технічних вимог до
ультразвукового   сканера   по   проведенню  відкритих  торгів  на
закупівлю устаткування медичного для МПБ N 2 від 21.07.2005 р. усі
моделі  медичного  ультразвукового  сканера,  які  були  подані на
торги, в тому числі і Скаржника і Переможця, за окремими позиціями
не  відповідають медико-технічним вимогам,  визначеним в тендерній
документації.
     У разі  невідповідності тендерної пропозиції умовам тендерної
документації, Замовник у відповідності до частини першої статті 27
Закону України "Про закупівлю товарів,  робіт і послуг за державні
кошти" зобов'язаний відхилити таку тендерну  пропозицію.  У  разі,
якщо  всі  тендерні  пропозиції  не  відповідають умовам тендерної
документації,  Замовник  зобов'язаний   відхилити   всі   тендерні
пропозиції  та  відповідно  до  частини  першої  статті  28 Закону
України "Про закупівлю товарів,  робіт і послуг за державні кошти"
( 1490-14 ) відмінити торги.
     В пропозиції переможця  торгів  відсутня  позиція  "керування
системою повинно базуватися на рідинно-кристалічному дисплеї".
     При цьому   слід   зазначити,   що   відповідно   до    листа
Всеукраїнської  благодійної організації "Український Доплерівський
клуб" від 13.09.2005 р. "наявність рідинно-кристалічного дисплея є
одним з технічних рішень керування ультразвуковими апаратами, тому
може бути повноцінно  замінено  управлінням  за  допомогою  окремо
винесених  клавіш.  Відмінності в алгоритмі управління апаратом не
впливають    на    якість    досліджень.    Негативною    стороною
рідинно-кристалічного   дисплея  є  повна  відсутність  можливості
керувати апаратом в  разі  несправності  дисплея".  Відповідно  до
листа  Української асоціації фахівців з ультразвукової діагностики
від 12.09.2005 р.  N 12/120905 "Технологія керування за  допомогою
додаткового      рідинно-кристалічного      дисплея      сучасними
ультразвуковими  системами...  HD  11  (Philips)  не  є  безумовно
необхідною  ...реальні  функціональні  клавіші  на  верхній  лінії
панелі управління сканера HD  11  (Philips)  під  лінією  меню  на
головному     моніторі     виконують     функцію     кнопок     на
рідинно-кристалічному дисплеї".
     Враховуючи зазначене, вважаємо, що питання щодо відповідності
моделей ультразвукового сканера,  поданих на  тендер,  по  окремим
параметрам   медико-технічним  вимогам,  визначеним  Замовником  в
тендерній документації,  потребує додаткового вивчення незалежними
експертами, компетентними в даній галузі.
     Крім того,  під  час  розгляду  матеріалів,   Комісією   було
встановлено наступне:
     Протокол розкриття тендерних пропозицій від 21.07.2005 N 8 не
відповідає формі, затвердженій наказом Міністерства економіки та з
питань європейської  інтеграції  України  від  20.05.2003  N   129
( z0447-03   )   "Про  затвердження  форм  звітів  про  результати
здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні
кошти  та  інструкцій  щодо  їх  заповнення",  а саме:  не містить
інформації про дату реєстрації  Замовником  тендерних  пропозицій.
Назва   предмета   закупівлі  зазначеного  в  Протоколі  розкриття
тендерних пропозицій не збігається з назвою в оголошенні  N  07501
(МЕД),  яке  опубліковане  в  інформаційному-аналітичному бюлетені
"Вісник державних закупівель" N 23(192)/06.2005 р.
     Замовником в   тендерній   документації   не  було  зазначено
інформацію про спосіб,  місце та кінцевий строк подання  тендерних
пропозицій,  а  також  місце,  дату  та  час  розкриття  тендерних
пропозицій,  що є порушенням вимог статті 21 Закону  України  "Про
закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ).
     Пункт 5.2 Інструктивної інформації учасникам торгів тендерної
документації  "якщо учасник не відповідає кваліфікаційним вимогам,
що підтверджується документами, наведеними у додатку 1, комерційна
частина  не  розглядається"  не  узгоджується з вимогами статті 27
Закону України "Про закупівлю товарів,  робіт і послуг за державні
кошти" ( 1490-14 ),  відповідно до якої Замовник відхиляє тендерну
пропозицію, якщо учасник не відповідає кваліфікаційним вимогам.
     Вимога пункту  16.3 Інструктивної інформації учасникам торгів
тендерної документації "...  У разі відмови учасника  надати  таке
підтвердження   чи  одержання  достовірної  інформації  щодо  його
невідповідності  кваліфікаційним  вимогам   згідно   з   тендерною
документацією   або   факту   надання   у   тендерній   пропозиції
недостовірної інформації організатор має право відхилити  тендерну
пропозицію  цього  учасника  і  визначити  серед  інших пропозицій
найкращу" суперечить частині дев'ятій  статті  26  Закону  України
"Про закупівлю   товарів,   робіт  і  послуг  за  державні  кошти"
( 1490-14 ),  відповідно до якої замовник має  відхилити  тендерну
пропозицію такого учасника, а не "має право" відхилити.
     Підпункт 17.1  Інструктивної  інформації   учасникам   торгів
тендерної документації суперечить вимогам статті 11 Закону України
"Про закупівлю  товарів,  робіт  і  послуг  за   державні   кошти"
( 1490-14  )  відповідно  до  якої  у  визначених  цим  підпунктом
випадках,  замовник зобов'язаний відмовити  учаснику  в  участі  у
процедурі закупівлі, а не "має право" відмовити.

     РЕКОМЕНДАЦІЇ МІНІСТЕРСТВУ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ:
     - вимоги скаржника - ПП "Вівон" задовольнити частково;
     - для  повного   і   об'єктивного   вивчення   питання   щодо
відповідності    моделей    медичного    ультразвукового   сканера
медико-технічним вимогам,  визначеним  в  тендерній  документації,
залучити незалежних експертів (експертні організації);
     - зобов'язати Замовника усунути  виявлені  порушення  чинного
законодавства та провести нову процедуру закупівлі.
     Комісія по розгляду скарг при  Тендерній  палаті  України  не
несе  відповідальності  за  достовірність  наданих  на дослідження
матеріалів.

 Секретар Комісії по розгляду
 скарг при Тендерній палаті України                      Н.А.Баран