КОМІСІЯ ПО РОЗГЛЯДУ СКАРГ
                   ПРИ ТЕНДЕРНІЙ ПАЛАТІ УКРАЇНИ

                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Протокол засідання
                                      Комісії по розгляду скарг
                                      при Тендерній палаті України
                                      05.12.2005  N 20


                             ВИСНОВОК
                       щодо розгляду скарги


     До Комісії по розгляду скарг  при  Тендерній  палаті  України
надійшла  скарга Акціонерного товариства закритого типу "Стін" від
11.11.2005 р.  N  77-05  (вх.   Тендерної   палати   України   від
01.12.2005 р.  N  с-224/11-1)  щодо порушень чинного законодавства
при  здійсненні   Державним   підприємством   "Донецька   вугільна
енергетична   компанія"  процедури  закупівлі  за  державні  кошти
речовини поверхнево-активної (еквівалент змочувач).

     Скарга Акціонерного товариства закритого типу "Стін" (далі  -
Скаржник) містить наступні вимоги:

     1. "...Просимо  скасувати рішення засідання від 11.11.2005 р.
N 344 по розгляду скарги від 28.10.2005 р.

     2. Скасувати   рішення   торгів   по   закупівлі    "Речовини
поверхнево-активної (еквівалент змочувач)" від 12.10.2005 р.".
     Для   розгляду   скарги   від   Скаржника  надійшли  наступні
матеріали:

     1. Скарга на торги від 11.11.2005 р. N 77-05 (1 арк.).
     Згідно частини  1  ст.  37  Закону  України  "Про   закупівлю
товарів, робіт  і  послуг  за  державні кошти" ( 1490-14 ) (далі -
Закон) Комісією по розгляду скарг  при  Тендерній  палаті  України
було  направлено  запит від 10.11.2005 р.  N с-87/11 до Державного
підприємства "Донецька  вугільна  енергетична  компанія"  (далі  -
Замовник) щодо надання необхідних документів для розгляду скарги.
     Для розгляду   скарги   від   Замовника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Копія тендерних пропозицій Учасників (3 арк.);

     2. Копія Протоколу засідання тендерного комітету ДП "Донецька
вугільна енергетична компанія" щодо порівняння,  оцінки  тендерних
пропозицій    та   вибору   переможця   на   закупівлю   "Речовини
поверхнево-активні (еквівалент   змочувач)"    по    торгам    від
12.10.2005 р. (2 арк.);

     3. Копія  тендерної  документації  N 35 для проведення торгів
(тендерів) по закупівлі гірничошахтного обладнання (8 арк.);

     4. Копія  оголошення  ІАБ   "Вісник   державних   закупівель"
N 35(204)/08.2005 р. (1 арк.);

     5. Копія  сертифіката  про  розміщення  оголошення  в  мережі
Інтернет від 18.08.2005 р. N 0823-275083-08-05 (1 арк.);

     6. Копія  протоколу  розкриття   тендерних   пропозицій   від
12.10.2005 р. за N 6/10-1 (1 арк.);

     7. Копія   акцепту   та  повідомлень  про  результати  торгів
(3 арк.).
     За результатами  розгляду   скарги,   на   підставі   наданих
Скаржником та Замовником матеріалів Комісією по розгляду скарг при
Тендерній палаті України було встановлено наступне.
     Оцінка тендерних пропозицій проведена Замовником на  підставі
методики  оцінки  тендерних пропозицій,  яка визначена в Додатку 3
тендерної  документації   Замовника.   Відповідно   до   протоколу
засідання  тендерного  комітету  ДП "Донецька вугільна енергетична
компанія" щодо порівняння,  оцінки тендерних пропозицій та  вибору
переможця  на  закупівлю  речовини  поверхнево-активні (еквівалент
змочувач) переможцем торгів визнано ТОВ "Алеся".
     В той  же  час,  встановлення  Замовником  у  методиці оцінки
тендерних пропозицій такого критерію,  як "транспортні витрати"  є
неправомірним, оскільки  відповідно  до  частини  1 ст.  21 Закону
( 1490-14 )   тендерна  документація  Замовника  повинна   містити
методику розрахунку ціни тендерної пропозиції із зазначенням того,
чи повинна  вона  включати  інші  елементи,  крім  вартості  самих
товарів,  робіт і послуг,  наприклад,  витрати на транспортування,
страхування,  навантаження,  розвантаження,  сплату митних тарифів
податків тощо.
     Також критерій  оцінки  "Умови  оплати  (передплата   -   0)"
визначений  Замовником  некоректно,  оскільки відсутній розрахунок
критерію - відстрочка платежу,  який розраховувався як найкращий в
Протоколі  засідання  тендерного  комітету  ДП  "Донецька вугільна
енергетична компанія" щодо порівняння, оцінки тендерних пропозицій
та  вибору  переможця  на  закупівлю  "Речовини поверхнево-активні
(еквівалент змочувач)" по торгах від 12.10.2005 р.
     Крім того,  наведена  методика оцінки тендерних пропозицій як
така  фактично  відсутня,  оскільки   відсутній   розрахунок   b-і
показника.
     Крім того,  під час розгляду скарги  були  виявлені  наступні
порушення законодавства про закупівлю, а саме:

     1. Розділ   17   "Відмова   в   участі  в  торгах"  тендерної
документації  суперечить  чинному  законодавству  про   закупівлі,
оскільки  чинною  редакцією  Закону  (  1490-14  )  норми  ст.  11
виключені.

     2. Відповідно до ст.  15 Закону (  1490-14  )  Замовник  може
вимагати  від Учасників надання інформації щодо його відповідності
кваліфікаційним вимогам.
     В той же час надання інформації та документів, передбачених у
Додатку 1 тендерної документації Замовника, а саме: п. 1 Розділу I
"Кваліфікаційні вимоги до Учасників торгів";  п. п. 1, 3 Розділу I
"Відомості про учасника торгів";  п.  п.  5,  6 Розділу II "Статус
учасника і повноваження посадових або інших осіб";  п. п. 1, 2, 3,
Розділу IV "Техніко-економічний потенціал та досвід  учасника"  не
підтверджують кваліфікаційні вимоги до учасників,  а тому вимога з
боку Замовника  щодо  надання  вказаних  документів  є  такою,  що
суперечить вимогам законодавства у сфері державних закупівель.
     Під час розгляду скарги встановлено,  що Замовником станом на
16.11.2005   р.   був  укладений  договір  із  переможцем  торгів.
Відповідно до наказу Міністерства економіки України  "Про  порядок
розгляду   скарг  учасників  процедур  державних  закупівель  щодо
організації та здійснення процедур  закупівель  товарів,  робіт  і
послуг за  державні кошти" від 04.12.2000 р.  ( z0919-00 ) у разі,
коли на день одержання Міністерством скарги укладено  договір  про
закупівлю,  Міністерство  не  має  повноважень приймати рішення за
даною скаргою.

     РЕКОМЕНДАЦІЇ:

     Міністерству економіки України - враховуючи вищевикладене,  а
також  те,  що  відповідно  до  пункту  1  Порядку  розгляду скарг
учасників  процедур  державних  закупівель  щодо  організації   та
здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні
кошти,  затвердженого наказом Міністерства економіки  України  від
04.12.2000 р.  N 264 ( z0919-00 ),  Міністерство економіки України
не має повноважень приймати рішення за скаргою,  у разі,  коли  на
день   одержання   міністерством   скарги   укладено  договір  про
закупівлю,  рекомендуємо  Міністерству  економіки  України   вжити
відповідних  заходів контролю,  передбачених чинним законодавством
України у сфері державних закупівель,  за  додержанням  Замовником
під   час  проведення  вищезазначеної  процедури  закупівлі  вимог
законодавства України щодо закупівель товарів,  робіт і послуг  за
державні кошти.
     Замовнику - з метою запобігання  порушенням  законодавства  у
сфері  державних  закупівель врахувати вищенаведені зауваження при
проведенні нових процедур закупівель.
     На думку  Комісії,  правопорушення  при  здійсненні Державним
підприємством "Донецька вугільна енергетична  компанія"  процедури
закупівлі   за   державні   кошти   речовини   поверхнево-активної
(еквівалент змочувач)  вплинули  на  об'єктивну  оцінку  тендерних
пропозицій  Учасників,  тому  згідно  ст.  19  Закону України "Про
прокуратуру" ( 1789-12 ),  матеріали щодо  проведення  відповідної
процедури закупівлі передаються до Генеральної прокуратури України
для вжиття заходів прокурорського  реагування,  шляхом  здійснення
перевірки дотримання законодавства у сфері закупівель.
     Комісія по розгляду скарг при  Тендерній  палаті  України  не
несе  відповідальності  за  достовірність  наданих  на дослідження
матеріалів.

 Секретар Комісії по розгляду
 скарг при Тендерній палаті
 України                                                 Н.О.Баран