КОМІСІЯ ПО РОЗГЛЯДУ СКАРГ
                   ПРИ ТЕНДЕРНІЙ ПАЛАТІ УКРАЇНИ

                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Протокол засідання
                                      Комісії по розгляду скарг
                                      при Тендерній палаті України
                                      05.12.2005  N 20


                             ВИСНОВОК
                       щодо розгляду скарги


     До Комісії по розгляду скарг  при  Тендерній  палаті  України
надійшла  скарга  Товариства  з обмеженою відповідальністю "Арком"
від 16.11.2005 р.  N 1-16/11 (вх.  Тендерної  палати  України  від
21.11.2005  р.  N  с-153/11-1) щодо порушень чинного законодавства
при організації та здійсненні  Державною  митною  службою  України
(далі   -   Замовник)   процедури  закупівлі  апаратури  радіо-  і
телевізійної  передавальної   (інформаційно-аналітичний   бюлетень
"Вісник   державних   закупівель"  N  43(212)  від  24.10.2005  р.
оголошення N 15352 (ТЕХ).

     Скарга Товариства  з   обмеженою   відповідальністю   "Арком"
(далі - Скаржник) містить наступні вимоги:
     1) "...зобов'язати Державну митну  службу  України  відмінити
вказані торги та розпочати нову процедуру закупівлі".

     Для розгляду   скарги   від   Скаржника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Скарга  з  приводу порушень Замовником процедури закупівлі
від 16.11.2005 р. N 1-16/11 (3 арк.);

     2. Копія  свідоцтва  про державну реєстрацію (перереєстрацію)
суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи від 4 травня
2001 р. N 18074 (1 арк.);

     3. Копія   тендерної   документації  на  закупівлю  апаратури
радіо- і телевізійної передавальної від 17 жовтня  2005  р.  N  15
(10 арк.);

     4. Копія листа від 09.11.2005 р.  N 11/4-30/14030 щодо змін в
тендерній документації з додатками (6 арк.).
     Згідно ч.  1  ст.  37  Закону України "Про закупівлю товарів,
робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) Комісією по розгляду
скарг  при  Тендерній  палаті  України  було  направлено запит від
22.11.2005 року N с-153/11 до Замовника  щодо  надання  необхідних
матеріалів та документів для розгляду скарги.
     Для розгляду   скарги   від   Замовника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Пояснення  до  змісту  скарги,  поданої  ТОВ "Арком",  про
проведення тендера на закупівлю  товару  за  предметом  "Апаратура
радіо-  і  телевізійна  передавальна"  (радіостанції УКХ-діапазону
(портативні в комплекті) (1 арк.);

     2. Копія  листа Державної митної служби України до Комісії по
розгляду скарг при Тендерній  палаті  України  від  05.12.2005  р.
N 11/4-30/15506 (1 арк.);

     3. Копія   тендерної  документації  на  закупівлю  товару  за
предметом   "Апаратура   радіо-   і   телевізійна    передавальна"
(радіостанції УКХ-діапазону (портативні в комплекті) (10 арк.);

     4. Копія  листа Державної митної служби України до керівників
фірм та організацій (за списком) від 09.11.2005 р. N 11/4-30/14030
(1 арк.);

     5. Копія змін до тендерної документації від 17.10.2005 р.  на
закупівлю товару за  предметом  "Апаратура  радіо-  і  телевізійна
передавальна"    (радіостанції    УКХ-діапазону    (портативні   в
комплекті) (5 арк.);

     6. Копія листа Державної митної служби України до  керівників
фірм та організацій (за списком) від 16.11.2005 р. N 11/4-30/14465
(12 арк.);

     7. Копія листа НВП "ОМіТех" до тендерного комітету  Державної
митної служби від 07.11.2005 р. N 546 (1 арк.);

     8. Копія  листа  ЗАТ  Концерну  "Алекс"  до голови тендерного
комітету Державної  митної  служби  від  01.11.2005  р.   N   1/01
(6 арк.);

     9. Копія   листа  Державної  митної  служби  України  до  ЗАТ
Концерну "Алекс" від 24.11.2005 р. N 11/4-30/14931 (1 арк.);

     10. Копія листа ЗАТ Концерну  "Алекс"  до  голови  тендерного
комітету Державної   митної   служби  від  14.11.2005  р.  N  3/14
(5 арк.);

     11. Копія листа ЗАТ Концерну  "Алекс"  до  голови  тендерного
комітету Державної   митної   служби  від  14.11.2005  р.  N  2/14
(5 арк.);

     12. Копія  АО   "МКТ-КОМЮНИКЕЙШН"   до   Відповідального   за
проведення     торгів     Державної    митної    служби    України
Сенкевич-Давидець Н.М. від 07.11.2005 р. N 576 (3 арк.);

     13. Копія листа ТОВ "Доля і Ко.,  ЛТД" до  голови  тендерного
комітету п. Шейку О.П. (2 арк.);

     14. Копія   АО   "МКТ-КОМЮНИКЕЙШН"   до   Відповідального  за
проведення    торгів    Державної    митної     служби     України
Сенкевич-Давидець Н.М. від 10.11.2005 р. N 586 (3 арк.).
     За результатами   розгляду   скарги   на   підставі   наданих
Скаржником та Замовником матеріалів Комісією по розгляду скарг при
Тендерній палаті України було встановлено наступне.
     Державною митною  службою  України  було  оголошено  торги на
закупівлю  за  рахунок  державних  коштів   апаратури   радіо-   і
телевізійної   передавальної,  оголошення  N  15352(ТЕХ)  про  яке
опубліковане в ІАБ "Вісник державних  закупівель"  N  43(212)  від
24.10.2005 р.
     В контексті даного питання необхідно зазначити,  що в процесі
підготовки  тендерних  пропозицій  на  адресу  тендерного комітету
Замовника  від  Учасників  процедури  закупівлі  було   направлено
численні   запити  щодо  надання  роз'яснень  стосовно  технічного
завдання тендерної документації.  Замовником було вжито необхідних
заходів  щодо врегулювання вищезазначених питань,  про що свідчать
матеріали Замовника щодо розгляду  скарги  та  запитів  Учасників,
надані у складі документів для розгляду скарги.  В той же час лист
Замовника  від  09.11.2005  р.  N  11/4-30/14030  із  змінами   та
доповненнями  до  тендерної документації та із строком перенесення
торгів  на  тижневий  термін  не  був   отриманий   скаржником   у
встановлені Законом ( 1490-14 ) терміни.
     В той  же  час,  враховуючи  те,  що  вивчення  питання  щодо
відповідності   запропонованого   Скаржником  апаратури  радіо-  і
телевізійної   передавальної   технічному    завданню    тендерної
документації  Замовника  потребує  спеціальних знань,  вважаємо за
необхідне залучити незалежних експертів (експертні організації)  у
відповідній галузі.
     Вимога Замовника  щодо  надання  Учасником  інформації   щодо
сервісних  центрів  учасника або виробника Товару стосовно Товару,
розташованих на  території  України,  відповідає  вимогам   Закону
( 1490-14 ), зокрема нормам ст. 21 Закону.
     Крім того,  під  час  розгляду  скарги були виявлені наступні
порушення законодавства про закупівлю, а саме:

     1. Пункт    7.3   тендерної   документації   встановлює,   що
неспроможність  учасника  підготувати  належним   чином   тендерну
пропозицію  відповідно  до  вимог цієї тендерної документації буде
віднесена на його ризик та стане  підставою  для  відхилення  його
тендерної пропозиції.
     Ця вимога суперечить частині 1 ст.  27 Закону  (  1490-14  ),
відповідно   до  якої  Замовник  зобов'язаний  відхилити  тендерну
пропозицію  Учасника,  тендерна  пропозиція  якого  не  відповідає
умовам тендерної документації.

     2. Відповідно до п.  13.2 тендерної документації, присутні на
процедурі розкриття тендерних  пропозицій  представники  учасників
відзначають  свою  присутність  у  протоколі  розкриття  тендерних
пропозицій, що ведеться представниками замовника.
     Ця умова  не відповідає нормами Закону ( 1490-14 ),  якими не
передбачена обов'язкова  вимога  щодо  розпису  учасників  або  їх
уповноважених представників.

     3. Відповідно   до   вимог  п.  13.3  тендерної  документації
представникам Учасників,  присутнім під  час  розкриття  тендерних
пропозицій,   Замовник  оголошує  найменування  й  адресу  кожного
учасника,  перелік представлених документів, ціну кожної тендерної
пропозиції,  що розкривається. Ці вимоги суперечать нормам частини
3 ст.  26 Закону ( 1490-14 ),  відповідно до  якої  крім  переліку
представлених документів Замовник зобов'язаний оголосити присутнім
представникам учасника  правильність  оформлення  всіх  необхідних
документів,    передбачених    тендерною    або    кваліфікаційною
документацією.

     4. Замовником  в  п.  15.4  тендерної  документації  порушено
вимоги частини 1 ст. 27 Закону ( 1490-14 ), якою чітко закріплений
перелік  умов,   за   якими   Замовником   відхиляються   тендерні
пропозиції. Розширення або звуження переліку не допускається, тому
умову "тендерна пропозиція не  відповідає  умовам  цієї  тендерної
документації"   необхідно  виключити.  Крім  того,  Замовником  не
врахована така умова відхилення тендерної пропозиції,  як: Учасник
не   надав   тендерного   забезпечення,  якщо  його  надання  було
передбачено в тендерній документації.

     5. Замовником  в  п.  18.1  тендерної  документації  порушено
вимоги частини 1 ст. 28 Закону ( 1490-14 ), якою чітко закріплений
перелік умов,  за якими торги відміняються Замовником.  Розширення
або   звуження   переліку  не  допускається,  тому  Замовником  не
враховані такі умови відміни торгів, як:
     - було  відхилено всі тендерні пропозиції відповідно до вимог
ст. 27 Закону ( 1490-14 );
     - замовник   порушив   вимоги   Закону    (  1490-14  )  щодо
оприлюднення інформації.

     6. Окремі позиції  технічних  вимог  до  предмета  закупівлі,
зазначені у тендерній документації, містять посилання на конкретну
торговельну  марку  та  виробника  без  зазначення   виразу   "або
еквівалент",   що   є   порушенням   частини   третьої  статті  21
Закону ( 1490-14 ).

     РЕКОМЕНДАЦІЇ:

     1. Міністерству  економіки   України   -   вимоги   скаржника
задовольнити.    Для   відповідності   запропонованої   Скаржником
апаратури радіо- і телевізійної передавальної технічному  завданню
тендерної  документації  Замовника  залучити  незалежних експертів
(експертні організації) у відповідній галузі.

     2. Замовнику - з метою запобігання  порушенням  законодавства
врахувати  вищенаведені зауваження та усунути недоліки в тендерній
документації при проведенні нової процедури закупівлі.
     Комісія по  розгляду  скарг  при  Тендерній палаті України не
несе відповідальності  за  достовірність  наданих  на  дослідження
матеріалів.

 Секретар Комісії по розгляду
 скарг при Тендерній палаті
 України                                                 Н.О.Баран