КОМІСІЯ ПО РОЗГЛЯДУ СКАРГ
                   ПРИ ТЕНДЕРНІЙ ПАЛАТІ УКРАЇНИ

                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Протокол засідання Комісії
                                      по розгляду скарг
                                      при Тендерній  палаті
                                      України
                                      07.10.2005  N 6


                             ВИСНОВОК
                       щодо розгляду скарги


     До Комісії  по  розгляду  скарг  при Тендерній палаті України
надійшла скарга Державного підприємства "Держпостачання" Луганська
філія" від   15.09.2005   р.   N  47  (вх.  Тендерної  палати  від
07.10.2005 р.  N с-71/10) щодо порушень чинного законодавства  при
проведенні   Державним   підприємством  "Волиньвугілля"  процедури
закупівлі за державні кошти машин  та  устаткування  для  добувної
промисловості.

     Скарга Державного   підприємства  "Держпостачання"  Луганська
філія" (далі - Скаржник) містить наступну вимогу:
     "...просимо відновити  наше порушене право на участь в оцінці
нашої тендерної   пропозиції,   зобов'язавши   Тендерний   комітет
ДП "Волиньвугілля"   провести   повторну  оцінку  з  участю  нашої
тендерної пропозиції, яка є найбільш вигідною для замовника".

     Для розгляду   скарги   від   Скаржника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Копія  скарги  Державного  підприємства   "Держпостачання"
Луганська філія" від 15.09.2005 р. N 47 - 3 арк.

     Згідно частини першої статті 37 Закону України "Про закупівлю
товарів,  робіт  і  послуг  за державні кошти" ( 1490-14 ) (далі -
Закон) Комісією по розгляду скарг  при  Тендерній  палаті  України
було  направлено  запит від 04.10.2005 р.  N с-14/10 до Державного
підприємства  "Волиньвугілля"  (далі  -  Замовник)  щодо   надання
необхідних документів для розгляду скарги.

     Для розгляду   скарги   від   Замовника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Копія  скарги  Державного  підприємства   "Держпостачання"
Луганська філія" від 15.09.2005 р. N 47 - 3 арк.;

     2. Копія оголошення про проведення відкритих торгів Державним
підприємством "Волиньвугілля" на закупівлю машин  та  устаткування
для добувної промисловості від 05.07.2005 р. N 15/514 - 2 арк.;

     3. Копія  тендерної документації на закупівлю гірничошахтного
обладнання - 19 арк.;

     4. Копія  протоколу   засідання   тендерного   комітету   від
30.06.2005 р. N 1 - 2 арк.;

     5. Копія   протоколу   засідання   тендерного   комітету  від
05.07.2005 р. N 2 - 2 арк.;

     6. Копія реєстру надання тендерної документації на  закупівлю
гірничошахтного обладнання від 09.08.2005 р. - 1 арк.;

     7. Копія  реєстру отримання тендерних пропозицій на закупівлю
гірничошахтного обладнання від 09.08.2005 р. - 1 арк.;

     8. Копія  протоколу  розкриття   тендерних   пропозицій   від
09.08.2005 р. N 3 - 8 арк.;

     9. Копія   протоколу   розкриття   тендерних  пропозицій  від
09.08.2005 р. N 4 - 8 арк.;

     10. Копія  протоколу  розкриття  тендерних   пропозицій   від
09.08.2005 р. N 5 - 8 арк.;

     11. Копія   протоколу   розкриття  тендерних  пропозицій  від
09.08.2005 р. N 6 - 2 арк.;

     12. Копія  Реєстраційного  списку   присутніх   представників
учасників торгів від 09.08.2005 р. - 1 арк.;

     13. Копія  оголошення  N 10670 (ТЕХ) про проведення Державним
підприємством  "Волиньвугілля"  процедури  закупівлі  за  державні
кошти  машин та устаткування для добувної промисловості,  яке було
опубліковане   у   інформаційно-аналітичному   бюлетені    "Вісник
державних закупівель" N 29(198)/07.2005 р.

     14. Копія   листа  Державного  підприємства  "Волиньвугілля",
адресованого Державному  підприємству  "Держпостачання"  Луганська
філія" від 19.09.2005 р. N 15/701 - 1 арк.;

     15. Копія  листа  Державного  підприємства "Волиньвугілля" (з
додатком) від 30.06.2005 р. N 22/500 - 2 арк.;

     16. Копія  листа  Державного  підприємства   "Волиньвугілля",
адресованого ТОВ "Корона" від 14.09.2005 р. N 15/675 - 1 арк.;

     17. Копія   листа  Державного  підприємства  "Волиньвугілля",
адресованого ТОВ ТПК "Укрвуглемаш" від 14.09.2005 р.  N  15/676  -
1 арк.;

     18. Копія   листа  Державного  підприємства  "Волиньвугілля",
адресованого ВАТ "ХМЗ Світло шахтаря" від 14.09.2005 р. N 15/677 -
1 арк.;

     19. Копія   листа  Державного  підприємства  "Волиньвугілля",
адресованого ТОВ "ТПК "Укрвуглемаш" від 14.09.2005 р.  N 15/678  -
1 арк.;

     20. Копія   листа  Державного  підприємства  "Волиньвугілля",
адресованого   ВАТ   "Дружківський   машинобудівний   завод"   від
14.09.2005 р. N 15/679 - 1 арк.;

     21. Копія   листа  Державного  підприємства  "Волиньвугілля",
адресованого ТОВ ТПК "Укрвуглемаш" від 14.09.2005 р.  N  15/680  -
1 арк.;

     22. Копія   листа  Державного  підприємства  "Волиньвугілля",
адресованого ЗАТ "Горлівський машинобудівник"  від  14.09.2005  р.
N 15/681 - 1 арк.;

     23. Копія   листа  Державного  підприємства  "Держпостачання"
Луганська    філія",    адресованого    Державному    підприємству
"Волиньвугілля" від 15.09.2005 р. N 41 - 1 арк.;

     24. Копія   листа  Державного  підприємства  "Держпостачання"
Луганська    філія",    адресованого    Державному    підприємству
"Волиньвугілля" від 19.09.2005 р. N 48 - 1 арк.;

     25. Копія   протоколу   засідання   тендерного  комітету  від
12.09.2005 р. N 7 - 2 арк.;

     26. Копія претензії про невиконання умов договору  Державного
підприємства "Волиньвугілля" від 15.09.2005 р. N 9/692 - 2 арк.;

     27. Копія  акта  Державного  підприємства "Волиньвугілля" від
09.08.2005 р. - 1 арк.;

     28. Копія акта Державного  підприємства  "Волиньвугілля"  від
23.08.2005 р. - 1 арк.;

     29. Копія  розрахунку пені за несвоєчасну поставку комбайну -
1 арк.;

     30. Копія  довіреності   ВАТ   "ХМЗ   Світло   шахтаря"   від
12.03.2004 р. N 662 - 1 арк.;

     31. Копія    довіреності    ТОВ    "ТПК    "Укрвуглемаш   від
06.08.2005 р. - 1 арк.;

     32. Копія  сертифіката  відповідності   УкрСЕПРО   Державного
комітету  України  з  питань  технічного  регулювання та споживчої
політики N 286635 - 1 арк.;

     33. Копія  Сертифіката  N  846/05  від  20.07.2005   р.   про
розміщення оголошення про торги в інформаційній мережі Інтернет на
1 арк.;

     34. Копія  дозволу  Державного  департаменту  з  нагляду   за
охороною  праці на початок роботи ТОВ "Углеснаб" від 07.11.2002 р.
N 71.02.30.ПР - 1 арк.;

     35. Копія  дозволу  Державного  департаменту  з  нагляду   за
охороною праці на виготовлення та застосування засобів виробництва
ТОВ "Углеснаб" від 07.11.2002 р. N 1138.02.30-29.52.1 - 1 арк.;

     36. Копія листа Державного підприємства  "Волиньвугілля"  від
26.09.2005 р. N 15/738 - 3 арк.;

     37. Копія   додатка   до   звіту  про  результати  проведення
процедури закупівлі товарів,  робіт і  послуг  за  державні  кошти
(перелік відхилення тендерних пропозицій) - 1 арк.

     38. Копія    листа    Державного   підприємства   "Луганський
регіональний науково-виробничий центр  стандартизації,  метрології
та    сертифікації",    адресованого    Державному    підприємству
"Держпостачання", від 08.07.2005 р. N 1289 - 1 арк.

     За результатом розгляду скарги на підставі наданих Скаржником
та  Замовником матеріалів Комісією по розгляду скарг при Тендерній
палаті України було встановлено наступне.

     Протоколи розкриття тендерних пропозицій  від  09.08.2005  р.
NN 3,   4,   5,  6  містять  наступну  інформацію  щодо  тендерних
пропозицій учасників, а саме:
     - в    протоколі    розкриття    тендерних   пропозицій   від
09.08.2005 р.  N 3 зазначено,  що на участь у торгах відповідно до
частини  предмета  закупівлі (кріплення посадочні гідравлічні типу
"Супутник" ПГС 00.000 02 типорозміру Нмін-700 мм Нмак -  1450  мм)
було  подано  пропозиції від ВАТ "Дружківський машзавод",  ТОВ ТПК
"Укрвуглемаш",  ДП "Держпостачання" Луганська філія".  При цьому в
графі  "Інформація  про  наявність та правильність оформлення всіх
необхідних  документів,  передбачених   тендерною   документацією"
зазначено, що у всіх Учасників торгів документи "в наяві";
     - в   протоколі   розкриття    тендерних    пропозицій    від
09.08.2005 р.  N 4 зазначено,  що на участь у торгах відповідно до
частини предмета закупівлі (комбайн  вугільний  1к101У  879)  було
подано пропозиції    від    ЗАТ    "Горлівський   машинобудівник",
ТОВ ТПК "Укрвуглемаш",  ДП "Держпостачання" Луганська філія".  При
цьому в графі "Інформація про наявність та правильність оформлення
всіх необхідних документів,  передбачених тендерною документацією"
зазначено,  що  у  ТОВ  "ТПК  "Укрвуглемаш" та ДП "Держпостачання"
Луганська філія" документи "в наяві". В той же час, згідно наданих
замовником   документів,  ЗАТ  "Горлівський  машинобудівник"  було
надано довідку про реєстрацію платника податку  замість  свідоцтва
про  реєстрацію платника податку,  надання якої було передбачено у
Додатку 1 до тендерної документації;
     - в    протоколі    розкриття    тендерних   пропозицій   від
09.08.2005 р.  N 5 зазначено,  що на участь у торгах відповідно до
частини предмета   закупівлі   (конвеєр  скребковий  СП  250-12.54
L - 200 м з направляючими (або еквівалент) було подано  пропозиції
від ТОВ "Корона", ВАТ "ХМЗ Світло шахтаря", ТОВ ТПК "Укрвуглемаш",
ДП  "Держпостачання"  Луганська  філія".   При   цьому   в   графі
"Інформація   про   наявність   та  правильність  оформлення  всіх
необхідних  документів,  передбачених   тендерною   документацією"
зазначено,  що у ВАТ "ХМЗ Світло шахтаря",  ТОВ ТПК "Укрвуглемаш",
ДП "Держпостачання" Луганська філія" документи "в наяві". В той же
час,  згідно  наданих  замовником  документів,  ТОВ  "Корона" було
надано довідку про реєстрацію платника податку  замість  свідоцтва
про  реєстрацію платника податку,  надання якої було передбачено у
Додатку 1 до тендерної документації;
     - в    протоколі    розкриття    тендерних   пропозицій   від
09.08.2005 р.  N 6 зазначено,  що на участь у торгах відповідно до
частини  предмета  закупівлі  (стійки  СЧГ-8 з насадками 4МА) було
подано пропозицію від ДП "Держпостачання"  Луганська  філія".  При
цьому в графі "Інформація про наявність та правильність оформлення
всіх необхідних документів,  передбачених тендерною документацією"
зазначено, що у всіх Учасників торгів документи "в наяві".

     Таким чином,  тендерні  пропозиції,  подані  ТОВ  "Корона" та
ЗАТ "Горлівський машинобудівник",  не відповідали  кваліфікаційним
вимогам  тендерної  документації  і  повинні  були  бути відхилені
відповідно до частини 1 статті 27 Закону ( 1490-14 ).

     Однак, Замовником в  порушення  вимог  ч.  7  ст.  26  Закону
( 1490-14   ),   пропозиції   ТОВ  "Корона"  та  ЗАТ  "Горлівський
машинобудівник" не були відхилені та допущені до оцінки  тендерних
пропозицій  на  основі  критеріїв і методики оцінки,  зазначених у
тендерній документації.

     Протоколи розкриття тендерних пропозицій та додатки до них не
містять   інформації   щодо   невідповідності   вимогам  тендерної
документації тендерної пропозиції  ДП  "Держпостачання"  Луганська
філія".

     В той   же   час,   відповідно  до  протоколу  засідання  від
12.09.2005  р.  N  7  тендерна  пропозиція   ДП   "Держпостачання"
Луганська  філія"  не  містила  дозволу  Держнаглядохоронпраці  на
запропоноване  обладнання  і  була  відхилена  як  така,   що   не
відповідає умовам  тендерної  документації,  згідно  з  частиною 1
ст. 27 Закону ( 1490-14 ).

     Крім того,  під час розгляду скарги,  були виявлені  наступні
порушення законодавства про закупівлю, а саме:

     1.   Замовником  в  п.  1.6  "Організатор  торгів"  тендерної
документації   визначено,   що   до   участі  у  торгах  (тендері)
запрошуються  Учасники  на  умові  продавця  обладнання.  Ці норми
відповідно до ч. 5 ст. 21 Закону є дискримінаційними та такими, що
обмежують  конкуренцію,  оскільки  відповідно до норм ст. 1 Закону
України  "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти"
N  1490-III  (  1490-14  )  від  22.02.2000 р. учасником процедури
закупівлі  є  фізична  особа, що проживає на території України, чи
юридична  особа  (резидент  або  нерезидент), що підтвердила намір
взяти  участь  у  процедурі  закупівлі та подає чи подала тендерну
пропозицію.  Також  замовником  порушено норми ч. 3 ст. 15 Закону,
які   передбачають,   що   останній   не   повинен   встановлювати
дискримінаційних вимог до учасників.

     2. Пунктом   5.1   тендерної   документації  встановлено,  що
"пропозиції залишаються чинними після  крайнього  терміну  подання
пропозицій  на  період протягом 60 днів із дня відкриття тендерних
пропозицій.  Подана  пропозиція,  дійсна   на   коротший   період,
відхиляється  як  невідповідна".  Також  п.  2  Додатка  2  "Форма
тендерної  пропозиції"  тендерної  документації   встановлює,   що
"учасник згоден   дотримуватись   умов  цієї  пропозиції  протягом
60 днів із дня відкриття торгів, встановленого Вами".
     Ці умови   визначені   некоректно,   оскільки  замовником  не
встановлений конкретний строк  у  календарних  або  робочих  днях,
протягом якого пропозиція залишаються чинною.

     3. Пункт 11.2 тендерної документації встановлює, що до участі
у процедурі розкриття тендерних пропозицій  можуть  бути  допущені
всі  Учасники,  які  подали тендерні пропозиції і мають відповідні
оформлені  доручення  на  участь  у  процедурі  розкриття.  Список
реєстрації   і   довіреність   додається  до  протоколу  розкриття
тендерних пропозицій.  Замовник подає засвідчену копію зазначеного
протоколу  у  випадку надходження письмового запиту Учасників,  що
подали тендерні пропозиції,  але не були присутні під час  їхнього
розкриття.
     Цей пункт не відповідає ст. 26 Закону ( 1490-14 ), відповідно
до  якої,  крім  учасників  що подали тендерні пропозиції,  можуть
брати участь у процедурі розкриття і їх уповноважені представники.
     Також п.   11.2   не   узгоджується   з   п.  13.7  тендерної
документації та суперечить  ч.  3  ст.  26  Закону  (  1490-14  ),
відповідно  до якої протокол розкриття надається всім учасникам на
їх запит незалежно від  того,  були  вони  присутні  на  процедурі
розкриття тендерних пропозицій чи ні.

     4. Відповідно  до  ст.  15  Закону  ( 1490-14 ) замовник може
вимагати від учасників надання інформації щодо його  відповідності
кваліфікаційним вимогам.
     В той же час вимоги  замовника  щодо  надання  інформації  та
документів, визначених в Додатку 1 тендерної документації, а саме:
п.  1 "Відомості про суб'єкта господарювання,  що  виявив  бажання
взяти участь у торгах і подати тендерну пропозицію"; пп. 1, 4 п. 2
"Статут учасника і повноваження посадових або інших осіб";  пп.  2
п.  4  "Техніко-економічний потенціал і досвід учасника" є такими,
що не відповідають ст. 15 Закону ( 1490-14 ).

     5. В  додатку  4  "Критерії  та  методика  оцінки   тендерних
пропозицій учасників" до тендерної документації зазначено критерії
"відповідність технічним вимогам"  та  "сервісне  обслуговування",
які  суперечать  вимогам ч.  7 ст.  26 Закону ( 1490-14 ),  в якій
чітко визначено якими можуть бути критерії оцінки.

     6. Тендерна  документація  містить  Додаток  6  "Договір  про
закупівлю товару N _", що не відповідає ст. 21 Закону ( 1490-14 ),
відповідно до якої тендерна документація повинна  містити  основні
умови, які обов'язково будуть включені до договору про закупівлі.

     РЕКОМЕНДАЦІЇ:

     1. Міністерству  економіки  України  -  вимоги  Скаржника  не
задовольняти.

     2. Замовнику - з метою запобігання порушенням законодавства у
сфері  державних  закупівель врахувати вищенаведені зауваження при
проведенні нових процедур закупівель.
     Комісія по  розгляду  скарг  при  Тендерній палаті України не
несе відповідальності  за  достовірність  наданих  на  дослідження
матеріалів.

 Секретар Комісії по розгляду скарг
 при Тендерній палаті України                            Н.О.Баран