КОМІСІЯ ПО РОЗГЛЯДУ СКАРГ
                   ПРИ ТЕНДЕРНІЙ ПАЛАТІ УКРАЇНИ

                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Протокол засідання
                                      Комісії по розгляду скарг
                                      при Тендерній палаті України
                                      05.12.2005  N 20


                             ВИСНОВОК
                       щодо розгляду скарги


     До Комісії по розгляду скарг  при  Тендерній  палаті  України
надійшла  скарга  приватного  комерційно-виробничого  підприємства
"СД-Сервіс" від 10.11.2005 р.  (вх.  Тендерної палати України  від
14.11.2005  р.  N  с-104/11-1) щодо порушень чинного законодавства
при організації та здійсненні Міністерством освіти і науки України
процедури   закупівлі   за  державні  кошти  послуг  зі  створення
навчальних   комп'ютерних   програм   для    загальноосвітніх    і
професійно-технічних навчальних закладів.

     Скарга приватного     комерційно-виробничого     підприємства
"СД-Сервіс" (далі - Скаржник) містить наступні вимоги:
     1) "Ми   вимагаємо  від  представника  Замовника  переглянути
рішення щодо переможця торгів по наведених у додатку лотах на нашу
користь".
     Для розгляду   скарги   від   Скаржника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Копія скарги ПКВП "СД Сервіс" від 10.11.2005 року - 3 арк.
     Згідно ч.  1 ст.  37 Закону України "Про  закупівлю  товарів,
робіт  і  послуг  за  державні  кошти"  ( 1490-14 ) (Далі - Закон)
Комісією по розгляду  скарг  при  Тендерній  палаті  України  було
направлено  запит  від  18.11.2005  р.  N с-146/11 до Міністерства
освіти та науки України (далі - Замовник) щодо надання  необхідних
документів для розгляду скарги.
     Для розгляду   скарги   від   Замовника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Лист-пояснення щодо  змісту  скарги  від  29.11.2005  року
N 869 - 2 арк.;

     2. Копія   протоколу   засідання   тендерного   комітету    з
організації  і проведення процедури закупівлі послуг із створення,
доставки   і   супроводження   навчальних   комп'ютерних   програм
загальноосвітнім  та  професійно-технічним навчальним закладам від
29.08.2005 року N 1 - 1 арк.;

     3. Копія  тендерної  документації  на  закупівлю  послуг   із
створення,   доставки   і  супроводження  навчальних  комп'ютерних
програм для  загальноосвітніх  і  професійно-технічних  навчальних
закладів України на 2005-2006 рік - 146 арк.;

     4. Копії   документів,   що   входили   до  складу  тендерної
пропозиції ПКВП "СД-Сервіс":
     - Копія  довідки  про відсутність заборгованості з податків і
зборів - 1 арк.;
     - Договір оренди обладнання від 01.01.2004 року N АО/01/01/04
- 3 арк.;
     - Договір про науково-технічне співробітництво від 03.10.2005
року N 1 - 2 арк.;
     - Договір    про    науково-технічне    співробітництво   від
29.09.2005 року N 1 - 2 арк.;
     - Копія статуту - 6 арк.;
     - Копія довідки про  взяття  на  облік  платника  податків  -
1 арк.;
     - Довідка про включення до ЄДРПОУ - 1 арк.;
     - Копія  свідоцтва  про реєстрацію платника податку на додану
вартість - 1 арк.;
     - Копія  свідоцтва  про державну реєстрацію юридичної особи -
1 арк.;
     - Копія  договору  на  закупівлю програмного забезпечення від
03.10.2005 року N 1/131 - 4 арк.;
     - Копія банківської гарантії - 1 арк.;
     - Копія фінансових звітів з додатками - 4 арк.;
     - Копія  дилерського  договору від 03.10.2005 року N 031005 з
додатком "Сертифікат на ДСТУ 9001 - 2001" - 5 арк.;

     5. Копія  протоколу  розкриття   тендерних   пропозицій   від
06.10.2005 року N 1 - 17 арк.;

     6. Копія  протоколу засідання тендерного комітету МОН України
з організації проведення тендера "послуг із створення,  доставки і
супроводження  навчальних комп'ютерних програм загальноосвітнім та
професійно-технічним навчальних      закладів      України      на
2005-2006 рр." від 07.11.2005 року N 07/11 - 7 арк.;

     7. Копія  протоколу  робочої  групи  з кваліфікації Учасників
тендера на закупівлю послуг із створення, доставки і супроводження
навчальних    комп'ютерних   програм   для   загальноосвітніх   та
професійно-технічних навчальних      закладів      України      на
2005-2006 рр. від 16.11.2005 року N 1 - 6 арк.;

     8. Копія   листа  ПКВП  "СД-Сервіс"  щодо  роз'яснення  вимог
тендерної документації від 20.09.2005 року - 1 арк.;

     9. Роз'яснення щодо  змісту  тендерної  документації  N  1  -
2 арк.;

     10. Копія  листа  ПП  "Контур  Плюс"  щодо  роз'яснення вимог
тендерної документації від 26.09.2005 року N 180 - 1 арк.;

     11. Роз'яснення  щодо  змісту  тендерної   документації   від
29.09.2005 року N 2 - 2 арк.;

     12. Копія   листа   Інституту  педагогіки  АПН  України  щодо
роз'яснення вимог тендерної документації від 27.09.2005 року N 537
- 1 арк.;

     13. Роз'яснення   щодо   змісту  тендерної  документації  від
29.09.2005 року N 3 - 2 арк.;

     14. Копія  листа  Інституту  педагогіки  АПН   України   щодо
роз'яснення вимог тендерної документації від 29.09.2005 року N 533
- 1 арк.;

     15. Роз'яснення  щодо  змісту  тендерної   документації   від
03.10.2005 року N 4 - 4 арк.;

     16. Копія листа Інституту розвитку персоналу щодо роз'яснення
вимог тендерної документації від 03.10.2005 року N 1479 - 1 арк.;

     17. Роз'яснення  щодо  змісту  тендерної   документації   від
04.10.2005 року N 5 - 4 арк.

     За результатами   розгляду   скарги   на   підставі   наданих
Скаржником та Замовником матеріалів Комісією по розгляду скарг при
Тендерній палаті України було встановлено наступне.

     1. Замовником  було  оголошено відкриті торги на закупівлю за
державні кошти послуг зі створення навчальних комп'ютерних програм
для  загальноосвітніх  і професійно-технічних навчальних закладів,
оголошення про яке розміщене у Інформаційно-аналітичному  бюлетені
"Вісник державних   закупівель"  N  37  (206)  від  12.09.2005  за
N 13705.
     Згідно протоколу    розкриття    тендерних   пропозицій   від
06.10.2005 року N 1 на участь у торгах було  подано  15  тендерних
пропозицій,   в  яких  були  наявні  та  правильно  оформлені  всі
необхідні документи, що були передбачені тендерною документацією.
     В той  же  час  згідно протоколу робочої групи з кваліфікації
Учасників тендера на закупівлю послуг  із  створення,  доставки  і
супроводження навчальних комп'ютерних програм для загальноосвітніх
та професійно-технічних    навчальних    закладів    України    на
2005-2006 рр.   від   16.11.2005  року  N  1  та  копії  тендерної
пропозиції  ПКВП   "СД-Сервіс"   в   тендерній   пропозиції   ПКВП
"СД-Сервіс":
     - не було виявлено ліцензії на  програмне  забезпечення,  яке
буде використовуватися при розробленні предмета закупівлі;
     - не  було  виявлено  довідки  від  Державного   департаменту
інтелектуальної   власності   про   внесення  Учасника  (або  його
співвиконавця)   до   Реєстру   виробників   та   розповсюджувачів
програмного забезпечення;
     - не було виявлено довідки про  наявність  та  стан  власного
обладнання    та   програмного   забезпечення,   параметри   якого
відповідають або перевищують вимоги Замовника,  що підтверджується
копією рахунку "Аналітичний облік";
     - на заміну довідки про наявність для участі у  кожному  лоті
не  менше  ніж  4-х  дипломованих  або сертифікованих/ліцензованих
фахівців (з копіями підтверджуючих документів), з переліку не менш
ніж  будь-яких  двох груп з трьох наведених у відповідному додатку
2.1-2.21   до тендерної документації було подано Довідку Державної
податкової  інспекції  Жовтневого  району  м.  Дніпропетровськ про
відсутність заборгованості із податків і зборів.
     Відповідно до  вищенаведеного,  інформація  про  наявність та
правильність оформлення всіх  документів,  передбачених  тендерною
документацією,  яка  зазначена  в  протоколі  розкриття  тендерних
пропозицій,  не узгоджується з інформацією, визначеною в протоколі
робочої групи з кваліфікації Учасників тендера на закупівлю послуг
із створення,  доставки і  супроводження  навчальних  комп'ютерних
програм  для  загальноосвітніх  та професійно-технічних навчальних
закладів України на 2005-2006 рр.    від 16.11.2005 року  N  1  та
копії тендерної пропозиції ПКВП "СД-Сервіс".
     Таким чином Замовником було  порушено  ч.  3  ст.  26  Закону
( 1490-14 )  та пп.  5.1 розділу 1 та пп.  2.1 розділу 2 тендерної
документації,  де  зазначено,  що  під  час  розкриття   тендерних
пропозицій  перевіряється  наявність  всіх  необхідних документів,
передбачених тендерною документацією, правильність їх оформлення.
     Крім того,  під  час розгляду скарги,  були виявлені наступні
порушення законодавства про закупівлю, а саме:

     1. Перелік  випадків,  в  яких   тендерне   забезпечення   не
повертається,   що   наведене   в  пп.  1.5  розділу  1  тендерної
документації не відповідає вимогам ч. 5 ст. 23 Закону ( 1490-14 ).

     2. В п.  2 розділу 1 тендерної  документації  наведено  умови
відхилення тендерних пропозицій, що суперечить Закону ( 1490-14 ),
так як в Законі таких умов не передбачено.

     3. Перелік  випадків,  в  яких  Замовник  відхиляє   тендерну
пропозицію,   що   наведене   в   пп.   2.2  розділу  1  тендерної
документації, не  відповідає  вимогам   ч.   1   ст.   27   Закону
( 1490-14 ).

     4. В  пп.  2.4  розділу  1  тендерної  документації зазначено
випадки,  в яких Замовник торгів не акцептує тендерну  пропозицію,
що суперечить ч. 1 ст. 27 та ст. 29 Закону ( 1490-14 ).

     5. В пп.  2.13 розділу 2 тендерної документації зазначено, що
Учасник у разі  визначення  його  переможцем  торгів  зобов'язаний
укласти договір   про  закупівлю.  Це  суперечить  ст.  29  Закону
( 1490-14 ),  де не встановлено  безумовного  обов'язку  Учасника,
тендерну  пропозицію якого акцептовано,  на укладення договору про
закупівлю.

     6. В пп.  2.13 розділу 2 тендерної документації зазначено, що
Учасник  надає Уповноваженому представнику гарантії щодо виконанню
договору на суму 10 %  від суми  договору  у  вигляді  банківської
гарантії,  депозиту, що суперечить ч. 2 ст. 25 Закону ( 1490-14 ),
де  зазначено,  що  розмір  забезпечення  виконання  договору  про
закупівлю послуг становить 15 % його кошторисної вартості.

     7. В порушення вимог ч.  7 ст.  26 Закону ( 1490-14 ) в п.  1
додатку N 4  тендерної  документації  серед  критеріїв,  за  якими
оцінюються тендерні пропозиції Учасників,  наведено такі критерії,
як відповідність кваліфікаційним вимогам, термін виконання послуги
запропонований  учасником  у  тендерній  пропозицій,  кваліфікація
учасника торгів за результатами аналізу  запропонованої  Учасником
електронної демонстраційної версії предмета закупівлі.

     8. Згідно  пп.  8.3  додатка  N  4  тендерної  документації у
випадку однакової суми балів  у  декількох  учасників,  переможець
торгів визначається шляхом врахування документів, що підтверджують
наявність у  нього  діючої  системи  управління  якістю  ДСТУ  ISO
9001-2001.  Наведене  суперечить  пп.  2.6.2  розділу  2 тендерної
документації,  де зазначено, що запропоновані Учасниками додаткові
фактори та/або послуги, які не вимагаються тендерною документацією
та її додатками, в процесі оцінки тендерних пропозицій до уваги не
приймаються.  Також це суперечить ч.  7 ст. 26 Закону ( 1490-14 ),
згідно якої Замовник визначає переможця торгів із числа учасників.
тендерні пропозиції яких не було відхилено,  на основі критеріїв і
методики оцінки, зазначених у тендерній документації.

     9. Протокол  засідання  тендерного  комітету  МОН  України  з
організації  проведення  тендера "послуг із створення,  доставки і
супроводження навчальних комп'ютерних програм загальноосвітнім  та
професійно-технічним навчальних      закладів      України      на
2005-2006 рр." від 07.11.2005 року N 07/11 не  містить  інформації
щодо  присвоєння  учасникам  балів  та визначення переможця згідно
методики та критеріїв оцінки тендерних пропозицій,  що наведена  в
тендерній документації.
     Таким чином,  в  результаті  недотримання  Замовником   вимог
чинного  законодавства  під  час  здійснення закупівлі за державні
кошти послуг зі  створення  навчальних  комп'ютерних  програм  для
загальноосвітніх  і  професійно-технічних навчальних закладів сума
втрат державних коштів становила 676972,06 грн.,  яка  розрахована
за формулою:

     Сума Збитків = Сума Збитків (х1) +...+ Сума Збитків (х2), де:
     Сума Збитків (х1) = (Ц перем. (х1) - Ц виг. (х1),
     Сума Збитків  -  сума  втрат  державних  коштів на закупівлю,
проведену з порушенням процедури,  що призвело  до  неправомірного
відхилення учасників з більш вигідними пропозиціями;
     Сума Збитків (х1) - сума втрат державних коштів на закупівлю,
проведену  з порушенням процедури по певному лоту,  що призвело до
неправомірного   відхилення   учасників    з    більш    вигідними
пропозиціями;
     Ц перем.  (х1) - ціна  тендерної  пропозиції,  яку  визначено
найкращою;
     Ц виг.  (х1) - ціна найбільш вигідної  тендерної  пропозиції,
яку було неправомірно відхилено.
     х1 - номер лоту.
                              Отже,

     Сума Збитків (Лот1) = 120720,00 - 85500,00 = 35220,00 грн.;
     Сума Збитків (Лот2) = 120130,00 - 94500,00 = 25630,00 грн.;
     Сума Збитків (Лот4) = 148028,51 - 90000,00 = 58028,51 грн.;
     Сума Збитків (Лот5) = 106200,00 - 81000,00 = 25200,00 грн.;
     Сума Збитків (Лот6) = 124700,00 - 90000,00 = 34700,00 грн.;
     Сума Збитків (Лот7) = 118000,00 - 90000,00 = 28000,00 грн.;
     Сума Збитків (Лот9) = 150830,00 - 81000,00 = 69830,00 грн.;
     Сума Збитків (Лот10) = 155000,00 - 81000,00 = 74000,00 грн.;
     Сума Збитків (Лот12) = 147036,55 - 81000,00 = 66036,55 грн.;
     Сума Збитків (Лот13) = 142827,00 - 81000,00 = 61827,00 грн.;
     Сума Збитків (Лот14) = 116000,00 - 54000,00 = 62000,00 грн.;
     Сума Збитків (Лот15) = 125000,00 - 58500,00 = 66500,00 грн.;
     Сума Збитків (Лот16) = 95000,00 - 60000,00 = 35000,00 грн.;
     Сума Збитків (Лот17) = 95000,00 - 60000,00 = 35000,00 грн.
     Сума Збитків = 35220,00 + 25630,00 + 58028,51 + 25200,00 +
34700,00 + 28000,00 + 69830,00 + 74000,00 + 66036,55 + 61827,00 +
+ 62000,00 + 66500,00 + 35000,00 + 35000,00 = 676972,06 грн.

     РЕКОМЕНДАЦІЇ:

     1. Міністерству  економіки  України  -  вимоги  Скаржника   -
приватного    комерційно-виробничого    підприємства   "СД-Сервіс"
задовольнити.

     2. Замовнику   -   з  метою  запобігання  порушенням  чинного
законодавства при проведенні нових  процедур  закупівлі  врахувати
зауваження,  викладені  у  цьому  висновку,  та усунути недоліки в
тендерній документації.

     3. Вивчивши всі документи, Комісія вважає, що правопорушення,
які  були  вчиненні  при  здійсненні  Міністерством освіти і науки
України процедури закупівлі за державні кошти послуг зі  створення
навчальних    комп'ютерних    програм   для   загальноосвітніх   і
професійно-технічних навчальних  закладів,  можуть  підпадати  під
ознаки   злочину,  передбаченого  ст.  364  Кримінального  кодексу
України ( 2341-14 ). Таким чином, відповідні матеріали передаються
до Генеральної прокуратури України.

     Комісія по  розгляду  скарг  при  Тендерній палаті України не
несе відповідальності  за  достовірність  наданих  на  дослідження
матеріалів.

 Секретар Комісії по розгляду
 скарг при Тендерній палаті
 України                                                 Н.О.Баран