КОМІСІЯ ПО РОЗГЛЯДУ СКАРГ
                   ПРИ ТЕНДЕРНІЙ ПАЛАТІ УКРАЇНИ

                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Протокол засідання
                                      Комісії по розгляду скарг
                                      при Тендерній палаті України
                                      05.12.2005  N 20


                             ВИСНОВОК
                       щодо розгляду скарги


     До Комісії по розгляду скарг  при  Тендерній  палаті  України
надійшли скарга  від  ТОВ  "Газосантехмонтаж"  від  10.11.2005  р.
N 1812 щодо порушень чинного законодавства при здійсненні Обласним
притулком   для   неповнолітніх  Служби  у  справах  неповнолітніх
Дніпропетровської  облдержадміністрації  процедури  закупівлі   за
державні  кошти  робіт  по  реконструкції  обласного  притулку для
неповнолітніх.

     Скарга ТОВ  "Газосантехмонтаж"  (далі  -  Скаржник)   містить
наступні вимоги:
     "...пропонуємо не відміняти  торги,  а  відповідно  до  п.  5
ст. 37  Закону  України "Про закупівлю товарів,  робіт і послуг за
державні кошти" ( 1490-14 ) врегулювати скаргу, шляхом переговорів
на  підставі  взаємної  згоди,  зобов'язавши  Замовника  завершити
процедуру закупівлі відповідно до Закону".

     Для розгляду скарг від Скаржника надійшли наступні матеріали:
     1. Скарга ТОВ "Газосантехмонтаж" від 10.11.2005 р. N 1812 - 1
арк.
     Згідно ч.  1  ст.  37  Закону України "Про закупівлю товарів,
робіт і послуг за державні кошти"  (  1490-14  )  (далі  -  Закон)
Комісією  по  розгляду  скарг  при  Тендерній  палаті України було
направлено  запит  від  22.11.2005  р.  N  с-156/11  до  Обласного
притулку   для   неповнолітніх   Служби  у  справах  неповнолітніх
Дніпропетровської  облдержадміністрації  (далі  -  Замовник)  щодо
надання необхідних документів для розгляду скарги.

     1. Пояснювальна  записка  про  проведення  торги по закупівлі
робіт по реконструкції обласного притулку  для  неповнолітніх  від
28.11.2005 р. N 110 - 2 арк.;

     2. Копія  листа реєстрації учасників тендера на реконструкцію
обласного притулку для неповнолітніх - 1 арк.;

     3. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 04.11.2005  р.
- 2 арк.;

     4. Протокол розкриття тендерних пропозицій - 9 арк.;

     5. Протокол оцінки тендерних пропозицій на закупівлю робіт по
реконструкції обласного    притулку    для    неповнолітніх    від
08.11.2005 р. б/н - 1 арк.;

     6. Копія   тендерної   документації  на  закупівлю  робіт  по
реконструкції обласного    притулку    для    неповнолітніх    від
05.10.2005 р. - 43 арк.;

     7. Копія  листа  щодо внесення змін до тендерної документації
від 26.10.2005 р. - 3 арк.;

     8. Копія листа щодо внесення змін до  тендерної  документації
від 01.11.2005 р. - 1 арк.;

     9. Копія     листа     Головного     управління     економіки
Дніпропетровської обласної     державної     адміністрації     від
15.11.2005 р. N 1506/05-7 - 1 арк.;

     10. Копія  листа  ТОВ  "Газосантехмонтаж"  від  03.11.2005 р.
N 211 - 1 арк.;

     11. Копія конверта з відміткою Укрпошти - 1 арк.;

     12. Копія  тендерної  пропозиції  ТОВ   НВП   "Придніпровська
будівельна компанія" - 1 арк.;

     13. Копія листа Обласного притулку для неповнолітніх Служби у
справах неповнолітніх Дніпропетровської  облдержадміністрації  від
08.11.2005 р. N 81 - 1 арк.;

     14. Копія листа Обласного притулку для неповнолітніх Служби у
справах неповнолітніх Дніпропетровської  облдержадміністрації  від
11.11.2005 р. N 89 - 1 арк.;

     15. Копія листа Обласного притулку для неповнолітніх Служби у
справах неповнолітніх Дніпропетровської  облдержадміністрації  від
08.11.2005 р. N 79 - 1 арк.;

     16. Копія листа Обласного притулку для неповнолітніх Служби у
справах неповнолітніх Дніпропетровської  облдержадміністрації  від
11.11.2005 р. N 88 - 1 арк.;

     17. Копія звіту про результати проведення процедури відкритих
торгів на закупівлю робіт за державні кошти - 4 арк.;

     18. Копія  контракту  на  виконання  робіт  по  реконструкції
будівель обласного  притулку  для  неповнолітніх від 15.11.2005 р.
N 1-5 арк.;

     19. Копія  проекту  реконструкції  Обласного   притулку   для
неповнолітніх Служби у справах неповнолітніх - 5 арк.;

     20. Копія    розпорядження    голови    обласної    державної
адміністрації від 16.08.2005 р. N 284-р-05 - 1 арк.;

     21. Копія статті, опублікованої в газеті "Вісті Придніпров'я"
від 18.08.2004 р. N 34 - 1 арк.;

     22. Копія  плану  заходів,  спрямованих  на подолання дитячої
бездоглядності  та  безпритульності  в  Дніпропетровській  області
відповідно до постанови КМУ від 02.09.2005 р. N 861 ( 861-2005-п )
- 1 арк.;

     23. Копія   постанови   Кабінету   Міністрів   України    від
02.09.2005 р.   N 861 ( 861-2005-п ) "Про    затвердження  Порядку
використання  коштів,  передбачених  у  державному   бюджеті   для
здійснення    заходів,    спрямованих    на    подолання   дитячої
бездоглядності та безпритульності" - 1 арк.;

     24. Копія  листа  Комітету  з  питань  молодіжної   політики,
фізичної культури,    спорту   і   туризму   від   30.06.2005   р.
N 06-5/10-560 - 2 арк.;

     25. Копія "разрешения на выполнение строительных  работ"  від
21.11.2005 р. N 174/05 - 1 арк.;

     26. Копія листа ЗАТ "Укртрансенерго" від 20.10.2005 р.  N 228
- 1 арк.;

     27. Копія листа ЗАТ "Укртрансенерго" від 21.10.2005 р.  N 229
- 1 арк.;

     28. Копія листа ЗАТ "Укртрансенерго" від 21.10.2005 р.  N 230
- 1 арк.;

     29. Копія листа ЗАТ "Укртрансенерго" від 21.10.2005 р.  N 231
- 1 арк.;

     30. Копія листа ЗАТ "Укртрансенерго" від 24.10.2005 р.  N 233
- 1 арк.;

     31. Копія листа ЗАТ "Укртрансенерго" від 24.10.2005 р.  N 234
- 1 арк.;

     32. Копія листа ЗАТ "Укртрансенерго" від 24.10.2005 р.  N 235
- 1 арк.;

     33. Копія листа ЗАТ "Укртрансенерго" від 26.10.2005 р.  N 236
- 1 арк.;

     34. Копія скарги ЗАТ "Укртрансенерго" від 31.10.2005 р. N 241
- 1 арк.;

     35. Копія листа ЗАТ "Укртрансенерго" від 31.10.2005 р.  N 246
- 1 арк.;

     36. Копія листа ЗАТ "Укртрансенерго" від 04.11.2005 р.  N 246
- 1 арк.;

     37. Копія листа Обласного притулку для неповнолітніх Служби у
справах  неповнолітніх  Дніпропетровської облдержадміністрації від
14.11.2005 р. N 99 - 1 арк.;

     38. Копія листа ТОВ НВП "Придніпровська будівельна  компанія"
від 15.11.2005 р. N 1105-1/04 - 1 арк.;

     39. Копія  листа ТОВ НВП "Придніпровська будівельна компанія"
від 15.11.2005 р. N 1105-1/05 - 1 арк.;

     40. Копія  "Отзыва   о   работе   общества   с   ограниченной
ответственностью        "Научно-производственное       предприятие
"Приднепровская строительная компания" від ТОВ  "АТБ-Торгстрой"  -
1 арк.;

     41. Копія   "Отзыва  о  работе  ООО  "Научно-производственное
предприятие  "Приднепровская  строительная   компания"   від   ТОВ
"Ратиборградстрой" - 1 арк.;

     42. Копія листа Обласного притулку для неповнолітніх Служби у
справах неповнолітніх Дніпропетровської  облдержадміністрації  від
24.10.2005 р. N 53 - 1 арк.;

     43. Копія листа Обласного притулку для неповнолітніх Служби у
справах неповнолітніх Дніпропетровської  облдержадміністрації  від
26.10.2005 р. N 60 - 1 арк.;

     44. Копія листа Обласного притулку для неповнолітніх Служби у
справах неповнолітніх Дніпропетровської  облдержадміністрації  від
26.10.2005 р. N 61 - 3 арк.;

     45. Копія листа Обласного притулку для неповнолітніх Служби у
справах неповнолітніх Дніпропетровської  облдержадміністрації  від
26.10.2005 р. N 62 - 1 арк.;

     46. Копія листа Обласного притулку для неповнолітніх Служби у
справах неповнолітніх Дніпропетровської  облдержадміністрації  від
25.10.2005 р. N 63 - 1 арк.;

     47. Копія листа Обласного притулку для неповнолітніх Служби у
справах неповнолітніх Дніпропетровської  облдержадміністрації  від
26.10.2005 р. N 64 - 2 арк.;

     48. Копія листа Обласного притулку для неповнолітніх Служби у
справах неповнолітніх Дніпропетровської  облдержадміністрації  від
26.10.2005 р. N 65 - 1 арк.;

     49. Копія листа Обласного притулку для неповнолітніх Служби у
справах неповнолітніх Дніпропетровської  облдержадміністрації  від
27.10.2005 р. N 69 - 1 арк.;

     50. Копія листа Обласного притулку для неповнолітніх Служби у
справах неповнолітніх Дніпропетровської  облдержадміністрації  від
31.10.2005 р. N 72/1 - 1 арк.
     За результатами   розгляду   скарги   на   підставі   наданих
Скаржником та Замовником матеріалів Комісією по розгляду скарг при
Тендерній палаті України було встановлено наступне.
     Відповідно до  протоколу  розкриття  тендерних пропозицій від
04.11.2005 р.  N 1 на участь у відкритих торгах  на  закупівлю  за
державні  кошти  робіт  по  реконструкції  обласного  притулку для
неповнолітніх  було  подано  7  (сім)  тендерних  пропозицій   від
учасників:  ТОВ "Центр-Дельта", ТОВ НВП "Придніпровська будівельна
компанія", ЗАТ    "Укртрансенерго",    ТОВ     "Газосантехмонтаж",
ДП "Проектно-конструкторське   технологічне  бюро  "Механомонтаж",
Корпорація "Блок",  ТОВ "Український будівельний дім". При цьому в
графі  "Інформація  про  наявність та правильність оформлення всіх
необхідних  документів,  передбачених   тендерною   документацією"
зазначено, що ЗАТ "Укртрансенерго" та ТОВ "Український будівельний
дім" "Надано неповний комплект документів...", а іншими учасниками
"надано повний комплект документів,  оформлення відповідає вимогам
тендерної документації".  Крім того,  Замовником зазначено в графі
"примітка"  інформацію  про  відхилення  тендерних  пропозицій ЗАТ
"Укртрансенерго" та ТОВ "Центр-Дельта".
     В той  же  час  в  протоколі  засідання  тендерного  комітету
"Протокол розкриття тендерних пропозицій на закупівлю за  державні
кошти  робіт по реконструкції обласного притулку для неповнолітніх
служби у справах неповнолітніх" зазначено, що Замовником в процесі
розгляду тендерних пропозицій учасників було встановлено наступне:
     - тендерна пропозиція ТОВ "Центр-Дельта"  була  відхилена  як
така,  що  не відповідає вимогам тендерної документації,  зокрема:
учасником була надана ліцензія на будівельну діяльність, в якій не
передбачено здійснення        "пусконалагоджувальних        робіт"
(код 3.07.00); надана копія довідки про відсутність заборгованості
з податків і зборів дійсна до 07.11.2005 р.  Окрім того,  загальна
вартість  пропозиції  учасника  перевищувала  кошторисну  вартість
робіт, узгоджену ДП "ДОС Укрінвестекспертиза";
     - тендерна  пропозиція  ТОВ  НВП  "Придніпровська  будівельна
компанія" повністю відповідає вимогам тендерної документації;
     - тендерна пропозиція ЗАТ "Укртрансенерго" була відхилена  як
така,  що  не відповідає вимогам тендерної документації,  зокрема:
учасником було надана копію статуту не в  повному  обсязі;  надано
ліцензію   на   будівельну   діяльність   іншого   підприємства  -
субпідрядника ТОВ ВП "Авіко";
     - тендерна   пропозиція   ТОВ   "Газосантехмонтаж"   повністю
відповідає вимогам тендерної документації;
     - тендерна     пропозиція     ДП    "Проектно-конструкторське
технологічне бюро "Механомонтаж" не відповідає  вимогам  тендерної
документації   в  частині  оформлення  документів,  зокрема  форми
тендерної пропозиції учасника,  кошторису  та  "Сводного  сметного
отчета   стоимости   строительства".  В  той  же  час,  враховуючи
вищезазначені зауваження,  пропозиція учасника прийнята Замовником
до подальшої оцінки;
     - тендерна пропозиція Корпорації "Блок" не відповідає вимогам
тендерної документації, зокрема: учасником була надана ліцензія на
будівельну  діяльність,   в   якій   не   передбачено   здійснення
"пусконалагоджувальних робіт"  (код 3.07.00).  Проте,  в порушення
ч. 1 ст.  27 Закону ( 1490-14 ), пропозиція учасника була прийнята
Замовником  до  подальшої  оцінки  з  врахуванням  зауваження щодо
відсутності в ліцензії зазначеного коду;
     - тендерна  пропозиція  ТОВ  "Український будівельний дім" не
відповідає  вимогам  п.  9  тендерної   документації   в   частині
оформлення  документів;  учасником  не  було  надано відомості про
аналогічні роботи у 2005 р.  В той же час, в порушення ч. 1 ст. 27
Закону  ( 1490-14 ),  пропозиція учасника була прийнята Замовником
до подальшої оцінки з врахуванням вищезазначених порушень.
     Таким чином,  тендерні пропозиції, подані ТОВ "Центр-Дельта",
ЗАТ "Укртрансенерго",  ДП  "Проектно-конструкторське  технологічне
бюро   "Механомонтаж",   Корпорація  "Блок"  та  ТОВ  "Український
будівельний дім",  не відповідали вимогам тендерної документації і
повинні   були   бути   відхилені   відповідно  до  ч.  1  ст.  27
Закону ( 1490-14 ).
     Однак, Замовником  в  порушення  вимог  ч.  7  ст.  26 Закону
( 1490-14 )         пропозиції     ТОВ     "Центр-Дельта",      ДП
"Проектно-конструкторське    технологічне   бюро   "Механомонтаж",
Корпорація "Блок" та ТОВ "Український  будівельний  дім"  не  були
відхилені  та  допущені  до  оцінки тендерних пропозицій на основі
єдиного критерію - ціна.
     Згідно протоколу  оцінки  тендерних  пропозицій  на закупівлю
робіт по реконструкції обласного притулку  для  неповнолітніх  від
08.11.2005  р.  тендерні  пропозиції  ТОВ "Центр-Дельта",  ТОВ НВП
"Придніпровська будівельна компанія",  ТОВ "Газосантехмонтаж",  ДП
"Проектно-конструкторське    технологічне   бюро   "Механомонтаж",
Корпорація  "Блок"  та  ТОВ  "Український  будівельний  дім"  були
прийняті Замовником до подальшої оцінки за методикою,  наведеною в
Додатку  3  "Методика  оцінки  тендерних   пропозицій"   тендерної
документації.
     В таблиці,  яка  міститься  у  протоколі   оцінки   тендерних
пропозицій  на закупівлю робіт по реконструкції обласного притулку
для неповнолітніх від 08.11.2005 р., зазначено розрахунок балів за
критерієм "ціна".  Згідно цієї таблиці пропозиція ТОВ "Український
будівельний дім" набрала найбільшу (максимальну) кількість  балів.
Проте,  відповідно до пояснювальної записки про проведені торги на
закупівлю  робіт   по   реконструкції   обласного   притулку   для
неповнолітніх  (лист від 28.11.2005 р.),  Замовником після аналізу
пропозиції ТОВ "Український  будівельний  дім"  було  вирішено  не
акцептувати   тендерну  пропозицію  учасника,  оскільки  учасником
частково  надано  кошторисний  розрахунок  будівництва,   зокрема,
відсутня   вартість   обладнання   очисних   споруд,  водозабірних
свердловин  та   протипожежне   обладнання,   а   також   виявлено
арифметичні помилки у кошторисах на меблі та обладнання.  З огляду
на  вищевикладене,  Замовник   повинен   був   взагалі   відхилити
пропозицію  ТОВ  "Український  будівельний  дім"  як  таку,  що не
відповідає вимогам тендерної документації,  та не допустити її  до
подальшої оцінки тендерних пропозицій.
     Відповідно до пояснювальної записки про  проведені  торги  на
закупівлю   робіт   по   реконструкції   обласного   притулку  для
неповнолітніх Замовник  акцептував  тендерну  пропозицію  ТОВ  НВП
"Придніпровська  будівельна  компанія",  що  визнана  найкращою за
результатами оцінки та набрала 0,966  балів  (максимально  можлива
кількість балів - 1,0).
     Крім того,  під час розгляду скарги  були  виявлені  наступні
порушення законодавства про закупівлю, а саме:

     1. Пункт   4.2   Інструктивної  інформації  учасникам  торгів
тендерної документації містить вираз "якщо учасник  не  відповідає
кваліфікаційним    вимогам,    що   підтверджується   документами,
наведеними у додатку 1, комерційна частина тендерної пропозиції не
розглядається", який  не  узгоджується з вимогами статті 27 Закону
( 1490-14 ),   відповідно  до  якої  Замовник  відхиляє   тендерну
пропозицію, якщо учасник не відповідає кваліфікаційним вимогам.

     2. П. 13.3 тендерної документації встановлює, що "...присутні
представники  учасників  мають  відзначити  свою   присутність   у
протоколі,  що ведеться представниками організатора торгів під час
розкриття тендерних пропозицій".  Ця  умова  не  відповідає  ч.  2
ст. 26 Закону ( 1490-14 ), в якій відсутня обов'язкова вимога щодо
підтвердження  та   розпису   Учасників   або   їх   уповноважених
представників.
     Крім того,  під час  розгляду  скарги  було  встановлено,  що
станом  на  15.11.2005  року  Замовником  було укладено договір із
переможцем торгів.  Відповідно до  наказу  Міністерства  економіки
України  "Про  порядок розгляду скарг учасників процедур державних
закупівель щодо  організації  та  здійснення  процедур  закупівель
товарів, робіт  і  послуг  за  державні  кошти"  від 04.12.2000 р.
( z0919-00 )  у  разі, коли на день одержання Міністерством скарги
укладено договір  про  закупівлю,  Міністерство не має повноважень
приймати рішення за даною скаргою.

     РЕКОМЕНДАЦІЇ МІНІСТЕРСТВУ  ЕКОНОМІКИ  УКРАЇНИ  ТА   ГОЛОВНОМУ
УПРАВЛІННЮ    ЕКОНОМІКИ   ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ   ОБЛАСНОЇ   ДЕРЖАВНОЇ
АДМІНІСТРАЦІЇ:

     Вжити відповідних   заходів   контролю,  передбачених  чинним
законодавством  України   у   сфері   державних   закупівель,   за
додержанням  Замовником  під  час  проведення  процедури закупівлі
робіт по реконструкції обласного притулку для неповнолітніх  вимог
законодавства  України щодо закупівель товарів,  робіт і послуг за
державні кошти.
     Замовнику для запобігання  у  подальшому  порушенням  чинного
законодавства  України  у  сфері  державних  закупівель  врахувати
зауваження, викладені у висновку.
     Крім того,  Комісія  по  розгляду  скарг при Тендерній палаті
України на виконання вимог  ч.  8  ст.  173  Закону  України  "Про
закупівлю  товарів,  робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 )
для вжиття заходів прокурорського  реагування,  шляхом  проведення
перевірки  щодо  дотримання  вимог чинного законодавства України у
сфері державних закупівель при здійсненні Обласним  притулком  для
неповнолітніх  Служби  у  справах  неповнолітніх Дніпропетровської
облдержадміністрації процедури закупівлі за державні  кошти  робіт
по  реконструкції обласного притулку для неповнолітніх,  направляє
висновок  щодо   розгляду   скарги   ТОВ   "Газосантехмонтаж"   до
прокуратури Дніпропетровської області.
     Комісія по розгляду скарг при  Тендерній  палаті  України  не
несе  відповідальності  за  достовірність  наданих  на дослідження
матеріалів

 Секретар Комісії по розгляду
 скарг при Тендерній палаті
 України                                                 Н.О.Баран