МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

                            Л И С Т

                      14.11.2005  N 1/9-630

                                      Міністерству освіти
                                      і науки Автономної
                                      Республіки Крим,
                                      управлінням освіти і науки
                                      обласних, Київської
                                      та Севастопольської
                                      міських державних
                                      адміністрацій,
                                      інститутам післядипломної
                                      педагогіки


             Про умови та порядок проведення третього
            (заключного) туру Всеукраїнського конкурсу
                      "Учитель року - 2006"


     На виконання наказу Міністерства освіти і науки України  "Про
проведення  Всеукраїнського  конкурсу  "Учитель  року  - 2006" від
14.11.05 р. N 650 ( v0650290-05 ) повідомляємо, що III (заключний)
тур   конкурсу  буде  проводитись  двома  етапами  та  завершиться
суперфіналом.

     Перший етап  відбудеться  з  12  по  19  березня,  другий  та
суперфінал - з 14 по 22 квітня 2006 року.

     Оргкомітети та  фахові   журі   конкурсу   діють   згідно   з
"Положенням    про    Всеукраїнський   конкурс   "Учитель   року",
затвердженим постановами   Кабінету    Міністрів    України    від
11 серпня 1995 р.  N 638 ( 638-95-п ) та 14 вересня 2005 р.  N 900
( 900-2005-п ).

     Матеріали переможця  II  туру  в кожній із номінацій (додаток
N 1)  надсилаються  Міністерством  освіти   і   науки   Автономної
Республіки Крим,  управліннями освіти і науки обласних,  Київської
та   Севастопольської   міських   державних    адміністрацій    до
11  березня   2006    року   на   адреси інститутів післядипломної
педагогічної   освіти,   на  базі  яких  буде  проводитись III тур
конкурсу:
     Початкові класи    -    Миколаївський    обласний    інститут
післядипломної педагогічної   освіти,   вул.   Адміральська,    4,
м. Миколаїв, 54001
     Тел. 8(0512) 35-40-39 - факс, 35-95-65.
     Хімія -   Закарпатський   обласний   інститут  післядипломної
педагогічної освіти, вул. А.Волошина, 35, м. Ужгород, 88000
     Тел. 8(03122) 3-42-74 - факс, 3-61-30.
     Географія -  Тернопільський  обласний  комунальний   інститут
післядипломної   педагогічної   освіти,   вул.  М.Кривоноса,  7-а,
м. Тернопіль, 46027
     Тел. 8(0352) 43-57-83 - факс, 43-57-82.
     Інформатика -  Київський  обласний  інститут   післядипломної
педагогічної освіти,  вул. Я.Мудрого, 37, м. Біла Церква, Київська
область, 09107
     Тел. 8(04463) 5-12-40, 5-04-24 - факс.
     Іноземна мова - Львівський обласний  інститут  післядипломної
педагогічної освіти, вул. Огієнка, 18-а, м. Львів, 79007
     Тел. 8(0322) 72-47-73, 72-80-73 - факс, 72-95-05.

     На першому  етапі  III  (заключного)  туру  конкурсу протягом
перших чотирьох днів члени журі вивчають та оцінюють надіслані  на
конкурс матеріали учасників.

     Впродовж трьох  наступних  днів  члени   журі   безпосередньо
знайомляться   з   конкурсантами  та  проводять  між  ними  творчі
змагання.

     День перший:
     I половина дня. Письмова відповідь учасників на запитання або
тестові завдання   з   фаху  та  методики  викладання  відповідних
навчальних  дисциплін  (тривалість  до  1,5  год.)   з   наступною
перевіркою та оцінюванням їх членами журі.
     Завдання для  всіх  конкурсантів   номінації   однакові.   За
результатами його виконання члени журі визначають рівень володіння
учасниками  конкурсу  сучасною  методикою  викладання  предмета  в
умовах  переходу на новий зміст і 12-річний термін здобуття повної
загальної середньої освіти, з'ясовують вміння вчителя висловлювати
свою думку письмово, творчий підхід його до вирішення поставленого
перед ним завдання тощо.
     II половина  дня.  Ділова  гра  "Я роблю так".  Кожен учасник
впродовж 15 хвилин виступає в ролі вчителя, ділиться педагогічними
знахідками,  родзинками власної творчості, демонструє цікаві форми
роботи, а решта 26 конкурсантів - у ролі учнів.
     Цей вид діяльності не оцінюють члени журі.  Його мета -  дати
можливість  конкурсантам  познайомитись та обмінятися досвідом,  а
також підготуватися психологічно до наступних змагань.

     Другий-третій дні:
     Співбесіда, яка  передбачає презентацію конкурсантом власного
досвіду,  захист педагогічних ідей,  технологій,  методик,  у тому
числі за   надісланими   на   конкурс  матеріалами;  відповіді  на
запитання з педагогіки,  психології, фахової підготовки, методики,
загальної ерудиції.

     Співбесіда проводиться  за  окремим графіком,  який своєчасно
доводиться  до  відома  інститутів   післядипломної   педагогічної
освіти.

     За результатами  першого етапу III (заключного) туру конкурсу
визначаються  в  кожній  номінації  12  учасників  другого   етапу
змагань.

     На другому   етапі   III  (заключного)  туру  конкурсу  кожен
учасник:
     1) готує  у письмовій формі розгорнутий конспект одного уроку
на задану членами журі тему (для всіх конкурсантів однакову);
     2) аналізує відеоурок або урок, запропонований організаторами
у школі міста, де проводиться конкурс;
     3) проводить  у  навчальному  закладі  урок,  дата проведення
якого, тема і клас визначаються напередодні жеребкуванням.

     На кожному  етапі  кожен  із  членів   журі   оцінює   роботу
конкурсантів   за   бальною   системою   з  урахуванням  специфіки
навчальної дисципліни,  умов,  у яких  проводиться  той  чи  інший
захід.  Максимальну  кількість балів визначає журі.  Оцінки членів
журі не обговорюються до остаточного  підбиття  підсумків  окремих
етапів, що визначають учасників наступних змагань.

     Результати змагань  учасників  конкурсу на кожному етапі журі
оцінює за рівнем педагогічної  майстерності,  загальної  ерудиції,
культури спілкування    конкурсантів,    творчим   підходом   щодо
використання сучасних  педагогічних  інноваційних  технологій   та
здатністю продукувати власні,  вмінням аналізувати шляхи і способи
досягнення  належних  результатів  навчально-виховного  процесу  й
оцінювати їх ефективність.

     У разі   однакової   кількості   балів,   набраних   кількома
фіналістами,  учасником суперфіналу  стає той,  хто одержав більшу
кількість  балів за проведений урок.  У цьому випадку рішення журі
оформляється відповідним протоколом.

     У кожній номінації за сумою набраних балів визначаються п'ять
учасників   суперфіналу.  Під  час  суперфіналу  для  конкурсантів
передбачаються фахові,  психолого-педагогічні та творчі  завдання,
підготовлені членами  журі.  При  визначенні переможця суперфіналу
враховується коефіцієнт оцінки уроку.

     Суперфінал як заключний етап конкурсу проводиться урочисто, з
участю  педагогічної  громадськості  та  висвітлюється  у  засобах
масової інформації.

     Для популяризації і впровадження в практику  роботи  вчителів
України  педагогічного  досвіду учасників конкурсу,  за їх згодою,
найцікавіші матеріали  можуть  бути  опубліковані  в  педагогічних
виданнях.

 Голова Центрального оргкомітету
 Всеукраїнського конкурсу
 "Учитель року - 2006",
 заступник міністра                                   В.О.Огнев'юк


                                      Додаток N 1


     Оскільки конкурс    у    номінації   "Інформатика"   цьогоріч
проводиться  вперше,  подаємо   інформацію   про   підготовку   до
проведення його заключного туру.

     Матеріали переможця  II  туру   надсилаються   до   обласного
інституту післядипломної педагогічної освіти на адресу:
     Київський обласний   інститут   післядипломної   педагогічної
освіти,  вул.  Ярослава  Мудрого,  37,  м.  Біла Церква,  Київська
область,  09107
     Тел. 8(04463)5-12-40, 5-04-24 - факс до 11 березня 2006 року.

                       ПЕРЕЛІК МАТЕРІАЛІВ:

     1. Особиста  заява  про  участь  у  конкурсі,  в якій учитель
вказує, що з умовами конкурсу ознайомлений і погоджується.

     2. Анкета учасника конкурсу (ПІБ,  дата  народження,  домашня
адреса,   телефон,   паспортні  дані,  ідентифікаційний  код,  які
навчальні  заклади  закінчив,  у   якому   році,   місце   роботи,
педагогічний  стаж  роботи,  термін  роботи  у  цьому  навчальному
закладі,  кваліфікаційна категорія,  звання,  нагороди,  відзнаки,
додаткова інформація).

     3. Фотографії   вчителя   (одне   кольорове  фото  довільного
розміру,  одне  чорно-біле,  розміром  4x6  та  фотоматеріали  про
педагогічну діяльність).

     4. Опис   власного   досвіду,   що  розкриває  оригінальність
педагогічних ідей, методів, технологій; аналіз результатів праці.

     5. Лист-представлення обласних управлінь освіти.

     6. Висновок   про   педагогічну   та   методичну   діяльність
претендента у навчальному закладі,  районі, області, підготовлений
ОІППО (відомості про систему роботи вчителя, результативність його
діяльності,  участь  учнів  у  предметних  олімпіадах,  конкурсах,
виставках (ксерокопії дипломів) (до  2  сторінок),  у  тому  числі
відгуки наукових установ, фахових асоціацій, що глибше розкривають
творчі здобутки претендента.

     7. Творчий доробок вчителя (дидактичні  матеріали,  методичні
розробки, система позакласних, виховних заходів, роботи з батьками
тощо як практичне  підтвердження  роботи  вчителя  над  проблемною
темою).

     8. Розробка циклу уроків однієї з навчальних тем.

     9. Публікації вчителя (ксерокопії статей).

     Матеріали, надіслані на конкурс,  не повертаються.  В них має
простежуватись система роботи вчителя у  взаємозв'язку:  досвід  -
творчий доробок - розробка циклу уроків.