КОМІСІЯ ПО РОЗГЛЯДУ СКАРГ
                   ПРИ ТЕНДЕРНІЙ ПАЛАТІ УКРАЇНИ

                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Протокол засідання Комісії
                                      по розгляду скарг
                                      при Тендерній палаті України
                                      14.11.2005  N 17


                             ВИСНОВОК
                       щодо розгляду скарги


     До Комісії по розгляду скарг  при  Тендерній  палаті  України
надійшла    скарга   Товариства   з   обмеженою   відповідальністю
"Універсальна бізнес-інформаційна  служба"   від   25.10.2005   р.
N 148-10-05  (вх.  Тендерної  палати  України  від  25.10.2005  р.
N с-196/10-1) щодо порушень чинного законодавства при  організації
та  здійсненні  Рахунковою  палатою України процедури закупівлі за
державні кошти устаткування для автоматичної обробки інформації.

     Для розгляду скарги від ТОВ "Універсальна бізнес-інформаційна
служба" (далі - Скаржник) надійшли наступні матеріали:

     1. Скарга від 25.10.2005 р. N 148-10-05 (на 3 арк.).

     2. Копія  тендерної  документації  для  підготовки  тендерних
пропозицій щодо участі у процедурі відкритих торгів  на  закупівлю
устаткування    для    автоматичного   оброблення   інформації   з
відповідними змінами до неї (на 17 арк.).

     3. Копія  довідки  про  включення  Товариства   з   обмеженою
відповідальністю   "Універсальна  бізнес-інформаційна  служба"  до
ЄДРПОУ (на 1 арк.).

     4. Копія протоколу розкриття тендерних  (цінових)  пропозицій
від 11 жовтня N 37 (на 3 арк.).

     5. Копія повідомлення про результати торгів від 18.10.2005 р.
N  11-1832,  направленого  ТОВ  "Універсальна  бізнес-інформаційна
служба" (на 2 арк.).
     Згідно частини першої статті 37 Закону України "Про закупівлю
товарів,  робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14  )  (далі  -
Закон)  Комісією  по  розгляду  скарг при Тендерній палаті України
було направлено запит від 28.10.2005 р.  N с-308/10 до  Рахункової
палати   України   (далі   -  Замовник)  щодо  надання  необхідних
документів для розгляду скарги.
     Для розгляду   скарги   від   Замовника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Лист Рахункової палати України від 11.11.2005 р. N 11-2008
(на 2 арк.).

     2. Пояснювальна  записка щодо змісту скарги ТОВ "Універсальна
бізнес-інформаційна служба"  від  25.10.2005  р.  N  148-10-05  та
результатів   відкритих   торгів  на  закупівлю  устаткування  для
автоматичного оброблення інформації (на 7 арк.).

     3. Копія  тендерної  документації  для  підготовки  тендерних
пропозицій щодо участі у процедурі відкритих торгів  на  закупівлю
устаткування для автоматичного оброблення інформації (на 29 арк.).

     4. Витяг  з  протоколу  N  15  засідання  тендерного комітету
Рахункової палати щодо організації проведення процедур  закупівель
від 06.07.2005 р. (на 3 арк.).

     5. Копія   протоколу   N  22  засідання  тендерного  комітету
Рахункової палати щодо організації проведення процедур  закупівель
від 09.08.2005 р. (на 2 арк.).

     6. Копія  протоколу  розкриття тендерних (цінових) пропозицій
від 11 жовтня N 37 (на 3 арк.).

     7. Копія  протоколу  N  38  засідання   тендерного   комітету
Рахункової  палати щодо організації проведення процедур закупівель
від 18.10.2005 р. (на 4 арк.).

     8. Копія тендерної пропозиції ТОВ "УБІС" (на 254 арк.).

     9. Копія тендерної пропозиції ЗАТ "КОТС" (на 148 арк.).

     10. Копія  листа  ТОВ  "Фолгат   ФТК"   від   13.09.2005   р.
N 16/09-2005 (на 2 арк.).

     11. Копія листа Рахункової палати від 16.09.2005 р. N 11-1632
(на 5 арк.).

     12. Копія листа Рахункової палати від 04.10.2005 р. N 11-1741
(на 3 арк.).

     13. Копія   листів-повідомлень   про   акцепт  та  результати
здійснення процедури закупівлі (на 4 арк.).

     14. Копія   листа   Міністерства   економіки   України    від
03.11.2005 р. N 78-27/13 (на 2 арк.).
     За результатами   розгляду   скарги   на   підставі   наданих
Скаржником та Замовником матеріалів Комісією по розгляду скарг при
Тендерній палаті України було встановлено наступне:
     Щодо відповідності   тендерної  пропозиції  Скаржника  умовам
тендерної документації
     Відповідно до   протоколу   розкриття   тендерних   (цінових)
пропозицій від 11 жовтня 2005 року N 37  на  участь  у  торгах  на
закупівлю  устаткування  для  автоматичного  оброблення інформації
(оголошення N 13215 (КОМ)  розміщене  в  інформаційно-аналітичному
бюлетені  "Вісник  державних  закупівель"  N  35/08.2005  р.) було
подано  4  (чотири)  тендерні  пропозиції   від   учасників:   ТОВ
"Універсальна бізнес-інформаційна служба", ЗАТ "КОТС", ТОВ "Фолгат
ФТК", ТОВ "УЛІС Сістемс".
     За результатами  дослідження  було  встановлено,  що тендерна
пропозиція  Скаржника   не   відповідала   вимогам,   встановленим
тендерною документацією Замовника, а саме:
     Відповідно до  п.  3  розділу  V  Кваліфікаційних  вимог   до
учасників   додатка   1  до  тендерної  документації  обов'язковою
кваліфікаційною  вимогою  була   визначена,   зокрема,   наявність
ліцензії  Департаменту  спеціальних  телекомунікаційних  систем та
захисту інформації Служби безпеки України  на  виконання  робіт  з
технічного захисту інформації.
     У складі тендерної пропозиції  Скаржника  було  надано  копію
ліцензії  Департаменту  спеціальних  телекомунікаційних  систем та
захисту інформації Служби безпеки України  на  виконання  робіт  з
технічного захисту інформації,  яку видано Дочірньому підприємству
"Е-Консалтинг".
     Відповідно до  статті  1  Закону  України  "Про  ліцензування
певних видів   господарської   діяльності"   (   1775-14   )   від
01.06.2000 р.  ліцензія  -  це  документ  державного зразка,  який
засвідчує право ліцензіата на провадження зазначеного в ньому виду
господарської  діяльності  протягом  визначеного  строку  за умови
виконання   ліцензійних   умов,   а   ліцензіат   -   це   суб'єкт
господарювання,  який одержав ліцензію на провадження певного виду
господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню.
     Тобто, ліцензія  носить  індивідуальний  характер  та не може
передаватися іншим суб'єктам господарювання.
     Згідно вимог  статті  14  Закону  України  "Про  ліцензування
певних видів господарської діяльності"  (  1775-14  )  провадження
господарської   діяльності   на   підставі   отриманої   суб'єктом
господарювання  ліцензії   можливе   філіями   та   відокремленими
підрозділами   ліцензіата,  при  цьому  орган  ліцензування  видає
ліцензіату засвідчені  ним  копії  ліцензії,  які  реєструються  в
журналі  обліку  заяв  та  виданих  ліцензій.  Засвідчена  органом
ліцензування копія ліцензії є  документом,  що  підтверджує  право
філії або іншого структурного підрозділу ліцензіата на провадження
певного  виду  господарської  діяльності  на  підставі   отриманої
ліцензії.
     При цьому,  відповідно до вимог статті 21 Закону України "Про
ліцензування  певних  видів  господарської діяльності" ( 1775-14 )
встановлення факту передачі ліцензії або її копії іншій  юридичній
або  фізичній  особі  для  провадження  господарської діяльності є
підставою для анулювання ліцензії.
     Між Скаржником   та   ДП  "Е-Консалтинг",  яке  має  ліцензію
Департаменту  спеціальних  телекомунікаційних  систем  та  захисту
інформації  Служби безпеки України на виконання робіт з технічного
захисту інформації,  укладено угоду про участь у відкритих  торгах
від 16 вересня 2005 року, предметом якої є "...поєднання технічних
та інших можливостей,  а також подальше виконання  гарантійних  та
післягарантійних  зобов'язань,  згідно вимог Замовника,  у випадку
перемоги у тендерних торгах та укладення Контракту із Замовником".
Згідно  п.  2.1  цієї угоди "ця угода утворює договірне об'єднання
без створення юридичної особи".
     Згідно статті   1   Закону  (  1490-14  )  учасник  процедури
закупівлі - це фізична особа, що проживає на території України, чи
юридична  особа  (резидент  або нерезидент),  що підтвердила намір
взяти участь у процедурі закупівлі та  подає  чи  подала  тендерну
пропозицію.
     Таким чином,  об'єднання підприємств може виступати учасником
процедури закупівлі,  у разі якщо воно створене та зареєстроване у
відповідності до вимог Господарського кодексу України ( 436-15 ).
     Крім того,  вимоги, які встановлюються Замовником в тендерній
документації,   стосуються   безпосередньо   учасника   торгів   і
документальне  підтвердження  вимог тендерної документації повинно
засвідчувати,  що  саме  учасник  торгів  відповідає  встановленим
умовам, а не інші підприємства, установи, організації, які входять
до об'єднання підприємств.
     Таким чином,    Скаржник    не    підтвердив    документально
відповідність вимозі тендерної документації  у  частині  наявності
ліцензії  Департаменту  спеціальних  телекомунікаційних  систем та
захисту інформації Служби безпеки України  на  виконання  робіт  з
технічного захисту інформації.
     У п.  3 Розділу III Кваліфікаційних вимог до учасників торгів
додатка  1  до  тендерної  документації  було  передбачено надання
довідки про відсутність заборгованості по сплаті податків і зборів
(обов'язкових   платежів),   передбачених  законодавством  України
(довідка з державної податкової адміністрації).
     Скаржником у   складі   тендерної   пропозиції   було  подано
зазначену довідку в неналежному  вигляді,  оскільки  довідка  була
видана 15.09.2005 р. і строк її дії становить 10 днів, а розкриття
тендерних пропозицій відбулося 11 жовтня 2005 р.
     У п.  8  Розділу  V Кваліфікаційних вимог до учасників торгів
додатка 1 до тендерної документації була передбачена  вимога  щодо
наявності в учасника коштів, необхідного обладнання та працівників
відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
     Надані копії  документів Скаржника щодо фінансового становища
підприємства,    матеріальної    бази    підприємства,     власної
науково-виробничої   бази,   можливості   забезпечення   виконання
договірних  зобов'язань  у  разі  перемоги  у  торгах  ("Звіт  про
фінансові результати" і "Баланс") не підтверджують задекларованого
в   тендерній   пропозиції   Скаржника    фінансового    становища
підприємства,  наявності  власної  матеріально-технічної  бази  та
можливості    належного    забезпечення    виконання    договірних
зобов'язань.
     З огляду на вищевикладене,  тендерна пропозиція Скаржника  не
відповідала   кваліфікаційним   та   іншим  вимогам,  встановленим
тендерною документацією.
     У відповідності  до  вимог  частини  першої  статті 27 Закону
( 1490-14 ) замовник відхиляє тендерну  пропозицію  у  разі,  якщо
учасник  не відповідає кваліфікаційним вимогам та умовам тендерної
документації.
     Відповідно до  частини  сьомої  статті  26 Закону ( 1490-14 )
Замовник визначає переможця торгів із  числа  учасників,  тендерні
пропозиції яких не були відхилені,  на основі критеріїв і методики
оцінки тендерних пропозицій, зазначених у тендерній пропозиції.
     Таким чином,  Замовником  було  правомірно  відхилено  та  не
допущено до оцінки тендерну пропозицію Скаржника.
     Щодо критеріїв оцінки тендерних пропозицій
     Оголошення про проведення процедури закупівлі Замовником було
направлено  для  опублікування в ІАБ "Вісник державних закупівель"
до 23.08.2005 р.
     Відповідно до  офіційного  роз'яснення Міністерства економіки
України (лист від 05.09.2005 р. N 55-36/2000 ( v55-3665-05 ), якщо
процедура  закупівлі  розпочата  до дати набрання чинності змін до
Закону України "Про закупівлю товарів,  робіт і послуг за державні
кошти"  (  1490-14  ),  то  вона  здійснюється до свого завершення
відповідно до встановленого на день  початку  процедури  закупівлі
порядку.  Днем початку процедури закупівлі для процедури відкритих
торгів вважається день відправлення для публікації оголошення  про
проведення торгів.
     Враховуючи зазначене, Замовник здійснював процедуру закупівлі
у  відповідності  до норм і положень Закону ( 1490-14 ) у редакції
від 21 січня 2005 року.
     Таким чином,  посилання  Скаржника на частину сьому статті 26
Закону ( 1490-14 ) у редакції від 16.06.2005 р. є безпідставним.
     Крім того,  критерії  оцінки тендерних пропозицій є складовою
частиною тендерної документації Замовника.
     Тендерна документація  для  підготовки  тендерних  пропозицій
щодо участі у процедурі відкритих торгів на закупівлю устаткування
для   автоматичного  оброблення  інформації  затверджена  рішенням
тендерного комітету Рахункової палати від 09.08.2005  р.,  останні
зміни до тендерної документації датовані 04.10.2005 р.
     Відповідно до частини другої статті 37  Закону  (  1490-14  )
замовник або уповноважений орган можуть не розглядати скаргу, якщо
вона була подана  пізніше  15  календарних  днів  з  дня  настання
підстави для її подання. Днем настання підстави для подання скарги
відповідно до частини другої  статті  37  Закону  вважається  день
допущення замовником порушення процедури закупівлі.

     РЕКОМЕНДАЦІЇ:

     Міністерству економіки  України  вимоги   скаржника   -   ТОВ
"Універсальна бізнес-інформаційна служба" - не задовольняти.
     Комісія по розгляду скарг при  Тендерній  палаті  України  не
несе  відповідальності  за  достовірність  наданих  на дослідження
матеріалів.

 Секретар Комісії
 по розгляду скарг
 при Тендерній палаті України                            Н.О.Баран