КОМІСІЯ ПО РОЗГЛЯДУ СКАРГ
                   ПРИ ТЕНДЕРНІЙ ПАЛАТІ УКРАЇНИ

                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Протокол засідання Комісії
                                      по розгляду скарг
                                      при Тендерній палаті
                                      України
                                      29.09.2005  N 4


                             ВИСНОВОК
                       щодо розгляду скарги


     До Комісії  по  розгляду  скарг  при Тендерній палаті України
надійшли  скарги  ТОВ  "Спільне  підприємство   "Геолсервіс"   від
28.09.2005  р.  N  100 та від 29.09.2005 р.  N 218 (вх.  Тендерної
палати України від 29.09.2005 р. N с-123/09) щодо порушень чинного
законодавства  при  здійсненні  Міністерством  України  у  справах
молоді та спорту процедури закупівлі за державні кошти синтетичної
трави (з монтажем).

     Скарга ТОВ   "Спільне   підприємство   "Геолсервіс"  (далі  -
Скаржник) містить наступні вимоги:

     "1. Визнати   недійсними   результати    торгів    (тендера),
зафіксовані у протоколі оцінки N 2 від 18.08.2005 р., на закупівлю
синтетичної трави (з монтажем) за рахунок державних коштів.

     2. Зобов'язати  Замовника  (Міністерство  України  у  справах
молоді  та  спорту) провести новий тендер на закупівлю синтетичної
трави (з монтажем)".

     Для розгляду   скарги   від   Скаржника   надійшли   наступні
матеріали:
     Копія Скарги від 29.09.2005 р. N 218 - 2 арк.;
     Копія тендерної  документації  на закупівлю синтетичної трави
(з монтажем), затвердженою головою тендерного комітету - 9 арк.;
     Копія тендерної    пропозиції   ТОВ   "Спільне   підприємство
"Геолсервіс" - 2 арк.
     Копія листа  Міністерства  у  справах  молоді  та  спорту від
18.08.2005 р.  N 10.1/5195 на  адресу  ТОВ  "Спільне  підприємство
"Геолсервіс" - 1 арк.;
     Копія листа Міністерства  у  справах  молоді  та  спорту  від
05.09.2005  р.  N  10.1/5616  на  адресу ТОВ "Спільне підприємство
"Геолсервіс" - 1 арк.;
     Копія Свідоцтва   про   державну   реєстрацію   ТОВ  "Спільне
підприємство "Геолсервіс" від 18.11.94 р.  N  12291200000000202  -
1 арк.;
     Копія Ліцензії державного комітету України з  будівництва  та
архітектури   на   право  здійснення  будівельної  діяльності  ТОВ
"Спільне підприємство "Геолсервіс" від 05.04.2005 р.  N  209907  -
1 арк.;
     Копія листа Міністерства економіки України від 26.09.2005  р.
N 55-35/2116 - 1 арк.

     Згідно частини першої статті 37 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) Комісією по
розгляду  скарг при Тендерній палаті України було направлено запит
від 28.09.2005 р.  N с-81/09 до Міністерства у справах  молоді  та
спорту  (далі  -  Замовник) щодо надання необхідних документів для
розгляду скарги.

     Для розгляду   скарги   від   Замовника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Тендерна  документація  на  закупівлю синтетичної трави (з
монтажем), затверджена головою тендерного комітету - 17 арк.;

     2. Копія скарги ТОВ "Спільне  підприємство  "Геолсервіс"  від
26.08.09.2005 р. N 3/26.08.05 - 1 арк.;

     3. Копія  Протоколу  розкриття тендерних (цінових) пропозицій
від  16.08.2005  р.  N  1  з  переліком  документів,  за  вимогами
тендерної документації,  що підтверджують кваліфікацію учасників -
3 арк.;

     4. Копію Протоколу оцінки тендерних пропозицій та  визначення
переможця від 18.08.2005 р. N 2 - 2 арк.;

     5. Копія  Реєстру отримання тендерних пропозицій на закупівлю
синтетичної трави (з монтажем) за державні кошти - 1 арк.;

     6. Копія   оголошення   N   11150   (ТРП)   про    проведення
Міністерством  у  справах  молоді та спорту процедури закупівлі за
державні  кошти  синтетичної  трави   (з   монтажем),   яке   було
опубліковане    у   інформаційно-аналітичному   бюлетені   "Вісник
державних закупівель" N 30 (199)/07.2005 р.;

     7. Копія оголошення про проведення  Міністерством  у  справах
молоді та спорту процедури закупівлі за державні кошти синтетичної
трави (з монтажем), за підписом голови тендерного комітету;

     8. Копія Протоколу засідання тендерного комітету Міністерства
у  справах  молоді та спорту від 21.06.2005 р.  N 26 щодо розгляду
скарги ТОВ "Спільне підприємство "Геолсервіс" - 1 арк.;

     9. Копія Протоколу засідання тендерного комітету Міністерства
у  справах  молоді та спорту від 21.06.2005 р.  N 26 щодо розгляду
скарги ТОВ "Спільне підприємство "Геолсервіс" - 1 арк.;

     10. Копія Окремого доручення Кабінету Міністрів  України  від
13.07.2005 р. N з/1112 за підписом М. Томенка - 2 арк.;

     11. Копія    постанови   Кабінету   Міністрів   України   від
22 червня 2005 р.  N 496 ( 496-2005-п ) "Про затвердження  Порядку
використання коштів державного бюджету для облаштування спортивних
та футбольних майданчиків" - 1 арк.;

     12. Копія   листа   Міністерства   економіки   України    від
13.09.2005 р. N 55-35/2051 - 1 арк.

     13. Копія    листа  ТОВ  "Контактстрой"  від   21.09.2005  р.
N 20/09-05  на  адресу  Міністерства   України  у  справах  молоді
та спорту - 1 арк.;

     14. Копія   Сертифіката   про   розміщення   інформації  щодо
закупівлі в інформаційній  системі  в  мережі  інтернет  "Державні
закупівлі України" від 12.09.2005 р. N 2171 - 2 арк.

     15. Копія листа ТОВ "Контакстрой" від 22.09.2005 р. на адресу
Міністерства України у справах молоді та спорту - 1 арк.;

     16. Копія листа Міністерства у справах молоді та  спорту  від
05.09.2005  р.  N  10.1/5616  на  адресу ТОВ "Спільне підприємство
"Геолсервіс" - 1 арк.;

     17. Копія  повідомлення  про  акцепт   тендерної   пропозиції
Міністерства  України у справах молоді та спорту від 18.08.2005 р.
N 10.1/5195 на адресу ТОВ "Контакстрой"- 1 арк.;

     18. Копія  повідомлення  про  результати   торгів   (тендера)
Міністерства  України у справах молоді та спорту від 18.08.2005 р.
N 10.1/5195 на адресу ТОВ  "Спільне  підприємство  "Геолсервіс"  -
1 арк.;

     19. Копія   повідомлення   про  результати  торгів  (тендера)
Міністерства України у справах молоді та спорту від 18.08.2005  р.
N 10.1/5195 на адресу ТОВ "Мегаполіс проект" - 1 арк.;

     20. Копія   повідомлення   про  результати  торгів  (тендера)
Міністерства України у справах молоді та спорту від 18.08.2005  р.
N 10.1/5195 на адресу ТОВ "Карпет стиль" - 1 арк.;

     21. Копія  тендерної  пропозиції  ТОВ  "Спільне  підприємство
"Геолсервіс" - 49 арк.;

     22. Копія тендерної пропозиції ТОВ "Контакстрой" - 68 арк.

     Слід також зазначити,  що скарга  ТОВ  "Спільне  підприємство
"Геолсервіс"  від  26.08.2005  р.  N  3/26.08.05,  яка надійшла на
адресу Міністерства України у справах молоді  та  спорту,  містить
вимоги,  які відрізняються від вимог, наданих на адресу Комісії, а
саме:
     "...просим пересмотреть  результаты  торгов  и  учитывая опыт
работы и поставок,  предложенную цену и качество материалов,  есть
основание   на   подписание   договоров   на   поставку  и  монтаж
синтетической травы с ООО СП "Геолсервис".

     За результатом розгляду скарги на підставі наданих Скаржником
та  Замовником матеріалів Комісією по розгляду скарг при Тендерній
палаті України було встановлено наступне.

     Відповідно до   протоколу   засідання   тендерного   комітету
Міністерства  України у справах молоді та спорту від 29.08.2005 р.
N 36 щодо розгляду скарги ТОВ "Спільне  підприємство  "Геолсервіс"
від  26.08.2005 р.  N 3/26.08.05 тендерним комітетом було прийнято
рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника,  як  такої,
що  не відповідає вимогам тендерної документації,  а саме тендерна
пропозиція скаржника не супроводжувалась тендерним забезпеченням.

     Скаржником було  подано  тендерну  пропозицію  на   закупівлю
синтетичної   трави  (з  монтажем),  яка  супроводжувалась  листом
Дніпропетровської обласної дирекції АППБ "Аваль" від 15.08.2005 р.
N  3142  стосовно  видачі  ТОВ  "Спільне підприємство "Геолсервіс"
банківської гарантії.

     Відповідно до пп.  12 Інструкції учасникам  торгів  тендерної
документації  тендерна  пропозиція  учасників  обов'язково повинна
супроводжуватись документом,  що підтверджує  внесення  тендерного
забезпечення,  яке має бути подане у формі банківської гарантії, а
також  обов'язково  додаються  копії  банківських   документів   -
ліцензій НБУ, звіту про прибутки та збитки, балансовий звіт.

     Лист Дніпропетровської  обласної  дирекції  АППБ  "Аваль" від
15.08.2005 р.  N 3142,  наданий  Скаржником,  є  лише  гарантійним
листом  банку про наміри видати банківську гарантію і не являється
банківською  гарантією  у  відповідності  до  положень   постанови
Правління Національного  банку  України  від  15.12.2004 р.  N 639
( z0041-05 )  та  п.  12  Інструкції  учасникам  торгів  тендерної
документації.

     Таким чином,  Замовником  було  правомірно відхилено тендерну
пропозицію Скаржника у відповідності до вимог частини 1 статті  27
Закону України "Про закупівлю товарів,  робіт і послуг за державні
кошти" ( 1490-14 ) як таку,  що  не  відповідає  умовам  тендерної
документації.

     Згідно протоколу  оцінки  тендерних  пропозицій та визначення
переможця від 18 серпня 2005 р.  переможцем  торгів  на  закупівлю
синтетичної   трави  (з  монтажем)  визнано  ТОВ  "Контрактстрой",
тендерна пропозиція якого повністю  відповідає  вимогам  тендерної
документації,  що  відповідає  ч.  7 статті 26 Закону ( 1490-14 ),
згідно якої Замовник визначає переможця торгів із числа учасників,
тендерні пропозиції яких не були відхилені.

     Слід зазначити,  що  під  час розгляду скарги,  були виявлені
наступні порушення законодавства про закупівлю, а саме:

     У пп.  2.3 Інструкції учасникам торгів тендерної документації
зазначено,  що  пропозиція  Учасника,  який  не  сплатив  вартість
тендерної документації,  не вважається тендерною  пропозицією,  не
розкривається  та повертається учаснику без розгляду.  Дана вимога
розширює  виключний  перелік  підстав  для  відхилення   тендерних
пропозицій, який визначено статтею 27 Закону ( 1490-14 ).

     Пп. 24.1   тендерної   документації   є  дискримінаційним  та
суперечить вимогам статті 11 Закону (  1490-14  ),  відповідно  до
якої   при  з'ясуванні  підстав,  зазначених  в  цьому  підпункті,
замовник зобов'язаний відмовити в участі  такому  учаснику,  а  не
"має право" відмовити.

     Пп. 24.2  Інструкції  учасникам торгів тендерної документації
містить  положення,  відповідно  до  якого  замовник   має   право
відхилити тендерну пропозицію Учасника на будь-якому етапі торгів,
у разі якщо:
     а) Учасник   не   відповідає   встановленим   кваліфікаційним
вимогам;
     б) тендерна   пропозиція   Учасника   не  відповідає  вимогам
тендерної документації;
     в) Учасник   не   погоджується   з   виправленням   виявленої
Замовником арифметичної помилки;
     г) Учасник  вчиняє дії,  передбачені статтею 7 Закону України
"Про закупівлю  товарів,  робіт  і  послуг  за   державні   кошти"
( 1490-14 ).

     Ця норма   є   дискримінаційною,   оскільки   при  визначених
обставинах Замовник у відповідності до вимог  ст.  ст.  15  та  27
Закону  ( 1490-14 ) зобов'язаний,  а не "має право" відхилити такі
тендерні пропозиції.

     В п. 11 тендерної документації встановлено, що:
     "... 11.2.  До закінчення терміну дії пропозиції Замовник має
право вимагати від Учасника продовжити період  дії  пропозиції  на
додатковий  конкретний  період  часу.  Запит та відповіді Учасника
подаються засобами зв'язку з послідуючим письмовим підтвердженням.

     11.3. Учасник може  відхилити  таку  вимогу  без  конфіскації
свого  тендерного  забезпечення  і  дія  його тендерної пропозиції
закінчиться у термін, зазначений у Додатку 1".

     Ця норма суперечить чинному законодавству  України,  оскільки
відповідно до  норм  Кримінального  кодексу  України  (  2341-14 )
(ст. 59) та Цивільного  кодексу  України  (  435-15  )  (ст.  354)
покарання   у   виді   конфіскації  майна  полягає  в  примусовому
безоплатному вилученні у  власність  держави  всього  або  частини
майна,  яке  є  власністю  засудженого.  Також ст.  354 Цивільного
кодексу України чітко встановлює,  що  конфіскація  частини  майна
здійснюється за рішенням суду,  і останній повинен зазначити,  яка
саме частина майна  конфіскується,  або  перелічити  предмети,  що
конфіскуються.

     Слід також зазначити,  що відповідно до наданих документів на
день  одержання  уповноваженим   органом   скарги   ТОВ   "Спільне
підприємство "Геолсервіс"   (вх.   Мінекономіки   від   09.09.2005
N 94/3327) договір про закупівлю за результатами торгів Замовником
було вже укладено (31.08.2005 р.).

     РЕКОМЕНДАЦІЇ:

     Відповідно до п.  1 Порядку розгляду скарг учасників процедур
державних  закупівель  щодо  організації  та  здійснення  процедур
закупівель   товарів,   робіт   і   послуг   за   державні  кошти,
затвердженого   наказом   Міністерства   економіки   України   від
04.12.2000 р.  N 264 ( z0919-00 ),  Міністерство економіки України
не має повноважень приймати рішення за скаргою,  у разі,  коли  на
день   одержання   міністерством   скарги   укладено  договір  про
закупівлю.

     Рекомендувати Замовнику  для  запобігання  порушень   чинного
законодавства   у   сфері   закупівель   у   подальшому  врахувати
зауваження, викладені у висновку.

     Комісія по розгляду скарг при  Тендерній  палаті  України  не
несе  відповідальності  за  достовірність  наданих  на дослідження
матеріалів.

 Секретар Комісії
 по розгляду скарг
 при Тендерній палаті України                            Н.О.Баран