КОМІСІЯ ПО РОЗГЛЯДУ СКАРГ
                   ПРИ ТЕНДЕРНІЙ ПАЛАТІ УКРАЇНИ

                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Протокол засідання Комісії
                                      по розгляду скарг
                                      при Тендерній палаті України
                                      10.10.2005  N 7


                             ВИСНОВОК
                       щодо розгляду скарги


     До Комісії по розгляду скарг  при  Тендерній  палаті  України
надійшла  скарга товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий
дім "Дукат" від  20.09.2005  р.  N  39/05  (вх.  Тендерної  палати
України від 21.09.2005 р.  N с-69/09) та доповненням до скарги від
28.09.2005 р.  N  45/05  (вх.   Тендерної   палати   України   від
28.09.2005 р.  N с-108/09) щодо порушень чинного законодавства при
здійсненні Харківським обласним управлінням  юстиції  Міністерства
юстиції    України   процедури   закупівлі   за   державні   кошти
канцелярського приладдя.
     Скарга товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий  дім
"Дукат" (далі - Скаржник) містить наступні вимоги:
     "...вимагаємо відміну результатів торгів по причині суттєвого
порушення  Замовником  процедури  розкриття,  проведення відкритих
торгів та проведення розслідування по цьому факту;
     вимагаємо визнання торгів такими,  що не відбулися згідно ст.
28,  п.  2,  абзацом третім Закону України "Про закупівлю товарів,
робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ).
     Для розгляду   скарги   від   Скаржника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Копія Скарги від 20.09.2005 р. N 39/05 - 1 арк.;

     2. Доповнення до Скарги від 28.09.2005 р. N 45/05 - 1 арк.;

     3. Копія Довідки з Єдиного державного реєстру підприємств  та
організацій   України   (ЄДРПОУ)   виданої   Головним  управлінням
статистики у місті Києві від 11.05.2005 р. N 6107 - 1 арк.;

     4. Копія   сторінки   35   Вісника    державних    закупівель
N 29(198)/07.2005 - 1 арк.
     Згідно частини першої статті 37 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) Комісією по
розгляду скарг при Тендерній палаті України було направлено  запит
від  22.09.2005 р.  N с-52/09 до Харківського обласного управління
юстиції Міністерства  юстиції  України  (далі  -  Замовник)   щодо
надання необхідних документів для розгляду скарги.
     Для розгляду   скарги   від   Замовника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Пояснення   щодо   змісту   скарги   від   27.09.2005   р.
N 05-12/13151 - 5 арк.

     2. Копія Протоколу  Харківського  обласного  управління  щодо
організації    проведення    відкритих    торгів    на   закупівлю
канцелярського приладдя від 01.07.2005 р. N 1 - 2 арк.

     3. Копія Протоколу засідання тендерного комітету Харківського
обласного   управління   юстиції   щодо   затвердження   тендерної
документації на закупівлю канцелярського  приладдя  від  8  серпня
2005 р. N 2 - 1 арк.

     4. Копія  Тендерної  документації  щодо  проведення відкритих
торгів (тендеру) на закупівлю канцелярського приладдя - 16 арк.

     5. Копія  реєстру  присутніх  представників   учасників   при
розкриті пропозицій на закупівлю канцелярського приладдя - 1 арк.

     6. Копія   Протоколу   розкриття   тендерних  пропозицій  від
31.08.2005 р. N 3 - 1 арк.

     7. Копія Додатків N 1 - 6 до  Протоколу  розкриття  тендерних
пропозицій  з інформацією про наявність та правильність оформлення
всіх необхідних      документів,      передбачених       тендерною
документацією, - 12 арк.

     8. Копія Протоколу засідання тендерного комітету Харківського
обласного управління юстиції від 31.08.2005 р. N 4 - 1 арк.

     9. Копія Протоколу засідання тендерного комітету Харківського
обласного  управління юстиції щодо вивчення,  порівняння та оцінки
тендерних пропозицій,  поданих на участь  у  відкритих  торгах  на
закупівлю  канцелярського приладдя,  вибір переможця від 6 вересня
2005 р. N 7 - 4 арк.

     10. Копія Повідомлення про акцепт  тендерної  пропозиції  від
09.09.2005 р. N 05-12/12228 - 1 арк.

     11. Копія  повідомлення  учасникам  торгів  від 09.09.2005 р.
N 05-12/12226 - 1 арк.

     12. Копія  сертифіката  N  0068-ПР  від  06.09.2005  р.  щодо
розміщення  протоколу  розкриття  тендерних  пропозицій проведеної
процедури закупівлі в інформаційній системі в  мережі  Інтернет  -
1 арк.

     13. Копія  звернення ТОВ "Торговий дім "Дукат",  направленого
першому заступнику начальника Харківського управління юстиції щодо
надання копії   Протоколу   розкриття   тендерних  пропозицій  від
20 вересня 2005 р. N 11, - 1 арк.

     14. Копія супровідного листа Харківського управління  юстиції
від 22.09.2005 р. N 05-12/12910 - 1 арк.

     15. Копія Тендерної пропозиції ТОВ "Торговий дім "Дукат",  що
включає:
     - копію  титульного  листа тендерної пропозиції ТОВ "Торговий
дім "Дукат" - 2 арк.;
     - копію Специфікації - 2 арк.;
     - копію Тендерної форми: "Пропозиція" - 2 арк.;
     - копію   Довіреності   N   9   на   представлення  інтересів
Товариства - 2 арк.;
     - копію   Балансу   та  Звіту  про  фінансові  результати  за
1 півріччя 2005 р. - 4 арк.;
     - копію Довідки ЗАТ "Банк Петрокомерц" - 2 арк.;
     - опис технічних можливостей компанії "Торговий  дім  "Дукат"
щодо забезпечення гарантії якості - 2 арк.;
     - копію   Анкети    підтвердження    технічного    потенціалу
підприємства - 2 арк.;
     - копію Довідки про відсутність заборгованості з  податків  і
зборів  (обов'язкових  платежів),  що контролюються органами ДПІ у
Печерському районі м. Києва, - 2 арк.;
     - копію Статуту ТОВ "Торговий дім "Дукат" - 24 арк.;
     - копію Наказу  про  переведення  на  роботу  від  10  лютого
2005 р. N 12-к/05 - 2 арк.;
     - копію Протоколу загальних зборів  учасників  ТОВ  "Торговий
дім "Дукат" від 9 лютого 2005 р. N 3 - 2 арк.;
     - копію Положення про Харківське представництво ТОВ "Торговий
дім "Дукат" - 6 арк.;
     - копію Свідоцтва про державну  реєстрацію  ТОВ  "Торгів  дім
"Дукат" - 2 арк.;
     - копію Довідки з Єдиного державного реєстру  підприємств  та
організацій  України  (ЄДРПОУ),  виданої  Головним міжрегіональним
управлінням статистики у м.  Києві від 21.02.2005 р.  N 2706/05, -
2 арк.;
     - копію Довідки про взяття на  облік  платника  податків  від
24.02.2005 р. N 10451 - 2 арк.;
     - копію   Свідоцтва   про   державну   реєстрацію    суб'єкта
підприємницької   діяльності  ТОВ  "Торговий  дім  "Дукат"  (зміна
місцезнаходження) - 2 арк.;
     - копію  Свідоцтва  про реєстрацію платника податку на додану
вартість від 19 травня 2004 р. N 37655218 - 2 арк.;
     - копію   Довідки  про  загальний  товарно-грошовий  обіг  за
останні два роки - 4 арк.

     16. Копія Тендерної пропозиції ТОВ "Фірма Фарес", що включає:
     - копію титульних листів тендерної пропозиції - 4 арк.;
     - копію Специфікації - 2 арк.;
     - копію Тендерної форми "Пропозиція" - 4 арк.;
     - копію Довіреності на представлення інтересів від 31  серпня
2005 р. - 2 арк.;
     - копію  Балансу  та  Звіту  про  фінансові   результати   за
1 півріччя 2005 р. - 6 арк.;
     - копію довідки ТОВ "Укрпромбанк" - 4 арк.;
     - копію  довідки  ДПІ  у  Московському районі м.  Харкова від
26.08.2005 р. N 6091/10/19-070 - 2 арк.;
     - копію  Довідки  про технічні можливості ТОВ "Фірма Фарес" -
2 арк.;
     - копію  Довідки  про  основних  клієнтів ТОВ "Фірма Фарес" -
2 арк.;
     - копію   Довідки  про  чисельність  працівників  ТОВ  "Фірма
Фарес" - 2 арк.;
     - копію Довідки про спеціалізацію ТОВ "Фірма Фарес" - 2 арк.;
     - копію Статуту ТОВ "Фірма Фарес" - 22 арк.;
     - копію Свідоцтва про державну реєстрацію ТОВ "Фірма Фарес" -
2 арк.;
     - копію  Довідки  з єдиного державного реєстру підприємств та
організацій України (ЄДРПОУ) від 15.02.2005 р. N 1683 - 2 арк.;
     - копію паспорта Лемешева Олега Олеговича -2 арк.;
     - копію Свідоцтва про реєстрацію платника податку  на  додану
вартість - 2 арк.;
     - копію відгуку Харківської дирекції Українського  державного
підприємства поштового зв'язку "Укрпошта" про співпрацю - 2 арк.;
     - копію відгуку СПД Штученко М.В. про співпрацю - 2 арк.;
     - копію відгуку СПД Лемешева О.О. про співпрацю - 2 арк.;
     - копію Сертифіката якості - 2 арк.;
     - копію Протоколу N 2000/03.5 державної санітарно-гігієнічної
експертизи - 4 арк.;
     - копію  Висновку  державної санітарно-гігієнічної експертизи
від 06.05.2005 р. N 05.03.02-03/17593 - 2 арк.;
     - копію Гігієнічного висновку державної санітарно-гігієнічної
експертизи на вітчизняну продукцію від 31 січня 2003 р.  N 3.6./47
- 2 арк.;
     - копію Висновку державної  санітарно-гігієнічної  експертизи
від 11.07.2005 р. N 10/13954 - 2 арк.;
     - копію Сертифікатів якості - 10 арк.;
     - копію    Санітарно-епідеміологічного   висновку   Державної
санітарно-епідеміологічної служби РФ - 4 арк.
     За результатом розгляду скарги на підставі наданих Скаржником
та Замовником матеріалів Комісією по розгляду скарг при  Тендерній
палаті України було встановлено наступне.
     Протокол розкриття тендерних  пропозицій  від  31.08.2005  р.
N 3,   наданий   Замовником   для  розгляду  Скарги,  складений  у
відповідності  до   вимог,   встановлених   наказом   Міністерства
економіки   та   з  питань  європейської  інтеграції  України  від
20.05.2003 N 129 ( z0447-03 ) "Про затвердження  форм  звітів  про
результати здійснення процедур закупівель товарів,  робіт і послуг
за державні кошти та  інструкцій  щодо  їх  заповнення",  належним
чином   підписаний   членами   тендерного  комітету  Замовника  та
представниками Учасників,  у тому числі  представником  Скаржника.
Крім  того,  слід  зазначити,  що  зазначений  Протокол  розкриття
тендерних  пропозицій  не  містить  зауважень  з  боку  жодного  з
учасників торгів.
     Твердження Скаржника  про  те,   що   "...наш   уповноважений
представник  (і  всі  інші  представники Учасників торгів) ставили
свій підпис на другій сторінці не оформленого протоколу  розкриття
тендерних   пропозицій,  тобто  перша  сторінка  (де  визначаються
наявність всіх необхідних документів та ціна тендерної пропозиції)
була відсутня.  Підписи ставились без знання того, що буде вписано
на першій сторінці" не підтверджено жодним доказом.
     Таким чином,   твердження   Скаржника  про  те,  що  Протокол
розкриття тендерних пропозицій складено з порушенням вимог  Закону
України  "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти"
( 1490-14 ) (далі - Закон) є безпідставним та необґрунтованим.
     Згідно Протоколу     оцінки    тендерних    пропозицій    від
06.09.2005 р.  N 7 торги,  за лотом N  4  визнані  такими,  що  не
відбулись, відповідно до положень абзацу 2 частини 2 ст. 28 Закону
( 1490-14  )  у  зв'язку  з  тим,  що  ціна  тендерної  пропозиції
перевищує суму, передбачену на фінансування закупівлі.
     В той  же  час,  в  повідомленні  про  переможця  торгів  від
09.09.2005 р. N 05-12/12226, замовником зазначено, що "По лоту N 4
торги відміняються відповідно до статті  28  Закону  України  "Про
закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ).
     Отже, Замовник  у  своїх  документах  оперує  поняттями,  які
згідно  Закону  ( 1490-14 ) мають різне значення та застосовуються
відповідно за наявності різних підстав.
     Щодо незазначення  причин  щодо відміни торгів у повідомленні
про результати торгів необхідно зазначити, що згідно частини 3 ст.
28 Закону ( 1490-14 ) про прийняття рішення про відміну торгів або
визнання їх такими,  що не відбулись,  замовник повідомляє  шляхом
публікування   оголошення  у  "Віснику  державних  закупівель"  із
зазначенням причин протягом семи календарних днів після  прийняття
такого рішення.
     Відповідно до  частини  4  ст.  28   Закону   (   1490-14   )
повідомлення про відміну торгів або визнання торгів такими,  що не
відбулись, надсилаються замовником всім постачальникам (учасникам)
протягом трьох робочих днів з дня прийняття відповідного рішення.
     Таким чином,  замовник  не   зобов'язаний   безпосередньо   у
повідомленні  про  результати  торгів  зазначати  причини  відміни
торгів або визнання їх такими, що не відбулись.
     Положення пункту   9.3   Додатка   4  Тендерної  документації
"Тендерна форма:  Пропозиція", а саме: "Ми погоджуємося з умовами,
що  Ви  можете  відхилити нашу чи всі тендерні пропозиції згідно з
умовами тендерної документації,  та розуміємо, що Ви не обмежені у
прийняття  будь-якої  іншої  пропозиції  з більш вигідними для Вас
умовам і що Ви не зобов'язані акцептувати пропозицію  виключно  за
найнижчою   ціною   чи   будь-якими   іншими  умовами"  не  носить
дискримінаційного характеру та не впливає на об'єктивність  вибору
переможця.
     Замовник у  відповідності   до   вимог   статті   27   Закону
( 1490-14   )   відхиляє   тендерні   пропозиції,   якщо  вони  не
відповідають   вимогам,   визначеним    Законом    та    тендерною
документацією,  а також відповідно до частини 2 ст.  27 Закону має
право відхилити  всі  тендерні  пропозиції  до  акцепту  тендерної
пропозиції, якщо це передбачено в тендерній документації.
     Оцінка тендерних  пропозицій,  відповідно  до  вимог   Закону
( 1490-14  ),  здійснюються  Замовником за критеріями та методикою
оцінки тендерних пропозицій,  викладеними в тендерній документації
та  лише  тих тендерних пропозицій,  які не були відхилені.  Тобто
Замовником оцінюються тендерні пропозиції учасників у  сукупності,
а не якась окрема вигідна умова якогось учасника.
     Крім того,  слід  зазначити,  що  Замовником  згідно   Закону
( 1490-14  )  було  обрано  основну процедуру закупівлі - відкриті
торги,  оголошення  про  яку  було  опубліковане  у  ІАБ   "Вісник
державних   закупівель",  чим  забезпечено  прозорість  здійснення
процедур  закупівель.  Під  час  проведення  відкритих  торгів   у
відповідності  до положень статті 18 Закону пропозиції мають право
подавати всі заінтересовані учасники,  тобто замовником  дотримано
вимогу  щодо  створення конкурентного середовища у сфері державних
закупівель.
     Таким чином,  вищезазначена  вимога,  встановлена в тендерній
документації Замовником,  не виключає таке поняття,  як "відкритий
тендер" та не суперечить меті Закону ( 1490-14 ).
     Відповідно до  Протоколу  розкриття  на  торги  (тендер)   на
закупівлю  канцелярського приладдя було подано 6 (шість) тендерних
пропозицій від ТОВ "Торговий Дім "Дукат",  СПД ФО Назаренко  В.С.,
СПД ФО Полтарак Л.І.,  ТОВ "Бум - експрес", ТОВ "Графіка - Харків"
та ТОВ "Фірма Фарес".
     П'ять із поданих тендерних пропозицій,  а саме: ТОВ "Торговий
Дім "Дукат", СПД ФО Назаренко В.С., СПД ФО Полтарак Л.І., ТОВ "Бум
-  експрес",  ТОВ  "Графіка  -  Харків"  були відхилені Замовником
відповідно до вимог ст.  27 Закону ( 1490-14 ),  як  такі,  що  не
відповідають умовам тендерної документації.
     Згідно частини 7 ст.  26 Закону ( 1490-14 ) Замовник визначає
переможця  торгів із числа учасників,  тендерні пропозиції яких не
були відхилені,  на основі критеріїв і методики  оцінки  тендерних
пропозицій, зазначених у тендерній документації.
     Пропозиції ТОВ "Фірма Фарес" по 3 (трьох)  лотах  відповідали
всім вимогам Замовника і тому були акцептовані.
     По 4 (четвертому) лоту тендерна пропозиція ТОВ "Фірма Фарес"
перевищувала обсяг фінансування, передбачений Замовником на дану
частину закупівлі, в зв'язку з чим торги по зазначеному лоту були
визнані Замовником такими, що не відбулися, у відповідності до
частини 2 ст. 28 Закону ( 1490-14 ).
     Також слід звернути увагу на наступні порушення законодавства
про закупівлі:
     Вираз "може  бути"  в  пункті  10.1 Розділу II "Інструктивної
інформації учасникам  торгів"  тендерної  документації  суперечить
вимогам ст. 11 Закону ( 1490-14 ), якою встановлено обов'язковість
прийняття рішення  про  відмову  учаснику  в  участі  у  процедурі
закупівлі.
     Додатком 3  Тендерної  документації  "Критерії  та   методика
оцінки"  передбачено  оцінку  тендерних  пропозицій,  зокрема,  за
критерієм "гарантійний термін (у місяцях)".  В той же час тендерна
документація  не  містить методики оцінки за зазначеним критерієм,
що  суперечить  вимогам  ст.  21  та  26  та  може  призвести   до
необ'єктивної оцінки тендерних пропозицій учасників.

     РЕКОМЕНДАЦІЇ:

     Міністерству економіки   України   -   вимоги  скаржника  ТОВ
"Торговий дім "Дукат" не задовольняти.
     Замовнику - з  метою  запобігання  порушень  законодавства  у
подальшому врахувати та усунути недоліки, визначені у висновку.

 Секретар Комісії
 по розгляду скарг
 при Тендерній палаті України                            Н.О.Баран