КОМІСІЯ ПО РОЗГЛЯДУ СКАРГ
                   ПРИ ТЕНДЕРНІЙ ПАЛАТІ УКРАЇНИ

                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Протокол засідання Комісії
                                      по розгляду скарг
                                      при Тендерній палаті
                                      України
                                      29.09.2005  N 4


                             ВИСНОВОК
                       щодо розгляду скарги


     До Комісії  по  розгляду  скарг  при Тендерній палаті України
надійшла скарга акціонерного товариства закритого  типу  "Укрмлин"
від   09.09.2005  р.  N  72  (вх.  Тендерної  палати  України  від
09.09.2005 р.  N с-15/09) щодо порушень чинного законодавства  при
здійсненні     Національним       педагогічним       університетом
ім. М.П.Драгоманова  процедури   закупівлі   за   державні   кошти
технологічного обладнання для їдальні.

     Скарга акціонерного   товариства   закритого  типу  "Укрмлин"
(далі - Скаржник) містить наступні вимоги:
     задовольнити скаргу;
     відмінити акцепт тендерної пропозиції ТОВ "Торгобладнання";
     визначити торги такими, що не відбулися.

     Для розгляду   скарги   від   Скаржника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Копія Скарги від 09.09.2005 р. N 72 - 1 арк.

     Згідно частини першої статті 37 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) Комісією по
розгляду  скарг при Тендерній палаті України було направлено запит
від  13.09.2005  р.  N  с-15/09  до  Національного   педагогічного
університету  ім.  М.П.Драгоманова  (далі - Замовник) щодо надання
необхідних документів для розгляду скарги.

     Для розгляду   скарги   від   Замовника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Пояснювальна записка - 2 арк.;

     2. Протокол   засідання   тендерного   комітету   N   9   від
15.07.2005 р. - 1 арк.;

     3. Протокол   засідання   тендерного   комітету   N   11  від
17.08.2005 р. - 1 арк.;

     4. Лист директора АТЗТ "Укрмлин" - 1 арк.;

     5. Оголошення про проведення відкритих торгів - 1 арк.;

     6. Реєстр отриманих тендерних пропозицій - 1 арк.;

     7. Протокол розкриття тендерних (цінових) пропозицій N 4  від
31.08.2005 р. - 3 арк.;

     8. Протокол   оцінки   тендерних   пропозицій  та  визначення
переможця N 4 від 05.09.2005 р. - 3 арк.;

     9. Акцепт тендерної пропозиції - 1 арк.;

     10. Повідомлення про результати торгів - 2 арк.;

     11. Тендерна   документація   на   закупівлю   технологічного
обладнання для їдальні - 22 арк.;

     12. Тендерна пропозиція АТЗТ "Укрмлин" - 50 арк.:
     - копія Довідки з відомостями про підприємство - 1 арк.;
     - копія  Довідки  ДПІ  у  Святошинському районі м.  Києва від
18.08.2005 р. N 898/10/24-134 про відсутність заборгованості перед
бюджетом - 1 арк.;
     - копія довідки про відсутність заборгованості по кредитам та
відсоткам від 15.08.2005 р. N 07/67 - 1 арк.;
     - копія  Свідоцтва  про  державну   перереєстрацію   суб'єкта
підприємницької діяльності - юридичної особи - 1 арк.;
     - копія Довідки  Київського  міського  управління  статистики
N 24208  від  26.12.2002  р.  про  включення до Єдиного державного
реєстру підприємств та організацій України - 1 арк.;
     - копія Балансу за I квартал 2005 р. - 1 арк.;
     - копія Інформаційної  довідки  ТОВ  "Торгове  обладнання"  -
2 арк.;
     - копія трьох відгуків від колишніх Замовників - 3 арк.;
     - копія Цінової пропозиції - 3 арк.;
     - копія Статуту - 6 арк.;
     - копія  Тендерного  забезпечення,  наданого у формі гарантії
банку з відповідними додатками, - 6 арк.;

     13. Тендерна пропозиція НВП "МТ Альфа" - 33 арк.;
     - копія Цінової пропозиції - 1 арк.;
     - копія   Кваліфікаційних   даних    Наукового    виробничого
підприємства "МТ Альфа" - 2 арк.;
     - копія Основних умов договору - 1 арк.;
     - копія Комерційної пропозиції - 5 арк.;
     - копія Статуту - 11 арк.;
     - копія Балансу за I квартал 2005 р. - 3 арк.;
     - копія довідки  Московського  відділення  Київської  міської
філії   АКБ   "Укрсоцбанк"   від  15.08.2005  р.  N  3806/418  про
відсутність заборгованості по кредитам та відсоткам - 1 арк.
     - копія  Довідки  ДПІ  у  Голосіївському районі м.  Києва від
10.08.2005 р.  N  1751/10/19-926  про  відсутність  заборгованості
перед бюджетом - 1 арк.;
     - копія Свідоцтва про державну реєстрацію - 1 арк.;
     - копія  Довідки  N 15897 від 13.06.2002 р.  про включення до
Єдиного державного реєстру підприємств та  організацій  України  -
1 арк.;
     - копії платіжних доручень N 24 та 21 від 26 серпня 2005 р. -
1 арк.;
     - копії трьох відгуків від колишніх замовників - 3 арк.;
     - копії сертифікатів відповідності -12 арк.;
     - копії Свідоцтва про визнання - 2 арк.;
     - копії    Висновків   державної   санітарно-епідеміологічної
експертизи - 8 арк.

     14. Тендерна пропозиція ТОВ "Торгове обладнання" - 26 арк.
     - копія  Інформаційної  довідки  ТОВ  "Торгове  обладнання" -
1 арк.;
     - копія  Свідоцтва  про державну реєстрацію юридичної особи -
1 арк.;
     - копія  Довідки  N  257  від 25.01.2005 р.  про включення до
Єдиного державного реєстру підприємств та  організацій  України  -
1 арк.;
     - копія Статуту - 10 арк.;
     - копія нотаріального засвідчення підпису - 1 арк.;
     - копія Довідки ДПІ у Вишгородському районі Київської області
від  26.08.2005  р.  N  11392/7/24  про відсутність заборгованості
перед бюджетом - 1 арк.;
     - копія   Довідки   КБ   "Кліринговий  дім"  про  відсутність
заборгованості за  кредитами  та  процентами  від  25.08.2005   р.
N 12-1/1131;
     - копія Балансу на 1 квітня 2005 р. - 1 арк.;
     - копія  Інформаційної  довідки,  складеної у довільній формі
про  виконання  аналогічних  договорів  щодо  предмету   закупівлі
протягом 2003-2004 рр., - 1 арк.;
     - копія трьох відгуків від колишніх Замовників - 3 арк.;
     - копія Цінової пропозиції - 4 арк.

     За результатом   розгляду   скарги,   на   підставі   наданих
Скаржником та Замовником матеріалів,  Комісією по  розгляду  скарг
при Тендерній палаті України було встановлено наступне.

     1. Відповідно  до  Розділу 21 тендерної документації Замовник
після  розкриття   тендерних   пропозицій   оцінює   та   порівнює
пропозиції,  що не були відхилені. Оцінку було проведено за трьома
критеріями,  зазначеними у Додатку  4  тендерної  документації,  а
саме: ціна, умови та порядок розрахунків та термін постачання.
     На підставі наданих документів  можна  зробити  висновок,  що
вимоги   скаржника   щодо   порядку  здійснення  оцінки  тендерних
пропозиції замовником є  безпідставними,  оскільки  замовником  не
було   встановлено   будь-яких  обмежень  чи  рамок  щодо  подання
учасниками відомостей по критерію "термін постачання".
     Таким чином,  ТОВ  "Торгобладнання"  має  право встановлювати
будь-який  строк  "терміну   постачання",   чим   бере   на   себе
зобов'язання   по  виконанню  всіх  умов  тендерної  пропозиції  і
відповідно,  за договором,  буде нести  відповідальність  за  його
невиконання або не належне виконання.

     2. Документи,   надані   Тендерним   комітетом  Національного
педагогічного  університету  ім.  М.П.Драгоманова   для   розгляду
скарги, містять повідомлення Тендерного комітету від 17.08.2005 р.
N 05-10/1562 про  перенесення  розкриття  тендерних  пропозицій  з
23.08.2005   р.  на  31.08.2005  р.,  підписані  та  зареєстровані
належним чином.  Таким чином,  замовником  дотримано  вимоги  щодо
кінцевого  строку  для внесення змін до тендерної документації (не
пізніше ніж три робочі дні до закінчення строку подання  тендерних
пропозицій) відповідно до частини 2 статті 22 Закону ( 1490-14 ).
     Слід зазначити,  що відповідно до частини 7 статті 24  Закону
( 1490-14   ),   учасник  має  право  внести  зміни  до  тендерної
пропозиції або відкликати свою тендерну пропозицію  до  закінчення
строку її подання. Заява про відкликання тендерних пропозицій може
бути врахована у разі, якщо вона отримана Замовником до закінчення
строку подання тендерних пропозицій. Серед документів, поданих для
розгляду скарги від Скаржника та замовника,  зазначена  заява  або
інформація щодо її подання відсутня.
     Таким чином,  зауваження  скаржника   стосовно   недотримання
Замовником  строків  повідомлення  учасників  про перенесення дати
торгів   та    відмови    повернути    тендерну    пропозицію    є
необґрунтованими.

     3. В Технічних вимогах до тендерної документації на закупівлю
технологічного обладнання  для  їдальні,  наданої  Замовником  для
розгляду   скарги,   міститься   чітке   посилання   на   те,   що
"закуповуються зазначенні товари або їх еквівалент". Тобто, вимоги
тендерної документації  Замовника  повністю  відповідають  вимогам
ч. 3 ст. 21 Закону ( 1490-14 ).
     Таким чином,  зауваження  Скаржника про наявність в Технічних
вимогах до тендерної документації посилання на  конкретну  торгову
марку без виразу "або еквівалент" є безпідставним.

     Крім того,  під час розгляду скарги  були  виявлені  наступні
порушення законодавства про закупівлю, а саме:

     1. Пункт 22.1 тендерної документації містить  словосполучення
"має  право",  яке  містить  двоякий  і дискримінаційний характер,
оскільки суперечить вимогам  ст.  27  Закону  (  1490-14  ),  якою
встановлено   обов'язковість   відхилення   тендерних   пропозицій
Замовником.

     2. Пункт 27.6 тендерної документації встановлює,  що "відмова
від  внесення  договірного  забезпечення призводить до конфіскації
тендерного   забезпечення".   Ця    норма    суперечить    чинному
законодавству  України,  оскільки відповідно до норм Кримінального
кодексу України ( 2341-14 ) (ст. 59) та Цивільного кодексу України
( 435-15 ) (ст.  354) покарання у виді конфіскації майна полягає в
примусовому безоплатному вилученні у власність держави всього  або
частини   майна,  яке  є  власністю  засудженого.  Також  ст.  354
Цивільного  кодексу  України  чітко  встановлює,  що   конфіскація
частини  майна  здійснюється за рішенням суду,  і останній повинен
зазначити,  яка саме частина майна конфіскується,  або  перелічити
предмети, що конфіскуються.

     РЕКОМЕНДАЦІЇ:

     Міністерству економіки   України   -   вимоги  скаржника  ЗАТ
"Укрмлин" не задовольняти.

     Замовнику - з метою недопущення  порушень  законодавства  про
закупівлі у подальшому врахувати зауваження, викладені в висновку.

     Комісія по розгляду скарг при  Тендерній  палаті  України  не
несе  відповідальності  за  достовірність  наданих  на дослідження
матеріалів.

 Секретар Комісії
 по розгляду скарг
 при Тендерній палаті України                            Н.О.Баран