КОМІСІЯ ПО РОЗГЛЯДУ СКАРГ
                   ПРИ ТЕНДЕРНІЙ ПАЛАТІ УКРАЇНИ

                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      протокол засідання Комісії
                                      по розгляду скарг
                                      при Тендерній палаті
                                      України
                                      08.11.2005  N 16


                             ВИСНОВОК
                       щодо розгляду скарги


     До Комісії  по  розгляду  скарг  при Тендерній палаті України
надійшла скарга приватного підприємства "Пронет" від 17.10.2005 р.
N 603 (вх. Тендерної палати України від 03.11.2005 р. N с-17/11-1)
щодо порушень чинного законодавства при організації та  здійсненні
Національним  банком України процедури закупівлі за державні кошти
устаткування    для    автоматичного     оброблення     інформації
(телекомунікаційне   обладнання   для  модернізації  інформаційної
мережі:  маршрутизуючі   комутатори   та   комплект   спеціального
програмного забезпечення керування комутаторами).

     Скарга приватного  підприємства  "Пронет"  (далі  - Скаржник)
містить наступні вимоги:
     1) "Скасувати   рішення   замовника   про   акцепт  тендерної
пропозиції ЗАТ  "Атлас",  оформлену  рішенням  Єдиного  тендерного
комітету НБУ від 7 жовтня 2005 року.
     2) Забезпечити  перегляд   та   об'єктивну   оцінку   наданих
пропозицій і визначити переможця на законних підставах".

     Для розгляду   скарги   від   Скаржника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Копія скарги від 17.10.2005 р. N 603 (3 арк.);

     2. Роздруківка   з   офіційного   сайта    компанії    Nortel
www.nortel.com (Product   Brief   Eternet   routing   Switch  8300
(nn104740-113004,                                 nn104740-022704,
baystack_matrix_external_20050819) (4 арк.);

     3. Копія   довідки   про  внесення  ПП  "Пронет"  до  Єдиного
державного реєстру підприємств та організацій України (1 арк.);

     4. Копія  протоколу  розкриття   тендерних   пропозицій   від
30 серпня 2005 року N 66 (6 арк.);

     5. Таблиця  цін  із  складу  тендерної пропозиції ПП "Пронет"
(2 арк.);

     6. Копія листа від 17.10.2005 року N 603 (1 арк.).

     Згідно ч.  1 ст.  37 Закону України "Про  закупівлю  товарів,
робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) Комісією по розгляду
скарг при Тендерній  палаті  України  було  направлено  запит  від
28.10.2005  р.  N  с-285/10 до Національного банку України (далі -
Замовник) щодо надання необхідних документів для розгляду скарги.

     Для розгляду   скарги   від   Замовника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Пояснювальна   записка   щодо   скарги   ПП  "Пронет"  від
27.10.2005 року N 24-208/1178 (2 арк.);

     2. Копія тендерної документації на закупівлю устаткування для
автоматичного  оброблення  інформації  від 04.07.2005 року N 24/05
(15 арк.);

     3. Копія листа Національного банку України про внесення  змін
до тендерної   документації  від  16.08.2005  року  N  20-409/2322
(3 арк.);

     4. Копія листа АТ "Атлас" від 11.08.2005 року N 765 (1 арк.);

     5. Копія    листа    Національного    банку    України    від
15.08.2005 року N 24-213/892-8088 (1 арк.);

     6. Копія  листа  ЗАТ  "Інком"  від  11.08.2005  року  N  1305
(1 арк.);

     7. Копія    листа    Національного    банку    України    від
15.08.2005 року N 24-213/893-8087 (1 арк.);

     8. Копія   листа  ПП  "Пронет"  від  18.08.2005  року  N  454
(1 арк.);

     9. Копія    листа    Національного    банку    України    від
22.08.2005 року N 24-213/932-8366 (1 арк.);

     10. Копія  листа  ПП  "Пронет"  від  16.08.2005  року  N  444
(1 арк.);

     11. Копія   листа    Національного    банку    України    від
18.08.2005 року N 24-213/915-8242 (2 арк.);

     12. Копія   протоколу   розкриття  тендерних  пропозицій  від
30.09.2005 року N 66 (8 арк.);

     13. Копія   протоколу   оцінки   тендерних   пропозицій   від
28.09.2005 року N 2809/2 (6 арк.);

     14. Копія    експертного   висновку   від   22.09.2005   року
N 24-208/1033 (12 арк.);

     15. Копії повідомлень про результати  торгів  та  про  акцепт
тендерної пропозиції від 10.10.2005 року N 20-409/2849 (4 арк.);

     16. Копія  листа  Служби  безпеки України від 23.09.2005 року
N 18/211-6601 (1 арк.);

     17. Витяг  з  протоколу  засідання  тендерного  комітету  від
07.09.2005 року N 36/05 (2 арк.);

     18. Копія  листа  ПП  "Пронет"  від  03.10.2005  року  N  568
(1 арк.);

     19. Копія   листа    Національного    банку    України    від
03.10.2005 року N 24-113/1638 (1 арк.);

     20. Копія  листа  ТОВ  "Демекс"  від  03.10.2005  року  N 153
(1 арк.);

     21. Копія   листа    Національного    банку    України    від
03.10.2005 року N 24-113/1637 (1 арк.);

     22. Копія  листа  ТОВ  "Демекс"  від 20.10.2005 року N 145/01
(1арк.);

     23. Копія тендерної пропозиції АТ "Атлас" (59 арк.);

     24. Копія тендерної пропозиції ПП "Пронет" (101 арк.).

     За результатом розгляду скарги на підставі наданих Скаржником
та  Замовником матеріалів Комісією по розгляду скарг при Тендерній
палаті України було встановлено наступне.

     1. Замовником було оголошено відкриті торги на  закупівлю  за
рахунок державних коштів устаткування для автоматичного оброблення
інформації   (телекомунікаційне   обладнання   для    модернізації
інформаційної   мережі:   маршрутизуючі   комутатори  та  комплект
спеціального програмного  забезпечення  керування  комутаторами).,
оголошення  про яке розміщене у Інформаційно-аналітичному бюлетені
"Вісник державних  закупівель"  N  29  (198)  від  18.07.2005   за
N 10665.

     Розкриття тендерних пропозицій відбулося 30.08.2005 року.

     Згідно протоколу    розкриття    тендерних   пропозицій   від
30.08.2005 р.  N 66 на тендер було  подано  4  (чотири)  тендерних
пропозиції від Учасників процедури закупівлі.  Всі Учасники надали
документи,  що  підтверджують  інформацію  про  їх   відповідність
кваліфікаційним вимогам.

     Згідно протоколу     оцінки    тендерних    пропозицій    від
28.09.2005 року   N   2809/2   при   перевірці   документів,    що
підтверджують кваліфікацію учасників, було виявлено, що пропозиція
ТОВ НВФ "Демекс Комп'ютер" містить ліцензію ПП "Пронет". Тендерним
комітетом   було   зроблено   запит  до  Департаменту  спеціальних
телекомунікаційних систем та  захисту  інформації  Служби  безпеки
України (вх.   Департаменту  інформатизації  від  23.09.2005  року
N 4343).  Згідно роз'яснення ДСТСЗІ СБУ передача ліцензії  або  її
копії   іншій   особі  для  провадження  господарської  діяльності
забороняється  (Закон  України  "Про  ліцензування  певних   видів
господарської   діяльності"   від   01.06.2000   року  N  1775-III
( 1775-14 ). Також було виявлено, що  ліцензія,  яка  містилася  в
тендерній пропозиції СП ТОВ "Ер-Джі-Дейта Україна",  серії ТВ, яка
не  надає  право  провадження  діяльності  з  технічного   захисту
інформації,  що  не  містить  відомостей,  які становлять державну
таємницю.  Таким  чином  тендерні  пропозиції  ТОВ   НВФ   "Демекс
Комп'ютер"  та  СП  ТОВ  "Ер-Джі-Дейта  Україна" були відхилені як
такі, що не відповідають кваліфікаційним вимогам.

     Згідно ч.  10 ст.  26 Закону України "Про закупівлю  товарів,
робіт  та послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) та абзацу 4 пункту
4 Положення про порядок створення  та  головні  функції  тендерних
комітетів  щодо  організації  та  проведення  процедур  закупівель
товарів,  робіт і послуг за державні кошти,  затвердженого наказом
Міністерства економіки   України   від   26.12.2000   року  N  280
( z0020-01  ),  для  детального  розгляду   тендерних   пропозицій
учасників  та  надання  кваліфікованого  висновку  на  предмет  їх
відповідності  технічним  вимогам  тендерної   документації   було
залучено  спеціалістів  відповідної  кваліфікації.  В  експертному
висновку від 22.09.2005 року N 24-208/1033 зазначено, що "в цілому
запропоноване   учасниками  тендера  телекомунікаційне  обладнання
забезпечить безперебійне та надійне  функціонування  інформаційної
мережі  Національного  банку  України  і може бути використано для
модернізації її телекомунікаційної інфраструктури".

     Проте, слід  зазначити,  що  для  повного   та   об'єктивного
вивчення  питання  щодо  правильності складання технічних вимог та
відповідності їм тендерних пропозицій потрібно залучити незалежних
кваліфікованих фахівців, експертів у відповідній галузі.

     Крім того,  під  час  розгляду  скарги були виявлені наступні
порушення законодавства про закупівлю, а саме:

     1. Пункт 3 та пункт 5 додатка  2  тендерної  документації  не
містить  вимоги щодо надання довідок станом на конкретну дату,  що
може призвести до  неправильної  підготовки  тендерних  пропозицій
учасниками   торгів  та,  як  наслідок,  відхилення  їх  тендерних
пропозицій.

     РЕКОМЕНДАЦІЇ:

     Міністерству економіки  України  -  залучити  спеціалістів  у
відповідній галузі для детального вивчення даного питання.

     Комісія по  розгляду  скарг  при  Тендерній палаті України не
несе відповідальності  за  достовірність  наданих  на  дослідження
матеріалів.

 Секретар Комісії по розгляду
 скарг при Тендерній палаті
 України                                                 Н.О.Баран