КОМІСІЯ ПО РОЗГЛЯДУ СКАРГ
                   ПРИ ТЕНДЕРНІЙ ПАЛАТІ УКРАЇНИ

                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Протокол засідання Комісії
                                      по розгляду скарг
                                      при Тендерній палаті України
                                      14.11.2005  N 17


                             ВИСНОВОК
                       щодо розгляду скарги


     До Комісії по розгляду скарг  при  Тендерній  палаті  України
надійшла  скарга  від Дочірнього підприємства "Будівельно-монтажне
управління  "Термо"  б/н  (вх.  Тендерної   палати   України   від
30.09.2005   р.   N  с-137/09/01-1)  з  приводу  порушень  чинного
законодавства при здійсненні Білоцерківським училищем  професійної
підготовки  працівників  кримінально-виконавчої  системи процедури
закупівлі за державні кошти робіт з будівництва комплексу  газових
котелень.
     Скарга Дочірнього      підприємства      "Будівельно-монтажне
управління "Термо" (далі - Скаржник) містить наступні вимоги:

     "1. Витребувати   у   Замовника   матеріали  щодо  проведення
процедури закупівлі.

     2. Провести  перевірку  матеріалів  та   зробити   відповідні
висновки.

     3. Скасувати незаконні рішення тендерного комітету.

     4. На час проведення перевірки зупинити процедуру закупівлі.

     Додатково просимо:

     1. Перевірити компетентність членів тендерного комітету.

     2. Повідомити,     чому    тендерна    документація    коштує
1500,00 грн.".

     Для розгляду   скарги   від   Скаржника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Скарга    Дочірнього   підприємства   "Будівельно-монтажне
управління "Термо" б/н - 2 арк.
     Згідно частини першої статті 37 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) Комісією по
розгляду скарг при Тендерній палаті України було направлено  запит
від   07.11.2005   р.   N   с-36/11  до  Білоцерківського  училища
професійної підготовки працівників кримінально-виконавчої  системи
(далі  - Замовник) щодо надання необхідних документів для розгляду
скарги.
     Для розгляду   скарги   від   Замовника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Копія  скарги Дочірнього підприємства "Будівельно-монтажне
управління "Термо" від 21.10.2005 р. N 96128 - 2 арк.

     2. Копія  протоколу   засідання   тендерного   комітету   від
14.06.2005 р. N 1 - 1 арк.

     3. Копія   плану   капітального   будівництва,   ремонтів  та
реконструкції на 2005 рік по Білоцерківському училищу  професійної
підготовки    працівників   кримінально-виконавчої   системи   від
27.05.2005 р. - 1 арк.

     4. Копія  протоколу   засідання   тендерного   комітету   від
20.06.2005 р. N 2 - 1 арк.

     5. Копія   тендерної   документації   на  закупівлю  робіт  з
будівництва комплексу газових котелень від 20.06.2005 р. - 17 арк.

     6. Копія  оголошення  про  проведення  відкритих  торгів   на
закупівлю робіт з будівництва комплексу газових котелень - 1 арк.

     7. Копія    відомостей    про   склад   тендерного   комітету
Білоцерківського  училища   професійної   підготовки   працівників
кримінально-виконавчої системи - 1 арк.

     8. Копія   листа   щодо   розміщення   інформації   на   базі
інтернет-порталу   інформаційно-аналітичного   бюлетеня    "Вісник
державних закупівель", адресованого головному редакторові - 1 арк.

     9. Копія обліку вхідних документів на закупівлю - 1 арк.

     10. Копія   листа   ВАТ   "Київспецсільгоспмонтаж"  пересувна
механізована колона N 4" від 26.07.2005 р. N 30 - 1 арк.

     11. Копія  протоколу  засідання   Тендерного   комітету   від
27.07.2005 р. N 3 - 3 арк.

     12. Копія    листа   Білоцерківського   училища   професійної
підготовки   працівників   кримінально-виконавчої   системи    від
27.07.2005 р. N 542/472-479 - 1 арк.

     13. Копія   переліку  об'єктів  будівництва  та  капітального
ремонту Білоцерківського училища,  які фінансуються із  загального
фонду держбюджету у вересні 2005 р. від 05.09.2005 р. - 1 арк.

     14. Копія   протоколу   засідання   тендерного  комітету  від
10.10.2005 р. N 4 - 1 арк.

     15. Копія  договору  Білоцерківського   училища   професійної
підготовки   працівників   кримінально-виконавчої  системи  з  ТОВ
"Європейські консалтингові агентства" від 12.09.2005  р.  N  97  -
1 арк.

     16. Копія  розрахунку  вартості  тендерної  документації  від
21.10.2005 р. - 1 арк.

     17. Копія  тендерної  документації  на  закупівлю   робіт   з
будівництва комплексу газових котелень від 20.06.2005 р. - 17 арк.

     18. Копія   оголошення   про   внесення   змін  до  тендерної
документації - 1 арк.

     19. Копія   листа   Білоцерківського   училища    професійної
підготовки    працівників   кримінально-виконавчої   системи   від
14.10.2005 р. N 542/708-715,718-479 - 1 арк.

     20. Копія таблиці щодо  скарг,  поданих  під  час  проведення
закупівлі   робіт   по   будівництву  комплексу  газових  котелень
Білоцерківського училища ППП КВС - 1 арк.

     21. Копія  протоколу   позапланового   засідання   тендерного
комітету від 25.10.2005 р. N 5 - 1 арк.

     22. Копія    листа   Білоцерківського   училища   професійної
підготовки   працівників   кримінально-виконавчої   системи    від
26.10.2005 р. N 542/737 - 1 арк.

     23. Копія    листа   Білоцерківського   училища   професійної
підготовки   працівників   кримінально-виконавчої   системи    від
26.10.2005 р. N 542/747 - 1 арк.

     24. Копія    листа   Білоцерківського   училища   професійної
підготовки   працівників   кримінально-виконавчої   системи    від
26.10.2005 р. N 542/748 - 1 арк.

     25. Копія   протоколу   позапланового   засідання  тендерного
комітету від 28.10.2005 р. N 6 - 1 арк.

     26. Копія   листа   Білоцерківського   училища    професійної
підготовки    працівників   кримінально-виконавчої   системи   від
28.10.2005 р. N 542/755 - 1 арк.

     27. Копія  протоколу  засідання   Тендерного   комітету   від
31.10.2005 р. N 7 - 1 арк.

     28. Копія   протоколу   засідання   Тендерного  комітету  від
04.11.2005 р. N 8 - 1 арк.

     29. Копія робочого проекту в частині  зведеного  кошторисного
розрахунку газопостачання комплексу училища професійної підготовки
працівників кримінально-виконавчої системи N 285 - 4 арк.

     30. Копія робочого проекту в частині  зведеного  кошторисного
розрахунку газопостачання комплексу училища професійної підготовки
працівників кримінально-виконавчої системи N 364 - 4 арк.

     31. Копії  листів,  що   підтверджують   передачу   тендерної
документації   Білоцерківським   училищем  професійної  підготовки
працівників кримінально-виконавчої системи  по  електронній  пошті
через мережу Інтернет - 3 арк.

     32. Копія    листа   Білоцерківського   училища   професійної
підготовки   працівників   кримінально-виконавчої   системи    від
10.11.2005 р. N 542/794 - 1 арк.

     33. Пояснення щодо змісту скарги від 21.10.2005 р.  N 96128 -
2 арк.
     За результатом розгляду скарги на підставі наданих Скаржником
та Замовником матеріалів Комісією по розгляду скарг при  Тендерній
палаті України було встановлено наступне:
     Замовником було оголошено відкриті торги на закупівлю робіт з
будівництва   комплексу   газових  котелень  шляхом  опублікування
оголошення в інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник  державних
закупівель"  N  27  від  04.07.2005 р.  та відповідно до протоколу
засідання від 20.06.2005 р. N 2 затверджено тендерну документацію.
     ВАТ "Київспецсільгоспмонтаж"  пересувна  механізована  колона
N 4" було направлено на адресу Замовника лист  від  26.07.2005  р.
N 30 з проханням перенести строки розкриття тендерних пропозицій в
зв'язку з відсутністю експертної  оцінки  проекту  будівництва  та
неможливістю остаточно визначити ціну тендерної пропозиції.
     Замовником було розглянуто вищезазначене  звернення  учасника
на  засіданні  тендерного  комітету (протокол засідання тендерного
комітету від 27.07.2005 р.  N 3) та відповідно  до  ч.  4  ст.  22
Закону України "Про закупівлю товарів,  робіт і послуг за державні
кошти" ( 1490-14 ) (далі - Закон) прийнято рішення про продовження
строку   подання  та  розкриття  тендерних  пропозицій  на  період
достатній  для  проходження   експертизи   робочого   проекту   та
остаточного визначення обсягу будівельних робіт.
     За результатом запиту учасника  Замовником  було  повідомлено
усім   учасникам   про  перенесення  терміну  розкриття  тендерних
пропозицій по причині неможливості остаточного визначення вартості
будівельно-монтажних  робіт  по  будівництву без експертної оцінки
робочого проекту  та  "відмінено  розкриття  пропозицій  учасників
торгів,  яка  була  визначена на 27.07.2005 р.  на 10 годин",  при
цьому в листі не вказано, на який саме строк перенесено подання та
розкриття тендерних пропозицій.
     В протоколі засідання тендерного комітету від  10.10.2005  р.
N 4  зазначено,  що  експертизу  робочого проекту будівництва було
закінчено 03.10.2005 р.  та відповідно до  цього  Замовником  було
внесено   відповідні  зміни  до  тендерної  документації,  про  що
N 542/708-715,718.
     Відповідно до  ч.  4  ст.  20  Закону  (  1490-14  )  у  разі
проведення  торгів  на  закупівлю  робіт   тендерна   документація
надсилається  після  попередньої  оплати  учасником  витрат  на її
підготовку.  Таким чином,  встановлення розміру оплати за тендерну
документацію не є порушенням Закону.
     Крім того,  під час розгляду скарги,  були виявлені  наступні
порушення законодавства про закупівлю, а саме:

     1. В  "Запрошенні  до участі в торгах" тендерної документації
визначено,  що до участі у торгах (тендері) запрошуються  суб'єкти
господарювання  -  юридичні  особи  незалежно  від форм власності,
місця будівництва та розташування,  які  підтвердять  намір  взяти
участь  у  процедурі  закупівлі  та  подадуть  тендерну пропозицію
відповідно  до  вимог   тендерної   документації.   Ці   норми   є
дискримінаційними  та такими,  що обмежують конкуренцію,  оскільки
відповідно до норм ст.  1 Закону України "Про  закупівлю  товарів,
робіт  і  послуг  за  державні  кошти"  N 1490-III ( 1490-14 ) від
22.02.2000 р.,  учасником процедури закупівлі є фізична особа,  що
проживає  на  території  України,  чи юридична особа (резидент або
нерезидент),  що  підтвердила  намір  взяти  участь  у   процедурі
закупівлі та подає чи подала тендерну пропозицію.

     2. Пп.  1.1  "Загальна  частина"  тендерної  документації  не
узгоджується з інформацією,  зазначеною в "Запрошенні до участі  в
торгах".  Зокрема,  в пп. 1.1 тендерної документації зазначено, що
"...Державний департамент України з питань виконання  покарань  (в
подальшому  -  Замовник)  оголошує  торги  на  закупівлю  робіт по
проведенню будівництва комплексу котелень Білоцерківського училища
ПП  КВС...",  а  в  той  же  час в "Запрошенні до участі в торгах"
зазначено,  що замовником  є  Білоцерківське  училище  професійної
підготовки працівників кримінально-виконавчої системи.

     3. Пп.  27.7  тендерної документації суперечить ч.  5 ст.  37
Закону ( 1490-14 ),  зокрема,  в якій визначено, що якщо скаргу не
врегульовано   шляхом  переговорів  на  підставі  взаємної  згоди,
уповноважений орган приймає обґрунтоване рішення у  строк,  що  не
може перевищувати 20 робочих днів.

     4. Тендерна документація містить "Договір підряду N ___",  що
не відповідає ст.  21 Закону  (  1490-14  ),  відповідно  до  якої
тендерна   документація   повинна   містити   основні  умови,  які
обов'язково будуть включені до договору про закупівлю.

     5. Відповідно до ст.  15 Закону (  1490-14  )  Замовник  може
вимагати  від учасників надання інформації щодо його відповідності
кваліфікаційним вимогам.
     Проте, надання інформації та документів, визначених в додатку
1 до тендерної  документації,  а  саме:  в  п.  1  "Відомості  про
суб'єкта господарювання, що виявив бажання взяти участь у торгах і
подає тендерну пропозицію",  пп.  2.2 п. 2 "Статус та повноваження
посадових  осіб",  пп.  4.1 п.  4 "Техніко-економічний потенціал і
досвід" не підтверджують кваліфікаційні вимоги учасників,  а  тому
вимога  з боку Замовника щодо надання вказаних документів є такою,
що суперечить вимогам Закону ( 1490-14 ).

     6. В  п.  4  "Тендерна  форма  -  пропозиція"  додатку  2  до
тендерної   документації   некоректно  сформульовані  строки  щодо
укладання договору.  Зокрема,  відповідно до абз.  2 ч.  2 ст.  29
Закону  (  1490-14  ),  Замовник  укладає  договір про закупівлю з
учасником,  тендерну пропозицію якого було акцептовано, у строк не
раніше  ніж через п'ять робочих днів з дня відправлення письмового
повідомлення всім  учасникам  процедур  відкритих  торгів  про  їх
результати,  але  не  пізніше  ніж  через  21  робочий  день з дня
акцепту.

     7. В  додатку  3  "Критерії  та  методика  оцінки   тендерних
пропозицій"  тендерної  документації  зазначено  4 критерії оцінки
тендерних пропозицій для визначення найкращої тендерної пропозиції
з встановленням питомої ваги кожного з них,  але відсутня методика
присудження балів за кожним з  цих  критеріїв.  У  зв'язку  з  цим
Замовник  не  має змоги винести об'єктивне та неупереджене рішення
щодо визначення переможця торгів.

     РЕКОМЕНДАЦІЇ:

     1. Міністерству  економіки   України   вимоги   Скаржника   -
Дочірнього  підприємства "Будівельно-монтажне управління "Термо" -
задовільнити частково.

     2. Замовнику  -  внести  зміни  до  тендерної   документації,
усунувши  недоліки,  зазначені  у  висновку,  та  продовжити строк
подання та розкриття тендерних пропозицій.
     Комісія по  розгляду  скарг  при  Тендерній палаті України не
несе відповідальності  за  достовірність  наданих  на  дослідження
матеріалів.

 Секретар Комісії
 по розгляду скарг
 при Тендерній палаті України                            Н.О.Баран