КОМІСІЯ ПО РОЗГЛЯДУ СКАРГ
                   ПРИ ТЕНДЕРНІЙ ПАЛАТІ УКРАЇНИ

                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Протокол засідання Комісії
                                      по розгляду скарг
                                      при Тендерній палаті України
                                      10.10.2005  N 7


                             ВИСНОВОК
                       щодо розгляду скарги


     До Комісії по розгляду скарг  при  Тендерній  палаті  України
надійшла  скарга  МКП  "Модем-1"  від  19.09.2005  N  0509/19 (вх.
Тендерної палати України  від  05.10.2005  N  с-30/10)  з  приводу
порушень  чинного  законодавства  у сфері державних закупівель при
здійсненні  Дитячою  обласною  клінічною  лікарнею   (м.   Херсон)
закупівлі устаткування медичного, хірургічного та ортопедичного.
     Скарга МКП "Модем-1" (далі - Скаржник) містить вимоги:
     "...призупинити процедуру  торгів  та  зобов'язати  замовника
відмінити  рішення  про  акцепт,  розібратися,  на  підставі  яких
документів  чи  відповідно  якого  висновку  спеціалістів  Дитячої
обласної клінічної лікарні та постійно діючим тендерним  комітетом
було  прийняте  рішення  про  відхилення  тендерної пропозиції МКП
"Модем-1"  як  такої,   що   не   відповідає   вимогам   тендерної
документації.  Також просимо Вас зобов'язати Замовника переглянути
рішення тендерного комітету з урахуванням неправомірно  відхиленої
пропозиції МКП "Модем-1".
     Для розгляду   скарги   від   Скаржника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Копія   листа-повідомлення   Дитячої   обласної  клінічної
лікарні від 13.09.2005 N 01.18/292 про переможця торгів.

     2. Копія    поштового    конверту    з    датою     відправки
листа-повідомлення від 14.09.2005.

     3. Копія тендерної документації.

     4. Копія тендерної пропозиції МКП "Модем-1".

     5. Копія  таблиці  відповідності обладнання медико-технічного
вимогам,  встановленим замовником,  яка була  зазначена  у  складі
тендерної пропозиції МКП "Модем-1".

     6. Копія   протоколу   розкриття   тендерних  пропозицій  від
02.08.2005.
     Згідно з  частиною  першою  статті  37  Закону  України  "Про
закупівлю  товарів,  робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 )
Комісією по розгляду  скарг  при  Тендерній  палаті  України  було
направлено  запит  від  04.10.2005  N  с-19/10 до Дитячої обласної
клінічної  лікарні  (далі  -  Замовник)  щодо  надання  необхідних
документів для розгляду скарги.
     Для розгляду   скарги   від   Замовника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Копія   протоколу   розкриття   тендерних  пропозицій  від
02.08.2005 N 2.

     2. Копія   тендерної   документації,   затвердженої   головою
тендерного комітету - головним лікарем Дитячої обласної  клінічної
лікарні Л.В.Лятецькою.

     3. Копія  договору  на  поставку  продукції  від  22.09.2005,
укладеного між обласною дитячою клінічною лікарнею м.  Херсона  та
ТОВ "ТІС-КОМ Сервіс".

     4. Копія  листа  від  09.08.2005  N  01-3/257  Замовника щодо
цільового призначення закупівлі заступнику голови облради.

     5. Копії  тендерних  пропозицій  Скаржника  та  ТОВ  "ТІС-КОМ
Сервіс", тендерну пропозицію якого було акцептовано.

     6. Копія  протоколу  засідання  тендерного комітету Замовника
щодо визначення переможця від 13.09.2005.

     7. Пояснювальна записка Замовника від 06.10.2005  N  01-3/346
щодо змісту скарги Скаржника.

     8. Лист-повідомлення від 13.09.2005 N 01-18/292 про акцепт та
результати здійснення процедури закупівлі.

     9. Копія кошторису Замовника на 2005 рік  з  розрахунками  та
обґрунтуваннями   витрат  на  закупівлю  обладнання  та  предметів
довгострокового користування.

     10. Копія листа  Херсонської  обласної  Ради  від  31.08.2005
N 64-712-64/58.
     За результатами   розгляду   скарги   на   підставі   наданих
Скаржником та Замовником матеріалів Комісією по розгляду скарг при
Тендерній палаті України було встановлено наступне.

     1. Замовником 2 серпня  2005  року  були  проведені  відкриті
торги   на  закупівлю  за  кошти  обласного  бюджету  устаткування
медичного,  хірургічного  та  ортопедичного   (аналізатора   газів
крові),  оголошення  N  09862  (МЕД),  опубліковане  в ІАБ "Вісник
державних закупівель" N 28 (197)  від  11.07.2005.  До  тендерного
комітету Замовника надійшло 7 (сім) тендерних пропозицій (протокол
розкриття тендерних пропозицій від 02.08.2005).
     Згідно протоколу    розкриття    тендерних   пропозицій   від
02.08.2005 р. тендерна пропозиція ПП "Тест" не містила довідки про
відсутність  заборгованості  по  сплаті  обов'язкових  податків  і
зборів  в  Україні   та   власній   країні   іноземного   суб'єкта
господарювання  за  останній  звітний  період,  надання  якої було
передбачено тендерною документацією Замовника.
     Замовник у  відповідності  до  вимог статті 27 Закону України
"Про закупівлю  товарів,  робіт  і  послуг  за   державні   кошти"
( 1490-14  )  (далі  -  Закон) зобов'язаний був відхилити тендерну
пропозицію ПП "Тест" як таку,  що  не  відповідає  кваліфікаційним
вимогам, визначеним в тендерній документації.
     В листі від 09.08.2005  р.  N  01-3/257  на  ім'я  заступника
голови обласної ради Замовник повідомляє,  що "анализатор фирмы ПП
"Тест" не соответствует требованиям тендерной документации". В той
же  час,  в  порушення частини сьомої статті 26 Закону ( 1490-14 )
Замовник оцінює тендерну пропозицію ПП "Тест" (Протокол  засідання
тендерного   комітету  Дитячої  обласної  клінічної  лікарні  щодо
визначення переможця на  закупівлю  аналізатору  газів  крові  від
13 вересня N 2).
     Відповідно до протоколу засідання тендерного комітету Дитячої
обласної  клінічної лікарні щодо визначення переможця на закупівлю
аналізатора газів крові від 13.09.2005  N  2  тендерним  комітетом
Замовника  розглядалися  та оцінювалися 5 тендерних пропозицій,  у
тому числі і пропозиція Скаржника,  та  відповідно  до  проведеної
оцінки  переможцем  торгів  визнано  ТОВ  "ТІС-КОМ Сервіс",  "який
запропонував одну з найнижчих цін на зазначений товар".
     При цьому,  згідно  повідомлення  про  результати  торгів від
13.09.2005 р.  N 01-18/292, направленого Замовником всім учасникам
торгів    "...пропозиції    МПК    "Модем-1",    ПП   "Тест",   АТ
"Магазин-Медтехніка",  ТОВ "Біомедінвест" відхилено як такі, що не
відповідають вимогам тендерної документації.
     В той же час,  Замовником в жодному  з  наданих  до  розгляду
протоколах  засідання  тендерного комітету не зазначено інформації
щодо причин відхилення  тендерних  пропозицій  МПК  "Модем-1",  ПП
"Тест", АТ "Магазин-Медтехніка", ТОВ "Біомедінвест".
     Крім того,  Замовником також не зазначено  жодної  інформації
відносно тендерних пропозицій ТОВ фірма "Б.А.Т." та ПП "Квант-Юг".
     Слід також зазначити,  що відповідно  до  наданих  матеріалів
пропозиція Скаржника відповідала вимогам,  встановленим Замовником
в тендерній документації.
     Згідно наданого   пояснення  Замовника  щодо  змісту  скарги,
тендерну  пропозицію  Скаржника  було  відхилено   у   зв'язку   з
перевищенням ціною тендерної пропозиції суми фінансування предмету
закупівлі.
     МКП "Модем-1"   було   направлено   скаргу   до  Міністерства
економіки  України  від  19.09.2005  N  0509/19  щодо   оскарження
здійснення Дитячою обласною клінічною лікарнею процедури закупівлі
устаткування  медичного,  хірургічного   та   ортопедичного,   яка
надійшла до   Міністерства   економіки   України  20.09.2005  (вх.
N 94/3416).
     Листом до    Головного   управління   економіки   Херсонської
облдержадміністрації Замовника   та   Скаржника   від   22.09.2005
N 55-35/2103  Міністерство  економіки  України  зупинило процедуру
закупівлі,  зокрема укладання договору про закупівлю, до 17 жовтня
2005 року (якщо договір не укладено).
     Однак як було встановлено  за  результатом  розгляду  наданих
Замовником  документів  з  переможцем  торгів ТОВ "ТІС-КОМ Сервіс"
22.09.2005 було укладено договір на поставку продукції.

     2. Відповідно до тендерної документації  Замовника  критерієм
оцінки та визначення переможця визначено найнижчу ціну.
     При цьому,  до учасників відповідно до  розділу  4  тендерної
документації  Замовником  було  встановлено  ряд  медико-технічних
вимог, яким повинні відповідати аналізатори газу крові.
     Відповідно до  наданих  документів,  тендерна  пропозиція ТОВ
"ТІС-КОМ Сервіс" не відповідала вимогам тендерної документації  за
наступними медико-технічними вимогами:
     - температура пацієнта:  10.0  -  43.9  град.  C  при  вимозі
Замовника 32 - 45 град. C;
     - гемоглобін  2.0  -   25.0   г/дл   при   вимозі   Замовника
3 - 30 г/дл;
     - FIO2 15.0 - 100.0% при вимозі Замовника 10 - 100%;
     - RI   (Респіраторний  індекс),  який  вимагався  Замовником,
відповідно до  пропозиції  ТОВ  "ТІС-КОМ  Сервіс"  не  виконується
(виконуються інші аналогічні показники).
     Враховуючи те,  що  вивчення   питання   щодо   відповідності
тендерної пропозиції ТОВ "ТІС-КОМ Сервіс" медико-технічним вимогам
тендерної  документації  Замовника  потребує   спеціальних   знань
вважаємо  за  необхідне  залучити  незалежних експертів (експертні
організації) у цій галузі.
     Крім того,  під час розгляду матеріалів, Комісією по розгляду
скарг при  Тендерній  палаті  України  були  встановлені  наступні
порушення:
     В "Оголошенні  про  проведення  відкритих  та   двоступеневих
торгів  на  закупівлю  товарів,  робіт  і послуг з державні кошти"
тендерної  документації  Замовником  вказано   розмір   бюджетного
призначення  на закупівлю устаткування медичного,  хірургічного та
ортопедичного  (аналізатора  газів  крові).  Викладене  суперечить
основній  меті  Закону  (  1490-14  )  -  створенню  конкурентного
середовища у сфері державних закупівель та досягнення оптимального
і раціонального використання державних коштів.
     В Інструкції  для  учасників  торгів  тендерної  документації
(далі - Інструкція) не зазначено терміну дії тендерної пропозиції,
що є порушенням вимог  частини  1  ст.  21  Закону  (  1490-14  ),
відповідно   до   якої   тендерна   документація  повинна  містити
зазначення строку,  протягом якого тендерні пропозиції  вважаються
дійсними.
     Вираз "може" в абзаці  шостому  пункту  6  Інструкції  носить
дискримінаційний   та  двоякий  зміст,  оскільки  у  разі  подання
тендерної  пропозиції   у   відповідності   до   вимог   тендерної
документації така пропозиція повинна бути у відповідності до вимог
ст. 27 Закону ( 1490-14 ) відхилена.
     В порушення  вимог  ст.  23  Закону  ( 1490-14 ),  якою чітко
визначені   випадки   повернення   чи   неповернення    тендерного
забезпечення, в пункті 19 Інструкції, не передбачена підстава щодо
ненадання  учасником,  що  став  переможцем   торгів,   необхідних
гарантій  щодо виконання договору про закупівлю після акцепту його
тендерної пропозиції,  якщо  надання  таких  гарантій  передбачено
тендерною документацією, за якої тендерне забезпечення учаснику не
повертається
     В пункті  21.4 Інструкції зазначено,  що можуть не прийматися
до уваги будь-які незначні відхилення пропозицій.  В той же час із
змісту  пункту  не  є  зрозумілим,  що таке "незначні відхилення".
Положення даного пункту є дискримінаційним та таким, що суперечить
вимогам ст.  27 Закону ( 1490-14 ), оскільки Замовник зобов'язаний
відхилити тендерну пропозицію, яка не відповідає вимогам тендерної
документації.

     РЕКОМЕНДАЦІЇ:

     Головному управлінню економіки Херсонської обласної державної
адміністрації:
     - враховуючи,  що  на  момент  розгляду  скарги МКП "Модем-1"
Замовником  -  Дитячою  обласною  клінічною  лікарнею  укладено  з
переможцем  ТОВ  "ТІС-КОМ Сервіс" укладено договір за результатами
процедури   закупівлі,   вжити   відповідних   заходів   контролю,
передбачених  чинним  законодавством  України  у  сфері  державних
закупівель, за додержанням Замовником під час проведення процедури
закупівлі  устаткування  медичного,  хірургічного та ортопедичного
(аналізатора  газів  крові)  вимог  законодавства   України   щодо
закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти;
     - для  повного  та   об'єктивного   вивчення   питання   щодо
відповідності    тендерної   пропозиції   ТОВ   "ТІС-КОМ   Сервіс"
медико-технічним вимогам тендерної документації  Дитячої  обласної
клінічної   лікарні   залучити   незалежних  експертів  (експертні
організації) у цій галузі.
     Замовнику з  метою запобігання порушень чинного законодавства
України у сфері державних закупівель  у  подальшому  врахувати  та
усунути недоліки, зазначені у висновку.

 Секретар Комісії
 по розгляду скарг
 при Тендерній палаті України                            Н.О.Баран