КОМІСІЯ ПО РОЗГЛЯДУ СКАРГ
                   ПРИ ТЕНДЕРНІЙ ПАЛАТІ УКРАЇНИ

                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Протокол засідання
                                      Комісії по розгляду скарг
                                      при Тендерній палаті України
                                      07.10.2005  N 6


                             ВИСНОВОК
                       щодо розгляду скарги


     До Комісії по розгляду скарг  при  Тендерній  палаті  України
надійшла  скарга  товариства  з обмеженою відповідальністю "Векша"
від 14.09.2005 р.  N 1409/1  (вх.  Тендерної  палати  України  від
20.09.2005  р.  N с-67/09) щодо порушень чинного законодавства при
здійсненні  відділом   освіти   Баштанської   районної   державної
адміністрації   Миколаївської   області   процедури  закупівлі  за
державні кошти вугілля кам'яного.

     Скарга товариства з обмеженою відповідальністю "Векша"  (далі
- Скаржник) містить наступні вимоги:
     "- визнати недійсними результати процедури закупівлі  товарів
(вугілля   кам'яного)   за  рахунок  державних  коштів  проведеної
Відділом  освіти  Баштанської  районної  державної   адміністрації
Миколаївської області 16 серпня 2005 року, щодо обрання переможцем
торгів та відмінити результати торгів".
     Для розгляду   скарги   від   Скаржника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Копія скарги від 14.09.2005 р. N 1409/1 - 2 арк.;

     2. Копія   протоколу   розкриття   тендерних  пропозицій  від
16 серпня 2005 р. N 14 - 4 арк.;

     3. Копія довідки з Єдиного державного реєстру підприємств  та
організацій   України  (ЄДРПОУ),  виданої  Миколаївським  обласним
управлінням статистики від 26.12.2003 р. N 58 - 1 арк.;
     Згідно частини першої статті 37 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) Комісією по
розгляду  скарг при Тендерній палаті України було направлено запит
від 22.09.2005 р. N с-48/09 до відділу освіти Баштанської районної
державної  адміністрації  Миколаївської  області (далі - Замовник)
щодо надання необхідних документів для розгляду скарги.
     Для розгляду   скарги   від   Замовника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Лист з переліком надісланих документів - 1 арк.

     2. Копія   Протоколу   засідання   тендерного   комітету   по
визначенню процедури закупівлі для здійснення  закупівель  товарів
від 29.07.2005 р. N 14 - 1 арк.

     3. Копія   Протоколу   розкриття   тендерних  пропозицій  від
16 серпня 2005 р. N 14 - 2 арк.

     4. Копія   Протоколу   оцінки   тендерних   пропозицій    від
16.08.2005 р. N 15 - 3 арк.

     5. Копія Сертифікату N 3437 від 11.07.2005 р. щодо розміщення
оголошення про торги в інформаційній  системі  в  мережі  Інтернет
"Державні закупівлі України" - 1 арк.

     6. Наказ   відділу   освіти  Баштанської  районної  державної
адміністрації від 28.07.2005 р.  N 165 щодо організації проведення
закупівлі товарів, робіт та послуг за державні кошти - 1 арк.

     7. Копія оголошення про проведення торгів - 1 арк.

     8. Копія Реєстру видачі тендерної документації - 1 арк.

     9. Копії Платіжних доручень - 1 арк.

     10. Копія Звіту про результати здійснення процедури закупівлі
- 1 арк.

     11. Копія Договору N 92 від 12 вересня 2005 року - 1 арк.

     12. Копії  доповідних  щодо  неналежної  якості  вугілля,  що
пропонується ТОВ "Векша" - 2 арк.

     13. Копія Тендерної пропозиції ТОВ "Векша", що містить:
     - пояснювальну записку відділу  освіти  Баштанської  районної
державної адміністрації   щодо   скарги   ТОВ   ТД   "Векша"   від
26.09.2005 р. N 530-1/11 - 1 арк.;
     - копію   Протоколу   розкриття   тендерних   пропозицій  від
16 серпня 2005 р. N 14 - 2 арк.;
     - копію Тендерного забезпечення - 1 арк.;
     - копію  повідомлення,  надісланого  ТОВ   ТД   "Векша"   про
результати торгів - 1 арк.;
     - копію Запрошення на участь в торгах - 1 арк.;
     - копії   Доповідних   записок   щодо   незадовільної  якості
поставленого в школи вугілля - 5 арк.;
     - копію  Реєстру документів до технічної частини пропозиції -
1 арк.;
     - копію Статуту ТОВ ТД "Векша" - 5 арк.;
     - копію Фінансового звіту суб'єкта  малого  підприємництва  -
2 арк.;
     - копію   Довідки   Миколаївської   філії   АТ   "Український
інноваційний банк" від 12.08.2005 р. N 05/1609 - 1 арк.;
     - копію Довідки Центральної міжрайонної державної  податкової
інспекції у м.  Миколаєві від 05.08.2005 р.  N 19008/10/24-00 щодо
відсутності заборгованості по сплаті податків та зборів - 1 арк.;
     - копію  Довідки  до  тендерної пропозиції ТОВ ТД "Векша" про
фінансово-господарську діяльність підприємства - 1 арк.;
     - Інформаційна довідка про підприємство - 1 арк.;
     - копію Свідоцтва про  державну  реєстрацію  (перереєстрацію)
суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи - 1 арк.;
     - копію Довідки з Єдиного державного реєстру  підприємств  та
організацій  України  (ЄДРПОУ)  від  26.12.2003  р.  N 58,  видану
Миколаївським обласним управлінням статистики - 1 арк.;
     - копію  Пояснювальної  записки  до  технічних  вимог вугілля
кам'яного, що пропонується ТОВ ТД "Векша" - 1 арк.;
     - копію сертифікатів якості на вугілля - 7 арк.;
     - копію інформаційної довідки про персонал ТОВ ТД  "Векша"  -
1 арк.;
     - копію Довідки до тендерної  пропозиції  ТОВ  ТД  "Векша"  -
2 арк.;
     - копію Довідки про взяття  на  облік  платника  податків  та
Свідоцтва про  реєстрацію  платника  податку  на додану вартість -
1 арк.;
     - копію Довідки ТОВ ТД "Векша" про те,  що ТОВ не є банкрутом
і стосовно нього не порушено справу про банкрутство - 1 арк.;
     - копію Довідки ТОВ ТД "Векша" про те,  що посадових осіб ТОВ
не було засуджено за злочин,  пов'язаний  з  порушенням  процедури
закупівлі, чи інший злочин, вчинений з корисливих мотивів - 1 арк.
     - копію Реєстру документів до комерційної частини  пропозиції
ТОВ ТД "Векша" - 1 арк.;
     - копію Цінової пропозиції ТОВ ТД "Векша" - 2 арк.;
     - інформація про особу,  яка буде представляти ТОВ ТД "Векша"
у відкритих торгах - 1 арк.;

     14. Повідомлення  про   акцепт   тендерної   пропозиції   МПП
"Стела-91" - 1 арк.;

     15. Копія Запрошення на участь в торгах - 1 арк.;

     16. Копія Тендерної пропозиції МПП "Стела-91", що включає:
     - копію Тендерного забезпечення - 1 арк.;
     - копію  Статуту  МПП "Стела-91" із змінами та доповненнями -
9 арк.;
     - копію  Фінансового  звіту  суб'єкта  малого  підприємництва
2 арк.;
     - перелік засновників МПП "Стела-91" - 1 арк.;
     - копію Довідки про наявність транспорту - 1 арк.;
     - копію   Повідомлення   про  реєстрацію  платника  страхових
внесків - 1 арк.;
     - копію  Свідоцтва  про реєстрацію платника податку на додану
вартість - 1 арк.;
     - копію  Довідки  Державної податкової інспекції у Київському
районі м.  Одеси від 6 травня  2005  року  N  9911/24-00/629  щодо
відсутності    заборгованостей    із   сплати   податків,   зборів
(обов'язкових платежів);
     - копію  Довідки  про  взяття на облік платників податків від
13.04.99 р. N 28-2/501 - 1 арк.;
     - копію  Довідки  "Укргазбанка"  від 12.085.2005 р.  N 03/482
щодо відсутності заборгованості по кредитами - 1 арк.;
     - копію    Свідоцтва   про   державну   реєстрацію   суб'єкта
підприємницької діяльності від 12.01.2005 р. N 13888211 - 1 арк.;
     - копію  Довідки до єдиного державного реєстру підприємств та
організацій України - 1 арк.;
     - копію довідки про забезпеченням вугіллям в Одеській області
- 1 арк.;
     - копію інформаційної довідки про підприємство - 1 арк.;
     - копію  Повідомлення  Фонду  соціального   страхування   від
нещасних   випадків  на  виробництві  та  професійних  захворювань
України N 1245 з Повідомленням  про  реєстрацію  страхувальника  -
2 арк.;
     - копію Страхового Свідоцтва від 1 лютого 2002 р. - 1 арк.;
     - копію   Повідомлення   Фонду  соціального  страхування  від
нещасних  випадків  на  виробництві  та  професійних   захворювань
України N 1762 - 1 арк.;
     - копію Цінової пропозиції МПП "Стела-91" - 1 арк.;
     - копію Заяви на учать у процедурі відкритих торгів - 2 арк.
     За результатом   розгляду   скарги,   на   підставі   наданих
Скаржником та Замовником матеріалів Комісією по розгляду скарг при
Тендерній палаті України було встановлено наступне.
     Технічними вимогами   Тендерної   документації  на  закупівлю
вугілля кам'яного Замовником були встановлені наступні  вимоги  до
предмету закупівлі:
     вугілля марки ДГР0-200 енергетичне (кількість - 205,94 тонн):
     зола (%) - 39,5, волога (%) - 11,2, вихід летючих речовин (%)
- 42,0, теплота згорання (%) - 7850;
     вугілля марки ДГО25-50 (кількість - 340,08 тонн):
     1) зола (%) - 7,3, волога (%) - 15, вихід летючих речовин (%)
- 40,2, теплота згорання (%) - 7950;
     2) зола (%) - 6,5,  волога (%) - 11,9,  вихід летючих речовин
(%) - 44,2, теплота згорання (%) - 6258;
     3) зола (%) - 7,8,  волога (%) - 12,0,  вихід летючих речовин
(%) - 41,6, теплота згорання (%) - 6258;
     вугілля марки АС6-13 (кількість - 278,8 тонн):
     1) зола (%) - 11,9,  волога (%) - 5,6,  вихід летючих речовин
(%) - 3, теплота згорання (%) - 8120;
     2) зола  (%) - 7,9,  волога (%) - 5,1,  вихід летючих речовин
(%) - 2,2, теплота згорання (%) - 8061;
     3) зола  (%) - 7,8,  волога (%) - 5,1,  вихід летючих речовин
(%) - 2,1, теплота згорання (%) - 8055;
     вугілля марки АМ13-25 (кількість - 20,3 тонн):
     1) зола (%) - 9,4,  волога (%) - 4,9,  вихід летючих  речовин
(%) - 3, теплота згорання (%) - 8100;
     2) зола (%) - 8,9,  волога (%) - 5,3,  вихід летючих  речовин
(%) - 2,8, теплота згорання (%) - 8050.

     Відповідно до протоколу розкриття  тендерних  пропозицій  від
16 серпня  2005  р.  N  14  на  тендер  було  подано  три тендерні
пропозиції від ТОВ "Торговий дім  "Векша",  ТОВ  "ВКФ  "ДКФ",  МПП
"Стела-91".

     Тендерною документацією (пп. 6.1) була передбачена можливість
подання тендерних пропозицій за частинами предмету закупівлі.

     Цінова пропозиція  ТОВ  "Торговий  дім  "Векша"  за  позицією
вугілля  марки  АС6-13 (зола (%) - 10,0,  волога (%) - 5,1,  вихід
летючих  речовин  (%)  -  2,1)  не  відповідала   характеристикам,
визначеним в тендерній документації.

     Цінова пропозиція ТОВ "ВКФ "ДКФ" за позиціями вугілля кам'яне
марки ДГО25-50 (зола (%) - 6,7,  волога (%) - 11,6,  вихід летючих
речовин (%) - 42,7) та марки АС 6-13 (зола (%) - 10,0,  волога (%)
-   5,3,   вихід   летючих  речовин  (%)  -  2,1)  не  відповідали
характеристикам, визначеним в тендерній документації.

     Цінова пропозиція  МПП "Стела-91" за позицією вугілля кам'яне
марки АС6-13 (зола (%) - 9,9,  волога (%)  -  5,1,  вихід  летючих
речовин  (%)  -  2)  не відповідала характеристикам,  визначеним в
тендерній документації.

     Відповідно до  Додатка  1  до  протоколу  розкриття тендерних
пропозицій від 16 серпня 2005 р.  N 14  сертифікати  відповідності
товару, надання яких передбачалося Додатком 2 "Перелік документів,
які  вимагаються  для   підтвердження   відповідності   пропозицій
учасника  кваліфікаційним та іншим вимогам Замовника" до тендерної
документації, МПП "Стела-91" були подані у незадовільній формі.

     Також згідно   протоколу  засідання  тендерного  комітету  по
закупівлі вугілля  кам'яного  від  16.08.2005  р.  N  15  тендерна
пропозиція  МПП "Стела-91" надійшла в одному опечатаному конверті,
що не відповідає вимогам п. 13 Тендерної документації.

     Враховуючи викладене,  Замовник  відповідно до частини першої
статті 27 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за
державні кошти"  (  1490-14  ) зобов'язаний був відхилити тендерну
пропозицію МПП "Стела-91" та пропозиції  ТОВ  "ВКФ  "ДКФ"  та  ТОВ
"Торговий  дім  "Векша"  у  частинах  предмету  закупівлі,  які не
відповідають вимогам тендерної документації.

     Незважаючи на    це,    Замовником,   в   порушення   чинного
законодавства,  тендерну пропозицію МПП "Стела-911" було  допущено
до оцінки.

     Відповідно до  протоколу  засідання  тендерного  комітету  по
закупівлі  вугілля  кам'яного від 16.08.2005 р.  N 15 Замовником в
день розкриття  тендерних  пропозицій  прийнято  рішення  зменшити
кількість  закупівлі,  про  що  учасників  процедури торгів,  було
повідомлено безпосередньо в день розкриття  тендерних  пропозицій,
що  є  порушенням  ст.  22 Закону ( 1490-14 ),  відповідно до якої
Замовник має право з власної ініціативи чи за результатами запитів
учасників,  не  пізніше  ніж  за  три робочі дні,  внести зміни до
тендерної документації та повідомити про зазначені зміни  письмово
всіх  учасників,  яким  Замовник надав тендерну документацію,  а у
разі  несвоєчасного  подання  замовником  роз'яснень  щодо  змісту
тендерної  документації,  її  змін  або  якщо внесені до тендерної
документації зміни є суттєвими,  замовник повинен продовжити строк
подання тендерних пропозицій.

     Також, у відповідності до  зазначеного  протоколу  Замовником
було   запропоновано   учасникам   надати  відстрочку  платежу  за
поставлений товар до 180 календарних днів,  за  що  встановлюється
максимальна  кількість балів - 10.  Представники ТОВ "ВКФ "ДКФ" та
ТОВ "Торговий дім "Векша" відмовились розглядати запропоноване,  а
МПП  "Стела-91"  дав  згоду  на  подання відстрочки платежу до 180
календарних днів,  хоча пропозиція МПП "Стела-91" подана на  торги
містила інформацію щодо відстрочки платежу 30 календарних днів.

     Такими діями Замовником було порушено  ч.  5  ст.  26  Закону
( 1490-14 ),   відповідно  до якої замовник та учасники не повинні
ініціювати будь-які переговори з питань внесення  змін  до  змісту
поданої тендерної пропозиції.

     Відповідно до пояснювальної записки Замовника  ТОВ  "Торговий
дім   "Векша",   всупереч   вимогам   ст.  21  Інструкції,  надало
альтернативні тендерні пропозиції за найвищою та найнижчою ціною.

     В той  же  час,  як свідчать надані матеріали,  Скаржником не
подавалася  альтернативна  тендерна  пропозиція,  а   в   основній
тендерній  пропозиції були зазначені різні ціни на марки вугілля в
залежності від їх  якісних  характеристик  (зольності,  вологості,
виходу летючих речовин та теплоти згорання),  які були передбачені
технічними вимогами тендерної документації.

     Таким чином,    здійснення    Замовником   оцінки   тендерної
пропозиції Скаржника за найвищою  ціною  та  порівняння  тендерних
пропозицій за загальною вартістю тендерних пропозицій,  враховуючи
те,  що учасниками подавались пропозиції за  позиціями  з  різними
якісними  характеристиками  та відповідно різними цінами,  а також
те,  що на день розкриття тендерних пропозицій  кількість  вугілля
зменшилась майже на 7 % є неправомірним та необ'єктивним.

     Замовником було обрано переможця торгів на закупівлю  вугілля
кам'яного  МПП  "Стела-91"  -  16.08.2005  р.  (протокол засідання
тендерного комітету   по   закупівлі   вугілля    кам'яного    від
16.08.2005 р. N 15).

     Відповідно до  звіту  про  результати  здійснення   процедури
відкритих  торгів  щодо  закупівлі  товарів,  робіт  і  послуг  за
державні  кошти  від  13.09.2005  року  датою  акцепту   тендерної
пропозиції визначено 31.08.2005 року.

     Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції переможцю торгів
МПП "Стела-91" Замовником було направлено 06.09.2005 р. N 479-/11.

     Повідомлення про   результати   торгів   Замовник    направив
учасникам торгів 06.09.2005 р.

     Враховуючи викладене,  Замовником було порушено вимоги ст. 29
Закону ( 1490-14 ) щодо строків акцептування тендерної пропозиції,
що  визнана  найкращою  за  результатами  оцінки  та   направлення
повідомлення всім учасникам процедур закупівель.

     Відповідно до наданих документів  Договір  про  закупівлю  за
результатами торгів Замовником було укладено 12 вересня 2005 року,
що є порушенням вимог  частини  2  ст.  29  Закону  (  1490-14  ),
оскільки з дня відправлення письмового повідомлення всім учасникам
процедури відкритих торгів пройшло тільки три робочих дні.

     Відповідно до  ст.  34  Закону  ( 1490-14 ) укладений договір
вважається недійсним,  зокрема,  якщо замовник не дотримався вимог
частини другої і третьої статті 29 Закону.

     РЕКОМЕНДАЦІЇ:

     Міністерству економіки  України  вжити  відповідних   заходів
контролю,  передбачених  чинним  законодавством  України  у  сфері
державних закупівель, за додержанням Замовником під час проведення
процедури  закупівлі вугілля кам'яного вимог законодавства України
щодо закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти.

     Скаржнику - за  захистом  своїх  законних  прав  і  інтересів
звернутися, в установленому порядку, до суду.

     Комісія по  розгляду  скарг  при  Тендерній палаті України не
несе відповідальності  за  достовірність  наданих  на  дослідження
матеріалів.

 Секретар Комісії по розгляду
 скарг при Тендерній палаті
 України                                                 Н.О.Баран