МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ

                            Н А К А З

                         25.01.2006  N 29


          Про рішення щодо скарги товариства з обмеженою
                відповідальністю "Універсал Трейд"


     Відповідно до   Закону   України   від   22.02.2000   N  1490
( 1490-14 ) "Про закупівлю товарів,  робіт і  послуг  за  державні
кошти", наказу Міністерства економіки України від 04.12.2000 N 264
( z0919-00 ) "Про затвердження Порядку  розгляду  скарг  учасників
процедур  державних  закупівель  щодо  організації  та  здійснення
процедур закупівель товарів,  робіт і послуг  за  державні  кошти"
Н А К А З У Ю:

     1. Затвердити  висновок  щодо  розгляду  скарги  товариства з
обмеженою відповідальністю "Універсал Трейд" стосовно  організації
та   здійснення   Службою   безпеки  України  процедури  закупівлі
продукції  харчової  промисловості  (оголошення  про  закупівлю  в
бюлетені "Вісник державних закупівель" N 50,  огол. N 17649 (ПХП),
що додається.

     2. Визнати скаргу  товариства  з  обмеженою  відповідальністю
"Універсал Трейд" задоволеною згідно з висновком, що додається.

     3. Службі безпеки України:
     внести зміни до тендерної документації,  керуючись висновком,
що додається;
     надати зміни,  внесені  до   тендерної   документації,   всім
учасникам,  що  брали участь у процедурі закупівлі,  та продовжити
термін подання тендерних пропозицій.

     4. Відділу  оскаржень  та  правового  забезпечення  державних
закупівель  довести  цей  наказ  до відома Служби безпеки України,
товариства  з  обмеженою  відповідальністю  "Універсал  Трейд"  та
Державного  казначейства України протягом трьох робочих днів з дня
його підписання.

 Перший заступник Міністра                               С.Романюк


                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Наказ Міністерства економіки
                                      України
                                      25.01.2006  N 29


                             ВИСНОВОК
           щодо розгляду скарги товариства з обмеженою
           відповідальністю "Універсал Трейд" стосовно
            організації та здійснення Службою безпеки
              України процедури закупівлі продукції
                      харчової промисловості


     За результатом   розгляду   скарги   товариства  з  обмеженою
відповідальністю "Універсал  Трейд"  (далі  -  Скаржник)  стосовно
організації   та   здійснення  Службою  безпеки  України  (далі  -
Замовник) процедури закупівлі продукції харчової  промисловості  і
на   підставі   наданих   Скаржником   і   Замовником   матеріалів
установлено,  що тендерна документація,  яка надавалась Замовником
учасникам  для  підготовки  тендерних пропозицій,  не повною мірою
відповідає вимогам Закону України "Про закупівлю товарів,  робіт і
послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) (далі - Закон), зокрема:
     у тендерній  документації  в  розділі "Специфікація продуктів
харчування" Замовник:
     а) посилається на конкретні торговельні марки без  зазначення
виразу "або  еквівалент" (лот 19 і 20),  що є порушенням статті 21
Закону ( 1490-14 );
     б) вимагає   від   учасників   торгів   надання   сертифіката
відповідності,  посвідчення про якість та ветеринарного свідоцтва.
При  цьому  не  визначено,  яку саме інформацію повинні містити ці
документи та яким органом вони повинні бути  видані,  що,  в  свою
чергу,  може призвести до неоднозначного тлумачення під час оцінки
тендерних пропозицій;
     в) установлює  вимогу (яка є обов'язковою для виконання) щодо
наявності "сертифіката відповідності,  посвідчення про  якість  та
ветеринарне  свідоцтво".  Водночас  наявність  таких  документів у
методиці оцінки  тендерних  пропозицій  (додаток  5  до  тендерної
документації)  визначена  як критерій оцінки тендерних пропозицій.
Таким  чином,   окремі   положення   тендерної   документації   не
узгоджуються між собою,  що може призвести до необ'єктивної оцінки
тендерних пропозицій;
     у підпунктах  5.1,  16.3  і 20.2 вирази "може" та "має право"
мають   двоякий   і   дискримінаційний   характер,   оскільки   не
встановлюють   чітких  умов,  за  яких  тендерну  пропозицію  буде
відхилено, і можуть призвести до упередженого ставлення до окремих
учасників торгів, а тому вони повинні бути виключені;
     у підпункті   18.2   тендерної   документації   зазначається:
"пропозицією, що відповідає вимогам, є пропозиція, що узгоджується
з усіма термінами і умовами тендерної документації,  та не містить
суттєві  відхилення   або   застереження".   Водночас   визначений
Замовником  перелік  суттєвих  відхилень/застережень є загальним і
необ'єктивним,  що  може  призвести  до  дискримінації   учасників
торгів;
     у пункті   20   тендерної   документації   зазначені  випадки
припинення участі учасника в  торгах,  що  не  відповідає  вимогам
чинного  законодавства  (в  новій  редакції  Закону  України  "Про
закупівлю товарів,  робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ),
яка   набрала  чинності  з  23.08.2005,  така  норма  (стаття  11)
відсутня);
     тендерна документація не містить інформації щодо необхідності
надання   забезпечення   тендерної   пропозиції  та  договору  про
закупівлю або вказівки про те,  що  така  вимога  не  висувається,
можливості  подання  альтернативних тендерних пропозицій,  а також
основних умов,  які обов'язково будуть включені  до  договору  про
закупівлю, що є порушенням статті 21 Закону ( 1490-14 );
     у тендерній  документації  відсутня  методика розрахунку ціни
тендерної пропозиції із зазначенням того, чи повинна вона включати
інші  елементи,  крім  вартості  самих  товарів,  робіт чи послуг,
наприклад витрати на транспортування,  страхування,  навантаження,
розвантаження, сплату митних тарифів, податків тощо;
     частиною сьомою статті 26 Закону ( 1490-14 ) визначено,  що у
разі закупівлі товарів,  робіт і послуг,  для яких існує  постійно
діючий  ринок  і які виробляються,  виконуються чи надаються не за
окремо  розробленими  специфікаціями  або  технічними   проектами,
критерієм оцінки має бути лише ціна.  Таким чином, методика оцінки
тендерних  пропозицій,  наведена  в   додатку   5   до   тендерної
документації, не узгоджується із зазначеною вимогою Закону.

     Відповідно до   статті   37  Закону  України  "Про  закупівлю
товарів,  робіт і послуг за державні  кошти"  (  1490-14  )  та  з
урахуванням    зазначеного    скарга   товариства   з   обмеженого
відповідальністю "Універсал Трейд" визнається задоволеною.

 Директор департаменту
 координації державних закупівель                        С.Нєжнова