МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ

                             Л И С Т

                     22.12.2005  N 77-37/3064

                                      ТОВ "Баланс-Клуб"


     Департамент координації  державних  закупівель   Міністерства
економіки  України  розглянув  лист  від 31.10.2005 р.  N 495 щодо
надання  роз'яснення  про  застосування  законодавства   у   сфері
державних закупівель та повідомляє.

     Зміна ціни  після  підписання  договору може здійснюватись за
умови,  що замовник завчасно у тендерній документації або у запиті
(якщо  проводиться процедура запиту цінових пропозицій) передбачає
можливість та встановлює порядок  коригування  ціни  договору  при
настанні певних об'єктивних підстав.  В подальшому,  при виконанні
договору, в нього можуть вноситись зміни відповідно до договору, в
межах бюджетного призначення.

     Порядок зміни  ціни  договору замовник встановлює самостійно,
виходячи з економічної доцільності та  мети  Закону  України  "Про
закупівлю товарів,  робіт  і послуг за державні кошти" ( 1490-14 )
- досягнення оптимального і раціонального  використання  державних
коштів.  Але  такий  порядок має бути визначений таким чином,  щоб
учасники процедури закупівлі при формуванні  своїх  пропозицій  не
встановлювали  демпінгових цін з метою перемоги у торгах,  а потім
шляхом коригування наближати їх до ринкових.

     Таким чином,  протягом  дії  договору  сторони  за   взаємною
домовленістю  можуть  коригувати  його  умови  у  встановленому  в
договорі порядку та за умови  підтвердження  настання  обумовлених
підстав об'єктивного характеру (зміни у законодавстві, перегляд та
затвердження в законодавчому порядку нових тарифів у галузі тощо).
При  цьому  слід  підкреслити,  що виникнення підстав для внесення
змін до ціни  договору  на  момент  їх  внесення  повинно  бути  в
обов'язковому   порядку   документально   підтверджено   у  формі,
встановленій за домовленістю сторін, а дії замовника повинні чітко
ґрунтуватися   на   додержанні   принципів  державних  закупівель,
зазначених у статті 21 Закону ( 1490-14 ).

     Згідно із вимогами  наказу  Мінекономіки  від  27.06.2003  р.
N 165  ( z0566-03 )  "Про порядок визначення предмета закупівлі за
державні кошти" визначення предмета закупівлі  за  державні  кошти
товарів  і  послуг  здійснюється  замовником  у  межах  бюджетного
призначення на відповідний рік.

     Крім того,  замовник має право за  визначеним  відповідно  до
цього  порядку  предметом  закупівлі  здійснювати  більше ніж одну
процедуру закупівлі  запиту  цінових  пропозицій,  якщо  очікувана
вартість   предмета  закупівлі  згідно  з  затвердженим  бюджетним
призначенням без урахування змін до нього не  перевищує  вартісної
межі,   зазначеної   в частині першій статті 32 Закону ( 1490-14 )
(100 тис. грн.).

 Заступник директора департаменту
 координації державних закупівель                       С.Яременко