КОМІСІЯ ПО РОЗГЛЯДУ СКАРГ
                   ПРИ ТЕНДЕРНІЙ ПАЛАТІ УКРАЇНИ

                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Протокол засідання Комісії
                                      по розгляду скарг
                                      при Тендерній палаті України
                                      31.10.2005  N 14


                             ВИСНОВОК
                       щодо розгляду скарги


     До Комісії по розгляду скарг  при  Тендерній  палаті  України
надійшла  скарга  Закритого  акціонерного  товариства "Горлівський
машинобудівник" від 7 жовтня 2005 року N 116-2/1885 (вх. Тендерної
палати  України  від  10  жовтня  2005  року  N с-72/10) з приводу
порушень   чинного   законодавства   при   здійсненні    Державним
підприємством  "Донецька  вугільна енергетична компанія" процедури
закупівлі за державні кошти машин  та  устаткування  для  добувної
промисловості.

     Скарга Закритого    акціонерного    товариства   "Горлівський
машинобудівник" (далі - Скаржник) містить наступні вимоги:
     "1) Прийняти скаргу до розгляду.
     2) Результати відкритих  тендерних  торгів  14.09.2005  року,
проведені  на  ДП  "Донецька  вугільна  енергетична  компанія"  за
позицією "комбайн прохідницький  з  перевантажувачем  у  кількості
1 шт.",  визнати  недійсними  та  понудити  ДП  "Донецька вугільна
енергетична  компанія"  розпочати  нову  процедуру  закупівель   у
порядку п.  7 ст.  37 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт
та послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) за вказаною позицією".

     Для розгляду   скарги   від   Скаржника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Копія    скарги    Закритого    акціонерного    товариства
"Горлівський машинобудівник"  від  07.10.2005  року  N  116-2/1885
(3 арк.).

     Згідно ч.  1 ст.  37 Закону України "Про  закупівлю  товарів,
робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) Комісією по розгляду
скарг при Тендерній  палаті  України  було  направлено  запит  від
20.10.2005  року  N  с-219/10 до Замовника щодо надання необхідних
матеріалів та документів для розгляду скарги.

     Для розгляду   скарги   від   Замовника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Пояснення щодо змісту скарги від  27.10.2005  року  N  303
(2 арк.);

     2. Копія   тендерної   документації  Державного  підприємства
"Донецька вугільна енергетична компанія" для проведення торгів  по
закупівлі гірничошахтного  обладнання  від  04.08.2005  року  N 26
(12 арк.);

     3. Копія  протоколу  розкриття   тендерних   пропозицій   від
14.09.2005 року N 03/09-1 (4 арк.);

     4. Копія  висновку  експертної  комісії  від  30.09.2005 року
(2 арк.);

     5. Копія  протоколу  засідання   тендерного   комітету   щодо
організації  проведення  закупівлі  товарів,  робіт  та послуг від
05.10.2005 року N 3/09-2 (6 арк.);

     6. Копія  протоколу  засідання   тендерного   комітету   щодо
порівняння,  оцінки  тендерних  пропозицій та вибору переможця від
05.10.2005 року N 3/09-3 (2 арк.);

     7. Копія повідомлення про результати проведення торгів  (лист
від 05.10.2005 року N 67) (1 арк.);

     8. Копія    акцепту    тендерної    пропозиції    (лист   від
05.10.2005 року N 61) (1 арк.);

     9. Копія    тендерної     пропозиції     ЗАТ     "Горлівський
машинобудівник" (2 арк.);

     10. Копія    тендерної    пропозиції    ВАТ    "Ясинуватський
машинобудівний завод" (4 арк.);

     11. Копія договору з ВАТ "Ясинуватський машинобудівний завод"
від 14.10.2005 року N 353/05 (4 арк.).

     За результатом   розгляду   скарги,   на   підставі   наданих
Скаржником та Замовником матеріалів Комісією по розгляду скарг при
Тендерній палаті України було встановлено наступне.

     Замовником було  оголошено  відкриті  торги  на  закупівлю за
рахунок  державних  коштів  машин  та  устаткування  для  добувної
промисловості,      оголошення     про     яке     розміщене     у
Інформаційно-аналітичному  бюлетені  "Вісник державних закупівель"
N 34(203) від 22.08.2005 за N 12761 (ТЕХ).

     Розкриття тендерних пропозицій відбулося 14.09.2005 року.

     Згідно протоколу  розкриття  від  14.09.2005  р.  N 3/09-1 на
тендер було  подано  15  (п'ятнадцять)  тендерних  пропозицій  від
Учасників процедури закупівлі,  в тому числі по лоту N 18 "Комбайн
прохідницький з перевантажувачем" було  подано  3  (три)  тендерні
пропозиції від учасників:
     - Товариство з обмеженою відповідальністю "Торгово-промислова
компанія "Укрвуглемаш";
     - Відкрите     акціонерне      товариство      "Ясинуватський
машинобудівний завод";
     - Закрите акціонерне товариство "Горлівський машинобудівник".

     Як свідчать дані протоколу розкриття тендерних пропозицій від
14.09.2005  р.  N 3/091,  у всіх пропозиціях,  що були подані щодо
даного  лоту  (Комбайн  прохідницький  з  перевантажувачем),  були
наявні та правильно оформлені всі необхідні документи, передбачені
тендерною документацією.

     Згідно ч.  10 ст.  26 Закону України "Про закупівлю  товарів,
робіт  та послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) та абзацу 4 пункту
4 Положення про порядок створення  та  головні  функції  тендерних
комітетів  щодо  організації  та  проведення  процедур  закупівель
товарів,  робіт і послуг за державні кошти,  затвердженого наказом
Міністерства економіки   України   від   26.12.2000   року  N  280
( z0020-01 ),  для детального розгляду  запропонованих  учасниками
тендера  комбайнів  та надання кваліфікованого висновку на предмет
відповідності  наданих  пропозицій  технічним  вимогам   тендерної
документації  були  залучені експерти з дирекції по виробництву та
провідні спеціалісти ВП "ш.  Жовтневий рудник".  Згідно заключення
експертної  комісії від 30.09.2005 року комбайн з перевантажувачем
КСП-32  (тендерна  пропозиція  ВАТ  "Ясинуватський  машинобудівний
завод"  та  ТОВ  "ТПК  "Укрвуглемаш")  повністю відповідає вимогам
тендерної документації від 04.08.2005  року  N  26,  а  комбайн  з
перевантажувачем   КПД   (тендерна   пропозиція  ЗАТ  "Горлівський
машинобудівник") не    відповідає    вимогам     тендерної     від
04.08.2005 року N 26.

     Проте слід зазначити, що для повного та об'єктивного вивчення
питання   щодо   правильності   складання   технічних   вимог   та
відповідності їм тендерних пропозицій потрібно залучити незалежних
кваліфікованих   фахівців,    експертів    у    галузі    добувної
промисловості.

     Відповідно до  протоколу  засідання  тендерного комітету щодо
порівняння,  оцінки тендерних пропозицій  і  визначення  переможця
відкритих  торгів  на закупівлю машин та устаткування для добувної
промисловості від 05.10.2005 р.  N 3/09-3 тендерні пропозиції  ЗАТ
"Горлівський  машинобудівник"  та ТОВ "Торгово-промислова компанія
"Укрвуглемаш" не  були  допущені  до  подальшої  оцінки  тендерних
пропозицій у зв'язку з невідповідністю технічним вимогам тендерної
документації,  а  переможцем  торгів  по  лоту   N   18   "Комбайн
прохідницький  з перевантажувачем" було визнано ВАТ "Ясинуватський
машинобудівний завод".

     Крім того,  під час розгляду скарги  були  виявлені  наступні
порушення законодавства про закупівлю, а саме:

     1. В  пункті  1  "Інструктивна  інформація  Учасникам торгів"
тендерної документації  Замовника  встановлено,  що  до  участі  в
торгах  допускаються  -  юридичні  особи,  постачальники-виробники
гірничошахтного   устаткування,   матеріалів   та   послуг,    які
закуповуються  незалежно  від форми власності,  підпорядкованості,
місця  реєстрації  і  місцезнаходження  та   фізичні   особи,   що
проживають на території України, що підтвердили намір брати участь
у процедурі  закупівлі  і  подали  тендерну  пропозицію  згідно  з
Додатком 2 і відповідно до вимог даної тендерної документації.
     Проте в статті 1 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт
та  послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) (далі - Закон) Учасником
процедури закупівлі є фізична  особа,  що  проживає  на  території
України,   чи   юридична   особа  (резидент  або  нерезидент),  що
підтвердила намір взяти участь у процедурі закупівлі та  подає  чи
подала тендерну пропозицію.
     Таким чином  вимога   пункту   1   "Інструктивна   інформація
Учасникам  торгів"  тендерної  документації  є дискримінаційною та
такою,  що обмежує конкуренцію,  оскільки зменшує коло потенційних
учасників, які визначені статтею 1 Закону ( 1490-14 ).

     2. Відповідно  до  ст.  15  Закону  ( 1490-14 ) замовник може
вимагати від учасників надання інформації щодо його  відповідності
кваліфікаційним вимогам.
     В той же час надання інформації та документів,  визначених  у
підпунктах  1,  2,  3  пункту  4 Додатка 1,  не є інформацією,  що
підтверджує техніко-економічний потенціал та  досвід  учасника,  а
тому  вимога  з  боку  замовника  щодо надання таких документів та
включення їх до  кваліфікаційних  вимог  є  такою,  що  суперечить
вимогам законодавства у сфері державних закупівель.

     Вивчивши всі документи,  Комісія вважає,  що  правопорушення,
які  були вчинені при здійсненні Державним підприємством "Донецька
вугільна енергетична компанія"  процедури  закупівлі  за  державні
кошти машин та устаткування для добувної промисловості, підпадають
під ознаки злочину,  передбаченого ст.  364 Кримінального  кодексу
України ( 2341-14 ),  заподіяли істотну шкоду охоронюваним законом
правам,  свободам та інтересам  громадян,  державним,  громадським
інтересам та інтересам юридичних осіб.

     Комісія по розгляду скарг при  Тендерній  палаті  України  не
несе  відповідальності  за  достовірність  наданих  на дослідження
матеріалів.

 Секретар Комісії по розгляду скарг
 при Тендерній палаті України                            Н.О.Баран