КОМІСІЯ ПО РОЗГЛЯДУ СКАРГ
                   ПРИ ТЕНДЕРНІЙ ПАЛАТІ УКРАЇНИ

                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Протокол засідання Комісії
                                      по розгляду скарг
                                      при Тендерній палаті України
                                      31.10.2005  N 14


                             ВИСНОВОК
                       щодо розгляду скарги


     До Комісії по розгляду скарг  при  Тендерній  палаті  України
надійшла  скарга від ТОВ "Довіра-Трейдінг" від б/н (вх.  Тендерної
палати України від  31.10.2005  р.  N  с-220/10-1)  щодо  порушень
чинного   законодавства  при  здійсненні  Державним  казначейством
України процедури закупівлі за державні кошти витратних матеріалів
(картриджів до матричних, струменевих та лазерних принтерів).

     Скарга ТОВ   "Довіра-Трейдінг"   (далі  -  Скаржник)  містить
наступну вимогу:
     "... просимо  зобов'язати Замовника торгів в особі Державного
казначейства України відмінити торги та розпочати  нову  процедуру
закупівлі".

     Для розгляду   скарги   від   Скаржника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Скарга ТОВ "Довіра-Трейдінг" від б/н - 2 арк.;

     2. Копія   листа   Державного   казначейства   України    від
29.09.2005 р. N 08-04-03/218-7946 - 6 арк.;

     3. Копія   тендерної   документації  на  закупівлю  витратних
матеріалів  (картриджів  до  матричних,  струменевих  та  лазерних
принтерів) - 26 арк.

     Згідно частини першої статті 37 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) Комісією по
розгляду  скарг при Тендерній палаті України було направлено запит
від 19.10.2005 р.  N с-199/10 до Державного  казначейства  України
(далі  - Замовник) щодо надання необхідних документів для розгляду
скарги.

     Для розгляду   скарги   від   Замовника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Копія    листа   Державного   казначейства   України   від
26.09.2005 р. N 08-04-03/216-7835 - 1 арк.;

     2. Копія   листа   Державного   казначейства   України    від
29.09.2005 р. N 08-04-03/218-7946 - 6 арк.;

     3. Копія   тендерної   документації  на  закупівлю  витратних
матеріалів  (картриджів  до  матричних,  струменевих  та  лазерних
принтерів) - 26 арк.

     4. Копія  листа ТОВ "Датаком" від 27.09.2005 р.  N 86/09-05 -
1 арк.;

     5. Копія листа ТОВ "Фолгат" від 23.09.2005 р.  N 52/02-2005 -
1 арк.;

     6. Копія листа ТОВ "БМС Консалтінг" від 26.09.2005 р. N 482 -
1 арк.;

     7. Копія   листа   Державного   казначейства   України    від
28.10.2005 р. - 2 арк.;

     8. Копія   протоколу   розкриття   тендерних  пропозицій  від
04.10.2005 р. - 2 арк.;

     9. Копія таблиці планування закупівлі витратних матеріалів  -
2  арк.;  Копія таблиці порівняння прогнозованих та запропонованих
учасниками торгів цін на витратні матеріали та перевірка загальних
сум пропозицій - 3 арк.

     За результатами   розгляду   скарги,   на   підставі  наданих
Скаржником та Замовником матеріалів Комісією по розгляду скарг при
Тендерній палаті України було встановлено наступне.

     Замовником було   оголошено   відкриті   торги  на  закупівлю
витратних матеріалів  (картриджів  до  матричних,  струменевих  та
лазерних    принтерів)    шляхом    опублікування   оголошення   в
інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник  державних  закупівель"
N 37 (206) від 12.09.2005 р.  та затверджено тендерну документацію
від 09.09.2005 р.

     Учасниками торгів були відправлені на адресу Замовника запити
з   приводу   надання   роз'яснення   стосовно   змісту  тендерної
документації та внесення до неї зміни, а саме:
     - відповідно   до   листа   від   27.09.2005  р.  N  86/09-05
ТОВ "Датаком"  просить  внести  зміни  до  Розділу  II   тендерної
документації, а саме до п.п. 1 п. 2.06 "Кваліфікаційні показники",
в якому зазначено,  що валовий  дохід  Учасника  повинен  бути  не
меншим тридцяти мільйонів гривень;
     - ТОВ "БМС  Консалтінг"  звернувся  до  Замовника  (лист  від
26.09.2005  р.  N  482)  з  проханням  надати роз'яснення стосовно
розбіжностей вимог до витратних матеріалів між п.  5.01 та п. 5.02
розділу V "Технічні специфікації";
     - згідно листа від 23.09.2005 р.  N 52/02-2005  ТОВ  "Фолгат"
просить  надати  роз'яснення  з  приводу  включення  до  тендерної
документації положень,  які суперечать чинному  законодавству  про
закупівлю, зокрема п.п.  1,3 п. 2.06 "Кваліфікаційні показники" та
п.  1 п.  1.11 "Документи  підтвердження  документації",  в  якому
зазначено,  що  учасник,  який  не  виробляє  товари,  які  будуть
постачатися  за  договором,  повинен  бути  належно  уповноваженим
виробником товарів.

     Відповідно до  листа  від  26.09.2005 р.  N 08-04-03/216-7835
замовником внесено зміни до 5.2 "Вимоги до  витратних  матеріалів"
тендерної   документації,   а   саме   фірмовий  номер  C13S010025
стрічкового  картриджу  до  матричного  принтера  Epson   DFX-8500
змінено на номер C13S015055.

     Замовником були  розглянуті вищезазначені звернення учасників
та було прийнято рішення про внесення  до  тендерної  документації
змін   з  метою  залучення  до  участі  в  торгах  більшого  числа
учасників,  дотримання  вимог  чинного   Законодавства   у   сфері
закупівель  та  недискримінації  учасників  торгів.  Відповідно до
цього 29.09.2005 р. усім учасникам торгів, які на той час викупили
тендерну документацію, були направлені листом (N 08-04-03/218-7946
від 29.09.2005 р.) наступні зміни до тендерної документації:

     1. В пп.  1 п.  2.03 "Фінансове становище" внесено зміни щодо
кваліфікаційних відомостей про підприємство,  а саме визначено, що
учасники повинні подати відомості про  загальний  товарно-грошовий
обіг за 2005 рік.

     2. Пп.  1  п.  2.06  "Кваліфікаційні  показники"  викладено в
наступній редакції "Валовий дохід Учасника за 2004 рік не  повинен
бути  меншим  вартості тендерної пропозиції учасника торгів згідно
тендерної форми N 1  "Тендерна  пропозиція"  (п.  6.01  розділу  6
"Тендерні  форми").  Учасник  торгів повинен надати інформацію про
наявність коштів на поточному рахунку  в  банківській  установі  в
обсязі,  достатньому для використання зобов'язань перед замовником
по поставці предметів закупівлі".

     3. З п. 1.11 "Документи підтвердження документації" виключено
положення  п.  1  та  п.  3  та  внесено  зміни щодо підтвердження
кваліфікації учасника,  а саме учасник,  у  випадку  акцепту  його
тендерної пропозиції,  повинен запевнити замовника у тому, що "усі
товари,  які учасник пропонує  постачати  замовнику,  відповідають
тендерній   документації.   Документальне   підтвердження  повинно
містити інформацію про фірмовий номер товару - предмета закупівлі,
виробника, країну походження предметів закупівлі".

     4. Виключено з тендерної документації п.  1.12 "Відповідність
товарів вимогам тендерної документації".

     5. В таблиці "Розклад цін" п.  6.02 вираз "країна походження"
продовжено   словами   "та   оригінальний  виробник  продукту"  та
відповідно  вираз  "Оригінальний  виробник  продукту"  змінено  на
"Фірмовий номер продукту".

     6. З  розділу  V  "Технічні  специфікації" виключено п.  5.02
"Вимоги до витратних матеріалів" та відповідно в п.  5.1  "Перелік
та  кількість  товарів"  кожну  позицію переліку товарів доповнено
фірмовими номерами.

     Замовником з порушенням вимог ч.  2 та ч.  4  ст.  22  Закону
( 1490-14  )  було  внесено  зміни до тендерної документації,  які
дійсно  вплинули  на   формування   скаржником   своєї   тендерної
пропозиції.  Зокрема, за результатами запитів учасників замовником
було внесено зміни до тендерної  документації  шляхом  направлення
29.09.2005  р.  листа усім учасникам,  тобто за два робочих дні до
закінчення строку подання тендерних пропозицій  (04.10.2005  р.  -
дата  подання  та  розкриття  тендерних пропозицій),  при цьому не
продовжено строк подання та  розкриття  тендерних  пропозицій,  що
суперечить ч.  2 ст.  22 Закону.  Зважаючи на те, що вищевикладені
зміни були досить  суттєвими  та  вплинули  на  процес  формування
тендерних  пропозицій  учасниками  торгів,  замовник  повинен  був
продовжити строк подання тендерних пропозицій відповідно до  ч.  4
ст. 22 Закону.

     Крім того,   розкриття   тендерних   пропозицій  відбулось  в
зазначені в оголошенні та тендерній документації  строки,  про  що
свідчить протокол розкриття тендерних пропозицій від 04.10.2005 р.
N 4.

     РЕКОМЕНДАЦІЇ МІНІСТЕРСТВУ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ:

     Вимоги Скаржника  -  ТОВ  "Довіра-Трейдінг"  задовольнити  та
враховуючи,  що  розкриття  тендерних  пропозицій  вже  відбулось,
процедуру торгів відмінити та  зобов'язати  Замовника  -  Державне
казначейство України провести нову процедуру закупівлі.

     Комісія по  розгляду  скарг  при  Тендерній палаті України не
несе відповідальності  за  достовірність  наданих  на  дослідження
матеріалів.

 Секретар Комісії по розгляду скарг
 при Тендерній палаті України                            Н.О.Баран