КОМІСІЯ ПО РОЗГЛЯДУ СКАРГ
                   ПРИ ТЕНДЕРНІЙ ПАЛАТІ УКРАЇНИ

                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Протокол засідання Комісії
                                      по розгляду скарг
                                      при Тендерній палаті України
                                      13.10.2005  N 8


                             ВИСНОВОК
                       щодо розгляду скарги


     До Комісії по розгляду скарг  при  Тендерній  палаті  України
надійшла скарга ВАТ "СУРМС" від 05.10.2005 р. N 133 (вх. Тендерної
палати України від 06.10.2005 р.  N с-39/10) щодо порушень чинного
законодавства  при  здійсненні  Державним  підприємством "Донецька
обласна  дирекція  з   ліквідації   збиткових   вугледобувних   та
вуглепереробних    підприємств"    ДП   "Донвуглереструктуризація"
процедури  закупівлі  за  державні  кошти  робіт   з   будівництва
водовідливного   комплексу   на   скіповому   стволі   шахти  N  9
"Капітальна".

     Скарга ВАТ "СУРМС" (далі - Скаржник) містить наступні вимоги:
     "1. Визнати недійсними  результати торгів та прийняти рішення
про відміну торгів.
     2. Зобов'язати  Замовника розпочати нову процедуру закупівлі.
     3. Зобов'язати    замовника    торгів    привести    тендерну
документацію у відповідність із вимогами чинного законодавства".

     Для розгляду   скарги   від   Скаржника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Копія скарги ВАТ "СУРМС" від 05.10.2005 р. N 133 - 2 арк.;

     2. Копія  Довідки  про  включення  ВАТ  "СУРМС   до   Єдиного
державного   реєстру   підприємств   та  організацій  України  від
24.12.2001 р. N 723964 - 1 арк.

     3. Копія  тендерної  документації  на   закупівлю   робіт   з
будівництва  водовідливного  комплексу  з  заглибиними насосами на
скіповому стволі шахти N 9 "Капітальна" - 32 арк.;

     4. Копія оголошення  N  11884  (БУД)  про  проведення  торгів
(тендерів)   на   закупівлю  робіт  з  будівництва  водовідливного
комплексу на скіповому стовбурі шахти,  яке  було  опубліковано  у
інформаційно-аналітичному бюлетені  "Вісник  державних закупівель"
N 32 (201) від 08.08.2005 р. - 2 арк.;

     5. Копія  протоколу  розкриття   тендерних   пропозицій   від
30.08.2005 р. N 75 - 2 арк.

     6. Копія  листа  Державного  підприємства  "Донецька  обласна
дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних  та  вуглепереробних
підприємств" ДП   "Донвуглереструктуризація"   від  29.09.2005  р.
N 02-06/3047"3", адресованого ВАТ "СУРМС" - 1 арк.;

     7. Копія  листа  ВАТ  "СУРМС"  від  05.10.2005  р.   N   134,
адресованого  Державному підприємству "Донецька обласна дирекція з
ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних підприємств"
ДП "Донвуглереструктуризація" - 1 арк.

     Згідно частини першої статті 37 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) Комісією по
розгляду  скарг при Тендерній палаті України було направлено запит
від 07.10.2005 р.  N с-73/10 до Державного підприємства  "Донецька
обласна   дирекція   з   ліквідації   збиткових  вугледобувних  та
вуглепереробних підприємств" ДП "Донвуглереструктуризація" (далі -
Замовник) щодо надання необхідних документів для розгляду скарги.

     Для розгляду   скарги   від   Замовника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Копія  листа  Державного  підприємства  "Донецька  обласна
дирекція  з  ліквідації збиткових вугледобувних та вуглепереробних
підприємств" ДП  "Донвуглереструктуризація"  від   12.10.2005   р.
N 02-06/3500 - 1 арк.;

     2. Копія   протоколу   засідання   тендерного   комітету  від
20 липня 2005 р. (з додатком від 20.07.2005 р.) - 3 арк.;

     3. Копія  протоколу  розкриття   тендерних   пропозицій   від
30.08.2005 р. N 75 - 2 арк.

     4. Копія  листа  Державного  підприємства  "Донецька  обласна
дирекція з ліквідації збиткових вугледобувних  та  вуглепереробних
підприємств" ДП   "Донвуглереструктуризація"   від  29.09.2005  р.
N 02-06/3047"3", адресованого ВАТ "СУРМС" - 1 арк.;

     5. Копія  протоколу   засідання   тендерного   комітету   від
28 вересня  2005  р.  (з  додатком  "Приложение  рабочей группы по
производству к  рассмотрению  на  заседании  тендерного   комитета
ГП "Донуглереструктуризация") - 4 арк.;

     6. Тендерна пропозиція ВАТ "СУРМС" - 59 арк.;

     7. Тендерна   пропозиція   ТОВ  "Міська  промислова  компанія
"Донецьке промислово-сировинне забезпечення " - 52 арк.;

     8. Тендерна пропозиція ВАТ "Донбасшахтобуд" - 122 арк.

     За результатом розгляду скарги на підставі наданих Скаржником
та  Замовником матеріалів Комісією по розгляду скарг при Тендерній
палаті України було встановлено наступне.

     Відповідно до  частини  3  статті  26  Закону  України   "Про
закупівлю   товарів,   робіт  і  послуг  за  державні  кошти"  від
22.02.2000 р.  N 1490-III ( 1490-14  )  (далі  -  Закон)  під  час
розкриття  тендерних пропозицій Замовником перевіряється наявність
всіх  необхідних  документів,  передбачених  інструкцією  щодо  їх
підготовки, та правильність їх оформлення.

     Згідно з Додатком до Протоколу розкриття тендерних пропозицій
N 75 від 30.08.2005 р.,  наданого Замовником Комісії  по  розгляду
скарг при Тендерній палаті України, до складу тендерної пропозиції
ВАТ "СУРМС" були включені документи,  наявність яких передбачена у
Додатку  N  3  до  тендерної  документації  "Перелік  юридичних  і
фінансових  документів,  що  надаються  для  участі  в   тендерних
торгах".

     Замовником у   зазначеному  Додатку  до  Протоколу  розкриття
тендерних пропозицій не міститься інформація  щодо  відсутності  у
тендерній пропозиції ВАТ "СУРМС" будь-яких документів передбачених
тендерною документацією та не визначені документи,  які  подані  у
складі тендерної пропозиції у незадовільній формі.  Тому,  по суті
Протокол розкриття тендерних пропозицій  зафіксував  факт  подання
ВАТ  "СУРМС"  документів,  форма яких відповідає вимогам тендерної
документації.

     Враховуючи наведене,  Замовник  відповідно   до   частини   1
статті 27 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за
державні кошти" від 22.02.2000 р.  N 1490-III ( 1490-14 )  не  мав
правових підстав відхилити тендерну пропозицію подану ВАТ "СУРМС",
як таку, що не відповідає умовам тендерної документації.

     Під час  розгляду  скарги  були  виявлені  порушення  чинного
законодавства у сфері державних закупівель, зокрема:

     Щодо змісту  Тендерної  документації (далі - ТД) на закупівлю
робіт  по  будівництву  водовідливного  комплексу  з  заглибленими
насосами  на  скіповому  стволі шахти N 9 "Капітальна" за проектом
ліквідації шахти N 9 "Капітальна":

     Замовником в пункті 3.2.  ТД  визначено  "Учасник,  що  подає
більше однієї пропозиції на кожний з Договорів відстороняється від
участі у  процедурі  закупівлі",  що  суперечить  ст.  11   Закону
( 1490-14  ),  оскільки за таких умов Замовник повинен відмовити в
участі в процедурі закупівлі.

     Пункти 4.1  та  4.21  ТД  містять   нечітко   та   некоректно
сформульовані  положення  та  не  відповідають  абзацу 13 статті 1
Закону ( 1490-14 ),  що визначає термін Альтернативна пропозиція -
пропозиція,  яка  може бути подана Учасником Замовнику додатково у
складі  тендерної  пропозиції,  якщо  це   передбачено   тендерною
документацією,   і   відрізняється   від  пропозиції,  розробленої
відповідно до умов, передбачених тендерною документацією.

     Всупереч статті 22 Закону ( 1490-14 ) пункт 8.1 ТД не містить
повної   інформації   щодо   надання   роз'яснень   по   тендерній
документації та внесення до неї змін.

     Не повністю відповідає вимогам частин 1 та 2 статті 22 Закону
(  1490-14  )  п.  8.1  ТД,  зокрема його необхідно було доповнити
словами:  "Замовник протягом трьох робочих днів надає відповідь на
запит  Учасника",  а  також  "Не пізніше ніж за три робочих дні до
закінчення строку подання  Замовник  має  право  внести  зміни  до
тендерної  документації та повідомити про зазначені зміни письмово
всіх Учасників, яким надано тендерну документацію".

     Відповідно до вимог частини 3 статті 22 Закону ( 1490-14 ), в
пунктах 8.2,  8.3, 8.4 ТД слово "конференція" потрібно замінити на
слово  "збори".  Таке   тлумачення   буде   більш   коректним   та
відповідатиме термінам, встановленим Законом.

     Абзац 2 пункту 9 ТД визначає,  що у випадку,  якщо Учасник не
згодний  з  яким-небудь  пунктом  "Основних  умов  договору",   до
тендерної пропозиції додається протокол розбіжностей. Зазначене не
відповідає умовам частини 4 статті 29 Закону ( 1490-14 ).

     Пункт 11.2 ТД не містить чіткої  та  повної  інформації  щодо
порядку продовження терміну дії тендерної пропозиції Учасників, що
не відповідає вимогам частини 4 статті  24  Закону  (  1490-14  ).
Зміст   пункту   11.2  ТД  потрібно  доповнити  таким  визначенням
"Замовник має право до  закінчення  встановленого  строку  подання
тендерних пропозицій прийняти рішення про продовження.

     Пункт 17.3   ТД   не   містить   інформації   щодо  перевірки
правильності оформлення тендерних  пропозицій  Учасників  під  час
розкриття  тендерних  пропозицій,  що  є суттєвим порушенням вимог
частини 3 статті 26 Закону ( 1490-14 ).

     Термін "методичні помилки",  який передбачено пунктом 19.1 ТД
не  є  коректним  та  не передбачений вимогами частини 6 статті 26
Закону ( 1490-14 ).

     Пункт 22.2 ТД суперечить статті 26 Закону ( 1490-14 ), яка не
передбачає  внесення Замовником коректив у ціну предмета закупівлі
на стадії оцінки тендерних пропозицій учасників торгів.

     Пункт 24 ТД визначає,  що Замовник  залишає  за  собою  право
прийняти чи відхилити будь-яку Пропозицію.  Наведене не відповідає
вимогам частини 1 статті 27 Закону ( 1490-14 ),  якою  встановлені
умови, за яких Замовник однозначно відхиляє тендерну пропозицію.

     РЕКОМЕНДАЦІЇ:

     Міністерству економіки України вимоги Скаржника - ВАТ "СУРМС"
задовольнити,  процедуру торгів відмінити та зобов'язати Замовника
-  Державне  підприємство  "Донецька обласна дирекція з ліквідації
збиткових вугледобувних    та     вуглепереробних     підприємств"
ДП "Донвуглереструктуризація" провести нову процедуру закупівлі.

     Замовнику -  з  метою  запобігання порушень законодавства при
підготовці тендерної документації врахувати зауваження,  викладені
у висновку.

     Комісія по  розгляду  скарг  при  Тендерній палаті України не
несе відповідальності  за  достовірність  наданих  на  дослідження
матеріалів.

 Секретар Комісії
 по розгляду скарг
 при Тендерній палаті України                            Н.О.Баран