КОМІСІЯ ПО РОЗГЛЯДУ СКАРГ
                   ПРИ ТЕНДЕРНІЙ ПАЛАТІ УКРАЇНИ

                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Протокол засідання Комісії
                                      по розгляду скарг
                                      при Тендерній палаті України
                                      13.10.2005  N 8


                             ВИСНОВОК
                       щодо розгляду скарги


     До Комісії по розгляду скарг  при  Тендерній  палаті  України
надійшла     скарга     Донецького     дочірнього     підприємства
"Донпромвугілля" відкритого  акціонерного  товариства  "Облпаливо"
N б/н (вх.  Тендерної палати України від 27.09.2005 р.  N с-99/09)
щодо порушень чинного законодавства при здійсненні Відділом освіти
Корсунь-Шевченківської районної державної адміністрації Черкаської
області процедури закупівлі за державні  кошти  вугілля  ГР(0-200)
енергетичного.

     Для розгляду   скарги   від   Скаржника   надійшли   наступні
матеріали:
     1. Скарга (2 арк.);

     2. Копія  Оголошення  про проведення відкритих торгів (Вісник
державних  тендерів  України  N  33  (202)  від   15.08.2005   р.,
оголошення N 12450) (1 арк.);

     3. Копія Свідоцтва про державну реєстрацію (1 арк.);

     4. Платіжне доручення (1 арк.).

     Згідно частини   1  ст.  37  Закону  України  "Про  закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) Комісією по
розгляду  скарг при Тендерній палаті України було направлено запит
від    28.09.2005    р.    N    с-82/09    до    Відділу    освіти
Корсунь-Шевченківської районної державної адміністрації Черкаської
області (далі - Замовник) щодо надання необхідних  документів  для
розгляду скарги.

     Для розгляду   скарги   від   Замовника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Пояснювальна записка Відділу освіти Корсунь-Шевченківської
районної державної    адміністрації    Черкаської    області   від
30.09.2005 р. N 386 (1 арк.);

     2. Копія запиту Донецького ДП "Донпровугілля" ВАТ "Облпаливо"
щодо   надання   Протоколу   розкриття  тендерних  пропозицій  від
07.09.2005 р. N 126 (1 арк.);

     3. Копія  Протоколу  розкриття   тендерних   пропозицій   від
06.09.2005 р. (2 арк.);

     4. Копія    Протоколу   оцінки   тендерних   пропозицій   від
13.09.2005 р. (2 арк.);

     5. Копія тендерної  документації  на  закупівлю  за  державні
кошти вугілля кам'яного (11 арк.);

     6. Копії   Повідомлень   про   результати  торгів  та  акцепт
тендерної пропозиції (4 арк.);

     7. Довідка про потребу коштів на утримання закладів освіти  у
2006 році по Корсунь-Шевченківському району (1 арк.);

     8. Тендерна пропозиція ТОВ "Черкасиоблпаливо",  що включає:
     - копію Заявки на участь в тендері від  26.07.2005  р.  N  41
(1 арк.);
     - техніко-економічне обґрунтування поставок  твердого  палива
ТОВ "Черкасиоблпаливо" (1 арк.);
     - копію Фінансового балансу та Звіту про фінансові результати
станом на 01.07.2005 р. (2 арк.);
     - копію Дозволу на здійснення торгівлі  твердим  паливом  від
21.07.2005 р. N 20 (1 арк.);
     - копію Торгового  патенту  від  22.07.2005  р.  N  30/15-022
(1 арк.);
     - копію нотаріального засвідчення підпису (1 арк.);
     - копію  титульної  сторінки  Статуту  ТОВ "Черкасиоблпаливо"
(1 арк.);
     - копію  Довідки  про відсутність заборгованості з податків і
зборів  (обов'язкових  платежів),  видану  Черкаською   об'єднаною
державною  податковою інспекцією від 31.08.2005 р.  N 11971/24-223
(1 арк.);
     - копію  Свідоцтва  про реєстрацію платника податку на додану
вартість (1 арк.);
     - копію   Довідки  про  взяття  на  облік  платника  податків
(1 арк.);
     - копію  Довідки  з єдиного державного реєстру підприємств та
організацій  України   (ЄДРПОУ),   видану   Головним   управлінням
статистики у Черкаській області (1 арк.);
     - копію Довідки про відсутність  простроченої  заборгованості
за    кредитами    та    відсотками,    видану    ВАТ   "Державний
експортно-імпортний банк    України"     від     05.09.2005     р.
N 072-07-10/1899 (1 арк.);
     - характеристику Корсунь-Шевченківського районного  паливного
складу (1 арк.);
     - хіміко-технічні   характеристики   твердого   палива,   яке
постачається ТОВ "Черкасиоблпаливо" (1 арк.);
     - відгуки про поставку  аналогічних  за  предметом  закупівлі
товарів (2 арк.);
     - копію Сертифікатів відповідності товарів (2 арк.);
     - копію Цінової пропозиції ТОВ "Черкасиоблпаливо" (1 арк.);
     - копії Повідомлень про результати торгів (4 арк.);

     9. Тендерна пропозиція ДП "Донпровуголь" ВАТ "Облпаливо",  що
включає:
     - копію  відгуку  про  поставку  аналогічних,  за   предметом
закупівлі, товарів (2 арк.);
     - загальні відомості про підприємство (1 арк.);
     - копію Цінової пропозиції (1 арк.);
     - копію Довідки про відкриття поточного рахунку (1 арк.);
     - копію  Довідки  про відсутність заборгованості з податків і
зборів (обов'язкових платежів),  видану ДПІ у  Кіровському  районі
м. Донецька від 30.08.2005 р. N 20671/10/19-013 (1 арк.);
     - копії   Титульного   сторінки   Фінансового   балансу    на
31.12.2004 р. (2 арк.);
     - копію Статуту Донецького ДП ВАТ "Облпаливо" (6 арк.);
     - копію  Довідки  з єдиного державного реєстру підприємств та
організацій   України   (ЄДРПОУ),   видану   Донецьким    обласним
управлінням статистики від 10.01.2001 р. (2 арк.);
     - копію   Свідоцтва   про   державну   реєстрацію    суб'єкта
підприємницької діяльності - юридичної особи (1 арк.);
     - основні умови до Договору (1 арк.);
     - відомості   про   досвід  виконання  аналогічних  договорів
(1 арк.);
     - копію   норм  показників  якості  вугільної  продукції,  що
відвантажується шахтами     та      збагачувальними      фабриками
ДГК "Селідоввуголь" (5 арк.);
     - копію Сертифіката якості (1 арк.);
     - копію цінової пропозиції (1 арк.).

     10. Тендерна пропозиція ПП "Тотус", що включає:
     - копію Цінової пропозиції (1 арк.);
     - копію Балансу та Звіту про фінансові результати за 2004 рік
(3 арк.);
     - копію Довідки про відсутність заборгованості з  податків  і
зборів (обов'язкових  платежів),  видану  ДПІ  у Жовтневому районі
м. Харкова від 29.08.2005 р. N 6042 (1 арк.);
     - копію  Довідки  про відсутність простроченої заборгованості
за кредитами,  видану  Харківською  філією  АКБ  "УкрСиббанк"  від
29.08.2005 р. N 229-50/17 (1 арк.);
     - копію Довідки про виконання аналогічних договорів (1 арк.);
     - копію Довідки про учасника торгів (1 арк.);
     - копію  Свідоцтва  про реєстрацію платника податку на додану
вартість від 13.07.2000 р. N 29453403 (1 арк.);
     - копію   Довідки  про  взяття  на  облік  платника  податків
(1 арк.);
     - копію  Довідок  з єдиного державного реєстру підприємств та
організацій  України   (ЄДРПОУ),   виданих   Головним   управління
статистики  у Харківській області від 27.08.2004 р.  N 7537 та від
20.06.2000 р. N 7942 (2 арк.);
     - копію  Свідоцтва  про  державну реєстрацію (перереєстрацію)
суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи (1 арк.);
     - копію  Розпорядження  ПП  "Тонус"  від  28.02.2005  р.  N 1
(1 арк.);
     - копію Сертифікатів якості на вугілля (2 арк.);
     - копії титульного листа та сторінки  4  Статуту  ПП  "Тонус"
(2 арк.);
     - копію Змін до Статуту (1 арк.);

     11. Тендерна пропозиція ПП "ДІАК", що включає:
     - копію Цінової пропозиції (1 арк.);
     - копію Статуту ПП "ДІАК" (6 арк.);
     - копію Сертифікатів якості на вугілля (3 арк.);
     - технічні характеристики вугілля (1 арк.);
     - копію  Довідок  з єдиного державного реєстру підприємств та
організацій   України   (ЄДРПОУ),   видану   Головним   управління
статистики у Харківській області від 27.02.98 р. N 2187 (1 арк.);
     - копію Свідоцтва про  державну  реєстрацію  (перереєстрацію)
суб'єкта підприємницької діяльності від 23.02.98 р. (1 арк.);
     - копії відгуків про постачання товарів,  які є  аналогічними
предмету закупівлі (2 арк.);
     - копію Довідки про відсутність  простроченої  заборгованості
за кредитами,     видану     Центральним    Жовтневим    відданням
ДОД АППБ "Аваль" від 26.08.2005 р. N 1391 (1 арк.);
     - копію  Фінансового  звіту  суб'єкта  малого  підприємництва
(1 арк.).

     За результатами   розгляду   скарги   на   підставі   наданих
Скаржником та Замовником матеріалів Комісією по розгляду скарг при
Тендерній палаті України було встановлено наступне.

     1. В   "Оголошенні   про   проведення    торгів"    Тендерної
документації  Замовником  вказано розмір бюджетного призначення на
закупівлю вугілля ГР (0-200) енергетичного.  Викладене  суперечить
основній  меті  Закону  (  1490-14  )  -  створенню  конкурентного
середовища у сфері державних закупівель та досягнення оптимального
і раціонального використання державних коштів.

     2. Пункт  3.3  Форми  оголошення торгів передбачає інформацію
щодо терміну поставки протягом  серпня  2005  -  березня  2006  р.
повністю   відповідає   вимогам   чинного  законодавства  у  сфері
державних закупівель,  а саме  пункту  3.3  Форми  оголошення  про
проведення   відкритих   два  двоступеневих  торгів  на  закупівлю
товарів,  робіт і послуг за державні кошти,  затвердженого наказом
Міністерства  економіки  та  з  питань європейської інтеграції від
20.05.2005 р. N 130.

     При цьому слід зазначити,  що в даному підпункті зазначається
лише  загальна  інформація  щодо  строку поставки,  більш детальна
інформація зазначається Замовником  в  тендерній  документації,  в
тому  числі  і  визначення  "терміну  поставки" як критерію оцінки
тендерних пропозицій,  що відповідає  вимогам  частини  7  ст.  26
Закону ( 1490-14 ).

     3. Пунктом   1.10   Інструкції   для  претендентів  Тендерної
документації (далі - Інструкції) визначено,  що однією з  основних
вимог  до  претендентів  є  умова  оплати  "по  факту  поставки  з
відстрочкою  платежу",  що  є  також  загальною  інформацією,  яка
ставить до відома Учасників торгів про неприпустимість попередньої
оплати, та повністю відповідає вимогам частини 7 ст. 51 Бюджетного
кодексу ( 2542-14 ).

     При цьому,  з  метою  визначення  найвигідніших для Замовника
умов розрахунків (найбільшої відстрочки платежу) Замовник визначає
умови  відстрочки  як  критерії  оцінки  тендерних пропозицій,  що
відповідає вимогам 7 ст. 26 Закону ( 1490-14 ).

     4. Пункт 1.11 Інструкції,  який містить  інформацію  відносно
того,  що Учасник може подати оферту (пропозицію) та один комплект
альтернативних  пропозицій,  не  узгоджується   з   пунктом   17.5
Інструкції,  відповідно  до якого подання альтернативних тендерних
пропозицій не передбачено.

     5. В технічних вимогах Тендерної  документації  на  закупівлю
вугілля  марки  ГР  (0-200) енергетичний визначені 3 (три) лота за
обсягом предмета закупівлі.  При цьому,  тендерна документація  не
містить  інформації  щодо  можливості подання учасниками тендерних
пропозицій за  визначеними  частинами  предмету  закупівлі.  Також
тендерною документацією не передбачено оцінку тендерних пропозицій
за лотами та визначення переможця по кожному лоту.

     6. Відповідно до ст.  26 Закону ( 1490-14 )  копія  протоколу
розкриття надається всім учасникам на їх запит. В той же час Закон
не містить чіткого посилання на  термін  протягом  якого  Замовник
повинен надати протокол розкриття.

     Крім того,  під  час розгляду скарги,  були виявлені наступні
порушення законодавства про закупівлю, а саме:

     1. Пунктом 1.9.  Інструкції зазначено,  що до участі в торгах
не  допускаються  претенденти,  які  на  момент  подачі  тендерних
пропозицій:
     - є банкрутами чи перебувають в стадії ліквідації;
     - перебувають під наглядом суду чи мають неузгоджені  питання
з кредиторами;
     - допустили   професійні   порушення,    пов'язані    з    їх
господарською діяльністю;
     - не виконали зобов'язання щодо сплати податків  чи  внесків,
зв'язаних  з соціальним страхуванням згідно з законодавством своєї
країни чи України.

     Ці вимоги суперечать вимогам ст.  11 Закону ( 1490-14 ), якою
встановлений чіткий перелік випадків,  відповідно до яких замовник
приймає  рішення  про  відмову  учаснику  в  участі  у   процедурі
закупівлі.

     2. Вираз   "має   право"  в  пункті  18.1  Інструкції  носить
дискримінаційний та  двоякий  зміст,  оскільки   ст.   11   Закону
( 1490-14 ) визначений обов'язок Замовника відмови в участі,  а не
право.

     3. Протокол  розкриття  тендерних  пропозицій  не  відповідає
формі,  затвердженій  наказом  Міністерства  економіки та з питань
європейської інтеграції України від 20.05.2003 N 129 ( z0447-03  )
"Про  затвердження  форм звітів про результати здійснення процедур
закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та інструкцій
щодо  їх  заповнення",  оскільки  в ньому відсутня інформація щодо
присутності учасників процедури закупівлі.

     4. Пункт 21.2 Інструкції обмежує права Учасника,  викладені в
ст.  37  Закону  (  1490-14  ),  щодо можливості подання скарги до
уповноваженого органу.

     5. Копії тендерних пропозицій  учасників,  надані  Замовником
для  розгляду  скарги,  не  містять  всього  переліку  документів,
передбаченого тендерною документацією, а саме:
     - тендерна  пропозиція  ТОВ  "Черкасиоблпаливо"  містить лише
копію Титульної сторінки  Статуту,  хоча  пунктом  1.1  Додатка  2
Тендерної документації передбачено надання копії Статуту в цілому.
Також в порушення вимог пунктів 4.1 та  5.2  Додатка  2  Тендерної
документації,   в   тендерній  пропозиції  ТОВ  "Черкасиоблпаливо"
відсутня копія Свідоцтва про державну реєстрацію  та  інформаційна
довідка  про виконання аналогічних договорів по реалізації вугілля
на протязі 2003 - 2004 рр.;
     - у тендерній пропозиції ДДП "Донпромвугілля" ВАТ "Облпаливо"
надано лише титульний лист фінансового балансу на  2004  р.,  хоча
пунктом  2.1  Додатка 2 Тендерної документації передбачено надання
копії  фінансового  балансу  в  цілому,  що  виключає   можливість
перевірити   загальний  фінансовий  стан  підприємства,  також,  в
порушення  вимог  пунктів  2.2  та   5.2   Додатка   2   Тендерної
документації  не надано Довідки з обслуговуючого банку,  Свідоцтво
про державну реєстрацію;
     - у   тендерній  пропозиції  ПП  "Тотус"  надано  лише  копії
титульного листа Статуту, сторінки 4 Статуту ПП "Тотус" та Змін до
Статуту,   що  порушує  вимоги  пункту  1.1  Додатка  2  Тендерної
документації.  Кріт того,  в порушення вимог пункту 4.2 Додатка  2
Тендерної   документації  не  надано  рекомендаційних  листів  від
замовників за 2 останні роки,  щодо якості поставленого вугілля та
виконання договірних зобов'язань;
     - тендерна пропозиція ПП "ДІАК" не містить  Довідки  ДПІ  про
відсутність заборгованості перед бюджетом та інформаційної довідка
довільної форми із зазначення виконання аналогічних  договорів  по
реалізації  вугілля  на  протязі  2003  - 2004 рр.,  що порушення,
відповідно, пунктів 3.1 та 4.1 Додатка 2 Тендерної документації.

     Таким чином, вищезазначені пропозиції не відповідають вимогам
тендерної документації  і відповідно до вимог ч.  1 ст.  27 Закону
( 1490-14 ) повинні бути відхилені.

     6. В  Повідомленні   про   результати   торгів,   надісланому
Учасникам торгів,   порушені   вимоги  частини  2  ст.  29  Закону
( 1490-14 ),  а саме:  відсутня інформація  щодо  місцезнаходження
учасника-переможця, тендерна пропозиція якого визнана найкращою за
результатами оцінки.

     РЕКОМЕНДАЦІЇ:

     Міністерству економіки України - прийняти рішення про відміну
торгів та зобов'язати замовника провести нову процедуру закупівлі.

     Замовнику - при підготовці тендерної документації,  врахувати
вищевикладені зауваження.

     Комісія по розгляду скарг при  Тендерній  палаті  України  не
несе  відповідальності  за  достовірність  наданих  на дослідження
матеріалів.

 Секретар Комісії
 по розгляду скарг
 при Тендерній палаті України                            Н.О.Баран