КОМІСІЯ ПО РОЗГЛЯДУ СКАРГ
                   ПРИ ТЕНДЕРНІЙ ПАЛАТІ УКРАЇНИ

                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Протокол засідання Комісії
                                      по розгляду скарг
                                      при Тендерній палаті України
                                      13.10.2005  N 8


                             ВИСНОВОК
                       щодо розгляду скарги


     До Комісії по розгляду скарг  при  Тендерній  палаті  України
надійшла  скарга Товариства з обмеженою відповідальністю "Торговий
дім "Щербинські  ліфти  -  Київ"   від   26.09.2005   р.   N   123
(вх. Тендерної  палати України від 29.09.2005 р.  N с-122/09) щодо
порушень  чинного  законодавства  при  організації  та  здійсненні
Інститутом  онкології  АМН України процедури закупівлі за державні
кошти ліфтового обладнання для хірургічного корпусу  (монтажні  та
пусконалагоджувальні роботи).

     Скарга ТОВ  "Торговий  дім  "Щербинські ліфти - Київ" (далі -
Скаржник) містить наступні вимоги:
     "1. Признать  недействительными  результаты торгов,  отменить
торги.
     2. Обязать   заказчика  привести  в  соответствие  с  Законом
"О закупке товаров,  работ и услуг  за  государственные  средства"
N 1490-III ( 1490-14 ) от 22.02.2000 г. тендерную документацию.
     3. Восстановить   нарушенные   права   ООО   "Торговый    дом
"Щербинские лифты - Киев".
     4. Признать  протокол  раскрытие  тендерных  предложений   от
09.08.2005 г. недействительным.
     5. Признать    протокол    оценки    тендерных    предложений
недействительным.
     6. Отменить акцепт тендерного предложения.
     7. Назначить новые торги".

     Для розгляду   скарги   від   Скаржника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Копія скарги ТОВ "Щербинські ліфти - Київ" від 26  вересня
2005 року N 123, адресована Тендерній палаті України - 1 арк.;

     2. Копія  скарги  ТОВ "Щербинські ліфти - Київ" від 8 вересня
2005 року N 104,  адресована Голові тендерного комітету  Інституту
онкології АМН України - 1 арк.;

     3. Копія   протоколу   розкриття   тендерних  пропозицій  від
09.08.2005 р. - 1 арк.;

     4. Копія листа-запиту  ТОВ  "Щербинські  ліфти  -  Київ"  від
08.09.2005  р.  N  105,  адресованого  Голові  тендерного комітету
Інституту онкології АМН України - 1 арк.

     Згідно частини першої статті 37 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) Комісією по
розгляду скарг при Тендерній палаті України було направлено  запит
від 3 жовтня 2005 р.  N с-04/10 до Інституту онкології АМН України
(далі - Замовник) щодо надання необхідних документів для  розгляду
скарги.

     Для розгляду   скарги   від   Замовника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Пояснювальна записка щодо розгляду скарги - 3 арк.;

     2. Перелік наданих Замовником документів - 2 арк.;

     3. Копія протоколу засідання тендерного комітету від 1 серпня
2005 р.  N 35-а щодо організації та проведення процедури закупівлі
- 1 арк.;

     4. Копія  витягу  з  протоколу  N  36  засідання   тендерного
комітету  Інституту  онкології  щодо порівняння,  оцінки тендерних
пропозицій та вибору переможця на закупівлю від 29 серпня 2005  р.
- 6 арк.;

     5. Копія протоколу проведення технічної експертизи - 8 арк.;

     6. Копія   протоколу   розкриття   тендерних  пропозицій  від
09.08.2005 року - 1 арк.;

     7. Копія  скарги  ТОВ  "ТД  "Щербинські  ліфти  -  Київ"  від
08.09.2005 р. N 104 - 1 арк.;

     8. Копія  запиту  щодо  надання  документів від 08.09.2005 р.
N 105 - 1 арк.;

     9. Копія листа Інституту онкології АМН України від 12.09.2005
від N  785-ки,  адресованого  ТОВ  "ТД "Щербинські ліфти - Київ" -
2 арк.

     10. Копія протоколу  засідання  тендерного  комітету  від  12
вересня 2005 року N 38 - 1 арк.;

     11. Копія протоколу засідання тендерного комітету від 4 липня
2005 року N 33 - 4 арк.;

     12. Копія повідомлення  про  акцепт  тендерної  пропозиції  -
1 арк.;

     13. Копія звіту про результати проведення процедури відкритих
торгів - 3 арк.;

     14. Копії повідомлень про розгляд скарги Інституту  онкології
АМН України від 12.09.2005 р. N 785-ки - 2 арк.;

     15. Копія  форми  4-зв  щодо  переліку  Скарг  подані під час
проведення процедури закупівлі - 1 арк.;

     16. Копія додатка до звіту N 8-в - 1 арк.;

     17. Копія  Кошторису  Інституту  онкології  АМН  України   на
2005 рік - 2 арк.;

     18. Копія Паспорту бюджетної програми на 2005 р. - 2 арк.

     19. Копія тендерної пропозиції ТД "Щербинські ліфти - Київ" -
52 арк.;

     20. Копія тендерної пропозиції ТОВ "Екотехсервіс" - 41 арк.

     За результатом розгляду скарги на підставі наданих Скаржником
та  Замовником матеріалів Комісією по розгляду скарг при Тендерній
палаті України було встановлено наступне.

     Зміни до Закону  України  "Про  закупівлю  товарів,  робіт  і
послуг  за  державні  кошти" ( 1490-14 ) (далі - Закон),  які були
внесені Законом України "Про внесення змін до деяких  законодавчих
актів   України   щодо   додаткових  гарантій  захисту  фінансових
інтересів держави" (  2664-15  )  набрали  чинності  з  23  серпня
2005 року.

     Згідно з   офіційним   роз'ясненням   Міністерства  економіки
України (лист від 05.09.2005 р. N 55-36/2000 ( v55-3665-05 ), якщо
процедура  закупівлі  розпочата  до дати набрання чинності змін до
Закону ( 1490-14 ),  то  вона  здійснюється  до  свого  завершення
відповідно  до  встановленого  на день початку процедури закупівлі
порядку.  Днем початку процедури закупівлі для процедури відкритих
торгів  вважається день відправлення для публікації оголошення про
проведення торгів.

     Оголошення про  проведення  відкритих  торгів  на   закупівлю
ліфтового   обладнання   для  хірургічного  корпусу  (монтажні  та
пусконалагоджувальні     роботи)     було      опубліковане      у
інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель" N
29 (198) від 18.08.2005 р.  Таким чином,  Замовник мав здійснювати
торги  на  закупівлю ліфтового обладнання для хірургічного корпусу
(монтажні та пусконалагоджувальні роботи) у відповідності до вимог
Закону ( 1490-14 ) у редакції від 21 січня 2005 року.

     Стаття 12  Закону  (  1490-14  ),  чинна на момент оголошення
процедури закупівлі не містила частин 6 та 7,  на які  посилається
Скаржник  в  своїй  скарзі,  а  частина  3 ст.  12 цього Закону не
містить положень щодо кількості членів тендерного комітету.

     Отже, твердження Скаржника  про  порушення  Замовником  вимог
п. 3 статті 12 Закону ( 1490-14 ) є безпідставним.

     Згідно п.  2.9  Положення  про  порядок  створення та головні
функції  тендерних  комітетів  щодо  організації   та   проведення
процедур  закупівель  товарів,  робіт  і послуг за державні кошти,
затвердженого наказом Мінекономіки України від 26.12.2000 р. N 280
(   z0020-01   )  (далі  -  Положення),  для  розкриття  тендерних
пропозицій учасників процедур державних  закупівель  призначається
робоча група з представників тендерного комітету в складі не менше
трьох осіб.  Робоча група  повинна  провести  процедуру  розкриття
тендерних   пропозицій  учасників  процедур  державних  закупівель
відповідно до вимог тендерної документації  та  оформити  протокол
про результати розкриття тендерних пропозицій.

     Відповідно до  протоколу  засідання  тендерного  комітету від
01.08.2005 р.  N 35-а тендерним комітетом Замовника було  створено
робочу  групу у кількості трьох осіб - членів тендерного комітету,
яка проводила процедуру розкриття тендерних  пропозицій  учасників
на   закупівлю   ліфтового  обладнання  для  хірургічного  корпусу
Інституту онкології АМН України (монтажні та  пусконалагоджувальні
роботи).

     Протокол розкриття    тендерних   пропозицій   на   закупівлю
ліфтового  обладнання  для  хірургічного  корпусу   (монтажні   та
пусконалагоджувальні  роботи) від 09.08.2005 р.  підписаний трьома
членами робочої групи, визначеної Замовником.

     Згідно з  абзацом  2  п.  2.8  зазначеного   вище   Положення
( z0020-01  )  голова  тендерного  комітету  призначає  заступника
(заступників)  голови  тендерного  комітету.  У  разі  відсутності
голови тендерного комітету його заступник виконує його обов'язки.

     Відповідно до  протоколу  засідання  тендерного  комітету від
01.08.2005 р.  N 35-а   Д.П.Каюков  є  одним із заступників голови
тендерного  комітету Замовника.  Відповідно до наданих до розгляду
матеріалів Д. П. Каюков входив до складу робочої групи та підписав
протокол  розкриття  тендерних  пропозицій  на закупівлю ліфтового
обладнання    для    хірургічного     корпусу     (монтажні     та
пусконалагоджувальні роботи) від 09.08.2005 р.

     Слід зазначити,  що  протокол  розкриття тендерних пропозицій
від 09.08.2005 р.  не  відповідає  вимогам,  встановленим  наказом
Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України
від 20.05.2003 р. N 129 ( z0447-03 ) "Про затвердження форм звітів
про  результати  здійснення  процедур закупівель товарів,  робіт і
послуг за державні кошти та інструкцій щодо їх заповнення".

     2. Відповідно  до  наданих  матеріалів  Скаржником   тендерну
документацію  було  оплачено 3 серпня 2005 р.  Розкриття тендерних
пропозицій відбулося  09.08.2005  р.  Скаржником  не  було  подано
жодних пропозицій та зауважень до змісту тендерної документації. В
скарзі від 08.09.2005 р.  N 104  на  адресу  Замовника  Скаржником
також  не  було  подано  жодних  пропозицій та зауважень до змісту
тендерної  документації.  26.09.2005  р.  в  своїй  скарзі  N  123
Скаржник  зазначає,  що  "тендерная  документация разработана не в
полном соответствии с  требованиями  ст.  21  ЗУ",  при  цьому  не
зазначаючи  які  саме  вимоги  (положення)  тендерної документації
розроблені на думку Скаржника не в повній відповідності  до  вимог
Закону ( 1490-14 ).

     Слід також  зазначити,  що  згідно  вимог  статті  37  Закону
( 1490-14 ) днем настання підстави для подання  скарги  вважається
день  допущення  замовником  порушення процедури закупівлі.  Таким
чином,  Скаржником  було  пропущено   строк,   визначений   чинним
законодавством, для оскарження положень тендерної документації.

     3. Відповідно   до   пояснень  Замовника  під  час  розкриття
тендерних пропозицій всім присутнім представникам  учасників  було
оголошено  найменування  та  адресу кожного учасника,  ціну кожної
тендерної пропозиції, а також перевірено наявність та правильність
оформлення  всіх  необхідних документів,  передбачених інструкцією
щодо їх підготовки.

     Крім того,  протокол  розкриття  тендерних   пропозицій   від
09.08.2005 р.  підписаний всіма учасниками процедури закупівлі,  у
тому числі і Скаржником, без жодних зауважень.

     4. Згідно Витягу з протоколу  засідання  тендерного  комітету
Інституту  онкології щодо порівняння,  оцінки тендерних пропозицій
та вибору переможця на закупівлю N 36 від 29.08.2005 р. пропозиція
ТОВ  Торговий  дім  "Щербинські  ліфти  -  Київ"  не  містила  ряд
документів,  передбачених Додатком N 3 тендерної  документації,  а
саме:
     - не  надані  копії  реєстраційних   документів,   дані   про
керівництво, оргструктура;
     - не надані завірені копії балансів за 2004  -  2005  рр.;
     - технічна  специфікація  пропозиції  Учасника  не відповідає
технічній специфікації, визначеній у тендерній документації;
     - тендерна пропозиція скаржника супроводжувалась листом Філії
Акціонерного комерційного  банку  "Меркурій"  від  05.08.2005   р.
N 617/14-01     стосовно    підтвердження    надання    тендерного
забезпечення,  що не є банківською гарантією  у  відповідності  до
вимог   Положення  про  порядок  здійснення  банками  операцій  за
гарантіями в  національній  та  іноземних  валютах,  затвердженого
постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 р.
N 639  (  z0041-05  ),  та  відповідає  вимогам  п.  14  тендерної
документації.
     - не зазначена інформація щодо умов  оплати  та  стабільності
цін.

     Тендерна пропозиція  ТОВ  "Торговий  дім  "Щербинські ліфти -
Київ" була відхилена Замовником згідно частини  1  ст.  27  Закону
України "Про закупівлю товарів,  робіт і послуг за державні кошти"
(  1490-14  ),  як  така,  що  не  відповідає   умовам   тендерної
документації.

     Оцінка тендерних   пропозицій,   які   не   були   відхилені,
здійснювалась у відповідності  до  критеріїв  та  методики  оцінки
тендерних пропозицій, визначених в тендерній документації.

     5. Замовником   листом   від  12.09.2005  р.  N  785-ки  було
повідомлено учасників процедури закупівлі ліфтового обладнання для
хірургічного корпусу (монтажні та пусконалагоджувальні роботи) про
надходження та зміст скарги ТОВ "Торговий дім "Щербинські ліфти  -
Київ" та повідомлено про час і місце розгляду.

     На засіданні   тендерного   комітету   (протокол   N  38  від
12 вересня  2005  р.)  Замовником  було   прийнято   рішення   про
незадоволення скарги ТОВ "Торговий дім "Щербинські ліфти - Київ" у
зв'язку з невідповідністю тендерної пропозиції  скаржника  вимогам
тендерної документації.

     Рішення від  12.09.2005  р.  N  785-ки  щодо  розгляду скарги
ТОВ "Торговий дім "Щербинські ліфти  -  Київ"  від  08.09.2005  р.
N 104  було  направлено  Замовником  у терміни,  визначені Законом
( 1490-14 ).

     Слід також зазначити,  що  на  день  одержання  уповноваженим
органом скарги   ТОВ  "Торговий  дім  "Щербинські  ліфти  -  Київ"
(вх. Мінекономіки від 29.09.2005 N 94/3538) договір про  закупівлю
за   результатами   торгів   з  переможцем  -  ТОВ  "Екотехсервіс"
Замовником було вже укладено (16.09.2005 р.).

     РЕКОМЕНДАЦІЇ:

     1. Міністерству  економіки   України   -   вимоги   скаржника
ТОВ "Торговий дім "Щербинські ліфти - Київ" не задовольняти.

     2. Замовнику  з  метою запобігання порушень законодавства про
закупівлі у подальшому, врахувати та усунути недоліки, зазначені у
висновку.

     Комісія по  розгляду  скарг  при  Тендерній палаті України не
несе відповідальності  за  достовірність  наданих  на  дослідження
матеріалів.

 Секретар Комісії
 по розгляду скарг
 при Тендерній палаті України                            Н.О.Баран