КОМІСІЯ ПО РОЗГЛЯДУ СКАРГ
                   ПРИ ТЕНДЕРНІЙ ПАЛАТІ УКРАЇНИ

                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Протокол засідання Комісії
                                      по розгляду скарг
                                      при Тендерній палаті України
                                      26.10.2005  N 13


                             ВИСНОВОК
                       щодо розгляду скарги


     До Комісії по розгляду скарг  при  Тендерній  палаті  України
надійшла  скарга  від  Першої  Черкаської  міської лікарні N 1 від
06.10.2005 р.  N  04/01-403  (вх.  Тендерної  палати  України  від
13.10.2005  р.  N  с-101/10-5) щодо порушень чинного законодавства
при здійсненні Черкаською міською  радою  процедури  закупівлі  за
державні   кошти   лікарських   засобів   та   виробів   медичного
призначення.

     Скарга Першої  Черкаської  міської  лікарні  N  1  (надалі  -
Скаржник) містить наступні вимоги:
     1. "Прошу   перевірити   на    відповідність    законодавству
проведення  торгів на закупку лікарських засобів за кошти міського
бюджету єдиним тендерним комітетом Черкаської міської ради".

     Для розгляду   скарги   від   Скаржника   надійшли   наступні
матеріали:
     - копія скарги Першої Черкаської  міської  лікарні  N  1  від
06.10.2005 р. N 04/01-403 (3 арк.);
     - копія  листа  Головного  управління  економіки   Черкаської
обласної державної   адміністрації   від  10.10.2005  р.  N  881/3
(1 арк.).

     Згідно частини першої статті 37 Закону України "Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) Комісією по
розгляду скарг при Тендерній палаті України було направлено  запит
від 19.10.2005 р.  N с-195/10 до Черкаської міської ради (надалі -
Замовник) щодо надання необхідних документів для розгляду скарги.

     Для розгляду   скарги   від   Замовника   надійшли   наступні
матеріали:
     - копія листа від 12.10.2005 р. N 456 (1 арк.);
     - копія договору поставки від 12.07.2005 р. N 663/Т (4 арк.).

     За результатами   розгляду   скарги   на   підставі   наданих
Скаржником та Замовником матеріалів Комісією по розгляду скарг при
Тендерній палаті України було встановлено наступне:

     На момент    розгляду    скарги    було    встановлено,    що
12.07.2005 року Замовником із переможцем торгів  -  ТОВ  "ВВС-ЛТД"
було  укладено  договір  за  результатами  процедури  закупівлі за
державні   кошти   лікарських   засобів   та   виробів   медичного
призначення.

     Згідно ч.  1  ст.  37  Закону України "Про закупівлю товарів,
робіт і послуг за державні кошти"  (  1490-14  )  (далі  -  Закон)
скарга  з  приводу  порушень  замовником  процедури  закупівлі або
прийнятих  рішень,  дій  чи  бездіяльності  подається   скаржником
замовнику  або  уповноваженому  органу  до  укладення договору про
закупівлю.

     Єдиним тендерним  комітетом  Черкаської  міської  ради   було
проведено відкриті торги на закупівлю за державні кошти лікарських
засобів та виробів медичного призначення та в результаті  укладено
трьохсторонній договір між ТОВ "ВВС-ЛТД", Черкаською міською радою
та Першою Черкаською міською лікарнею N  1.  Відповідно  до  копії
договору поставки від 12.07.2005 р. N 6637/Т Черкаська міська рада
є  Замовником  торгів,  Перша  Черкаська  міська  лікарня  N  1  є
Покупцем, а ТОВ "ВВС-ЛТД" є Постачальником.

     Слід зазначити,  що  створення  єдиних тендерних комітетів та
здійснення ними процедур закупівель товарів,  робіт  і  послуг  за
кошти  місцевого  бюджету  для  розпорядників коштів нижчого рівня
(одержувачів коштів) суперечить нормам Бюджетного кодексу  України
( 2542-14  )  та  Закону  України "Про закупівлю товарів,  робіт і
послуг за державні кошти" ( 1490-14 ).

     Відповідно до ст.  22 Бюджетного кодексу України ( 2542-14  )
головні розпорядники бюджетних коштів не витрачають бюджетні кошти
розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня,  а  лише  здійснюють
внутрішній  контроль  за  повнотою  надходжень отриманих бюджетних
коштів та витрачанням цих коштів.

     Крім того, частинами 2 та 5 ст. 51 Бюджетного кодексу України
(  2542-14  )  встановлено,  що  лише  затверджений кошторис надає
повноваження  щодо  отримання  доходів  і   здійснення   видатків,
визначає  обсяг  та  спрямування  коштів  для  виконання бюджетною
установою своїх функцій,  а розпорядники бюджетних  коштів  беруть
зобов'язання  та  здійснюють  видатки  тільки  в  межах  бюджетних
асигнувань, встановлених кошторисами.

     Бюджетним кодексом України ( 2542-14 ) (ст.  2) визначено, що
розпорядники  бюджетних  коштів  -  бюджетні  установи  в особі їх
керівників, уповноважені на отримання бюджетних асигнувань, взяття
бюджетних зобов'язань та здійснення видатків бюджету.

     Відповідно до   ст.   1  Закону  (  1490-14  )  замовником  є
розпорядник державних коштів,  який здійснює закупівлю в  порядку,
визначеному  Законом,  при  цьому  замовником  вважається суб'єкт,
тендерний комітет якого  проводить  процедуру  закупівлі  та  який
одночасно укладає з переможцем договір про закупівлю.

     Таким чином,   створення  Черкаською  міською  радою  єдиного
тендерного комітету для здійснення  процедури  закупівель  замість
розпорядника  коштів  нижчого  рівня  -  Першої Черкаської міської
лікарні N 1 - призводить до неправомірного взяття на себе  функцій
розпорядників коштів нижчого рівня та перевищення повноважень. При
цьому,  при  створенні  єдиного  тендерного   комітету,   бюджетні
установи  та  організації,  які за договорами про закупівлю беруть
зобов'язання і здійснюють платежі,  фактично позбавляються статуса
замовника торгів.

     Крім того,  відповідно до ст. 1 Закону ( 1490-14 ) здійснення
закупівлі одним замовником в інтересах іншого забороняється.

     Отже, Перша  Черкаська  міська  лікарня  N  1   є   фактичним
розпорядником   бюджетних   коштів  нижчого  рівня  (одержувачем),
тендерний комітет якої повинен проводити  процедуру  закупівлі  та
безпосередньо укладати з переможцем договір про закупівлю.

     РЕКОМЕНДАЦІЇ МІНІСТЕРСТВУ   ЕКОНОМІКИ  УКРАЇНИ  ТА  ГОЛОВНОМУ
УПРАВЛІННЮ ЕКОНОМІКИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛ.:

     Вжити відповідних  заходів  контролю,   передбачених   чинним
законодавством   України   у   сфері   державних   закупівель,  за
додержанням Замовником  під  час  проведення  процедури  закупівлі
лікарських   засобів   та   виробів  медичного  призначення  вимог
законодавства України щодо закупівель товарів,  робіт і послуг  за
державні кошти.

     На думку  Комісії,  правопорушення  при здійсненні Черкаською
міською  радою  процедури  закупівлі  за  державні  кошти   можуть
підпадати під  ознаки злочинів,  передбачених ст.ст.  210,  211 КК
України ( 2341-14 ),  а  також  наносити  значну  шкоду  державним
інтересам  та  сприяти нецільовому використанню державних коштів і
корупції у лавах державних органів.

     Міністерству економіки України - прийняти рішення про відміну
торгів.  Замовнику  -  при  проведенні  нової  процедури закупівлі
врахувати вищенаведені зауваження та  внести  зміни  до  тендерної
документації.

     Комісія по  розгляду  скарг  при  Тендерній палаті України не
несе відповідальності  за  достовірність  наданих  на  дослідження
матеріалів.

 Секретар Комісії по розгляду скарг
 при Тендерній палаті України                            Н.О.Баран