МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ

                            Н А К А З

                        26.12.2005  N 533


                Про рішення щодо скарги товариства
               з обмеженою відповідальністю "Арком"


     Відповідно до Закону України "Про закупівлю товарів,  робіт і
послуг  за  державні  кошти"  (  1490-14  ),  наказу  Міністерства
економіки   України  від  04.12.2000  N  264  (  z0919-00  )  "Про
затвердження Порядку розгляду скарг учасників  процедур  державних
закупівель  щодо  організації  та  здійснення  процедур закупівель
товарів, робіт і послуг за державні кошти" Н А К А З У Ю:

     1. Затвердити висновок  щодо  розгляду  скарги  товариства  з
обмеженою   відповідальністю   "Арком"   стосовно  організації  та
здійснення  Головним   адміністративно-господарським   управлінням
Служби  безпеки  України  процедури  закупівлі  за  державні кошти
засобів зв'язку  (оголошення  про  закупівлю  в  бюлетені  "Вісник
державних закупівель", 2005 р., N 35, огол. 13226), що додається.

     2. Визнати  скаргу  товариства  з  обмеженою відповідальністю
"Арком"  задоволеною  відповідно  до  висновку,  що  додається,  а
результати процедури закупівлі - недійсними.

     3. Головному адміністративно-господарському управлінню Служби
безпеки України усунути виявлені порушення згідно з висновком,  що
додається,  та  провести  нову  процедуру  закупівлі відповідно до
вимог законодавства.

     4. Відділу  оскаржень  та  правового  забезпечення  державних
закупівель    довести    цей    наказ    до    відома    Головного
адміністративно-господарського управління Служби безпеки  України,
товариства  з  обмеженою  відповідальністю  "Арком"  та Державного
казначейства України  протягом  трьох  робочих  днів  з  дня  його
підписання.

 Перший заступник Міністра                               С.Романюк


                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Наказ Міністерства
                                      економіки України
                                      26.12.2005  N 533


                             ВИСНОВОК
           щодо розгляду скарги товариства з обмеженою
          відповідальністю "Арком" стосовно організації
       та здійснення Головним адміністративно-господарським
           управлінням Служби безпеки України процедури
           закупівлі за державні кошти засобів зв'язку


     За результатом  розгляду  скарги   товариства   з   обмеженою
відповідальністю "Арком" (далі - Скаржник) стосовно організації та
здійснення  Головним   адміністративно-господарським   управлінням
Служби  безпеки  України  (далі - Замовник) процедури закупівлі за
державні кошти засобів зв'язку та на підставі наданих  Скаржниками
і Замовником матеріалів установлено, що:

     1. Тендерна документація, яка надавалась Замовником учасникам
для підготовки тендерних пропозицій,  не повною  мірою  відповідає
вимогам  Закону України "Про закупівлю товарів,  робіт і послуг за
державні кошти" ( 1490-14 ) (далі - Закон), зокрема:
     у підпунктах  5.1,  16.3 і 20.1 тендерної документації вислів
"може"  має  двоякий  і  дискримінаційний  характер,  оскільки  не
встановлює   чітких   умов,   за  яких  тендерну  пропозицію  буде
відхилено,  і може призвести до упередженого ставлення до  окремих
учасників торгів;
     у підпункті   18.2   тендерної   документації   зазначається:
"пропозицією, що відповідає вимогам, є пропозиція, що узгоджується
з усіма термінами і умовами тендерної документації та  не  містить
суттєвих   відхилень   або   застережень".   Водночас   визначений
Замовником перелік суттєвих відхилень або застережень є загальним,
невизначеним  і необ'єктивним,  що може призвести до дискримінації
учасників торгів;
     у підпункті  20.1  тендерної  документації  Замовник зазначив
підстави припинення  участі  виконавця  у  торгах  відповідно   до
статті 11  Закону  (  1490-14 ),  якої вже не існує (нова редакція
Закону набрала чинності з 23.08.2005);
     умова, вказана  в  підпункті 20.1 "в" тендерної документації,
не  узгоджується  із  статтею  15  Закону  (  1490-14  ),  в  якій
зазначено,   що   замовник  може  вимагати  від  учасника  надання
інформації щодо сплати податків і зборів (обов'язкових  платежів),
передбачених лише законодавством України;
     у додатку  5  до  тендерної  документації  наведені  критерії
оцінки тендерних пропозицій та їх питома вага, однак сама методика
оцінки тендерних пропозицій (порядок  розрахунків  та  присудження
балів)  відсутня,  що  є  порушенням статті 21 Закону ( 1490-14 ).
Крім того,  зазначений у тендерній  документації  критерій  оцінки
"термін  підприємницької  діяльності  Учасника торгів на товарному
ринку України" має ознаки дискримінації;
     у тендерній   документації   відсутні   основні   умови,  які
обов'язково будуть  включені  до  договору  про  закупівлю,  що  є
порушенням статті 21 Закону ( 1490-14 ).

     2. Зміни  до  тендерної  документації  затверджені неналежним
чином,  зокрема відсутні дата їх затвердження або номер  протоколу
засідання тендерного комітету, на якому було прийнято ці зміни, та
відбиток  печатки  організації  Замовника.  Зазначені  зміни  були
надані листом Замовника від 29.09.2005 N 19/1-1737 як пояснення до
тендерної документації.  До того ж,  у цих змінах відсутній  поділ
закупівлі на лоти,  у зв'язку з чим склалася неоднозначна ситуація
щодо можливості формування тендерних пропозицій до всього предмета
закупівлі чи окремо за лотами.

     3. У тендерній документації умова щодо подання альтернативних
тендерних пропозицій відсутня,  а тому  подання  таких  пропозицій
учасниками торгів та допущення їх до оцінки є неправомірним.

     4. Згідно   з  протоколом  оцінки  тендерних  пропозицій  від
28.11.2005 N 124 тендерну пропозицію Скаржника було  відхилену  як
таку,  що  не відповідає технічним вимогам тендерної документації.
Однак обгрунтування невідповідності в протоколі не зазначено, що є
порушенням мети та принципу Закону ( 1490-14 ) - прозорості.

     5. Замовник визначив переможця торгів після закінчення строку
дії тендерних  пропозицій  (згідно  із   тендерною   документацією
60 днів),  що  є  порушенням вимог чинного законодавства,  зокрема
статей 26 і 29 Закону ( 1490-14 ).
     Відповідно до   статті   37  Закону  України  "Про  закупівлю
товарів,  робіт і послуг за державні  кошти"  (  1490-14  )  та  з
урахуванням    зазначеного    скарга    товариства   з   обмеженою
відповідальністю "Арком" визнається задоволеною.

 Директор департаменту
 координації державних закупівель                        С.Нєжнова