КОМІСІЯ ПО РОЗГЛЯДУ СКАРГ
                   ПРИ ТЕНДЕРНІЙ ПАЛАТІ УКРАЇНИ

                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Протокол засідання Комісії
                                      по розгляду скарг при
                                      Тендерній палаті України
                                      26.10.2005  N 13


                             ВИСНОВОК
                       щодо розгляду скарги


     До Комісії по розгляду скарг  при  Тендерній  палаті  України
надійшла скарга Товариства з обмеженою відповідальністю "ТМС лтд."
від 05.10.2005 р.  N 05/10-05 (вх.  Тендерної палати  України  від
07.10.2005  р.  N с-69/10) щодо порушень чинного законодавства при
здійсненні Відділом з питань охорони здоров'я Харківської районної
державної  адміністрації  процедури  закупівлі  за  державні кошти
обладнання і устаткування медичного.

     Скарга Товариства з  обмеженою  відповідальністю  "ТМС  лтд."
(далі - Скаржник) містить наступні вимоги:
     "- переглянути акцепт по лоту N 5 компанії "Алвімед";
     - призупинити  торги  по  лоту  N  5 та з'ясувати доцільність
придбання УЗ системи,  що є вища за ціною та гірша  за  технічними
можливостями".

     Для розгляду   скарги   від   Скаржника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Скарга ТОВ "ТМС лтд."  від  05.10.2005  р.  N  05/10-05  -
1 арк.;

     2. Копія  свідоцтва  про державну реєстрацію (перереєстрацію)
суб'єкта підприємницької діяльності - юридичної особи - 1 арк.;

     3. Копія довідки N 15109/02 про включення ТОВ "ТМС  лтд."  до
Єдиного  державного  реєстру  підприємств  та  організацій України
(ЄДРПОУ) - 1 арк.;

     4. Копія оголошення N 11667 (МЕД) про проведення  Відділом  з
питань охорони здоров'я Харківської райдержадміністрації процедури
закупівлі за державні кошти медичного обладнання - 13 найменувань,
яке було опубліковане у інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник
державних закупівель" N 31(200)/08.2005 р. - 1 арк.;

     5. Копія тендерної  документації  Відділу  з  питань  охорони
здоров'я Харківської районної державної адміністрації на закупівлю
обладнання і устаткування медичного - 19 арк.;

     6. Копія листа Відділу з питань охорони здоров'я  Харківської
районної   державної   адміністрації   від   09.09.2005   р.  б/н,
адресованого  Учасникам  тендеру   на   закупівлю   обладнання   і
устаткування медичного - 1 арк.;

     7. Копія  повідомлення від 03.10.2005 р.  N 30 про результати
відкритих торгів на закупівлю обладнання і устаткування медичного,
адресованого директору ТОВ "ТМС лтд." - 1 арк.
     Згідно з  частиною  першою  статті  37  Закону  України  "Про
закупівлю  товарів,  робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 )
Комісією по розгляду  скарг  при  Тендерній  палаті  України  було
направлено запит від 19.10.2005 р.  N с-190/10 до Відділу з питань
охорони  здоров'я  Харківської  районної  державної  адміністрації
(далі  - Замовник) щодо надання необхідних документів для розгляду
скарги.
     Для розгляду   Скарги   від   Замовника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Копія скарги ТОВ "ТМС лтд." від 06.10.2005 р.  N 06/10-05,
адресована  Відділу з питань охорони здоров'я Харківської районної
державної адміністрації - 1 арк.;

     2. Копія  протоколу  засідання   тендерного   комітету   щодо
організації  проведення процедури закупівлі медичного обладнання і
устаткування  для  Мереф'янської  центральної   лікарні,   станції
швидкої  медичної  допомоги  та  шкірно-венерологічного диспансеру
Харківського районну від 1 липня 2005 р. N 26 - 5 арк.;

     3. Копія  протоколу  засідання   тендерного   комітету   щодо
затвердження   тендерної   документації   на  закупівлю  медичного
обладнання і устаткування від 12 липня 2005 р. N 27 - 1 арк.;

     4. Копія  протоколу  засідання   тендерного   комітету   щодо
внесення  змін до затвердженої тендерної документації на закупівлю
медичного обладнання і устаткування від 1 серпня 2005 р.  N  28  -
1 арк.;

     5. Копія   протоколу   засідання   тендерного  комітету  щодо
внесення змін до тендерної  документації  на  закупівлю  медичного
обладнання і устаткування від 9 вересня 2005 р. N 29 - 1 арк.;

     6. Копія   листа   ТОВ  "ТМС  лтд"  від  8  вересня  2005  р.
N 08/09-05,  адресованого голові  тендерного  комітету  Відділу  з
питань    охорони    здоров'я   Харківської   районної   державної
адміністрації - 1 арк.;

     7. Копія листа Відділу з питань охорони здоров'я  Харківської
районної державної  адміністрації  від  9  вересня  2005  р.  б/н,
адресованого  учасникам  тендеру   на   закупівлю   обладнання   і
устаткування медичного - 2 арк.;

     8. Копія   реєстру   для   запису   поштових   переказів   та
рекомендованих  поштових   відправлень,   засвідченого   Укрпоштою
09.09.2005 р. - 2 арк.;

     9. Копія   протоколу   розкриття   тендерних  пропозицій  від
15 вересня 2005 р. N 30 - 2 арк.;

     10. Копія листа Відділу з питань охорони здоров'я Харківської
районної  державної  адміністрації  від  19  вересня 2005 р.  б/н,
адресованого директору ТОВ "ТМС лтд" - 1 арк.;

     11. Копія  листа  ТОВ  "ТМС  лтд"  від  19  вересня  2005  р.
N 19/09-05,  адресованого  відповідальному  за  проведення  торгів
Відділу з питань охорони здоров'я Харківської  районної  державної
адміністрації - 1 арк.;

     12. Копія   протоколу   засідання  тендерного  комітету  щодо
вивчення, порівняння, оцінки тендерних пропозицій відкритих торгів
на  закупівлю  обладнання  і устаткування медичного від 19 вересня
2005 р. N 31 - 1 арк.;

     13. Копія листа Відділу з питань охорони здоров'я Харківської
районної  державної  адміністрації  від 21 вересня 2005 р.  N 270,
адресованого Президенту Асоціації  лікарів-радіологів  Харківської
області професору, доктору медичних наук Р.А. Абдуллаєву - 1 арк.;

     14. Копія  листа  - експертного заключення Кафедри променевої
діагностики,  адресованого тендерному комітету  Відділу  з  питань
охорони здоров'я   Харківської  районної  державної  адміністрації
- 2 арк.;

     15. Копія  протоколу  засідання  тендерного   комітету   щодо
порівняння,  оцінки  тендерних  пропозицій  і визначення переможця
відкритих торгів на закупівлю обладнання і устаткування  медичного
від 30 вересня 2005 р. N 32 - 9 арк.;

     16. Таблиця   відповідності  тендерних  пропозицій  технічним
вимогам  до  лоту   N   5   "Апарат   ультразвукової   діагностики
стаціонарний" - 2 арк.;

     17. Копія  пропозиції  ТОВ  "ТМС лтд." на закупівлю медичного
обладнання і устаткування по лоту N 5 - 1 арк.;

     18. Копія повідомлення про  результати  відкритих  торгів  на
закупівлю обладнання  і  устаткування  медичного від 03.10.2005 р.
N 30, адресованого директору ТОВ "ТМС лтд." - 1 арк.

     19. Копія повідомлення про акцепт  тендерної  пропозиції  від
03.10.2005 р. N 19-А - 1 арк.;

     20. Копія   реєстру   для   запису   поштових   переказів  та
рекомендованих  поштових   відправлень,   засвідченого   Укрпоштою
03.10.2005 р. - 2 арк.;

     21. Копія звіту про результати здійснення процедури відкритих
торгів щодо закупівлі  обладнання  і  устаткування  медичного  для
Мереф'янської    центральної    лікарні,    лікувальних   закладів
Харківського районну  на   2005   р.   за   державні   кошти   від
10.10.2005 р. N 7 - 4 арк.;

     22. Копія  договору  постачання  від  10.10.2005  р.  N  32/1
- 2 арк;

     23. Копія листа-забезпечення виконання договору про закупівлю
від 10.10.2005 р. N 06/2077-1 - 1 арк.;

     24. Копія листа відділу з питань охорони здоров'я Харківської
районної державної адміністрації від 14  жовтня  2005  р.  N  1-с,
адресованого директору ТОВ "ТМС лтд" - 1 арк.;

     25. Копія  тендерної  документації  Відділу  з питань охорони
здоров'я Харківської районної державної адміністрації на закупівлю
обладнання і устаткування медичного - 37 арк.
     За результатами   розгляду   скарги   на   підставі   наданих
Скаржником та Замовником матеріалів Комісією по розгляду скарг при
Тендерній палаті України було встановлено наступне.
     Замовником було  оголошено  відкриті  торги  на  закупівлю за
рахунок державних  коштів  обладнання  і  устаткування  медичного,
оголошення  про яке розміщене у Інформаційно-аналітичному бюлетені
"Вісник державних закупівель" N 31(200)/08.2005 за N 11667(МЕД).
     Процедура розкриття    тендерних     пропозицій     відбулася
15.09.2005 р.
     Згідно з  протоколом  розкриття  від  15.09.2005  р.  N 30 на
тендер було  подано  15  (п'ятнадцять)  тендерних  пропозицій  від
учасників  процедури  закупівлі,  в тому числі по лоту N 5 "Апарат
ультразвукової діагностики стаціонарний"  було  подано  8  (вісім)
тендерних пропозицій від учасників:
     - ТОВ "Київспецресурс";
     - ДП "Сіменс Україна";
     - ТОВ "Алвімед";
     - ТОВ "БСТ";
     - ТОВ НВТ "Екомет";
     - Підприємець Більченко О.М.;
     - ТОВ "ТМС лтд";
     - ТОВ "Солар-Україна".
     Як свідчать дані протоколу розкриття тендерних пропозицій від
15.09.2005 р.  N 30,  в пропозиції ТОВ "ТМС лтд"  були  наявні  та
правильно   оформленні   всі   необхідні   документи,  передбачені
тендерною документацією.
     Відповідно до протоколу засідання  тендерного  комітету  щодо
порівняння,  оцінки  тендерних  пропозицій  і визначення переможця
відкритих торгів на закупівлю обладнання і устаткування  медичного
від  30.09.2005 р.  N 32 тендерна пропозиція ТОВ "ТМС лтд" не була
допущена до подальшої оцінки  тендерних  пропозицій  у  зв'язку  з
невідповідністю технічними вимогами тендерної документації.
     Відповідно до  даних,  наведених  в   таблиці   відповідності
тендерних  пропозицій  технічним  вимогам  до  лота  N  5  "Апарат
ультразвукової    діагностики     стаціонарний"     в     апараті,
запропонованому ТОВ "ТМС лтд" не було включено режим сканування 3D
Free Hand або аналог, який був передбачений Замовником в технічних
вимогах  тендерної  документації,  а  лише  передбачено можливість
дооснащення 3D-режимів.
     Відповідно до додатку (Форма - 3 зв.) до звіту про результати
здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі обладнання  і
устаткування  медичного  для  Мереф'янської  центральної  лікарні,
лікувальних закладів Харківського районну на 2005 р.  за  державні
кошти  від  10.10.2005  р.  N 7 тендерну пропозицію скаржника було
відхилено як таку, що не відповідає умовам тендерної документації,
а   саме:   невідповідність   п.   10  Технічних  вимог  Тендерної
документації.
     Згідно з   протоколом   засідання  тендерного  комітету  щодо
порівняння,  оцінки тендерних пропозицій  і  визначення  переможця
відкритих  торгів на закупівлю обладнання і устаткування медичного
від 30.09.2005 р.  N 32,  на основі встановлених  у  додатку  N  5
Тендерної  документації  критеріїв  та  методики  оцінки тендерних
пропозицій,  Замовником було  визначено  переможця  по  лоту  N  5
"Апарат  ультразвукової  діагностики  стаціонарний" - Товариство з
обмеженою відповідальністю "Алвімед".
     Відповідно до  вимог  частини 2 статті 29 Закону ( 1490-14 ),
Замовник  укладає  договір  про  закупівлю  відповідно  до   вимог
тендерної  документації  у строк не раніше ніж через п'ять робочих
днів з дня відправлення  письмового  повідомлення  всім  учасникам
процедури  закупівлі  відкритих  торгів,  але  не  пізніше  ніж 21
робочий день з дня акцепту.
     Замовником 03.10.2005  р.  було  надіслано  переможцям торгів
письмові  повідомлення  про  акцепт   тендерної   пропозиції   від
03.10.2005  р.  N  19-а  та  повідомлення всім учасникам процедури
відкритих торгів про результати торгів на закупівлю  обладнання  і
устаткування медичного від 03.10.2005 р.  N 30, що підтверджується
Реєстром для запису поштових переказів та рекомендованих  поштових
відправлень, засвідченого печаткою Укрпошти.
     Тобто мінімальною датою,  коли  Замовник  мав  право  укласти
договір з переможцем цих торгів, є 11.10.2005 р.
     З Товариством   з   обмеженою   відповідальністю   "Алвімед",
тендерну  пропозицію  якого  було  акцептовано по лоту N 5 "Апарат
ультразвукової діагностики стаціонарний", Замовником було укладено
договір постачання    від   10.10.2005   р.   N   32/1   на   суму
189000,00 гривень.
     Таким чином,   Замовник  не  дотримався  строків,  визначених
статтею 29 Закону ( 1490-14 ).
     Відповідно до  вимог  частини 3 статті 34 Закону ( 1490-14 ),
якщо Замовник не дотримався вимог частин 2 і 3 статті  29  Закону,
укладений договір вважається недійсним.
     Крім того,  під час розгляду скарги,  були виявлені  наступні
порушення законодавства про закупівлю, а саме:

     1. Відповідно  до  статті  1  Закону  (  1490-14  ) учасником
процедури закупівлі є фізична  особа,  що  проживає  на  території
України,   чи   юридична   особа  (резидент  або  нерезидент),  що
підтвердила намір взяти участь у процедурі закупівлі та  подає  чи
подала тендерну пропозицію.
     В той же час  в  пункті  1  "Загальна  інформація"  тендерної
документації   Замовника   встановлено,  що  до  участі  в  торгах
запрошуються суб'єкти господарювання - юридичні та  фізичні  особи
незалежно  від форми власності,  місця реєстрації та розташування,
які підтвердять  намір  взяти  участь  у  процедурі  закупівлі  та
подадуть  тендерну  пропозицію  відповідно до вимог цієї тендерної
документації.
     Ці вимоги   є   дискримінаційними  та  такими,  що  обмежують
конкуренцію,  оскільки зменшують коло потенційних  учасників,  які
визначені  статтею  1 Закону ( 1490-14 ) та перешкоджають участі у
процедурі даної закупівлі фізичним особам.

     2. П.  6.4.3 п.  6 "Підготовка та подання  Учасниками  торгів
тендерних пропозицій" Тендерної документації вказано,  що технічна
частина тендерної пропозиції учасника повинна бути надана згідно з
розділами  7  і  8  тендерної  документації,  що не узгоджується з
розділами 7 і 8,  якими  передбачені  умови  надання  забезпечення
тендерної пропозиції та забезпечення виконання договору.

     3. В п.  6.4.5. п. 6 "Підготовка та подання Учасниками торгів
тендерних   пропозицій"    тендерної    документації    зазначено:
"неспроможність   подати  всю  інформацію,  що  потребує  тендерна
документація,  або подання пропозицій, яка не відповідає вимогам в
усіх  відношеннях,  буде  віднесена  на  ризик  Учасника  та  може
спричиняти за собою відхилення пропозиції на будь-якому  етапі  її
розгляду".  Ця вимога Замовника суперечити нормам частини 1 статті
27 Закону ( 1490-14 ),  відповідно до якої  Замовник  зобов'язаний
відхилити  тендерну пропозицію учасника як таку,  що не відповідає
умовам тендерної документації.

     4. Відповідно до ст.  15 Закону (  1490-14  )  Замовник  може
вимагати  від учасників надання інформації щодо його відповідності
кваліфікаційним вимогам.
     В той  же час надання інформації та документів,  визначених у
п.  1,  пп. 2.4, 4.2 додатку 1 тендерної документації Замовника не
підтверджують кваліфікаційні вимоги до учасників,  а тому вимога з
боку Замовника  щодо  надання  вказаних  документів  є  такою,  що
суперечить вимогам законодавства у сфері державних закупівель.

     5. В додатку N  5  "Критерії  та  методика  оцінки  тендерних
пропозицій"   Тендерної   документації  встановлено:  "За  надання
нечіткої інформації за будь-яким  критерієм  нарахована  кількість
балів за ним становитиме 0".
     Ця вимога  Замовника  суперечити нормам статей 15 і 27 Закону
( 1490-14 ),  відповідно до яких тендерна пропозиція  учасника,  в
складі  якої  не  надано  документів або інформації,  передбачених
тендерною документацією, відхиляється.

     РЕКОМЕНДАЦІЇ:

     Враховуючи вищевикладене,  а також те,  що відповідно до п. 1
Порядку  розгляду  скарг  учасників  процедур державних закупівель
щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів,  робіт
і  послуг  за  державні кошти,  затвердженого наказом Міністерства
економіки  України  від  04.12.2000  р.  N  264  (   z0919-00   ),
Міністерство економіки України не має повноважень приймати рішення
за скаргою у разі,  коли на день  одержання  Міністерством  скарги
укладено   договір   про   закупівлю,   рекомендуємо  Міністерству
економіки України вжити відповідних заходів контролю, передбачених
чинним  законодавством  України  у сфері державних закупівель,  за
додержанням Замовником під час проведення вищезазначеної процедури
закупівлі обладнання та устаткування медичного вимог законодавства
України щодо закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти.
     Скаржнику -  за  захистом  своїх  законних  прав  і інтересів
звернутися, в установленому порядку, до суду.
     Комісія по  розгляду  скарг  при  Тендерній палаті України не
несе відповідальності  за  достовірність  наданих  на  дослідження
матеріалів.

 Секретар Комісії
 по розгляду скарг
 при Тендерній палаті України                            Н.О.Баран