КОМІСІЯ ПО РОЗГЛЯДУ СКАРГ
                   ПРИ ТЕНДЕРНІЙ ПАЛАТІ УКРАЇНИ

                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Протокол засідання Комісії
                                      по розгляду скарг
                                      при Тендерній палаті України
                                      14.11.2005  N 17


                             ВИСНОВОК
                       щодо розгляду скарги


     До Комісії по розгляду скарг  при  Тендерній  палаті  України
надійшла скарга Товариства з обмеженою відповідальністю "Евро-дон"
від  24.10.2005  р.  N  139  (вх.  Тендерної  палати  України  від
28.10.2005  р.  N  с-217/10-1) щодо порушень чинного законодавства
при здійсненні Державним підприємством "Львіввугілля" закупівлі за
державні кошти засобів індивідуального та колективного захисту.

     Скарга Товариства  з  обмеженою  відповідальністю  "Евро-дон"
(далі - Скаржник) містить наступні вимоги:
     1) "...Задовольнити скаргу;
     2) Результати процедури торгів в частині  закупівлі  головних
світильників  СВГ-5  або  еквіваленту в кількості 850 штук визнати
недійсними".

     Для розгляду   скарги   від   Скаржника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Скарга   на   порушення   процедури   закупівлі  Державним
підприємством "Львіввугілля" від 24.10.2005 р. N 139 (2 арк.).

     Згідно частини  1  ст.  37  Закону  України  "Про   закупівлю
товарів,  робіт  і  послуг  за державні кошти" ( 1490-14 ) (далі -
Закон) Комісією по розгляду скарг  при  Тендерній  палаті  України
було  направлено  запит від 07.11.2005 р.  N с-41/11 до Державного
підприємства  "Львіввугілля"  (далі  -  Замовник)   щодо   надання
необхідних документів для розгляду скарги.

     Для розгляду   скарги   від   Замовника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Копія Скарги ТОВ "Евро-дон" від 24.10.2005  р.  N  139  на
порушення     процедури    закупівлі    Державним    підприємством
"Львіввугілля" (2 арк.);

     2. Копія   пояснення   щодо   Скарги   ТОВ   "Евро-дон"   від
24.10.2005 р.  N  139  на  порушення процедури закупівлі Державним
підприємством "Львіввугілля" (2 арк.);

     3. Копія  тендерної  документації  N  6/9   щодо   проведення
відкритих торгів (тендера) на закупівлю засобів індивідуального та
колективного захисту (16 арк.);

     4. Копія Листа  ВАТ  "Копійський  машинобудівний  завод"  від
29.09.2005 р. N 30/533 (1 арк.);

     5. Копія  Протоколу засідання комітету ДП "Львіввугілля" N 21
за результатами тендера 27.09.2005 р. за N 21 (8 арк.);

     6. Копія  протоколу  розкриття   тендерних   пропозицій   від
27.09.2005 р. за N 20 (4 арк.);

     7. Копія  Листа  ДП  "Львіввугілля"  до  Директора  ТОВ  "НВП
"Світло шахтаря" від 16.08.2005 р. N 13/1885 (1 арк.);

     8. Копія   тендерної   пропозиції   ТОВ    "Науково-виробниче
об'єднання "Світло шахтаря" (43 арк.);

     9. Копія тендерної пропозиції ТОВ "Євро-дон" (41 арк.);

     10. Копія тендерної пропозиції ВАТ "Сінтез" (15 арк.);

     11. Копія    тендерної    пропозиції   ТОВ   "Гостхімпродукт"
(17 арк.);

     12. Копія тендерної пропозиції ТОВ "Стем" (14 арк.).

     За результатами  розгляду   скарги,   на   підставі   наданих
Скаржником  та  Замовником матеріалів,  Комісією по розгляду скарг
при Тендерній палаті України було встановлено наступне.

     1. Відповідно  до  наданих  Замовником  для  розгляду  скарги
матеріалів,     Товариством     з    обмеженою    відповідальністю
"Науково-виробниче  об'єднання  "Світло  шахтаря",   яке   визнано
Замовником   переможцем  торгів  за  частиною  предмету  закупівлі
"Головні світильники  СВГ-5",  було  подано  тендерну  пропозицію,
відповідно  до якої строк оплати визначений як "попередня оплата".
Можливість  подання  тендерних  пропозицій  з  умовою  попередньої
оплати  була  визначена  Замовником в Додатку N 3 "Методика оцінки
тендерних пропозицій Учасників",  так і в пункті 6 Основних  умов,
що будуть включені до Договору про закупівлю Товару.  Таким чином,
подання тендерної  пропозиції  ТОВ  "Науково-виробниче  об'єднання
"Світло  шахтаря"  з  умовою  попередньої оплати відповідає умовам
тендерної документації.

     Визначений Замовником   в   Додатку   N  2  "Форма  тендерної
пропозиції" тендерної документації  критерій  оцінки  "гарантійний
термін" не суперечить нормам закону,  оскільки "Основні умови,  що
будуть включені до Договору  про  закупівлю  Товару"  в  пункті  4
перераховує можливі варіанти гарантійного терміну.

     Крім того,  встановлення   Замовником   у   методиці   оцінки
тендерних  пропозицій  такого  критерію як "транспортні витрати" є
неправомірним, оскільки відповідно до  частини  1  ст.  21  Закону
( 1490-14   )  тендерна  документація  Замовника  повинна  містити
методику розрахунку ціни тендерної пропозиції із зазначенням того,
чи  повинна  вона  включати  інші  елементи,  крім  вартості самих
товарів,  робіт і послуг,  наприклад,  витрати на транспортування,
страхування,  навантаження,  розвантаження, сплату митних тарифів,
податків  тощо.  Відповідно  до  п.  2.2  розділу   IV   тендерної
документації,  ціна  зазначається  на  умовах  поставки DDP (склад
Покупця) і  включає  всі  витрати  і  податки,  які  повинні  бути
сплачені  в  країні  Учасника  і  Замовника.  В той же час,  п.  5
"Основні умови,  що будуть  включені  до  Договору  про  закупівлю
Товару" встановлює, що доставка здійснюється на умовах DDP та EXW,
що може призвести до надання різних цінових пропозицій  Учасниками
процедури закупівлі.

     Крім того,  під час розгляду скарги  були  виявлені  наступні
порушення законодавства про закупівлю, а саме:

     1. Пункт  6.1  Розділу  V  "Розкриття  і   оцінка   тендерних
пропозицій"   тендерної   документації  Замовника  встановлює,  що
результатом  проведення  торгів  є  акцепт  тендерної   пропозиції
переможця  торгів  (прийняття  Замовником  тендерної пропозиції та
надання згоди на її оплату).
     Вищенаведене суперечить    нормам   ст.ст.   1,   29   Закону
( 1490-14 ),  оскільки акцепт тендерної пропозиції не  є  кінцевим
результатом проведення торгів, а є прийняттям Замовником тендерної
пропозиції та надання згоди на її оплату.

     2. Додаток 3 "Методика оцінки тендерних пропозицій Учасників"
тендерної  документації  встановлює,  що  "кількість критеріїв для
оцінки тендерних пропозицій тендерний  комітет  ДП  "Львіввугілля"
визначає   самостійно.   Тендерний   комітет  має  право  вибирати
найосновніші  критерії  оцінки  тендерних  пропозицій,   визначати
якісну   оціночну  систему  і  проводити  оцінку  згідно  до  цієї
методики".
     Ці вимоги  визначені Замовником некоректно та можуть вплинути
на  результати  оцінки  тендерних  пропозицій  і  вибір  переможця
процедури   закупівлі,   оскільки   методика   оцінки  не  містить
визначення "найосновніших" критеріїв оцінки.

     3. Відповідно до ст.  15 Закону (  1490-14  )  Замовник  може
вимагати  від Учасників надання інформації щодо його відповідності
кваліфікаційним вимогам.
     В той же час,  надання інформації та документів, передбачених
у Додатку 1 тендерної документації Замовника, а саме: п.п. 2, 3, 4
Розділу  I  "Відомості  про  суб'єкта  господарювання,  що  виявив
бажання взяти участь у торгах і подає тендерну пропозицію";  п. 5,
6 Розділу II. "Статус Учасника та повноваження посадових або інших
осіб" не підтверджують кваліфікаційні вимоги до учасників,  а тому
вимога  з боку Замовника щодо надання вказаних документів є такою,
що суперечить вимогам законодавства у сфері державних закупівель.

     4. Додаток N 5 "Додаткова інформація про  предмет  закупівлі:
Технічна  специфікація  замовленого  обладнання,  робіт  і послуг"
тендерної документації містить розмір  бюджетного  призначення  на
закупівлю головних світильників СВГ-5 або еквівалент.
     Викладене суперечить основній  меті  Закону  (  1490-14  )  -
створенню конкурентного середовища у сфері державних закупівель та
досягнення оптимального  і  раціонального  використання  державних
коштів.

     РЕКОМЕНДАЦІЇ:

     Міністерству економіки   України   -   вимоги   Скаржника  не
задовольняти.

     Замовнику - з  метою  запобігання  порушень  законодавства  у
сфері  державних  закупівель врахувати вищенаведені зауваження при
проведенні нових процедур закупівель.

     Комісія по розгляду скарг при  Тендерній  палаті  України  не
несе  відповідальності  за  достовірність  наданих  на дослідження
матеріалів.

 Секретар Комісії по розгляду скарг
 при Тендерній палаті України                            Н.О.Баран