МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ Н А К А З 22.02.2006 N 68 Про рішення щодо скарги товариства з обмеженою відповідальністю "Альтаїр" Відповідно до Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) та наказів Міністерства економіки України від 04.12.2000 N 264 ( z0919-00 ) "Про затвердження Порядку розгляду скарг учасників процедур державних закупівель щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти", від 20.12.2005 N 518 ( v0518665-05 ) "Про організацію в Міністерстві роботи з розгляду скарг щодо процедур державних закупівель" Н А К А З У Ю: 1. Затвердити висновок щодо розгляду скарги товариства з обмеженою відповідальністю "Альтаїр" стосовно організації та здійснення Державною санітарно-епідеміологічною службою Одеської області процедури закупівлі хроматографа 2000 М (або еквівалента), що додається. 2. Визнати скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "Альтаїр" частково задоволеною згідно з висновком, що додається. 3. Державній санітарно-епідеміологічній службі Одеської області продовжити процедуру закупівлі відповідно до висновку, що додається. 4. Відділу оскаржень та правового забезпечення державних закупівель довести цей наказ до відома товариства з обмеженою відповідальністю "Альтаїр", Державної санітарно-епідеміологічної служби Одеської області та Державного казначейства України протягом трьох робочих днів з дня його підписання. Перший заступник Міністра С.Романюк ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Міністерства економіки України 22.02.2006 N 68 ВИСНОВОК щодо розгляду скарги товариства з обмеженою відповідальністю "Альтаїр" стосовно організації та здійснення Державною санітарно-епідеміологічною службою Одеської області процедури закупівлі хроматографа 2000 М (або еквівалента) За результатом розгляду скарги товариства з обмеженою відповідальністю "Альтаїр" (далі - Скаржник) стосовно організації та здійснення Державною санітарно-епідеміологічною службою Одеської області (далі - Замовник) процедури закупівлі хроматографа 2000 М (або еквівалента) і згідно з наданими Скаржником та Замовником матеріалами установлено, що тендерна документація, яка надавалась учасникам торгів, не повною мірою відповідає вимогам Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ). У підпункті 31.1 тендерної документації зазначено, що "на учасника - переможця торгів відповідно до статей 527, 528, 629, 903, 904 Цивільного кодексу України ( 435-15 ), статей 12, 26, 29, 34 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) покладаються всі витрати, пов'язані з укладанням договору, в сумі 1500 гривень. Зазначена сума на підставі статей 546, 570 Цивільного кодексу України сплачується кожним учасником торгів на рахунок консультанта торгів як завдаток у строк, не пізніше ніж за 1 робочий день до фактичної дати розкриття тендерних пропозицій. Завдаток повертається учаснику торгів, якого не було обрано переможцем, впродовж 15 робочих днів з моменту укладання договору про закупівлю". Ця вимога не відповідає чинному законодавству, оскільки в тендерній документації не визначено змісту зобов'язання, яке повинно забезпечуватись завдатком. Згідно із частиною першою статті 570 Цивільного кодексу України ( 435-15 ) завдатком є грошова сума або рухоме майно, що видається кредиторові боржником у рахунок належних з нього за договором платежів, на підтвердження зобов'язання і на забезпечення його виконання. Статтею 548 Цивільного кодексу України визначено, що виконання зобов'язання забезпечується, якщо це встановлено договором або законом. При цьому учасники торгів ніяких договірних відносин з консультантом торгів не мають. Водночас така сама вимога зазначена в додатку 3 "Тендерна форма "Пропозиція" до тендерної документації, згідно з якою учасники торгів зобов'язуються внести 1500 гривень на рахунок консультанта торгів не пізніше, ніж за 1 робочий день до фактичної дати розкриття тендерних пропозицій. Це не узгоджується з підпунктом 31.1 тендерної документації та діями учасників торгів при виконанні вимог Замовника, оскільки учасники повинні внести завдаток раніше, ніж подати тендерну пропозицію. Таким чином, установлення Замовником у тендерній документації такої вимоги до всіх учасників торгів є неправомірним. З метою усунення виявленого порушення Замовник повинен: привести тендерну документацію у відповідність із чинним законодавством; надати внесені до тендерної документації зміни всім учасникам, що отримали тендерну документацію; продовжити термін подання тендерних пропозицій. Відповідно до статті 37 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) та з урахуванням зазначеного скарга товариства з обмеженою відповідальністю "Альтаїр" визнається частково задоволеною. Директор департаменту координації державних закупівель С.Нєжнова