КОМІСІЯ ПО РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРИ
                     ТЕНДЕРНІЙ ПАЛАТІ УКРАЇНИ

                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Протокол засідання Комісії
                                      по розгляду скарг при
                                      Тендерній палаті України
                                      05.12.2005  N 20


                             ВИСНОВОК
                       щодо розгляду скарги


     До Комісії по розгляду скарг  при  Тендерній  палаті  України
надійшла  скарга товариства з обмеженою відповідальністю "Набонід"
від  19.10.2005  р.  N  42  (вх.  Тендерної  палати  України   від
14.11.2005  р.  N  с-103/11-1) щодо порушень чинного законодавства
при  організації  та   здійсненні   Санаторно-оздоровчим   центром
соціальної   реабілітації   дітей-сиріт   та   дітей,  позбавлених
батьківського піклування,  "Смарагдове місто" процедури  закупівлі
за державні кошти робіт із капітального ремонту будівлі.
     Скарга товариства   з  обмеженою  відповідальністю  "Набонід"
(далі - Скаржник) містить наступні вимоги:
     1) "Просимо  розглянути  нашу  скаргу та скасувати результати
вищезазначених торгів".
     Для розгляду   скарги   від   Скаржника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Копія  скарги  ТОВ  "Набонід"  від  19.10.2005 року N 42 -
1 арк.;

     2. Копія довідки про включення до Єдиного державного  реєстру
підприємств та організацій України ТОВ "Набонід" - 1 арк.;

     3. Копія   протоколу   розкриття   тендерних  пропозицій  від
27.09.2005 року - 1 арк.;

     4. Копія тендерної документації СОЦСРДС "Смарагдове місто" на
закупівлю робіт із капітального ремонту будівлі - 16 арк.;

     5. Копія  повідомлення  про  акцепт  тендерної пропозиції від
18.10.2005 року N 275 - 1 арк.
     Згідно ч.  1  ст.  37  Закону України "Про закупівлю товарів,
робіт і послуг за державні кошти"  (  1490-14  )  (далі  -  Закон)
Комісією  по  розгляду  скарг  при  Тендерній  палаті України було
направлено   запит   від   18.11.2005    р.    N    с-147/11    до
Санаторно-оздоровчого  центру  соціальної реабілітації дітей-сиріт
та дітей, позбавлених батьківського піклування, "Смарагдове місто"
(далі  - Замовник) щодо надання необхідних документів для розгляду
скарги.
     Для розгляду   скарги   від   Замовника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Копія листа  СОЦСРДС  "Смарагдове  місто"  про  розміщення
оголошення від 24.08.2005 року N 233 - 1 арк.;

     2. Копія листа СОЦСРДС "Смарагдове місто" від 27.10.2005 року
N 286 - 1 арк.;

     3. Копія листа СОЦСРДС "Смарагдове місто" від 27.10.2005 року
N 287 - 3 арк.;

     4. Копія  протоколу засідання тендерного комітету по розгляду
скарги, що надійшла від учасника процедури закупівлі ТОВ "Набонід"
від 26.10.2005 року N 12 - 1 арк.;

     5. Копія листа СОЦСРДС "Смарагдове місто" від 11.10.2005 року
N 267 - 1 арк.;

     6. Копія листа ЗАТ "Вестастрой" від 12.10.2005 року N  280  -
1 арк.;

     7. Копія  листа  ТОВ  "Набонід"  від  19.10.2005  року N 41 -
1 арк.;

     8. Копія скарги ТОВ "Набонід" від  19.10.2005  року  N  42  -
1 арк.;

     9. Копія тендерної документації СОЦСРДС "Смарагдове місто" на
закупівлю робіт із капітального ремонту будівлі - 16 арк.;

     10. Копія    листа    СОЦСРДС    "Смарагдове    місто"    від
12.09.2005 року N 243 - 1 арк.;

     11. Копія   протоколу   розкриття  тендерних  пропозицій  від
27.09.2005 року N 10 - 1 арк.;

     12. Копія  телеграми-повідомлення  про  розгляд  скарги   ТОВ
"Набонід" - 1 арк.;

     13. Копія  протоколу  засідання  тендерного  комітету СОЦСРДС
"Смарагдове місто" з розгляду пропозицій та  визначення  переможця
торгів від 17.10.2005 року - 1 арк.;

     14. Протокол    засідання    тендерного    комітету   СОЦСРДС
"Смарагдове місто" щодо визначення законності прийняття рішення по
переможцю торгів на закупівлю робіт з капітального ремонту будівлі
від 19.10.2005 року - 1 арк.;

     15. Копія повідомлення про акцепт  тендерної  пропозиції  від
18.10.2005 року N 275 - 1 арк.;

     16. Копія  договору  підряду  від  26.10.2005  року N 146/3 -
1 арк.;

     17. Копія тендерної документації СОЦСРДС  "Смарагдове  місто"
від 19.10.2005 року N 280 - 1 арк.;

     18. Копія   висновку   Тендерної   палати  Донецької  області
N 211005/03 - 2 арк.;

     19. Копія  повідомлення  про  причини  відхилення   тендерної
пропозиції від 18.10.2005 року N 271 - 1 арк.;

     20. Копія  листа  СОЦСРДС  "Смарагдове  місто" про розміщення
оголошення від 31.10.2005 року N 288 - 1 арк.;

     21. Копія  оголошення  про  результати  проведення  відкритих
торгів - 2 арк.;

     22. Копія  звіту про результати здійснення процедур відкритих
торгів щодо закупівлі товарів,  робіт та послуг за державні  кошти
від 31.10.2005 року N 10 - 2 арк.
     За результатами  розгляду   скарги,   на   підставі   наданих
Скаржником та Замовником матеріалів Комісією по розгляду скарг при
Тендерній палаті України було встановлено наступне.

     1. Замовником було оголошено відкриті торги на  закупівлю  за
державні  кошти робіт із капітального ремонту будівлі,  оголошення
про яке розміщене  у  Інформаційно-аналітичному  бюлетені  "Вісник
державних закупівель" N 36 від 05.09.2005 за N 13494 (БУД).
     Згідно протоколу   розкриття   тендерних    пропозицій    від
27.09.2005 року N 10 було подано 3 (три) тендерні пропозиції.
     Під час оцінки тендерних пропозицій Замовником було  виявлено
арифметичну  помилку  в  тендерній пропозицій ЗАТ "Вестастрой",  а
саме:  було  виявлено  розбіжність  між  строком   дії   тендерної
пропозиції  (було  вказано  30  днів)  та  строком  дії тендерного
забезпечення (було вказано 60 днів).  На виконання  ч.  6  ст.  26
Закону  (  1490-14 ) Замовником для з'ясування стоку дії тендерної
пропозиції було  направлено   лист   до   ЗАТ   "Вестастрой"   від
11.10.2005 року   N  267.  У  відповідь  було  отримано  лист  ЗАТ
"Вестастрой" від 12.10.2005 року  N  280  про  те,  що  строк  дії
тендерної  пропозиції  становить  60  днів,  так  як  зазначено  в
тендерному забезпеченні - векселі.

     2. Повідомлення   про   акцепт   тендерної   пропозиції   від
18.10.2005  року  N  275  містить інформацію про переможця торгів,
проте    не    містить     інформацію     про     місцезнаходження
учасника-переможця, що суперечить ч. 2 ст. 29 Закону ( 1490-14 ).
     Крім того,  під час розгляду скарги  були  виявлені  наступні
порушення законодавства про закупівлю, а саме:

     1. Відповідно  до  листа-роз'яснення  Міністерства  економіки
України від 05.09.2005 р.  N 55-36/2000 ( v55-3665-05 )  зміни  до
Закону України "Про закупівлю товарів,  робіт і послуг за державні
кошти" ( 1490-14 ), які були внесені Законом України "Про внесення
змін до деяких законодавчих актів України щодо додаткових гарантій
захисту фінансових інтересів держави"  від  16  червня  2005  року
N 2664-IV ( 2664-15 ),  набули чинності з 23.08.2005 р.  Процедура
закупівлі здійснюється відповідно до встановленого на день початку
процедури закупівлі порядку.  Днем початку процедури закупівлі для
процедури  відкритих  торгів  вважається  день  відправлення   для
публікації  оголошення про проведення торгів.  Процедура закупівлі
за  державні  кошти  робіт   із   капітального   ремонту   будівлі
Санаторно-оздоровчим  центром  соціальної реабілітації дітей-сиріт
та дітей, позбавлених батьківського піклування, "Смарагдове місто"
було  розпочато  24.10.2005  року,  про  що  свідчить лист СОЦСРДС
"Смарагдове місто" про розміщення оголошення від  24.08.2005  року
N 233.  Таким  чином,  на дану процедуру закупівлі поширюється дія
змін до Закону України "Про закупівлю товарів,  робіт і послуг  за
державні  кошти",  які  були внесені Законом України "Про внесення
змін до деяких законодавчих актів України щодо додаткових гарантій
захисту фінансових  інтересів  держави"  від  16  червня 2005 року
N 2664-IV.

     2. В пункті 3 "Запрошення до торгів"  та  п.  2.1  Інструкції
учасникам торгів тендерної документації Замовника встановлено,  що
до участі в тендері запрошуються усі  юридичні  та  фізичні  особи
незалежно  від  місця  реєстрації  розташування,  які відповідають
вимогам, встановленим в тендерній документації (далі - Учасники).
     Проте в статті 1 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт
і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) (далі -  Закон)  Учасником
процедури  закупівлі  є  фізична  особа,  що проживає на території
України,  чи  юридична  особа  (резидент   або   нерезидент),   що
підтвердила  намір  взяти участь у процедурі закупівлі та подає чи
подала тендерну пропозицію.
     Таким чином, вимога пункту 3 "Запрошення до торгів" тендерної
документації є дискримінаційною та такою,  що обмежує конкуренцію,
оскільки зменшує коло потенційних учасників, які визначені статтею
1 Закону ( 1490-14 ).

     3. Перелік кваліфікаційних вимог,  яким  повинні  відповідати
Учасники,  що  наведено  в  статті  2  Інструкції учасникам торгів
тендерної документації,  включає такі вимоги:  Учасник не  повинен
підпадати під дію статті 11 Закону України "Про закупівлю товарів,
робіт і послуг за державні кошти"  (  1490-14  )  та  мати  досвід
виконання  аналогічних  закупівель,  причому  при  виконанні раніш
укладених аналогічних договорів про закупівлю,  Учасник не повинен
мати якихось порушень, невиконання або неналежного виконання своїх
договірних зобов'язань,  про які доведено Замовнику прийнятими для
нього  засобами.  Наведене  вище  розширює перелік кваліфікаційних
вимог, наведених в ст. 15 Закону.

     4. В  п.   14.3   Інструкції   учасникам   торгів   тендерної
документації зазначено, що тендерне забезпечення подається у формі
цінного паперу,  у вигляді банківської гарантії,  у вигляді листа,
за  формою,  що  задовольняє Замовника.  Дане положення суперечить
постанові Правління Національного банку України "Про  затвердження
Положення  про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в
національній та іноземних  валютах"  від  15.12.2004  року  N  639
( z0041-05   ),  якою  встановлюється  порядок  надання  та  форма
банківської гарантії.

     5. Ч.  6 ст. 23 Закону ( 1490-14 ) наводить вичерпний перелік
підстав для повернення тендерного забезпечення.  Встановлення в п.
14.5 Інструкції учасникам торгів тендерної документації вимог  про
надання  листа-звернення  до  Замовника  для повернення тендерного
забезпечення порушує вимоги  Закону  та  обмежує  права  Учасників
торгів на повернення тендерного забезпечення.

     6. Перелік   випадків,   в   яких  тендерне  забезпечення  не
повертається,  що наведене в п.  14.6 Інструкції учасникам торгів,
не відповідає вимогам ч. 5 ст. 23 Закону ( 1490-14 ).

     7. Згідно  ч.  23.1  Інструкції  учасникам  торгів  тендерної
документації  Замовник  має  вивчити   пропозиції   та   визначити
правильність їх заповнення, оформлення, підписання, розрахунків, а
також наявність необхідних гарантій,  проте не зазначено на  якому
етапі проводяться  такі  дії,  що  суперечить ч.  3 ст.  26 Закону
( 1490-14 ).

     8. В  п.   23.4   Інструкції   учасникам   торгів   тендерної
документації  зазначено,  що  Замовник  може  розглядати  будь-які
неточності або відхилення в пропозиції як такі,  що  не  порушують
умови  та  вимоги  документів,  з  прийняттям  цієї  пропозиції до
подальшого  розгляду  та  рейтингової  оцінки,  якщо  цей  крок  є
достатньо   обґрунтованим,   не  дискримінує  та  не  позначається
негативно на інтересах інших Учасників,  що подали Пропозиції  без
будь-яких неточностей або відхилень. Дана норма суперечить п. 23.3
Інструкції учасникам торгів тендерної документації та ч.  1 ст. 27
Закону   (   1490-14  ),  де  зазначено,  що  тендерна  пропозиція
відхиляється у випадку,  якщо вона не відповідає умовам  тендерної
документації.

     9. Згідно  п.  24.2  Інструкції  учасникам  торгів  тендерної
документації оцінка  тендерних  пропозицій  складається  з  оцінки
вартості  та  оцінки технічних вимог тендерної пропозиції.  Згідно
методології проведення оцінки пропозиції,  що наведена в розділі 2
тендерної  документації,  оцінка  технічних  характеристик включає
оцінку строку виконання закупівлі та строку гарантії  на  виконані
роботи. Використання наведених вище критеріїв для оцінки тендерних
пропозицій суперечить ч. 7 ст. 26 Закону ( 1490-14 ).

     10. В  п.  25.1   Інструкції   учасникам   торгів   тендерної
документації  зазначено,  що  з  моменту  відкриття  торгів  і  до
укладення Договору жоден з Учасників не має  права  звертатися  до
Замовника  з  жодного  питання,  що  має відношення до розгляду та
оцінки Пропозиції.  У зв'язку з тим, що в Законі ( 1490-14 ) такий
термін  як "відкриття торгів" не використовується,  не зрозуміло з
якого саме моменту Учаснику забороняється звертатися до Замовника,
що може призвести до порушення прав Учасників торгів.

     11. Згідно  п.  26.2  Інструкції  учасникам  торгів тендерної
документації при проведенні повторної оцінки кваліфікації до уваги
приймаються  фінансові,  технічні та виробничі можливості Учасника
для задовільного виконання Договору.  Така оцінка може передбачати
запит  та  розгляд  документальних свідоцтв кваліфікації Учасника,
проведення   співбесід   з   попередніми    клієнтами    Учасника,
затвердження тестів тощо.  Дане положення суперечить ч.  9 ст.  26
Закону ( 1490-14 ),  де зазначено, що Замовник має право запросити
від будь-якого учасника процедури закупівлі повторне підтвердження
відповідності його кваліфікаційним вимогам згідно із ст. 15 Закону
чи  звернутися  за  підтвердженням  такої  інформації до державних
органів   або   відповідних   експертних   підприємств,   установ,
організацій, а також ціни його тендерної пропозиції.

     12. Стаття 30 "Оскарження дій Замовника" Інструкції учасникам
торгів тендерної документації не відповідає вимогам ст. ст. 36, 37
Закону ( 1490-14 ).

     13. В   Основних  положеннях  договору  розділу  3  тендерної
документації встановлено штрафні санкції за  невиконання  умов  за
договором  у  відсотках,  що  суперечить п.  1 наказу Міністерства
фінансів України "Про порядок укладення угод щодо  надання  послуг
(виконання  робіт) та придбання матеріальних цінностей у суб'єктів
господарювання,  оплата  яких  проводиться  за  рахунок  бюджетних
коштів" від 06.04.98 року N 83 ( z0251-98 ), в якому зазначено, що
істотною  умовою  угод,  які   укладаються   між   підприємствами,
установами  та  організаціями  усіх  форм  власності та суб'єктами
господарювання  (юридичними   і   фізичними   особами,   включаючи
нерезидентів)  щодо  надання послуг (виконання робіт) та придбання
матеріальних  цінностей  і  оплата  яких  проводиться  за  рахунок
бюджетних   коштів,  є  застосування  штрафних  санкцій  не  нижче
облікової ставки Національного банку України  у  разі  невиконання
суб'єктами    господарювання   договірних   зобов'язань   протягом
зазначеного терміну з дня отримання  бюджетних  коштів.  Якщо  між
сторонами  не  досягнуто  згоди  щодо  цих  умов,  зазначені угоди
вважаються неукладеними.

     14. Згідно  протоколу  розкриття  тендерних  пропозицій   від
27.10.2005 року N 10 в тендерній пропозицій ВТМКП "Проектмаш" були
наявні  та  правильно  оформлені  всі  документи,  що   вимагалися
тендерною  документацією.  Проте  в протоколі засідання тендерного
комітету СОЦСРДС  "Смарагдове  місто"  з  розгляду  пропозицій  та
визначення  переможця  торгів  від  17.10.2005  року  та звіту про
результати здійснення процедур  відкритих  торгів  щодо  закупівлі
товарів, робіт  та  послуг  за  державні кошти від 31.10.2005 року
N 10  зазначено,  що  тендерна  пропозиція  ВТМКП  "Проектмаш"  не
містила   копії   платіжного   документа,  що  підтверджує  оплату
тендерної документації, графіка виконання закупівлі, копії дозволу
обласного  територіального  управління Держохоронпраці у Донецькій
області на початок роботи,  довідки  про  наявність  власного  або
залученого  відповідного  парку  машин та механізмів,  довідка про
кількість  та  кваліфікацію  фахівців,  що  будуть   залучені   до
виконання цієї закупівлі.
     Таким чином,  інформація  про   наявність   та   правильність
оформлення всіх документів,  передбачених тендерною документацією,
яка зазначена  в  протоколі  розкриття  тендерних  пропозицій,  не
узгоджується  з  інформацією,  визначеною  в  протоколі  засідання
тендерного  комітету  СОЦСРДС  "Смарагдове   місто"   з   розгляду
пропозицій  та  визначення переможця торгів від 17.10.2005 року та
звіту про результати здійснення  процедур  відкритих  торгів  щодо
закупівлі   товарів,   робіт  та  послуг  за  державні  кошти  від
31.10.2005 року N 10.

     РЕКОМЕНДАЦІЇ:

     Враховуючи вищевикладене,  а також те,  що відповідно до п. 1
Порядку  розгляду  скарг  учасників  процедур державних закупівель
щодо організації та здійснення процедур закупівель товарів,  робіт
і  послуг  за  державні кошти,  затвердженого наказом Міністерства
економіки  України  від  04.12.2000  р.  N  264  (   z0919-00   ),
Міністерство економіки України не має повноважень приймати рішення
за скаргою,  у разі,  коли на день одержання Міністерством  скарги
укладено   договір   про   закупівлю,   рекомендуємо  Міністерству
економіки України вжити відповідних заходів контролю, передбачених
чинним  законодавством  України  у сфері державних закупівель,  за
додержанням Замовником під час проведення вищезазначеної процедури
закупівлі  вимог  законодавства  України  щодо закупівель товарів,
робіт і послуг за державні кошти.
     Комісія по  розгляду  скарг  при  Тендерній палаті України не
несе відповідальності  за  достовірність  наданих  на  дослідження
матеріалів.

 Секретар Комісії
 по розгляду скарг при
 Тендерній палаті України                                Н.О.Баран