МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ

                             Л И С Т

                     15.02.2006  N 77-36/230

                                      Міністерству палива
                                      та енергетики України
                                      Міністерству транспорту
                                      та зв'язку України
                                      Міністерству промислової
                                      політики України
                                      Міністерству вугільної
                                      промисловості України
                                      Міністерству аграрної
                                      політики України
                                      Міністерству охорони
                                      навколишнього природного
                                      середовища України
                                      Міністерству оборони України
                                      Міністерству внутрішніх
                                      справ України
                                      Міністерству фінансів
                                      України
                                      Фонду державного майна
                                      України
                                      Державній службі
                                      автомобільних доріг України
                                      Державному комітету України
                                      з державного матеріального
                                      резерву
                                      Державному комітету України
                                      з питань технічного
                                      регулювання та споживчої
                                      політики
                                      Державній адміністрації
                                      залізничного транспорту
                                      Національній комісії
                                      регулювання
                                      електроенергетики
                                      Національному космічному
                                      агентству України
                                      НАК "Нафтогаз України"
                                      НАК "Надра України"
                                      НАК "Украгролізинг"
                                      УДППЗ "Укрпошта"
                                      ВАТ "Укрексімбанк"
                                      ВАТ "Ощадбанк"
                                      ВАТ "Укртелеком"


     У зв'язку  з  прийняттям постанови Кабінету Міністрів України
"Про особливості закупівлі  товарів,  робіт  і  послуг  державними
(казенними)   підприємствами  та  господарськими  товариствами,  в
статутному фонді   яких   державна    частка    акцій    перевищує
50 відсотків"  від  27  січня 2006 року N 73 ( 73-2006-п ) (далі -
Постанова) Міністерство економіки України повідомляє.

                     Щодо сфери застосування

     Постанову ( 73-2006-п ) прийнято відповідно до частини п'ятої
статті 2 Закону України "Про закупівлю товарів,  робіт і послуг за
державні кошти" ( 1490-14 ) (далі - Закон) та статей 75,  77 і  79
Господарського  кодексу  України  (  436-15  ).  Метою  проекту  є
встановлення порядку закупівель  для  товариств  і  підприємств  -
суб'єктів  господарювання  державного  сектору  економіки  (далі -
Замовники)  за  рахунок  коштів,   отриманих   від   господарської
діяльності   (окрім   бюджетних   коштів,   одержаних  як  цільові
асигнування цими суб'єктами у якості одержувачів бюджетних  коштів
через  казначейську систему обслуговування державного або місцевих
бюджетів).  Згідно з положеннями Господарського кодексу України до
Замовників   у  контексті  Постанови  (  73-2006-п  )  відносяться
державне комерційне підприємство,  державне унітарне підприємство,
казенне підприємство та господарське товариство, державна частка у
статутному фонді якого перевищує 50 відсотків.

     Слід також відзначити,  що Замовники за винятком  спеціальних
умов  і норм,  зазначених у Постанові ( 73-2006-п ),  застосовують
всі інші положення  Закону  (  1490-14  )  та  прийнятих  на  його
виконання  підзаконних актів на загальних засадах,  у тому числі в
частині:
     1) порядку  визначення предмета закупівлі (наказ Мінекономіки
від 27.06.2003 р.  N 165 ( z0566-03 ),  окрім обмежень  щодо  саме
річного обсягу закупівлі, яке стосується тільки бюджетних коштів;
     2) правил організації діяльності тендерних  комітетів  (наказ
Мінекономіки від 26.12.2000 р. N 280 ( z0020-01 );
     3) порядку розгляду скарг з урахуванням підпункту 5 пункту  1
Постанови (  73-2006-п  )  (наказ  Мінекономіки  від 04.12.2000 р.
N 264 ( z0919-00 );
     4) порядку  погодження  застосування  неконкурентних процедур
закупівлі з   урахуванням   підпункту   3   пункту   1   Постанови
( 73-2006-п   )   (наказ   Мінекономіки   від   07.12.2000  N  268
( z0933-00 );
     5) форм  оголошень  щодо  закупівель  (наказ Мінекономіки від
20.05.2003 N 130 ( z0427-03 ) з урахуванням підпункту 2  пункту  1
Постанови ( 73-2006-п );
     6) форм звітів про результати процедур закупівель (стаття  17
Закону (  1490-14  ),  наказ  Мінекономіки  від  20.05.2003  N 129
( z0447-03  )  з  урахуванням  того,   що   заповнені   звіти   не
пред'являються при оплаті, а лише зберігаються у Замовників.

     Відповідно до   Рішення   Конституційного  Суду  України  від
09.02.99 N 1-рп/99 ( v001p710-99 ) надання зворотної  дії  в  часі
нормативно-правовим  актам  може  бути  передбачено  шляхом прямої
вказівки про це в законі або іншому нормативно-правовому акті.

     Враховуючи те,  що така вказівка у Постанові  (  73-2006-п  )
відсутня,  вважається,  що її дія не поширюється на правовідносини
суб'єктів господарювання (насамперед,  замовників  і  виконавців),
які склалися до 27.01.2006 року.

     Таким чином,   якщо   діяльність   щодо  закупівлі  (будь-які
офіційно-правові дії Замовників  з  приводу  придбання  продукції)
розпочата  до  дати набрання чинності Постанови ( 73-2006-п ),  то
вона здійснюється до свого завершення відповідно до  існуючого  на
день початку такої діяльності порядку.

                Щодо переліку продукції, стосовно
           якої процедури закупівлі Закону ( 1490-14 )
              не застосовуються (підпункт 4 пункту 1
                     Постанови ( 73-2006-п )

     Як вже зазначалося,  власні кошти даної категорії Замовників,
отримані ними від своєї господарської діяльності,  не є бюджетними
коштами.  У зв'язку з цим,  ці Замовники не можуть мати  абсолютно
однаковий режим    закупівель    у    порівнянні    з   державними
організаціями - розпорядниками державних (у тому числі  бюджетних)
коштів,  оскільки  на  відміну  від  останніх,  які утримуються за
рахунок   коштів   платників   податків,   державні   підприємства
(товариства)   здійснюють   виробничу  діяльність,  спрямовану  на
одержання  прибутку,  частина  якого  зараховується  до   бюджету.
Виробнича (комерційна) діяльність підприємств у частині необхідних
закупівель чи постачання (сировини,  ресурсів тощо) об'єктивно  не
може  повністю  охоплюватися  правилами тендерних закупівель,  які
застосовуються для державних організацій - розпорядників бюджетних
та інших державних коштів.

     При цьому,  саме  для  врахування  особливостей тієї чи іншої
діяльності суб'єктів господарювання державної форми  власності  за
їх  поданням  органи управління майном цих підприємств (товариств)
повинні  своїм  рішенням  затвердити   переліки   продукції,   для
закупівлі якої процедури закупівлі, визначені Законом ( 1490-14 ),
не застосовуються.  Після затвердження переліку органи  управління
майном надають його на погодження Мінекономіки в установленому ним
порядку.  Наразі проект порядку розміщено на сайті Мінекономіки та
найближчим  часом  буде  затверджено.  Слід  зазначити,  що органи
управління державним майном або державною часткою акцій самостійно
визначаються   централізовано   чи   індивідуально   затверджувати
переліки підпорядкованих Замовників та відповідно надавати їх  для
погодження Мінекономіки.

     Крім цього,  органи управління державним майном або державною
часткою акцій відповідно до підпунктів 3, 5 і 6 пункту 1 Постанови
(  73-2006-п ) мають визначити регламенти (порядки,  правила тощо)
відповідно для  погодження  застосування  неконкурентних  процедур
закупівлі,  розгляду  скарг  і  контролю  за  проведенням процедур
закупівлі.

     Звертаємо увагу,   що   згідно   з   пунктом   2    Постанови
( 73-2006-п   )   особливості   закупівель  суб'єктів,  тарифи  на
діяльність  яких  затверджуються   НКРЕ,   регулюються   не   цією
Постановою, а визначаються НКРЕ за погодженням з Мінекономіки.

 Міністр економіки України                                А.Яценюк