КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

                        П О С Т А Н О В А
                   від 31 грудня 2004 р. N 1777
                               Київ

           Про затвердження Порядку проведення органами
        державної контрольно-ревізійної служби державного
         фінансового аудиту діяльності бюджетних установ

          ( Із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ
            N 361 ( 361-2006-п ) від 25.03.2006 )



     Відповідно до   статті   26   Бюджетного   кодексу    України
( 2542-14 ) Кабінет Міністрів України  п о с т а н о в л я є:

     1. Затвердити    Порядок    проведення   органами   державної
контрольно-ревізійної   служби   державного   фінансового   аудиту
діяльності бюджетних установ (додається).
(  Пункт  1  із  змінами,  внесеними  згідно з Постановою КМ N 361
( 361-2006-п ) від 25.03.2006 )

     2. Внести  до  постанов Кабінету Міністрів України зміни,  що
додаються.


     Прем'єр-міністр України                            В.ЯНУКОВИЧ

     Інд. 34


                                          ЗАТВЕРДЖЕНО
                             постановою Кабінету Міністрів України
                                  від 31 грудня 2004 р. N 1777

                             ПОРЯДОК
                  проведення органами державної
                   контрольно-ревізійної служби
                  державного фінансового аудиту
                   діяльності бюджетних установ

( Назва Порядку із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 361
( 361-2006-п ) від 25.03.2006 )

     1. Цей   Порядок   визначає   механізм   проведення  органами
державної   контрольно-ревізійної  служби  державного  фінансового
аудиту      діяльності      бюджетних      установ     (далі     -
фінансово-господарський аудит).
(  Пункт  1  із  змінами,  внесеними  згідно з Постановою КМ N 361
( 361-2006-п ) від 25.03.2006 )

     2.   Фінансово-господарський  аудит  -  це  форма  державного
фінансового  контролю,  яка  спрямована  на запобігання фінансовим
порушенням та забезпечення достовірності фінансової звітності.
(  Пункт  2  із  змінами,  внесеними  згідно з Постановою КМ N 361
( 361-2006-п ) від 25.03.2006 )

     3. Основним   завданням   фінансово-господарського  аудиту  є
сприяння бюджетній установі у  забезпеченні  правильності  ведення
бухгалтерського обліку,  законності використання бюджетних коштів,
державного і комунального майна,  складанні достовірної фінансової
звітності   та   організації   дієвого   внутрішнього  фінансового
контролю.

     4. Під   час   проведення   фінансово-господарського   аудиту
досліджуються  первинні  документи  щодо  операцій  з  коштами  та
майном,  іншими  активами  і  пасивами,  ведення   бухгалтерського
обліку,  складання  і  подання фінансової звітності та організація
внутрішнього фінансового контролю.

     5. Фінансово-господарський аудит включає:

     проведення протягом  року  моніторингу  фінансової  звітності
бюджетної  установи,  у  тому  числі  з  використанням  баз  даних
Державного казначейства;

     проведення у  разі  виявлення  за  результатами   моніторингу
фінансової   звітності   бюджетної   установи  ризикових  операцій
перевірки використання бюджетних коштів, державного і комунального
майна,  правильності  ведення  бухгалтерського  обліку,  складання
достовірної фінансової звітності;

     дослідження системи   внутрішнього   фінансового    контролю,
зокрема якості його організації;

     підготовку керівництву  бюджетної  установи  пропозицій  щодо
усунення  виявлених   недоліків   і   порушень   за   результатами
моніторингу її фінансової звітності та/або перевірки;

     відстеження усунення    керівництвом    бюджетної    установи
недоліків і порушень,  виявлених за  результатами  моніторингу  її
фінансової звітності та/або перевірки;

     надання висновку    про   рівень   достовірності   фінансової
звітності бюджетної установи,  ступінь  дотримання  її  посадовими
особами  законодавства  з  фінансових питань та повноту врахування
пропозицій, внесених у ході фінансово-господарського аудиту.

     6. Фінансово-господарський   аудит    проводиться    органами
державної контрольно-ревізійної служби за планами, які складаються
та затверджуються у порядку, визначеному законодавством.

     У бюджетних установах, де проводиться фінансово-господарський
аудит,  ревізії  і  перевірки  за  ініціативою  органів  державної
контрольно-ревізійної служби не плануються.

     7. Не   пізніше   ніж   за   десять   календарних   днів   до
фінансово-господарського   аудиту   керівнику  бюджетної  установи
надсилається  відповідне  повідомлення  із  зазначенням   мети   і
відповідальних за проведення аудиту посадових осіб.

     8. Для  проведення  фінансово-господарського аудиту посадовій
особі  органу  державної  контрольно-ревізійної  служби  видається
посвідчення  встановленого  ГоловКРУ зразка,  підписане керівником
відповідного  органу  державної  контрольно-ревізійної  служби   і
скріплене печаткою цього органу.

     9. Посадова   особа  органу  державної  контрольно-ревізійної
служби  зобов'язана  пред'явити   керівнику   бюджетної   установи
посвідчення  на право проведення фінансово-господарського аудиту і
на його прохання розписатися в журналі відвідання установи  та  її
структурних підрозділів представниками контролюючих органів.

     10. Фінансово-господарський    аудит   проводиться   протягом
бюджетного періоду в такій послідовності:

     1) ознайомлення із сферою діяльності  бюджетної  установи  та
системою    бухгалтерського   обліку,   фінансової   звітності   і
внутрішнього  фінансового  контролю;  аналіз   нормативно-правових
актів,   методичних   документів,   розрахунків  та  обґрунтувань,
матеріалів,  пов'язаних  з  проведенням   попередніх   контрольних
заходів,   публікацій   у  засобах  масової  інформації,  звернень
громадян, інформації суб'єктів господарювання та державних органів
щодо  використання  бюджетною  установою  коштів  та майна,  інших
активів і пасивів;

     2) виявлення  можливих  недоліків  у  фінансово-господарській
діяльності   бюджетної   установи   та   здійсненні   внутрішнього
фінансового  контролю,  оцінка  ризиків  та  підготовка   програми
проведення фінансово-господарського аудиту;

     3) проведення   моніторингу  фінансової  звітності  бюджетної
установи та у разі потреби перевірка використання коштів та майна,
інших  активів  і  пасивів,  правильності  ведення бухгалтерського
обліку; аналіз місячної і квартальної фінансової звітності; оцінка
результатів  попереднього  зовнішнього  і внутрішнього фінансового
контролю;  визначення повноти  врахування  керівництвом  бюджетної
установи  пропозицій,  внесених  у  ході моніторингу її фінансової
звітності та/або перевірки.

     Результати моніторингу  фінансової  звітності  при  виявленні
недоліків та/або ознак порушень оформляються довідкою, а перевірка
- довідкою або актом,  один примірник яких передається керівництву
бюджетної установи;

     4) дослідження    річної   фінансової   звітності   бюджетної
установи;  оцінка  врахування  пропозицій,  внесених   керівництву
бюджетної   установи   протягом   звітного  року  за  результатами
моніторингу й фінансової  звітності  та/або  перевірки,  складання
проекту  аудиторського звіту з підготовкою висновків і пропозицій;
обговорення проекту аудиторського звіту з  керівництвом  бюджетної
установи;  підписання  аудиторського звіту;  надання аудиторського
звіту керівництву бюджетної установи;

     5) інформування у разі потреби інших  державних  органів  про
рівень  достовірності  фінансової  звітності  бюджетної  установи,
ступінь  дотримання  її   посадовими   особами   законодавства   з
фінансових питань та стан її внутрішнього фінансового контролю.

     11. На   кожному  етапі  проведення  фінансово-господарського
аудиту посадовими особами органу  державної  контрольно-ревізійної
служби можуть надаватися керівництву бюджетної установи пропозиції
щодо усунення виявлених недоліків і порушень, які є обов'язкові до
розгляду.

     Посадові особи  органу державної контрольно-ревізійної служби
у  разі     звернення  керівництва  бюджетної   установи   надають
роз'яснення  щодо здійснення операцій з коштами та майном,  іншими
активами і пасивами,  ведення  бухгалтерського  обліку,  складання
фінансової   звітності  та  організації  внутрішнього  фінансового
контролю.

     12. Методика   проведення   фінансово-господарського   аудиту
затверджується ГоловКРУ.

     13. Результати фінансово-господарського аудиту відображаються
у звіті,  який складається у порядку  та  за  формою,  визначеними
ГоловКРУ.

     14. Три    примірники    аудиторського    звіту   передаються
керівництву бюджетної установи,  один  з  яких  залишається  у  її
справах,  другий  -  подається  разом  з  річним фінансовим звітом
головному розпоряднику бюджетних коштів, а в разі його відсутності
- територіальному фінансовому органу, третій - відповідному органу
Державного казначейства.

     15. Користувачами   аудиторських   звітів   є    розпорядники
бюджетних   коштів,   фінансові   органи   та   органи  Державного
казначейства.

     16. За ненадання  інформації  або  надання  недостовірної  та
неповної інформації для проведення фінансово-господарського аудиту
посадові особи бюджетних установ несуть відповідальність згідно із
законодавством.


                                          ЗАТВЕРДЖЕНО
                             постановою Кабінету Міністрів України
                                  від 31 грудня 2004 р. N 1777

                              ЗМІНИ,
                     що вносяться до постанов
                    Кабінету Міністрів України


     1. Пункт    2    Порядку    подання   фінансової   звітності,
затвердженого постановою   Кабінету    Міністрів    України    від
28 лютого 2000 р.  N 419 ( 419-2000-п ) (Офіційний вісник України,
2000 р.,  N 9,  ст.  344),  доповнити після абзацу першого абзацом
такого змісту:

     "Розпорядники бюджетних  коштів  разом  з  річною  фінансовою
звітністю про виконання  кошторисів  доходів  і  видатків  подають
аудиторський  звіт  з  висновком щодо її достовірності,  складений
органом державної контрольно-ревізійної служби".

     У зв'язку з цим абзац другий вважати абзацом третім.

     2. У Порядку планування контрольно-ревізійної роботи органами
державної  контрольно-ревізійної служби,  затвердженому постановою
Кабінету Міністрів  України  від  8   серпня   2001   р.   N   955
( 955-2001-п ) (Офіційний вісник України, 2001 р., N 32, ст. 1478,
2003 р., N 42, ст. 2221);

     пункт 1 після слів "аудитів ефективності"  доповнити  словами
"аудитів   фінансової   та   господарської   діяльності  бюджетних
установ";

     абзац перший  пункту  3  після  слів  "аудити   ефективності"
доповнити  словами  "аудити фінансової та господарської діяльності
бюджетних установ";

     абзац перший  пункту  4  після  слів  "ревізій  та  перевірок
фінансово-господарської діяльності  центральних і місцевих органів
виконавчої влади,  підприємств,  установ та організацій" доповнити
словами  "аудитів фінансової та господарської діяльності бюджетних
установ".