КОМІСІЯ ПО РОЗГЛЯДУ СКАРГ
                   ПРИ ТЕНДЕРНІЙ ПАЛАТІ УКРАЇНИ

                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Протокол засідання
                                      Комісії по розгляду скарг
                                      при Тендерній палаті України
                                      05.12.2005  N 20


                             ВИСНОВОК
                       щодо розгляду скарги


     До Комісії по розгляду скарг  при  Тендерній  палаті  України
надійшла скарга приватної фірми "ВАМА" від 05.11.2005 р. N 55 (вх.
Тендерної палати  України  від  14.11.2005  р.  N  с-101/11-1)  на
рішення  тендерного комітету Державної митної служби України (далі
- Замовник) від 24.10.2005 року про акцепт  тендерної  пропозиції.
Скарга  приватної  фірми "ВАМА" (далі - Скаржник) містить наступні
вимоги:
     1) "Прийняти   до   розгляду  Скаргу  на  рішення  тендерного
комітету державної митної служби України від 24.10.2005  року  про
акцепт  тендерної  пропозиції  на  закупівлю  товару  за предметом
"Товари з паперу чи картону шкільні  та  канцелярські":  книги  та
журнали    реєстраційні,    подану   Спільним   Українсько-Чеським
підприємством ТОВ "PST Україна".
     2) Скасувати  рішення  тендерного  комітету  Державної митної
служби України від 24.10.2005 року про акцепт тендерної пропозиції
на  закупівлю  товару  за  предметом  "Товари  з паперу чи картону
шкільні та канцелярські":  книги та журнали  реєстраційні,  подану
Спільним Українсько-Чеським підприємством ТОВ "PST Україна".
     3) Призначити нові тендерні  торги  на  закупівлю  товару  за
предметом  "Товари  з  паперу чи картону шкільні та канцелярські":
книги та журнали реєстраційні,  де  замовником  є  Державна  митна
служба України".
     Для розгляду   скарги   від   Скаржника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Скарга на рішення  тендерного  комітету  Державної  митної
служби України від 05.11.2005 р. N 55 (4 арк.);

     2. Копія  повідомлення  про  акцепт  тендерної пропозиції від
28.10.2005 N 11/4-30/13545 (1 арк.);

     3. Копія тендерної документації N 18  від  15.09.2005  р.  на
закупівлю  товару за предметом "Товари з паперу чи картону шкільні
та канцелярські" (10 арк.);

     4. Копія листа про надання  копії  протоколу  від  07.11.2005
N 30/12-9/3186 (1 арк.);

     5. Копія   протоколу   розкриття   тендерних  пропозицій  від
18.10.2005 N 27 (3 арк.);

     6. Копія свідоцтва про внесення суб'єкта видавничої справи до
державного   реєстру  видавців,  виготівників  і  розповсюджувачів
видавничої продукції ДК N 2098 від 15.02.2005 р. (1 арк.);

     7. Копія  тендерної  пропозиції  приватної  фірми  "ВАМА"   з
додатком (3 арк.);

     8. Копія довідки від 12.10.2005 N 68/3-176 (1 арк.);

     9. Копія довідки про наявність матеріальної бази та наявність
кваліфікованих працівників (1 арк.);

     10. Копія довідки про відсутність заборгованості з податків і
зборів (обов'язкових    платежів)    від   13   жовтня   2005   р.
N 16750/10/19-600 (1 арк.);

     11. Копія  про  наявність  (відсутність)  заборгованості   по
платежах  до  Фонду  соціального  страхування  з тимчасової втрати
працездатності від 14 жовтня 2005 р. N 101 (1 арк.);

     12. Копія довідки від 11.10.2005 р. N 781 (1 арк.);

     13. Копія довідки від 11.10.2005 N 3263/02 (1 арк.);

     14. Копія довідки від 14.10.2005 N 3307 (1 арк.);

     15. Копія свідоцтва про державну реєстрацію  юридичної  особи
серії АОО N 595812 (1 арк.);

     16. Копія  статуту приватної фірми "ВАМА" /нова редакція/ від
31 січня 2005 року (8 арк.);

     17. Копія платіжного доручення N 161 від 13  жовтня  2005  р.
(1 арк.);

     18. Копія  платіжного  доручення  N 162 від 13 жовтня 2005 р.
(1 арк.);

     19. Копія   висновку   державної   санітарно-епідеміологічної
служби від 07.08.2003 р. (1 арк.);

     20. Копія посвідчення якості N 116 (1 арк.).

     Згідно ч.  1  ст.  37  Закону України "Про закупівлю товарів,
робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) Комісією по розгляду
скарг при  Тендерній  палаті  України  було  направлено  запит від
18 листопада 2005  року  N  с-144/11  до  Замовника  щодо  надання
необхідних матеріалів та документів для розгляду скарги.
     Для розгляду   скарги   від   Замовника   надійшли   наступні
матеріали:

     1. Лист від 29.11.2005 N 11/4-30/15181 (1 арк.);

     2. Копія  протоколу  розкриття   тендерних   пропозицій   від
18.10.2005 N 27 (3 арк.);

     3. Копія   таблиці   відповідності   кваліфікаційним  вимогам
учасника торгів на закупівлю товару за предметом "Товари з  паперу
чи   картону,   шкільні   та   канцелярські":   книги  та  журнали
реєстраційні (1 арк.);

     4. Копія  інформації   про   документи,   подані   Учасниками
процедури  закупівлі  за  предметом:  "Товари з паперу чи картону,
шкільні та канцелярські":  книги та журнали реєстрації  відповідно
кваліфікаційним  вимогам  до  учасників  (надано (так),  не надано
(ні) (1 арк.);

     5. Копія таблиці відповідності тендерних пропозицій,  поданих
учасниками  процедури  закупівлі  за предметом "Товари з паперу чи
картону,  шкільні та канцелярські":  книги та журнали реєстраційні
умовам тендерної документації (1 арк.);

     6. Копія тендерної документації на закупівлю "Товари з паперу
чи картону,  шкільні та канцелярські" від 15 вересня 2005 р.  N 13
(10 арк.);

     7. Копія журналу реєстрації книжок МДП (1 арк.);

     8. Копія   журналу  реєстрації  суден  закордонного  плавання
(2 арк.);

     9. Копія журналу обліку транспортних засобів, номерних вузлів
та агрегатів, що ввозяться (пересилаються) в Україну (1 арк.);

     10. Копія   журналу  обліку  транспортних  засобів,  номерних
вузлів та  агрегатів,  що  ввозяться  (пересилаються)  з   України
(1 арк.);

     11. Копія амбарної книги (1 арк.);

     12. Копія  журналу  обліку  справ про порушення митних правил
відділення (служби) по  боротьбі  з  контрабандою  та  порушеннями
митних правил митниці (2 арк.);

     13. Копія  журналу  обліку кримінальних справ про контрабанду
митниці (3 арк.);

     14. Копія книги обліку бланків трудових книжок і вкладишів до
них (1 арк.);

     15. Копія  книги  обліку  руху трудових книжок і вкладишів до
них (1 арк.);

     16. Копія журналу реєстрації інструктажів з  питань  пожежної
безпеки (2 арк.);

     17. Копія  журналу  реєстрації  інструктажів з питань охорони
праці (2 арк.);

     18. Копія журналу обліку вхідної кореспонденції (2 арк.);

     19. Копія журналу обліку вихідної кореспонденції (2 арк.);

     20. Копія книги обліку виходу машин на лінію (2 арк.);

     21. Копія книги обліку технічного обслуговування  та  ремонту
машин (1 арк.);

     22. Копія книги обліку матеріальних запасів (1 арк.);

     23. Копія журналу реєстрації довіреностей (1 арк.);

     24. Копія  книги видачі бланків суворої звітності та суворого
обліку інспекторам оперативних відділів в митних органах (1 арк.);

     25. Копія журналу контролю  та  обліку  контрольних  талонів,
виданих  представникам  органів охорони державного кордону митниці
(1 арк.);

     26. Копія   книги   обліку   запасних    частин,    приладдя,
устаткування та матеріалів (4 арк.);

     27. Копія книги обліку озброєння та боєприпасів (4 арк.);

     28. Копія книги обліку й закріплення озброєння та боєприпасів
(2 арк.);

     29. Копія журналу обліку використання піротехнічних пристроїв
(1 арк.);

     30. Копія обліку майна військового призначення,  що перебуває
на тимчасовому зберіганні (1 арк.);

     31. Копія тендерної пропозиції ЧФ "ВАМА" (22 арк.);

     32. Копія  тендерної  пропозиції   СП   ТОВ   "PST   Україна"
(27 арк.);

     33. Копія запиту від 3 листопада 2005 р. N 38/4 (1 арк.);

     34. Копія  листа від 07.11.2005 N 30/1.2.-9/3186 щодо надання
копії протоколу (1 арк.);

     35. Копія витягу з протоколу  засідання  тендерного  комітету
Державної митної  служби  України  N  17  від  24 жовтня 2005 року
(1 арк.);

     36. Пояснення щодо змісту скарги, поданої ПФ "ВАМА" (1 арк.);

     37. Копія  акцепту  тендерної   пропозиції   від   28.10.2005
N 11/4-30/13545 (2 арк.);

     38. Копія звіту про результати здійснення процедури відкритих
торгів щодо закупівлі товарів  і  послуг  за  державні  кошти  від
23.11.2005 N 22 (4 арк.);

     39. Копія договору купівлі-продажу від 11.11.2005 р. N 80/1 з
додатками (9 арк.).
     За результатом   розгляду   скарги,   на   підставі   наданих
Скаржником та Замовником матеріалів Комісією по розгляду скарг при
Тендерній палаті України було встановлено наступне.
     Оголошення N 14215 про проведення відкритих торгів Замовником
щодо   закупівлі   "Товари   з   паперу   чи  картону  шкільні  та
канцелярські":  книги та журнали реєстраційні було опубліковано  у
інформаційно-аналітичному  бюлетені  "Вісник державних закупівель"
від 26.09.2005 р. N 39.
     Відповідно до протоколу розкриття  тендерних  пропозицій  від
18.10.2005  року  N  27 в тендері прийняли участь два учасника,  а
саме:  Спільне Українсько-Чеське підприємство  "PST  "Україна"  та
Приватна  фірма  "ВАМА".  Згідно  додатка  4 "Критерії та методика
оцінки  тендерних  пропозицій  учасника"  тендерної   документації
єдиним  критерієм  оцінки  є  найменша  ціна.  ПФ  "ВАМА",  згідно
протоколу розкриття тендерних пропозицій від 18.10.2005 року N 27,
подало тендерну пропозицію з найменшою ціною - 151896 грн. 07 коп.
     Як свідчить  Витяг  з протоколу засідання Тендерного комітету
Державної митної служби України N 17 від  24  жовтня  2005  р.  та
Пояснення змісту скарги,  поданої ПФ "ВАМА", на рішення тендерного
комітету  Державної  митної  служби  від  24.10.2005  про   акцепт
тендерної  пропозиції  на  закупівлю товару за предметом "Товари з
паперу чи картону  шкільні  та  канцелярські":  книги  та  журнали
реєстраційні тендерну пропозицію ПФ "ВАМА" було відхилено як таку,
що не  відповідає  кваліфікаційним  вимогам  та  умовам  тендерної
документації.
     Згідно пункту  2.2  Додатка  1  "Кваліфікаційні   вимоги   до
учасників"  тендерної  документації  учасник торгів повинен надати
довідку довільної форми про наявність обладнання  (із  зазначенням
назви,  типу  та призначення),  виробничі можливості (у тому числі
перелік підрозділів) учасника  та  кваліфікацію  працівників,  які
безпосередньо здійснюють виготовлення товару. Замовником торгів не
встановлено  чітких   вимог   щодо   виробничих   можливостей   та
кваліфікації працівників.
     Встановлено, що копія Довідки про наявність матеріальної бази
та   наявність  кваліфікаційних  працівників  ПФ  "ВАМА"  (далі  -
Довідка),  наданої Замовником,  відрізняється від  копії  Довідки,
наданої Скаржником.  Так,  Довідка, яку надано Скаржником, містить
два абзаци щодо  виробничих  можливостей  та  структури  штату  ПФ
"ВАМА",  а в Довідці, яку надано Замовником, такі абзаци відсутні.
Слід зазначити,  що в Довідці,  яка надана Замовником, вказано "ПФ
"ВАМА" підтверджує,  що має укомплектований штат, який складається
з  кваліфікованих   працівників,   що   мають   досвід   виконання
поліграфічних послуг.
     Крім того,  у  таблиці  3  "Таблиця  відповідності  тендерних
пропозицій,  поданих  учасниками процедури закупівлі за предметом:
"Товари з паперу чи картону,  шкільні та канцелярські":  книги  та
журнали реєстраційні умовам тендерної документації" зазначено,  що
в порушення пунктів 6.1 частини  6  "Зміст  тендерної  пропозиції"
розділу   II   "Інструкція  учасникам  щодо  підготовки  тендерної
пропозиції" та 9.3  частини  9  "Вимоги  до  оформлення  тендерної
пропозиції"  розділу  II  "Інструкція  учасникам  щодо  підготовки
тендерної  пропозиції"  Скаржник  надав  з  тендерною  пропозицією
зразки   відповідних   журналів,  які  завірено  не  його  власною
печаткою, а печаткою іншого суб'єкта господарювання - товариства з
обмеженою відповідальністю "Паперовий Змій-Опт".  Але ні Замовник,
ні Скаржник не надали копії відповідних журналів,  які  додавалися
до   тендерної   пропозиції.   Отже,  перевірити  інформацію  щодо
завірення зразків журналів печаткою іншого суб'єкта господарювання
вважається неможливим.
     Згідно частини 2 статті 28 Закону ( 1490-14  )  торги  можуть
визнаватися замовником такими,  що не відбулися,  зокрема, у разі,
якщо  в  результаті  відхилення  тендерних  пропозицій  до  оцінки
допущено  тендерну  пропозицію  лише  одного  учасника,  навіть за
наявності  альтернативної  тендерної  пропозиції.  У  пункті  17.2
частини  17  "Відміна  торгів  чи  визнання  торгів такими,  що не
відбулися"  розділу  II  "Інструкція  учасникам  щодо   підготовки
тендерної   пропозиції"   також  передбачена  можливість  визнання
замовником  торгів  такими,  що  не  відбулися,  у  разі,  якщо  в
результаті  відхилення  тендерних  пропозицій  до  оцінки допущено
тендерну пропозицію лише одного учасника.
     Отже, визнання Замовником торгів такими,  що не відбулися,  у
разі  наявності  вищезгаданих  підстав  є  його   правом,   а   не
обов'язком.
     Крім того,  під час розгляду скарги  були  виявлені  наступні
порушення законодавства про закупівлю, а саме:

     1. Пункт  1.6  частини  1  "Загальні  положення"  розділу  II
"Інструкція  учасникам  щодо  підготовки   тендерної   пропозиції"
тендерної  документації  щодо можливості зміни до +-15%  кількість
замовлення в залежності від обраної ціни  тендерної  пропозиції  у
межах  бюджетного  призначення замовника суперечить вимогам статті
21 Закону ( 1490-14 ),  оскільки кількість товарів,  робіт, послуг
обов'язково  повинно  точно  вказуватися у тендерній документації.
Крім  того,  цей  пункт  є  дискримінаційним,  оскільки   не   дає
можливості  учасникам  торгів чітко та якісно підготувати тендерні
пропозиції.

     2. В порушення частини 2 статті  36  Закону  (  1490-14  )  в
пункті 19.1 частини 19 "Порядок оскарження" розділу II "Інструкція
учасникам  щодо   підготовки   тендерної   пропозиції"   тендерної
документації  не  перелічено  усі  об'єкти,  які  не  можуть  бути
оскаржені,  зокрема,   встановлення   вимог   щодо   нотаріального
посвідчення договору, а також будь-які витрати, понесені учасником
у процесі здійснення процедури закупівлі та укладання договору про
закупівлю.

     3. Абзац  2  пункту  19.8  частини  19  "Порядок  оскарження"
розділу  II  "Інструкція  учасникам  щодо   підготовки   тендерної
пропозиції"  щодо  обмеження прав учасників торгів на звернення до
суду суперечить статі 55 Конституції України  (  254к/96-ВР  )  та
статті 36 Закону ( 1490-14 ).
     Крім того,  під час  розгляду  скарги  було  встановлено,  що
станом  на 11.11.2005 року Замовником було укладено договір N 80/1
із переможцем торгів.  Відповідно до наказу Міністерства економіки
України  "Про  порядок розгляду скарг учасників процедур державних
закупівель щодо  організації  та  здійснення  процедур  закупівель
товарів,  робіт  і  послуг за державні кошти" від 04.12.2000 р.  у
разі, коли на день одержання Міністерством скарги укладено договір
про закупівлю, Міністерство не має повноважень приймати рішення за
даною скаргою.

     РЕКОМЕНДАЦІЇ:

     Міністерству економіки  України  вжити  відповідних   заходів
контролю,  передбачених  чинним  законодавством  України  у  сфері
державних закупівель, за додержанням Замовником під час проведення
вищезазначеної  процедури  закупівлі  вимог  законодавства України
щодо закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти.
     Замовнику з  метою запобігання порушень законодавства у сфері
державних  закупівель  врахувати   вищенаведені   зауваження   при
проведені нових процедур закупівель.
     На думку Комісії,  правопорушення  при  здійсненні  Державної
митної  служби  України  процедури  закупівлі  за  державні  кошти
"Товари з паперу чи картону шкільні  та  канцелярські":  книги  та
журнали  реєстраційні  вплинули  на  об'єктивну  оцінку  тендерних
пропозицій Учасників,  тому згідно  ст.  19  Закону  України  "Про
прокуратуру"  (  1789-12 ),  матеріали щодо проведення відповідної
процедури закупівлі передаються до Генеральної Прокуратури України
для  вжиття  заходів прокурорського реагування,  шляхом здійснення
перевірки дотримання законодавства у сфері закупівель.
     Комісія по  розгляду  скарг  при  Тендерній палаті України не
несе відповідальності  за  достовірність  наданих  на  дослідження
матеріалів.

 Секретар Комісії по розгляду
 скарг при Тендерній палаті
 України                                                 Н.О.Баран