ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

                             Л И С Т

                   03.03.2006  N 3991/7/16-1117

                                      ДПА у м. Києві


                 Щодо документів, які є підставою
              для податкового кредиту у разі надання
                  нерезидентом послуг резиденту
                   на митній території України


     Державна податкова адміністрація України розглянула лист щодо
окремих питань справляння податку на додану вартість і  повідомляє
наступне.

                 Щодо документів, які є підставою
              для податкового кредиту у разі надання
                  нерезидентом послуг резиденту
                   на митній території України

     Законом України від 25.03.2005 N 2505-IV  (  2505-15  )  "Про
внесення  змін  до Закону України "Про Державний бюджет України на
2005 рік" та деяких інших  законодавчих  актів  України"  (далі  -
Закон  N  2505)  підпункт 7.4.5 пункту 7.4 статті 7 Закону України
від 03.04.97 N 168/97-ВР ( 168/97-ВР  )  "Про  податок  на  додану
вартість",  із  змінами та доповненнями (далі - Закон) викладено у
новій редакції,  а саме встановлено, що не підлягають включенню до
складу  податкового кредиту суми сплаченого (нарахованого) податку
у  зв'язку  з  придбанням  товарів   (послуг),   не   підтверджені
податковими  накладними  чи митними деклараціями (іншими подібними
документами згідно з підпунктом 7.2.6 цього пункту).
     Відповідно до підпункту "г"  пункту  10.1  статті  10  Закону
( 168/97-ВР ) при наданні нерезидентом послуг,  місце надання яких
знаходиться на митній території України, особою, відповідальною за
нарахування,   утримання  та  сплату  (перерахування)  податку  до
бюджету,  є постійне представництво нерезидента, а при відсутності
такого - особа, яка отримує такі послуги.
     Отже, з 31 березня 2005 року (з дати набуття чинності Законом
N 2505 ( 2505-15 ) платники  податку,  отримуючи  від  нерезидента
послуги,  місце  надання  яких  знаходиться  на  митній  території
України,  набули  права  виписки  податкових  накладних  по  таких
операціях.  З  урахуванням викладеного та положень підпункту 7.2.6
пункту 7.2 статті 7,  така податкова накладна і  є  підставою  для
віднесення  покупцем  зазначеної в ній суми податку до податкового
кредиту.

                Щодо віднесення сум до податкового
               кредиту у разі здійснення операцій,
                 які не є об'єктом оподаткування

     Підпунктом 7.4.2 пункту 7.4 статті 7  Закону  (  168/97-ВР  )
встановлено, що якщо платник податку придбаває (виготовляє) товари
(послуги) та основні фонди,  які призначаються для їх використання
в  операціях,  які не є об'єктом оподаткування згідно зі статтею 3
цього Закону  або  звільняються  від   оподаткування   згідно   зі
статтею 5  цього  Закону,  то  суми податку,  сплачені у зв'язку з
таким  придбанням  (виготовленням),  не  включаються   до   складу
податкового кредиту такого платника.
     З урахуванням викладеного,  якщо фінансова установа придбаває
(виготовляє) товари (послуги) та основні фонди,  які призначаються
для  їх  використання  "в  операціях  з  управління активами,  які
відповідно до  підпункту  3.2.1  пункту  3.2   статті   3   Закону
( 168/97-ВР  ) не є об'єктом оподаткування,  суми податку по таких
товарах (послугах) та основних фондах не можуть бути  включені  до
податкового кредиту.
     У зв'язку  з цим в управителя фондом фінансування будівництва
по діяльності з  управління  таким  фондом  податковий  кредит  не
формується.

 Перший заступник
 Голови ДПА України                                     Г.Оперенко