НАЦІОНАЛЬНИЙ БАНК УКРАЇНИ
                      Юридичний департамент

                             Л И С Т

                  06.05.2006  N 18-112/1846-4977

                                      Банкам України та їх філіям
                                      Територіальним управлінням
                                      НБУ


                Про застосування в роботі положень
           Закону України "Про закупівлю товарів, робіт
                   і послуг за державні кошти"


     У зв'язку  з  запитами  банків  стосовно  порядку  реалізації
Закону України "Про закупівлю товарів,  робіт і послуг за державні
кошти"   (   1490-14   )   та  інших  законодавчих  актів  України
Національний банк України в  межах  своєї  компетенції  повідомляє
таке.

     1. Питання  перевірки  банками наявності звіту про результати
здійснення   процедури   закупівлі   та   інших   документів,   що
підтверджують   виконання   державними,   казенними,  комунальними
підприємствами  та  господарськими  товариствами,  в  яких  частка
держави  перевищує  50  відсотків (далі - державні підприємства та
господарські  товариства)  вимог  Закону  України  "Про  закупівлю
товарів,  робіт  і  послуг  за державні кошти" ( 1490-14 ) (далі -
Закон) та  порядок  їх  зберігання  передбачається  врегулювати  в
Інструкції  про  безготівкові  розрахунки в Україні в національний
валюті,  затвердженої  постановою  Правління  Національного  банку
України  від  21.01.2004  N  22  ( z0377-04 ) (далі - Інструкція),
зміни до якої оприлюднені на сайті Національного банку  України  в
мережі Інтернет (www.bank.gov.ua).

     2. Повідомляємо,   що   в   Законі   (  1490-14  )  чітко  не
встановлено,  що державна закупівля (далі - закупівля)  прив'язана
до  бюджетного  року,  разом  з  тим,  згідно зі статтею 34 Закону
замовник  укладає  договори  про  закупівлю   після   затвердження
відповідного  бюджету.  Істотною  умовою  договору про закупівлю є
можливість  зменшення  обсягів  закупівлі  залежно  від  реального
фінансування видатків.
     Згідно з статтею 2-2 Закону (  1490-14  )  однією  із  стадій
закупівель  є  затвердження  річного плану закупівель та обрання і
проведення  процедур  закупівель   на   підставі   річного   плану
закупівель    та    затвердженого   кошторису   (програми,   плану
використання державних коштів).
     Вже згаданою  статтею  34 Закону ( 1490-14 ) встановлено,  що
дія договору про закупівлю може продовжуватися на строк, достатній
для   проведення   процедури  закупівлі  в  наступному  бюджетному
періоді,  на суму коштів не більше 15 відсотків вартості договору,
укладеного   в   попередній  бюджетний  період,  що  не  перевищує
відповідного призначення в попередньому бюджетному періоді.

     3. Облік коштів на вимогу суб'єктів господарської  діяльності
має здійснюватися на балансових рахунках розділу 26 Плану рахунків
бухгалтерського обліку банків  України,  затвердженого  постановою
Правління Національного  банку  України  від  17.06.2004 р.  N 280
( z0918-04 ) і  зареєстрованого  в  Міністерстві  юстиції  України
26.07.2004 р. за N 918/9517.
     Одночасно повідомляємо, що відповідно до положень статті 17-3
Закону  (  1490-14  )  висновки з питань закупівель надає Тендерна
палата України.
     Тендерною палатою   України  з  питань  державних  закупівель
підготовлено висновок  від  17  березня  2006   року   N   в-48/03
( v0_03640-06 ) "Щодо порядку застосування положень Закону України
"Про внесення змін до Закону України "Про закупівлю товарів, робіт
і  послуг  за державні кошти" та інших законодавчих актів України"
від 15.12.2005  року  N  3205-IV",  в  якому  стосовно  прозорості
здійснення  державних  закупівель  та оприлюднення інформації щодо
закупівлі товарів,  робіт і послуг за  державні  кошти  відмічено,
зокрема, таке.
     Процедура закупівлі  вважається  розпочатою,  якщо   замовник
опублікував оголошення про заплановану закупівлю чи про проведення
попередньої кваліфікації учасників в інформаційному  бюлетені,  що
видає   Тендерна  палата  України,  у  одному  із  спеціалізованих
друкованих засобів масової інформації та в інформаційній системі в
мережі  Інтернет  (крім випадків застосування замовником процедури
торгів з обмеженою участю,  процедури  запиту  цінових  пропозицій
(котирувань) та закупівлі в одного учасника).
     Якщо замовник  не  опублікував  оголошення  про   заплановану
закупівлю  чи  про  проведення  попередньої кваліфікації учасників
хоча б в одному з вищезазначених засобів масової інформації, торги
на підставі статті 28 Закону ( 1490-14 ) можуть бути відмінені,  а
укладений договір  відповідно  до  статті  34  Закону,  може  бути
визнаний недійсним.

 Заступник Голови                                        П.М.Сенищ