МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ

                            Н А К А З

 N 214 від 27.06.96                   Зареєстровано в Міністерстві
     м.Київ                           юстиції України
                                      24 липня 1996 р.
 vd960627 vn214                       за N 374/1399


     Про затвердження Зборів і плат за послуги, що надаються
          суднам у морських торговельних портах України

     ( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Мінтрансу
       N 487 ( z0846-98 ) від 07.12.98
       N 711 ( z0005-01 ) від 15.12.2000
       N 799 ( z0999-01 ) від 16.11.2001
       N 10  ( z0046-03 ) від 09.01.2003
       N 519 ( z1006-05 ) від 02.09.2005 )



     З метою приведення державної цінової та тарифної політики  на
морському   транспорті   у  відповідність  з  постановою  Кабінету
Міністрів України від 13 лютого 1995 року N 109 ( 109-95-п )  "Про
уточнення  повноважень  центральних  органів  державної виконавчої
влади Уряду Автономної Республіки Крим та виконкомів місцевих  Рад
у галузі ціноутворення", Н А К А З У Ю:

     1. Затвердити Збори і плати за послуги, що надаються суднам у
морських торговельних портах України (далі - Збори  і  плати),  що
додаються, і ввести їх в дію з 1996 року.
     2. Встановити, що рівень цих Зборів і плат є граничним.
     3. З   введенням   в   дію   зазначених   Зборів  і  плат  не
застосовувати портові збори,  передбачені наказом  колишнього  ММФ
СРСР від 30.11.87 р.  N 186,  та всі доповнення і роз'яснення щодо
порядку їх застосування.
     4. Управлінню  тарифної  та  цінової  політики  (Осадча Т.М.)
разом з Головним  управлінням  правового  забезпечення  діяльності
транспорту  (Наапетян  М.Р.) в установленому порядку зареєструвати
зазначені Збори і плати в Міністерстві юстиції України.

     5. Державному департаменту морського і  річкового  транспорту
(Безрученко В.Т.):
     5.1. Забезпечити    розсилку    цього    наказу    установам,
підприємствам  і  організаціям  морського  і  річкового транспорту
незалежно від форм власності та довести Збори і  плати  до  відома
зацікавлених іноземних організацій в установленому порядку.
     5.2. Організувати  опублікування  Зборів  і  плат  у  засобах
масової інформації.
     5.3. Розробити  та  подати  на  затвердження  в  Міністерство
проект Порядку застосування знижок до Зборів і плат,  встановлених
цим наказом.
     5.4. Забезпечити  контроль за правильним застосуванням Зборів
і плат.

     6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника
Міністра Золотоверха О.М.

 Міністр                                             І.П.Данькевич

                                           Затверджено
                                   Наказ Міністерства транспорту
                                   України
                                   27.06.96 N 214
                                   (у редакції наказу Міністерства
                                   транспорту України)
                                   15.12.2000 N 711 ( z0005-01 )


                          Збори і плата
           за послуги, що надаються суднам закордонного
                плавання у морських портах України

(  Назва  із  змінами,  внесеними  згідно з Наказом Мінтрансу N 10
( z0046-03 ) від 09.01.2003 )

                          Загальні умови

     1. Збори  та  плата  (лоцманський збір,  збір за користування
послугами служби регулювання рухом суден,  швартовний збір,  плата
за роботу буксирів при швартовних операціях, плата за користування
плавзасобами,  плата   за   агентські   послуги,   супервайзерська
винагорода)  справляються  у морських портах із суден закордонного
плавання  зазначених  груп  і  плавучих  споруд,  що  плавають під
Державним  прапором  України та іноземним прапором: ( Абзац перший
пункту  1  із  змінами,  внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 10
( z0046-03 ) від 09.01.2003 )
     вантажні  судна, що заходять у порти для виконання    група А
вантажних операцій, та плавучі споруди
     пасажирські судна,  включаючи швидкісні  судна  на    група Б
підводних  крилах  та  пороми,  що  заходять у порт для
виконання вантажопасажирських операцій,  криголами, які
не належать порту та не орендовані ним
     ліхтери, буксири,   буксири-штовхачі,    штовхачі,    група В
баржі  (самохідні  та  несамохідні),  річкові самохідні
судна, включаючи судна типу "ріка - море," пароплавств,
які є членами Братиславської угоди, що заходять у порти
на  р.Дунаї,  а  також  річкові  самохідні  судна,   що
заходять  в  інші  порти  для подальшого перевантаження
вантажів на морські судна та навпаки
     несамохідні судна (крім барж)                         група Г
     судна, що   заходять   у   порт   вимушено,    для    група Д
постачання,  карантинних  потреб,  а  також  судна,  що
прямують на ремонт на судноремонтні підприємства (бази)
України службові та військові судна                        група Д
     навчальні, навчально-виробничі судна при виконанні    група Д
ними рейсів за навчальними планами навчальних закладів,
на борту яких перебуває  не  менше  ніж  50  курсантів,
навчально-тренажерні судна
     наукові, дослідні  судна  та  швидкісні  судна  на    група Д
підводних  крилах,  що  виконують регулярні пасажирські
рейси  за  розкладом   у   каботажному  плаванні  (крім
прогулянкових і круїзних рейсів)
     інші    судна      (судноремонтного        заводу,    група Е
аварійно-рятувальні,   підводно-технічні,     технічні,
госпітальні,  гідрографічні,  судна місцевого портового
флоту,  криголами,  які  належать  порту  та орендовані 
ним,  спортивні  судна,  приватні  яхти, парусні судна, 
судна, які  проходять ходові випробування, риболовецькі
судна,  що  заходять  у  порти  без виконання вантажних 
операцій)  
(  Абзац  дев'ятий  пункту  1  в  редакції  Наказу  Мінтрансу N 10
( z0046-03 ) від 09.01.2003 )
     Примітки:
     1. Під  терміном "вимушено" треба розуміти заходження судна в
порт у зв'язку із загрозою безпеці продовження плавання, життю або
здоров'ю членів команди та пасажирів.
     2. Судна груп В (буксири та баржі),  Д  та  Е,  що  виконують
комерційні вантажні рейси, належать до групи А.
     3. Судна   груп   Д   та   Е,   що    виконують    комерційні
вантажопасажирські рейси, належать до групи Б.
     4. Ці збори та плати поширюється на суб'єктів підприємницької
діяльності  всіх  форм власності,  які виконують роботи та надають
послуги у морських портах та на  причалах  судноремонтних  заводів
України незалежно від підпорядкованості цих портів (причалів).

     2. Сплата   зборів   і   плати  за  транзитний  прохід  суден
Керч-Єнікальським каналом (КЄК)  та  каналом  Прорва  здійснюється
шляхом  попередньої  оплати  або  безпосередньо  на вході в КЄК та
канал Прорва, якщо при цьому не обумовлено інше.
(  Пункт  2  із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 10
( z0046-03 ) від 09.01.2003 )

     3. Нарахування зборів і плати за послуги, що надаються суднам
у морських портах України,  здійснюється з умовного об'єму  судна,
який  обчислюється  в  кубічних  метрах  і  дорівнює добутку трьох
величин (довжина  судна,  ширина  судна  і  висота  борту  судна),
зазначених  в обмірному свідоцтві (головні розміри) або документі,
що його замінює.
     Для морських  суден,  що перевозять вантажі на верхній палубі
чи мають дві або  більше  палуб,  крім  твіндечних  суден,  висота
борту,  яка використовується для обчислення об'єму судна,  повинна
становити не менше половини ширини судна.
     Для суден  групи  Б,  що  мають дві або більше палуб,  висота
борту,  яка використовується для обчислення об'єму судна,  повинна
становити половину ширини судна.
     Умовний об'єм баржо-буксирних  складів,  караванів  та  інших
складених плавучих споруд для нарахування всіх видів зборів і плат
дорівнює сумі об'ємів окремих елементів.
     Для розрахунку  всіх видів зборів і плати умовний об'єм суден
РО-РО,  РО-ФЛОУ,   ОБО,   ЛО-РО,   контейнеровозів,   худобовозів,
ліхтеровозів, автомобілевозів застосовується з коефіцієнтом 0,7 за
умови   використання   зазначених   суден   відповідно    до    їх
спеціалізації.  Тип  судна  та  його спеціалізація визначаються за
судновими документами.
     Збори і плата,  за послуги,  які надаються морською державною
адміністрацією Дніпро-Бузького порту суднам,  що  заходять  у  цей
порт,  сплачуються  безпосередньо державному підприємству "Морська
державна  адміністрація  Дніпро-Бузького  морського порту. ( Абзац
шостий  пункту  3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу
N 10 ( z0046-03 ) від 09.01.2003 )
     4. Судна,  що  обслуговуються  на  рейді,  сплачують  за найм
роз'їздних катерів або буксирів додатково,  окремо за кожний  найм
катера або буксира.
     5. Для  ліхтеровозів,  що  виконують  вантажні   операції   з
ліхтерами  на  зовнішньому  або внутрішньому рейді,  портові збори
нараховуються з об'єму ліхтерів,  зданих ліхтеровозом по  прибутті
до порту і прийнятих ним при виході з нього.
     6. Ставки лоцманського та швартовного зборів, плати за роботу
буксирів   при   швартовних  операціях  і  плати  за  користування
самохідними плавзасобами, плати за послуги, які надаються агентом,
підвищуються для всіх суден.
     У робочі дні з 22.00 до 6.00 - на 25%;
     в суботні,  недільні й святкові дні за календарем та згідно з
чинним законодавством:
     з 6.00 до 22.00 - на 50%,
     з 22.00 до 6.00 - на 100%.
     Ці надбавки  застосовуються  тільки  в  тій  частині вартості
послуги, яка відповідає фактичній тривалості послуги в позаурочний
час.
     На річкові  судна  (несамохідні  баржі),  а   також   круїзні
пасажирські  судна,  які  заходять  у  порт  Ялта,  ці надбавки не
поширюються.
     У рахунках,   що   виставляються   судновласникам,   робиться
обов'язковий  детальний  розрахунок  вартості  наданих  послуг   з
визначенням  ставок,  надбавок,  які застосовуються,  і розрахунок
часу, як робочого, так і позаурочного.
     Ставки лоцманського   збору   не   підвищуються,  якщо  судно
вимушено стоїть у нічний час, що пов'язано з одержанням дозволу на
вхід судна в канал.
     7. Основними ознаками лінії закордонного плавання є:
     установлення обов'язкових   і   факультативних  іноземних  та
українських портів заходження;
     закріплення для роботи на лінії типів суден;
     установлення періодичності  заходження  закріплених  суден  в
українські порти;
     реєстрація лінії   Державним   департаментом   морського    і
річкового  транспорту,  за поданням адміністрації порту (морського
порту).
     8. Для    суден,    що    заходять    у    порт   Южний   під
навантаження-розвантаження  генеральних  та  навалочних  вантажів,
порт може застосовувати знижку усіх видів зборів і плати у розмірі
50 відсотків.
     Для  круїзних  пасажирських суден закордонного плавання групи
Б  (за  винятком тих,  що виконують вантажопасажирські  рейси) від
усіх ставок зборів і плати застосовуються знижки у таких розмірах:
     у порту Ялта - 20 відсотків;
     у порту Одеса - 10 відсотків.
(  Абзац  другий  пункту  8  в  редакції  Наказу  Мінтрансу  N  10
( z0046-03 ) від 09.01.2003 )
     9. Якщо  на  судно  поширюється застосування кількох надбавок
зборів і плати, кожна з них застосовується щодо базової ставки.
     10. Якщо  на  судно  поширюється застосування кількох знижок,
застосовується тільки найбільша щодо базової ставки.
     11. При  нарахуванні  зборів  і плати час округлюється до 0,5
години.  При цьому,  час менше ніж 30 хвилин  приймається  за  0,5
години, а час більше ніж 30 хвилин - за 1 годину.
     При нарахуванні зборів і плат подобово,  час округлюється  до
0,5 доби.  При цьому,  час до 0,5 доби приймається за 0,5 доби,  а
час більше, ніж 0,5 доби - за 1 добу.
     12. Державна  належність  судна  і  відповідно  наданий  йому
статус під час справляння зборів і плати визначається за прапором,
під яким це судно плаває, незалежно від того, хто є його власником
і хто його використовує.
     13. Сплата  зборів і плати здійснюється відповідно до Декрету
Кабінету Міністрів України від 19 лютого 1993 р.  N 15 (  15-93  )
"Про систему валютного регулювання і валютного контролю".
     14. Із сум зборів і плати,  що справляються у валюті України,
податок    на    додану   вартість   сплачується   відповідно   до
законодавства.  При цьому,  якщо в порту надаються послуги  суднам
каботажного  плавання,  сума  зборів,  визначена відповідно до цих
Зборів і плати, збільшується на суму податку на додану вартість, а
в  інших  випадках - сума податку на додану вартість,  що підлягає
сплаті до бюджету,  обчислюється із  суми  зборів,  нарахованих  і
сплачених порту без такого збільшення.

                         Лоцманський збір

     15. Лоцманський збір справляється з усіх суден, що заходять у
порти України.  Для суден,  що  плавають  під  Державним  прапором
України, лоцманське проведення є необов'язковим і лоцманський збір
не справляється у випадках:
     якщо лоцманське  проведення  в  даному  районі або порту не є
обов'язковим;
     якщо капітан  судна  склав  іспити  комісії  капітана порту і
одержав про це відповідне свідоцтво.
     16. Нарахування  лоцманського  збору  проводиться  з умовного
об'єму судна у  кубометрах.  Об'єм  судна  менше  5000  куб.метрів
вважається за 5000 куб.метрів.
     17. Лоцманський збір включає в себе плату за плавучі споруди,
які  використовуються для доставки лоцмана на судно,  що входить у
порт, або зняття лоцмана із судна, що виходить з порту.
     18. Із  суден  груп А,  Б,  Г і Д за проведення підхідними до
порту каналами і фарватерами,  за проведення за  межами  акваторії
порту  (зовнішньопортове проведення),  а також за перестановки між
зовнішнім рейдом і  причалами  порту,  при  відсутності  підхідних
каналів  і  фарватерів,  або на акваторії порту (внутрішньопортове
проведення),  лоцманський  збір  справляється  з  об'єму  судна  в
кубометрах за такими ставками:

                                                         Таблиця 1

                    Ставки лоцманського збору

------------------------------------------------------------------
|                |    Зовнішньопортове проведення    |Внутрішньо-|
|     Порт       |     (в доларах США/куб.м-миля)    |  портове  |
|                |-----------------------------------|проведення |
|                | до 1  |  1,1-  | 5,1-30 | понад 30|(в доларах |
|                | милі  |  5миль |  миль  |   миль  |США/куб.м) |
|----------------+-------+--------+--------+---------+-----------|
|       1        |  2    |    3   |   4    |    5    |     6     |
------------------------------------------------------------------
               а) для суден у закордонному плаванні

 Білгород-
 Дністровський    0,0054   0,0041   0,0027    0,0005     0,0074
 Бердянськ        0,0036   0,0016   0,0009    0,0005     0,0088
 Дніпро-Бузький   0,0036   0,0032   0,0020    0,0005     0,0058
 Іллічівськ       0,0036   0,0016   0,0009    0,0005     0,0088
 Керч             0,0029   0,0013   0,0007    0,0005     0,0068
 Маріуполь        0,0036   0,0016   0,0009    0,0005     0,0088
 Миколаїв         0,0036   0,0032   0,0020    0,0005     0,0058
 Одеса            0,0025   0,0011   0,0009    0,0005     0,0058
 Октябрський      0,0036   0,0032   0,0020    0,0005     0,0058
 Очаків           0,0036   0,0032   0,0020    0,0005     0,0058
 Скадовськ        0,0036   0,0032   0,0020    0,0005     0,0058
 Усть-Дунайськ    0,0025   0,0011   0,0009    0,0005     0,0058
 Херсон           0,0054   0,0041   0,0027    0,0005     0,0074
 Ялта             0,0032   0,0014   0,0007    0,0005     0,0079
 Інші порти       0,0059   0,0052   0,0038    0,0011     0,0065
 (причали)
 ЗАТ Миколаїв-    0,0036   0,0032   0,0020    0,0005     0,0058
 ський калійний
 термінал
 "Ніка-Тера"      

 ( Підпункт "б" таблиці 1 виключено на підставі Наказу Мінтрансу
   N 10 ( z0046-03 ) від 09.01.2003 )
   

( Таблиця 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 799
( z0999-01 ) від 16.11.2001 )

     19. Із  самохідних  суден  групи  В   лоцманський   збір   за
зовнішньопортове  проведення  справляється  за  кілометр  і  1 кВт
ефективної потужності буксира або за  1  тонну  вантажопідйомності
інших самохідних суден за ставками:
     0,002 долара США - для суден у закордонному плаванні.
     Неповний кілометр  проведення  приймається  за   повний.   За
внутрішньопортове  проведення  (між рейдом і причалом) лоцманський
збір справляється за 1 кВт ефективної потужності буксира або за 1т
вантажопідйомності інших самохідних суден за ставками:
     0,04 долара США - для суден у закордонному плаванні;
     З несамохідних  суден   групи   В,   які   буксируються   або
штовхаються,  збір справляється в розмірі 25% від збору за буксир.
При цьому збір за буксир справляється за повною ставкою.
(  Пункт  19 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 10
( z0046-03 ) від 09.01.2003 )
     20. За  лоцманське  проведення  суден,  що прямують транзитом
Керч-Єнікальським каналом,  незалежно від  часу  доби  лоцманський
збір справляється за ставками:
     0,0288 долара США/куб. м - для суден у закордонному плаванні.
     За проведення по Азовському морю незалежно від часу доби - за
ставками:
     0,0223 долара США/куб. м - для суден у закордонному плаванні.
     За лоцманське  проведення  суден,   що   прямують   транзитом
Керч-Єнікальським  каналом  (КЄК)  до порту Кавказ,  незалежно від
часу доби лоцманський збір справляється за ставками:
     0,021 долара США/куб. м - від буя N 1 до порту Кавказ;
     0,0082 долара США/куб. м - від  буя  "Варзовський"  до  порту
Кавказ.
     У суботні,  недільні і святкові дні за календарем та згідно з
чинним законодавством ставки не підвищуються.
     Проведення підхідними каналами портів оплачується  окремо  за
ставками табл.1.
(  Пункт  20 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 10
( z0046-03 ) від 09.01.2003 )
     21. Для вантажних суден,  які працюють на лініях закордонного
плавання,  відкритих  у  встановленому порядку,  а також для суден
групи Б надається знижка у розмірі 20 відсотків від ставок зборів,
які   справляються   за   зовнішньопортове   та  внутрішньопортове
лоцманське проведення.
     22. Судна   групи   Е   (крім  суден,  які  проходять  ходові
випробування) звільняються від сплати лоцманського збору.
     23. За  неправильне  повідомлення  осадки,  довжини  і ширини
судна або його місткості капітан судна зобов'язаний сплатити штраф
у  розмірі  двократної  ставки  лоцманського  збору  незалежно від
установленої чинним  законодавством  України  відповідальності  за
наслідки, що можуть виникнути через ці дії.
     24. Неповна миля проводки приймається за повну.
     25. При одночасному проведенні кількох суден лоцманський збір
справляється з кожного з них за повною ставкою.
     26. Підставою  для  справляння  збору є лоцманська квитанція,
виписана  і  засвідчена  капітаном  судна,   або   радіотелеграфне
підтвердження судна.
     27. Плата за відмову від послуг лоцмана, замовлених судном, а
також   за  затримку  лоцмана  на  судні  справляється  за  такими
ставками:

                                                         Таблиця 2

------------------------------------------------------------------
| Причина затримки лоцмана       | Розмір плати й умови стягнення|
------------------------------------------------------------------
 Виклик лоцмана з наступною        100% збору за проведення, для
 відмовою від його послуг          якого був викликаний лоцман
 За 1 годину затримки              36 доларів США, враховуючи
 лоцмана, викликаної               неповну годину за повну, - для
 неточною інформацією              суден у закордонному плаванні;

                                   

 Затримка лоцмана на судні         90 доларів США за першу добу,
 більше 2 годин з причин,          180 доларів США за кожну
 які не мають характеру            наступну добу - для суден у
 дії непереборної сили             закордонному плаванні;

                                   

     Примітки:
     1. При  затримці  лоцмана  на  судні більше 2 годин внаслідок
того,  що  тривалість  самого  проведення  перевищує   2   години,
зазначена плата за затримку лоцмана не справляється.
     2. Якщо лоцман і стажист вивезені судном,  яке вони проводили
за межі району, що ними обслуговується, капітан судна зобов'язаний
відшкодувати лоцманові  витрати  на  повернення  до  місця  служби
(проїзд,   добові,   проживання   в  готелі),  а  також  виплатити
винагороду,  зазначену в табл.  2, за кожну добу перебування їх за
межами району лоцманського проведення.

(  Таблиця 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 10
( z0046-03 ) від 09.01.2003 )


              Збір за користування послугами служби
                      регулювання руху суден

     28. Збір за послуги Служби регулювання руху суден (СРРС),  що
мають  берегові  радіолокаційні  системи  (БРЛС),  справляється за
нижченаведеними ставками за один кубометр об'єму суден груп А,  Б,
Д,  Е (судна, що проходять ходові випробування), при кожному вході
в порт,  виході з порту,  а  також  за  кожний  транзитний  прохід
каналом.

                                                         Таблиця 3

                   Ставки збору за послуги СРРС

                         (у доларах США за куб.м)
-------------------------------------------
|      Порт        |     Для суден у      |
|                  |закордонному плаванні |
-------------------------------------------
 Дніпро-Бузький             0,0049*        
 Іллічівськ                 0,0094         
 Керч                       0,013          
 Маріуполь                  0,006          
 Миколаїв (мор.)            0,0071*        
 Октябрський                0,0055*        
 Одеса                      0,0094         
 Очаків                     0,0049*        
 Херсон (мор.)              0,0057*        
 Южний                      0,0094         
 ЗАТ Миколаївський          0,0055*        
 калійний термінал
 "Ніка-Тера"                
 Севастополь                0,011*

     * Збір   безпосередньо  сплачується  державному  підприємству
"Дельта - лоцман".
(  Таблиця  3  із  змінами,  внесеними згідно з Наказами Мінтрансу
N  799  (  z0999-01  )  від  16.11.2001,  N  10  (  z0046-03 ) від
09.01.2003 )

     Примітки:
     1. Судна груп  В, Г, Е (крім  суден,  які  проходять   ходові
випробовання) звільняються від сплати збору за послуги СРРС.
     2. Судна,   що   прямують   Бузько-Дніпровсько-лиманським  та
Херсонським морськими каналами транзитом з подальшим заходженням у
річкові порти,   збір   за   послуги   СРРС  сплачують  державному
підприємству "Дельта-лоцман" за ставками, встановленими відповідно
для порту Миколаїв (мор.) та порту Херсон (мор.).
     Указаний збір  справляється зі знижкою 70 відсотків за прохід
транзитом СРРС портів Іллічівськ, Одеса і Южний в таких випадках:
     1) в умовах обмеженої видимості;
     2) за заявкою капітана при будь-яких умовах видимості.
     Для поромних   суден,   що   працюють   на   поромній   лінії
Іллічівськ -- Варна, та швидкісних суден на підводних  крилах,  що
виконують регулярні пасажирські рейси за розкладом,  указаний збір
справляється із знижкою 50 відсотків.
     Збір за послуги СРРС справляється за фактично надану послугу.
     У випадках відсутності факту надання послуги (БРЛС не  працює
або послуга не надавалася) збір за послуги СРРС не справляється.
     29. Радіолокаційне  проведення  СРРС   порту   Іллічівськ   є
обов'язковим для   навантажених   суден-газовозів,   хімовозів   і
танкерів, що прямують транзитом, сплачується за ставками:
     0,0006 долара  США/куб.м-милю  -  для  суден  у  закордонному
плаванні.
     Збір за   прохід   у   зони   СРРС  транзитом  включається  в
дисбурсментський   рахунок   у    найближчому    порту    прибуття
(відправлення)  судна  з  подальшим перерахуванням сум відповідним
портам.
(  Пункт  29 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 10
( z0046-03 ) від 09.01.2003 )
     30. Капітан судна,  який звернувся до служби регулювання руху
суден за послугами,  а  потім  відмовився  від  них,  зобов'язаний
повністю сплатити належний за замовлені послуги збір.

                         Швартовний збір

     31. Швартовний    збір   при   швартуванні,   відшвартуванні,
перетягуванні і перешвартуванні суден усіх груп, крім В, Г, Д і Е,
справляється за такими ставками.

                                                         Таблиця 4

              Ставка швартовного збору (за операцію)

                                         (у доларах США)
------------------------------------------------------
|                                       | Для суден у|
|          Об'єм судна, куб.м           |закордонному|
|                                       |  плаванні  |
------------------------------------------------------
             До 1000  включно                 18      
 понад 1000  до 5000  включно                 36      
 понад 5000  до 10000 включно                 54      
 понад 10000 до 20000 включно                 72           
 понад 20000 до 40000 включно                108     
 понад 40000 до 80000 включно                144     
 понад 80000                                 180     
 Судна на підводних крилах                   2       
(  Таблиця 4 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 10
( z0046-03 ) від 09.01.2003 )

     32. Перетяжка  судна  уздовж  причалу  на відстань більше ніж
довжина судна вважається як дві операції, менше довжини судна - як
одна операція.
     33. Перешвартування судна від причалу до  причалу  вважається
як дві операції.

        Плата за роботу буксирів при швартовних операціях

     34. Комплексна  оплата  роботи всіх буксирів при швартуванні,
відшвартуванні та перестановленні для суден групи А (крім плавучих
споруд),  Б (круїзні пасажирські судна закордонного плавання,  які
заходять у порт Ялта)  і  В  (крім  буксирів,  буксирів-штовхачів,
штовхачів) обчислюється за ставками табл. 5.
     35. Ставки табл.  5 застосовуються  за  відсутності  кригових
умов при швидкості вітру до 14 м/с.
     36. У кригових умовах або при швидкості вітру  понад  14  м/с
оплата   роботи   буксирів   при   швартуванні,  відшвартуванні  і
перестановленні здійснюється за ставками табл. 6.
     37. Кількість   і   потужність   буксирів,   необхідних   для
проведення  швартовних  операцій,   встановлюється   "Обов'язковою
постановою  по  порту"  або  визначається  лоцманською  службою за
погодженням з капітаном судна.
     38. Для  суден  групи А в портах лінії закордонного плавання,
відкритої в установленому порядку,  надається знижка в розмірі  20
відсотків.
     39. Для суден,  які використовують при  швартовних  операціях
підрулювальний пристрій, надається знижка в розмірі 25 відсотків.
     40. Судна всіх груп із зіпсованим  або  непрацюючим  головним
двигуном    оплачують    роботу    буксирів    при    швартуванні,
відшвартуванні, перестановленні, як несамохідні судна.
     41. Плата за роботу буксирів при швартуванні,  відшвартуванні
й перестановленні для суден груп А (плавучі споруди),  В (буксири,
буксири-штовхачі,  штовхачі),  а також суден груп Б (крім круїзних
пасажирських суден  закордонного  плавання,  що  заходять  у  порт
Ялта), Г, Д і Е справляється за ставками табл. 6.


                                                         Таблиця 5

    Ставки плати за роботу буксирів при швартовних  операціях
                       (за куб.м/операцію)

                         (у доларах США)
------------------------------------------
|               |Для суден у закордонному|
|    Порт       |       плаванні         |
|               |------------------------+
|               |Швартування,|Перестанов-|
|               |відшварту-  |  лення    |
|               |  вання     |           | 
------------------------------------------
 Білгород-
 Дністровський      0,052       0,090     
 Бердянськ          0,043       0,061     
 Бухта Камишова     0,038       0,054     
 Дніпро-Бузький     0,047       0,081     
 Євпаторія          0,038       0,054     
 Ізмаїл             0,043       0,061     
 Іллічівськ         0,043       0,061     
 Керч               0,038       0,054     
 Маріуполь          0,052       0,090     
 Миколаїв (мор.)    0,047       0,081     
 Одеса              0,052       0,090     
 Октябрський        0,047       0,081     
 Очаків             0,024       0,032     
 Рені               0,043       0,061     
 Севастополь        0,038       0,054     
 Скадовськ          0,022       0,032     
 Усть-Дунайськ      0,052       0,090     
 Феодосія           0,038       0,054     
 Херсон(мор.)       0,052       0,090     
 Южний              0,052       0,090     
 Ялта (всі групи    0,038       0,054     
 суден)

     Примітка.  З  круїзних  пасажирських  суден об'ємом більше як
45000  куб.м, що заходять у порт Ялта, збір за роботу буксирів при
швартовних операціях стягується як із суден об'ємом 45000 куб. м.
     Для  суден у закордонному плаванні з умовним об'ємом 40 000 м
куб.  і більше, що заходять у Дніпро-Бузький морський торговельний
порт  для  розвантаження  імпортних  бокситів,  до  ставки плат за
роботу буксирів при швартовних операціях застосовується понижуючий
коефіцієнт  0,35.  ( Примітку до розділу "Плата за роботу буксирів
при  швартовних  операціях"  доповнено  абзацом  згідно  з Наказом
Міністерства  транспорту  та  зв'язку  N  519  (  z1006-05  )  від
02.09.2005 )

(  Таблиця 5 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 10
( z0046-03 ) від 09.01.2003 )

                Плата за користування плавзасобами

     42. За користування самохідними плавзасобами у всіх випадках,
крім  обумовлених  у  пункті  34,  справляється  плата за ставками
табл.6.
     43. За  користування  портовими  несамохідними  суднами плата
справляється    за     ставками,     затвердженими     начальником
підприємства-власника.

                                                         Таблиця 6

         Ставки плати за користування самохідними суднами

                         (у доларах США за годину)
---------------------------------------------------
|      Індикаторна потужність      |  Для суден у |
|              двигуна             | закордонному |
|                                  |   плаванні   |
|----------------------------------+--------------+
|                          |  к.с. | порти |порти |
|            кВт           |       |Чорного|Азов- |
|                          |       |моря і |ського|
|                          |       |р.Дунай|моря  |
---------------------------------------------------
            до 75   включно до  100     45   36    
 понад 75   до 110  включно 101-150     54   45    
 понад 110  до 150  включно 151-204     63   54     
 понад 150  до 185  включно 205-252     72   63     
 понад 185  до 240  включно 253-326     90   72     
 понад 240  до 300  включно 327-408     99   80     
 понад 300  до 350  включно 409-476     115  100    
 понад 350  до 440  включно 477-598     135  115    
 понад 440  до 500  включно 599-680     150  135    
 понад 500  до 600  включно 681-816     170  142    
 понад 600  до 700  включно 817-952     185  160    
 понад 700  до 800  включно 953-1088    220  198    
 понад 800  до 900  включно 1089-1224   250  220    
 понад 900  до 1100 включно 1225-1496   288  243    
 понад 1100 до 1470 включно 1497-1999   333  279    
 понад 1470 до 1840 включно 2000-2502   387  324    
 понад 1840 до 2500 включно 2503-3400   468  414    
 понад 2500                 понад 34000 630  522    

(  Таблиця 6 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 10
( z0046-03 ) від 09.01.2003 )

                    Плата за агентські послуги

     44. За  агентування суден,  що заходять до портів України для
завантаження  та  (або)  розвантаження  наливних,  навалочних  або
насипних,  а також генеральних, лісових і змішаних вантажів, плата
за агентські послуги справляється за ставками,  наведеними в табл.
7, 8 і 9.


                                                         Таблиця 7

          Ставки плати за агентування суден, що заходять
       для перевантаження наливних вантажів, за суднозахід

                                                   (у доларах США)
------------------------------------------------------------------
|                             |Ізмаїл,       |Одеса,     |       |
|                             |Рені,         |Южний,     |       |
|        Об'єм, куб.м         |Усть-Дунайськ,|Миколаїв,  | Інші  |
|                             |Бердянськ,    |Іллічівськ,| порти |
|                             |Керч          |Херсон,    |       |
|                             |              |Маріуполь  |       |
------------------------------------------------------------------
               а) для суден у закордонному плаванні

             до 2000   включно      297           352        306
 понад 2000  до 4000   включно      378           432        378
 понад 4000  до 6000   включно      450           531        450
 понад 6000  до 8000   включно      531           567        540
 понад 8000  до 12000  включно      657           702        666
 понад 12000 до 16000  включно      756           792        756
 понад 16000 до 24000  включно      882           945        909
 понад 24000 до 30000  включно      990           1080       1008
 понад 30000 до 40000  включно      1098          1206       1134
 понад 40000 до 48000  включно      1206          1350       1269
 понад 48000 до 56000  включно      1314          1629       1404
 понад 56000 до 64000  включно      1431          1800       1530
 понад 64000 до 72000  включно      1539          1962       1656
 понад 72000 до 80000  включно      1656          2133       1818
 понад 80000 до 100000 включно      1674          2646       1962
 далі за кожні повні                 14            27         18
 (неповні) 1000 куб.м

(  Таблиця 7 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 10
( z0046-03 ) від 09.01.2003 )


                                                         Таблиця 8

          Ставки плати за агентування суден, що заходять
            для перевантаження навалочних або насипних
                      вантажів за суднозахід

                                                   (у доларах США)
------------------------------------------------------------------
|                             |Ізмаїл,       |Одеса,     |       |
|                             |Рені,         |Южний,     |       |
|        Об'єм, куб.м         |Усть-Дунайськ,|Миколаїв,  | Інші  |
|                             |Бердянськ,    |Іллічівськ,| порти |
|                             |Керч          |Херсон,    |       |
|                             |              |Маріуполь  |       |
------------------------------------------------------------------
               а) для суден у закордонному плаванні

             до 1800  включно      333           378        333
 понад 1800  до 3600  включно      414           468        396
 понад 3600  до 5500  включно      513           558        504
 понад 5500  до 7200  включно      576           657        576
 понад 7200  до 11000 включно      702           774        720
 понад 11000 до 15000 включно      882           891        855
 понад 15000 до 22000 включно      954           1026      1026
 понад 22000 до 30000 включно      1080          1188      1170
 понад 30000 до 37000 включно      1170          1332      1314
 понад 37000 до 44000 включно      1296          1467      1512
 понад 44000 до 51000 включно      1431          1620      1674
 понад 51000 до 59000 включно      1557          1764      1854
 понад 59000 до 66000 включно      1692          1908      2016
 понад 66000 до 73000 включно      1818          2061      2187
 понад 73000 до 92000 включно      1944          2205      2358
 далі за кожні повні               16            18        22
 (неповні) 1000 куб.м

(  Таблиця 8 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 10
( z0046-03 ) від 09.01.2003 )


                                                         Таблиця 9

              Ставки плати за агентування суден, що
             заходять для перевантаження генеральних,
            лісових і змішаних вантажів, за суднозахід

                                                   (у доларах США)
------------------------------------------------------------------
|                             |Ізмаїл,       |Одеса,     |       |
|                             |Рені,         |Южний,     |       |
|        Об'єм, куб.м         |Усть-Дунайськ,|Миколаїв,  | Інші  |
|                             |Бердянськ,    |Іллічівськ,| порти |
|                             |Керч          |Херсон,    |       |
|                             |              |Маріуполь  |       |
------------------------------------------------------------------
               а) для суден у закордонному плаванні

             до 2000   включно     414            414        396
 понад 2000  до 4000   включно     540            630        594
 понад 4000  до 6000   включно     702            792        774
 понад 6000  до 8000   включно     855            990        954
 понад 8000  до 12000  включно     1116          1314        1269
 понад 12000 до 16000  включно     1368          1404        1368
 понад 16000 до 24000  включно     1674          1764        1746
 понад 24000 до 30000  включно     1980          2124        2070
 понад 30000 до 40000  включно     2250          2394        2340
 понад 40000 до 48000  включно     2646          2691        2682
 понад 48000 до 56000  включно     3069          3240        3168
 понад 56000 до 64000  включно     3366          3636        3564
 понад 64000 до 72000  включно     3672          4059        3960
 понад 72000 до 80000  включно     3969          4482        4356
 понад 80000 до 100000 включно     4266          4896        4752
 далі за кожні повні                36            52          49
 (неповні) 1000 куб.м

(  Таблиця 9 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 10
( z0046-03 ) від 09.01.2003 )

                                                        Таблиця 10

                Ставки плати за агентування суден,
         що заходять з метою, не пов'язаною з проведенням
      вантажних і (або) пасажирських операцій, за суднозахід

                                                   (у доларах США)
------------------------------------------------------------------
|                             |Ізмаїл,       |Одеса,     |       |
|                             |Рені,         |Южний,     |       |
|        Об'єм, куб.м         |Усть-Дунайськ,|Миколаїв,  | Інші  |
|                             |Бердянськ,    |Іллічівськ,| порти |
|                             |Керч          |Херсон,    |       |
|                             |              |Маріуполь  |       |
------------------------------------------------------------------
               а) для суден у закордонному плаванні

             до 2000  включно       135          153       117
 понад 2000  до 4000  включно       171          216       144
 понад 4000  до 6000  включно       216          252       189
 понад 6000  до 8000  включно       288          306       234
 понад 8000  до 12000 включно       342          333       288
 понад 12000 до 16000 включно       396          396       351
 понад 16000 до 20000 включно       423          423       405
 понад 20000 до 30000 включно       450          450       468
 понад 30000 до 38000 включно       486          504       522
 понад 38000 до 45000 включно       522          558       603
 понад 45000 до 53000 включно       558          630       684
 понад 53000 до 60000 включно       594          684       738
 понад 60000 до 68000 включно       630          738       792
 понад 68000 до 75000 включно       666          792       846
 понад 75000 до 95000 включно       702          846       900
 далі за кожні повні                5            9         9
 (неповні) 1000 куб.м

( Таблиця 10 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 10
( z0046-03 ) від 09.01.2003 )

     45. За  агентування  суден,  які  заходять  у порти України з
метою, не пов'язаною з проведенням вантажних та (або) пасажирських
операцій, плата справляється за ставками табл. 10.
     46. За  агентування  суден,  що  проходять  Керч-Єнікальським
каналом   транзитом,  плата  справляється  у  розмірі  50%  ставок
табл.10.
     47. За  агентування  пасажирських  суден і приватних яхт,  що
заходять у порти України, плата справляється за ставками табл. 11.


                                                        Таблиця 11

                   Ставки плати за агентування
               пасажирських суден та приватних яхт

                                 (у доларах США)
-------------------------------------------------
|      Об'єм пасажирського     |   Для суден у  |
|      судна (яхти), куб.м     |  закордонному  |
|                              |     плаванні   |
-------------------------------------------------
 1. Пасажирське   судно

             до 1500  включно        198         
 понад 1500  до 6000  включно        306         
 понад 6000  до 12000 включно        360         
 понад 12000 до 18000 включно        414         
 понад 18000 до 30000 включно        576         
 понад 30000 до 46000 включно        747         
 понад 46000 до 60000 включно        1008        
 понад 60000                         1449        

 2. Приватна яхта

           до 30  включно            81          
 понад 30  до 150 включно            126         
 понад 150 до 600 включно            198         
 понад 600                           297         
( Таблиця 11 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 10
( z0046-03 ) від 09.01.2003 )

                  Додаткові агентські послуги

     48. Лінійне судно в порту завантаження та (або) розвантаження
сплачує агенту за послуги з бронювання вантажу,  збору і  переказу
фрахту, оформлення документів тощо в розмірі 5% з брутто-фрахту за
імпортними й  експортними  вантажами,  якщо  інше  не  передбачено
лінійною агентською угодою.
     49. За надання послуг,  захист інтересів  судновласників,  що
виконуються за їх дорученням,  справляється плата в розмірі 35%  з
відповідних ставок агентської винагороди.
     50. Якщо   судно   приходить   у  порт  для  розвантаження  і
подальшого завантаження вантажем,  за другу операцію  справляється
плата із знижкою 25% з відповідних ставок.
     51. Якщо при завантаженні та  (або)  розвантаженні  в  одному
порту  використовується  менше  25%  вантажопідйомності судна,  то
плата справляється із знижкою 25% (крім лінійних суден).
     52. У  разі  стоянки  судна  в порту більше 10 діб,  за кожні
наступні повні або неповні 5 діб справляється плата в розмірі  15%
базової ставки агентської винагороди.
     53. Плата за обслуговування суден,  що заходять  у  порт  для
виконання  вантажних  операцій  і  мають  на  борту  більше  10  т
небезпечних  вантажів,  справляється  з  надбавкою  в  розмірі  25
відсотків.  Під  небезпечними  вантажами  маються на увазі вантажі
згідно з  Міжнародним  Кодексом  морських  перевезень  небезпечних
вантажів.
     54. Судна,  які прибули в порт для ремонту,  прирівнюються до
суден,  які зайшли з метою,  не пов'язаною з проведенням вантажних
та (або) пасажирських операцій.
     У разі  стоянки  судна  на  ремонті більше 5 діб справляється
додаткова плата за кожні наступні повні й неповні 5 діб у  розмірі
25% базисної ставки агентської винагороди.
     55. За організацію і комплекс послуг,  виключаючи витрати  на
автотранспорт,   проживання   і  раціон  харчування  екіпажу,  при
проведенні фумігації вантажів,  плата справляється у  розмірі  50%
ставки агентської винагороди.
     56. Плата за інші дрібні послуги  (в  тому  числі  здійснення
банківських   операцій),   які  надаються  агентом  судновласнику,
стягуються за суднозахід у розмірах:

------------------------------------------------------------------
|                       Об'єм судна, куб.м                       |
|----------------------------------------------------------------|
|        | до 4000 |  понад 4000 до | понад 20000 до |           |
|        | включно |  20000 включно | 50000 включно  |понад 50000|
|--------+---------+----------------+----------------+-----------|
|дол. США|   30    |       50       |       100      |   120     |
------------------------------------------------------------------

     57. За  використання телефонного,  телеграфного,  телексного,
факсимільного зв'язку плата справляється за фактичними витратами з
коефіцієнтом 1,5 (за оренду каналу зв'язку).

                    Супервайзерська винагорода

     58. Супервайзерське обслуговування суден у порту справляється
за фактично надані послуги за акордними  ставками,  зазначеними  в
табл. 12 і 13.
     59. За обслуговування судна,  яке прибуло в порт для ремонту,
бункерування, постачання, справляється плата в розмірах:
     - 27 доларів США за добу (із суден у закордонному плаванні).
(  Пункт  59 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 10
( z0046-03 ) від 09.01.2003 )

     60. За фактично надані послуги до надання  вільної  практики,
при виклику капітаном супервайзера на судно,  що стоїть на рейді і
не здійснює вантажних операцій, а також після відходу судна сплата
за  послуги  супервайзера  справляється  за  відповідними добовими
ставками.
     61. За  супервайзерське обслуговування суден,  які заходять у
порт для здійснення вантажних операцій  з  небезпечними  вантажами
(більше 10 т), зазначені ставки збільшуються на 10 відсотків.
     За проходження  суден  Керч-Єнікальським  каналом   транзитом
плата за супервайзерські послуги не справляється.


                                                        Таблиця 12

                     Ставки плати за послуги
                супервайзерів суховантажним суднам

                                                   (у доларах США)
---------------------------------------------------------------------
|                            |          Вид вантажу (тип судна)     |
|                            |--------------------------------------|
|                            |генеральні  |навалочні   |   лісові   |
|                            |(універ-    |та насипні  | (лісовози) |
|        Об'єм, куб.м        |сальні,     |(балкери)   |            |
|                            |ролкери,    |            |            |
|                            |контейне-   |            |            |
|                            |ровози)     |            |            |
|                            |------------+------------+------------|
|                            |добова|макс.|добова|макс.|добова|макс.|
---------------------------------------------------------------------
               а) для суден у закордонному плаванні

             до 5700  включно   36    423    25    315   58    486
 понад 5700  до 7600  включно   45    513    32    423   67    630
 понад 7600  до 15000 включно   54    828    43    630   77    900
 понад 15000 до 23000 включно   63    1044   54    738   85    1170
 понад 23000 до 30000 включно   72    1260   58    846   90    1332
 понад 30000 до 38000 включно   81    1440   63    954   99    1530
 понад 38000 до 45000 включно   90    1584   81    1026  103   1692
 понад 45000 до 53000 включно   94    1728   85    1098  108   1854
 понад 53000 до 61000 включно   99    1828   90    1170  112   2016
 понад 61000 до 68000 включно   103   2034   99    1242  117   2178
 понад 68000 до 76000 включно   108   2160   103   1314  121   2340
 понад 76000                    117   2340   108   1386  126   2520

( Таблиця 12 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 10
( z0046-03 ) від 09.01.2003 )


                                                        Таблиця 13

                     Ставки плати за послуги
                  супервайзерів наливним суднам

                                                   (у доларах США)
------------------------------------------------------------------
|                                      |Нафтотанкери|Газохімовози|
|             Об'єм куб.м              |------------+------------|
|                                      |добова|макс.|добова|макс.|
------------------------------------------------------------------
               а) для суден у закордонному плаванні

             до 5700  включно             36    77     43    171
 понад 5700  до 7600  включно             43    90     54    198
 понад 7600  до 15000 включно             52    97     63    297
 понад 15000 до 23000 включно             54    108    74    342
 понад 23000 до 30000 включно             57    115    77    378
 понад 30000 до 38000 включно             63    135    80    423
 понад 38000 до 45000 включно             77    144    85    468
 понад 45000 до 53000 включно             85    153    90    504
 понад 53000 до 61000 включно             90    162    95    540
 понад 61000 до 68000 включно             95    171    99    576
 понад 68000 до 76000 включно             99    180    103   612
 понад 76000                              108   189    119   648

(  Таблиця 13 із змінами, внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 10
( z0046-03 ) від 09.01.2003 )


                           Інші послуги

     62. Приймання портом  забруднень  здійснюється  за  тарифами,
затвердженими начальником порту, у таких випадках:
     1) прийняття емульсії і баластних вод;
     2) після 30 діб стоянки судна в порту;
     3) із суден груп Б,  В,  Г, Д та Е, з яких санітарний збір не
справляється;
     4) у портах,  які не мають технічних  засобів  для  приймання
всіх забруднень.
     Розрахунки за  надання  судновласникам   інших   послуг,   не
передбачених   цим   Положенням,   провадяться   за  тарифами,  що
затверджуються відповідно начальником порту,  керівниками морських
агентств  та  інших  підприємств,  що надають послуги суднам.  При
цьому з  національним  судновласником  розрахунки  проводяться  за
домовленістю сторін.
(  Збори  із  змінами,  внесеними згідно з Наказом Мінтрансу N 487
(  z0846-98  )  від  07.12.98;  в  редакції Наказу Мінтрансу N 711
(  z0005-01  )  від  15.12.2000;  із  змінами,  внесеними згідно з
Наказом Мінтрансу N 799 ( z0999-01 ) від 16.11.2001 )