У Х В А Л А
                   КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ

               Ухвала Конституційного Суду України
             про відмову у відкритті конституційного
              провадження у справі за конституційним
              поданням 59 народних депутатів України
              щодо відповідності Конституції України
           (конституційності) Указу Президента України
            "Про передачу залізничних військ Збройних
            Сил України у підпорядкування Міністерству
            транспорту України" від 27 січня 2003 року
                            N 46/2003


м. Київ                                         Справа N 2-43/2004
30 червня 2004 року
N 54-у/2004


     Конституційний Суд України у  складі  суддів  Конституційного
Суду України:

     Селівона Миколи Федосовича - головуючий,
     Вознюка Володимира Денисовича,
     Євграфова Павла Борисовича,
     Іващенка Володимира Івановича,
     Костицького Михайла Васильовича,
     Малинникової Людмили Федорівни,
     Мироненка Олександра Миколайовича - суддя-доповідач,
     Німченка Василя Івановича,
     Пшеничного Валерія Григоровича,
     Савенка Миколи Дмитровича,
     Скоморохи Віктора Єгоровича,
     Тихого Володимира Павловича,
     Ткачука Павла Миколайовича,
     Чубар Людмили Пантеліївни,
     Шаповала Володимира Миколайовича,

     розглянув питання про відкриття конституційного провадження у
справі за конституційним поданням 59  народних  депутатів  України
щодо     відповідності    Конституції    України    ( 254к/96-ВР )
(конституційності)  Указу   Президента   України   "Про   передачу
залізничних   військ   Збройних   Сил  України  у  підпорядкування
Міністерству транспорту  України"    від   27   січня   2003  року
N  46/2003 ( 46/2003 ) (Офіційний  вісник України,  2003 р.,  N 5,
ст. 173).

     Заслухавши суддю-доповідача   Мироненка   О.М.   та  вивчивши
матеріали справи, Конституційний Суд України

                        у с т а н о в и в:

     1. Суб'єкт права  на  конституційне  подання  -  59  народних
депутатів  України  -  звернувся до Конституційного Суду України з
клопотанням  розглянути  питання  про  відповідність   Конституції
України ( 254к/96-ВР )  Указу  Президента  України  "Про  передачу
залізничних   військ   Збройних   Сил  України  у  підпорядкування
Міністерству транспорту України" ( 46/2003 ) (далі - Указ).

     Народні депутати  України  вважають,  що  передача  згідно  з
Указом  ( 46/2003 )  залізничних  військ  Збройних  Сил України  у
підпорядкування цивільному міністерству - Міністерству  транспорту
України не   відповідає  вимогам  статті  17  Конституції  України
( 254к/96-ВР ),  зокрема частинам другій та шостій,  відповідно до
яких  оборона  України,  захист  її  суверенітету,  територіальної
цілісності і недоторканності покладаються на Збройні Сили України;
на  території  України  забороняється  створення  і функціонування
будь-яких збройних формувань,  не передбачених законом. Крім того,
на думку суб'єкта права на конституційне подання, Указ ( 46/2003 )
покладає  початок  руйнації  Збройних  Сил  України   як   єдиного
воєнно-промислового комплексу, "є суспільно небезпечним" (особливо
його стаття 3) та суперечить положенням статті 10  Закону  України
"Про оборону України" ( 1932-12 ), відповідно до яких Міністерство
оборони України як центральний орган виконавчої  влади  забезпечує
проведення   в   життя   державної   політики   у  сфері  оборони,
функціонування, бойову та мобілізаційну готовність, боєздатність і
підготовку  Збройних  Сил  України до здійснення покладених на них
функцій і завдань.

     2. Друга колегія суддів Конституційного Суду України  Ухвалою
від  16  червня  2004  року  відмовила у відкритті конституційного
провадження у справі на підставі пункту 3 статті 45 Закону України
"Про Конституційний  Суд  України" ( 422/96-ВР ) - непідвідомчість
Конституційному Суду України питань,  порушених у  конституційному
поданні.

     3. Вирішуючи   питання   щодо    відкриття    конституційного
провадження  у  справі,  Конституційний  Суд  України  виходить  з
такого.

     5 лютого 2004 року було прийнято Закон України "Про  Державну
спеціальну  службу транспорту"  N  1449-IV   ( 1449-15 )  (далі  -
Закон),  яким  передбачається передача залізничних військ Збройних
Сил України з  підпорядкування  Міністерства  оборони  України  до
Міністерства  транспорту України (пункт 2 розділу VIII "Прикінцеві
положення") та перетворення їх на невійськову Державну  спеціальну
службу  транспорту  - спеціалізований державний орган транспорту у
складі   Міністерства   транспорту   України,   призначений    для
забезпечення  стійкого функціонування транспорту в мирний час та в
умовах воєнного і надзвичайного стану (частина  перша  статті  1).
Відповідно  до пункту 1 розділу VIII "Прикінцеві положення" Закону
( 1449-15 ) останній набрав чинності з дня його  опублікування,  а
саме з   10   березня   2004   року  (Урядовий  кур'єр,  2004  р.,
10 березня).

     У зв'язку з врегулюванням на законодавчому рівні перетворення
залізничних  військ  Збройних  Сил  України на Державну спеціальну
службу транспорту в  складі  Міністерства  транспорту  України,  а
також  статусу,  правових  основ  організації,  основних завдань і
функцій  останньої,  змінилися  за  змістом  підстави,   на   яких
обгрунтовувалися твердження    щодо    неконституційності    Указу
( 46/2003 ). Тому конституційне подання народних депутатів України
після набрання  чинності Законом ( 1449-15 ) не відповідає вимогам
статті 39  Закону  України  "Про   Конституційний   Суд   України"
( 422/96-ВР ).

     Враховуючи наведене та керуючись частиною другою статті  147,
статтею 150 Конституції України ( 254к/96-ВР ),  статтями 39,  45,
50, 71   Закону   України   "Про   Конституційний   Суд   України"
( 422/96-ВР ), Конституційний Суд України

                          у х в а л и в:

     1. Відмовити у відкритті конституційного провадження у справі
за конституційним поданням  59  народних  депутатів  України  щодо
відповідності       Конституції       України       ( 254к/96-ВР )
(конституційності)   Указу   Президента   України   "Про  передачу
залізничних  військ  Збройних  Сил   України   у   підпорядкування
Міністерству  транспорту України" від 27 січня 2003 року N 46/2003
( 46/2003 ) на підставі пункту 2 статті  45  Закону  України  "Про
Конституційний  Суд   України"   ( 422/96-ВР )  -  невідповідність
конституційного подання вимогам, передбаченим Законом України "Про
Конституційний Суд України" ( 422/96-ВР ).

     2. Ухвала Конституційного Суду України є остаточною і не може
бути оскаржена.

                                        КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД УКРАЇНИ