Я 2 місяці перебував на лікуванні у лікарні. Повернувся, а мені відключили телефон за несплату. Чи правомірно це?

Порядок відключення телефону, скорочення або припинення надання телекомунікаційних послуг споживачам, які порушують правила надання та отримання цих послуг, передбачено п. 8 ст. 38 Закону України «Про телекомунікації», а також Правилами надання та отримання телекомунікаційних послуг, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 9 серпня 2005 року № 720 (далі — Правила) .

Відповідно до п.п. 108—110 та 112—114 Правил абонентна плата за користування телефоном, погодинна оплата місцевих розмов, плата за міжміські та міжнародні розмови, надіслані в кредит телеграми та за інші послуги, надані телефоном, має вноситись абонентом у десятиденний термін після отримання рахунку. Але це слід зробити не пізніше 20 числа місяця, що настає після розрахункового періоду. Розрахунковим періодом вважається, як правило, календарний місяць, у межах якого надавалися послуги.

У разі неотримання рахунку до 10 числа місяця, що настає після розрахункового періоду, або здійснення розрахунків без квитанцій (без надсилання рахунків), абонент повинен звернутися до служби розрахунків оператора для отримання інформації про належну до сплати суму.

У випадку застосування попередньої оплати абонент для отримання послуг щомісяця (до 20 числа) оплачує їх вартість в розмірі не менше суми послуг, наданих у попередньому розрахунковому періоді, з подальшим перерахунком суми (до 10 числа наступного місяця), виходячи з фактично наданих послуг.

Якщо абонент не сплатив за послуги в установлений термін, йому надсилається письмове попередження із зазначенням кінцевого терміну оплати. Якщо протягом 10 днів після зазначеного в попередженні терміну не надійшло підтвердження про оплату, оператор має право скоротити перелік (обмежити вихідні з'єднання чи користування міжміським та міжнародним зв'язком тощо) або припинити надання послуг місцевого та/або інших видів телекомунікаційних послуг, залежно від проведеної оплати.

Після погашення абонентом боргу оператор протягом двох діб (крім вихідних і святкових днів) після підтвердження оплати відновлює надання послуг.

Для прискорення відновлення надання послуг абонент може особисто повідомити службу розрахунків про оплату, вказавши її місце й дату, суму і номер розрахункового документа.

За час, протягом якого послуги місцевого телефонного зв'язку не надавалися з вини користувача, абонентна плата справляється в повному розмірі.

Коли протягом місяця після зазначеного в попередженні терміну підтвердження про погашення заборгованості не надійшло, оператор має право в односторонньому порядку припинити надання послуг, про що письмово повідомляє абонента. Несплата за отримані телекомунікаційні послуги може бути підставою для розірвання договору з абонентом в односторонньому порядку з ініціативи оператора, якщо це передбачено договором.

Матеріали підготував ВАСИЛЬ МОРОЗ, юрист

Інформаційно-довідкова газета ЮРИСТ КОНСУЛЬТУЄ 26/2006