МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ ТА ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ
     ДЕРЖАВНИЙ ДЕПАРТАМЕНТ З ПИТАНЬ ЗВ'ЯЗКУ ТА ІНФОРМАТИЗАЦІЇ

                            Н А К А З

                         19.05.2006  N 73


                 Про затвердження Порядку відбору
             завдань (проектів) Національної програми
               інформатизації на конкурсних засадах


     На виконання  Законів України "Про наукову і науково-технічну
експертизу"   (   51/95-ВР   ),    "Про    Національну    програму
інформатизації" ( 74/98-ВР ),  постанов Кабінету Міністрів України
від 25.07.02 N 1048 (  1048-2002-п  )  "Про  затвердження  Порядку
проведення  експертизи  Національної  програми  інформатизації  та
окремих її завдань (проектів)" і від 31.08.98 N 1352 ( 1352-98-п )
"Про   затвердження   Положення   про   формування   і   виконання
Національної програми інформатизації"  та  з  метою  удосконалення
процесу    формування    Національної   програми   інформатизації,
забезпечення її  комплексності,  структурованості   і   цілісності
Н А К А З У Ю:

     1. Затвердити Порядок відбору завдань (проектів) Національної
програми інформатизації на конкурсних засадах (далі - Порядок), що
додається.

     2. Управлінню   інформатизації  (Лихоступ  С.В.)  забезпечити
тиражування  та  надання  Порядку   до   структурних   підрозділів
Держзв'язку   та  орієнтовних  державних  замовників  Національної
програми інформатизації.

     3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника
директора Бєлова Е.В.

 Директор                                                Г.Бутенко


                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Наказ Держзв'язку
                                      Мінтрансзв'язку України
                                      19.05.2006  N 73


                             ПОРЯДОК
             відбору завдань (проектів) Національної
               програми інформатизації ( 74/98-ВР )
                      на конкурсних засадах


                       1 СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ

     1.1 Даний  керівний  нормативний  документ  встановлює єдиний
порядок  конкурсного  відбору  завдань   (проектів)   Національної
програми інформатизації ( 74/98-ВР ) та експертизи,  за  умови  їх
належності  до сфери інформатизації,  та підготовки проекту рішень
щодо їх  включення  до  Національної  програми  інформатизації  на
наступний   рік   Генеральним  державним  замовником  Національної
програми інформатизації  -  Міністерством  транспорту  та  зв'язку
України.

     1.2 Вимоги   цього   документа   є   обов'язковими   під  час
конкурсного  відбору,  а  також  проведення   експертизи   завдань
(проектів) Національної   програми  інформатизації  (  74/98-ВР  )
(далі - НПІ).

                      2 НОРМАТИВНІ ПОСИЛАННЯ

     Порядок відбору   завдань  (проектів)  Національної  програми
інформатизації ( 74/98-ВР ) на конкурсних засадах (далі - Порядок)
розроблений   з    урахуванням    наступних    нормативно-правових
документів:

     1. Закон  України  "Про  Національну програму інформатизації"
( 74/98-ВР );

     2. Наказ  Державного  комітету  зв'язку   та   інформатизації
України  від  06.06.2003  N  97  ( z0512-03 ) "Методика визначення
належності бюджетних програм до сфери інформатизації";

     3. Постанова Кабінету Міністрів України від 31.08.98  N  1352
( 1352-98-п  )  "Про  затвердження  Положення  про  формування  та
виконання  Національної  програми  інформатизації"  (із   змінами,
внесеними згідно  з  постановами  Кабінету  Міністрів від 27.09.00
N 1469 ( 1469-2000-п ),  від 15.02.02 N 161 (  161-2002-п  ),  від
11.10.02 N 1510 ( 1510-2002-п );

     4. Постанова Кабінету Міністрів України від  16.02.98  N  160
( 160-98-п    )   "Про   заходи   щодо   посилення   контролю   за
обґрунтованістю  проектів  інформатизації  діяльності  центральних
органів виконавчої влади";

     5. Постанова Кабінету Міністрів України від  04.02.98  N  121
( 121-98-п  ) "Про затвердження переліку обов'язкових етапів робіт
під  час  проектування,  впровадження  та  експлуатації  систем  і
засобів автоматизованої обробки та передачі даних";

     6. Закон  України "Про наукову і науково-технічну експертизу"
( 51/95-ВР );

     7. Постанова Кабінету Міністрів України від 25.07.02  N  1048
( 1048-2002-п  )  "Про  затвердження Порядку проведення експертизи
Національної  програми  інформатизації  та  окремих   її   завдань
(проектів)";

     8. Указ  Президента  від  20.10.05  N 1497 ( 1497/2005 ) "Про
першочергові завдання  щодо  впровадження  новітніх  інформаційних
технологій".

                     3 ТЕРМІНИ ТА ВИЗНАЧЕННЯ

     У даному  Порядку  використано терміни,  установлені Законами
України ВР   "Про   наукову   та   науково-технічну    експертизу"
( 51/95-ВР    ),   "Про   Національну   програму   інформатизації"
(74/98-ВР), постановою Кабінету  Міністрів  України  від  25.07.02
N 1048  (  1048-2002-п  )  "Про  затвердження  Порядку  проведення
експертизи Національної  програми  інформатизації  та  окремих  її
завдань  (проектів)"  та постановою Кабінету Міністрів України від
31.08.98 N 1352 ( 1352-98-п  )  "Про  затвердження  Положення  про
формування  та  виконання  Національної  програми інформатизації":
організатор експертизи, попередня експертиза, первинна експертиза,
повторна експертиза,  додаткова експертиза, контрольна експертиза,
пропозиція орієнтовного державного замовника,  об'єкт  експертизи,
експерт.
     Нижче подано терміни,  додатково використані у цьому Порядку,
та визначення позначених ними понять.

     3.1 Методика  проведення  експертизи  - це методи організації
роботи з фахівцями-експертами й обробки їх висновків та експертних
оцінок,   виражених  у  кількісній  або  якісній  формі,  з  метою
підготовки інформації для осіб, що приймають рішення.

     3.2 Управління,  відповідальне  за   проведення   конкурсного
відбору   (далі   -   Відповідальне   управління)   -   Управління
інформатизації  Державного  департаменту  з  питань   зв'язку   та
інформатизації.

     3.3 Реєстр  завдань  (проектів)  НПІ  (  74/98-ВР ) - перелік
пропозицій до проектів програм орієнтовних  державних  замовників,
якій  містить  наступні  дані:  назва  завдання  (проекту),  назва
орієнтовного  державного  замовника,  дата  подання   Генеральному
державному замовнику.

     3.4 Реєстр   експертів   -   перелік   експертів,  погоджених
Керівником НПІ ( 74/98-ВР ).

     3.5 Реєстр  експертиз  -  перелік  завдань   (проектів)   НПІ
( 74/98-ВР ), які пройшли попередню, первинну, повторну, додаткову
та контрольну експертизи з даними про  експертів  та  рейтингу  за
результатами експертизи.

                     4 ПОЗНАЧКИ ТА СКОРОЧЕННЯ

     Держзв'язку -  Державний  департамент  з  питань  зв'язку  та
інформатизації України
     ГДЗ - Генеральний державний замовник
     ОДЗ - Орієнтовний державний замовник
     НПІ - Національна програма інформатизації ( 74/98-ВР )
     НТР - науково-технічна рада
     ТЕО -    техніко-економічне    обґрунтування    проекту   НПІ
( 74/98-ВР )
                       5 ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

     5.1 Відповідно  до  Закону  України "Про Національну програму
інформатизації" (  74/98-ВР  )  та  постанови  Кабінету  Міністрів
України  від  31.08.98  N  1352  (  1352-98-п  ) "Про затвердження
Положення  про  формування  та  виконання  Національної   програми
інформатизації" програма на три роки та програма на рік формуються
Генеральним державним замовником.  Відбір  окремих  пропозицій  до
проектів   програм   інформатизації   на   етапі   формування  НПІ
здійснюється на конкурсних засадах.

     5.2 До конкурсного відбору приймаються пропозиції до проектів
програм  орієнтовних державних замовників,  фінансування яких може
здійснюватись в   межах   Національної   програми   інформатизації
( 74/98-ВР ).

     5.3 Пропозиції (вимоги до документів наведені в додатках 1  і
2) надсилаються до ГДЗ протягом першого кварталу поточного року.

     5.4 Поточна  робота  із  збирання та реєстрації пропозицій до
проектів програм орієнтовних державних замовників і  листування  з
ними,  листування  з  виконавцями експертизи,  підготовки засідань
науково-технічної ради    Національної   програми   інформатизації
( 74/98-ВР ) проводиться Відповідальним управлінням.

     5.5 Безпосередньо   конкурсному  відбору  передує  підготовча
робота  з  кожною  пропозицією  до  проектів  програм  орієнтовних
державних замовників, яка складається з двох стадій:
     1) вибіркова стадія,  коли за формальними ознаками  фахівцями
Відповідального    управління   робиться   висновок:   приймається
пропозиція  для  подальшої  участі  в   конкурсному   відборі   чи
відхиляється.   Рішення   щодо   проведення  первинної  експертизи
приймається керівництвом Відповідального управління;
     2) оцінювальна  стадія,  коли  пропозиція проходить експертне
оцінювання  за  критеріями   первинної   (повторної,   додаткової,
контрольної)   експертизи.   Повторна,  додаткова  або  контрольна
експертизи призначаються у випадках,  передбачених Законом України
"Про наукову і науково-технічну експертизу" ( 51/95-ВР ).

     5.6 Відповідно  до  Закону  України  "Про  закупівлю товарів,
робіт і послуг за державні кошти"  (  1490-14  )  за  результатами
проведення тендеру Держзв'язку визначає організатора експертизи та
складає з  ним  відповідний  контракт  для  проведення  експертизи
пропозицій до проектів програм орієнтовних державних замовників на
наступні роки.

     5.7 Вхідними матеріалами до конкурсного відбору пропозицій до
проектів програм орієнтовних державних замовників є:
     - пропозиції на рік;
     - пропозиції на три роки;
     - техніко-економічне обґрунтування;
     - експертний висновок;
     - рекомендації  НТР  та/або  Керівника  НПІ  ( 74/98-ВР ) (за
наявністю).

     5.8 Конкурсний  відбір   пропозицій   до   проектів   програм
орієнтовних   державних   замовників   організовує   ГДЗ.   Відбір
здійснюється  на  конкурсних  засадах  фахівцями   Відповідального
управління, Керівником НПІ ( 74/98-ВР ).

     5.9 Бюджетне     фінансування     проектів     інформатизації
здійснюється  лише  за  умови   наявності  позитивної   експертизи
змістової  частини  пропозицій  до  проектів  програм  орієнтовних
державних  замовників,  якщо  інше  не  передбачено   нормативними
документами.

              6 ПОРЯДОК КОНКУРСНОГО ВІДБОРУ ЗАВДАНЬ
         (ПРОЕКТІВ) НАЦІОНАЛЬНОЇ ПРОГРАМИ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ
                           ( 74/98-ВР )

     6.1 Конкурсний   відбір   завдань   (проектів)   Національної
програми інформатизації  (  74/98-ВР   )   орієнтовних   державних
замовників  здійснюється  з метою формування Національної програми
інформатизації   за   умови   забезпечення    її    комплексності,
структурованості   й   цілісності.   Конкурсний   відбір   завдань
(проектів) НПІ здійснюється у порядку, визначеному нижче.

     6.2 Згідно   з  постановою  Кабінету  Міністрів  України  від
31.08.98 N 1352 ( 1352-98-п  )  "Про  затвердження  Положення  про
формування  та  виконання  Національної  програми  інформатизації"
державні замовники за результатами  виконання  завдань  (проектів)
попереднього  року,  аналізу  стану  інформатизації і тенденцій її
розвитку у відповідних галузях і регіонах формують пропозиції щодо
внесення змін до окремих завдань (проектів) або включення нових на
наступний рік.
     6.2.1 Кожна   пропозиція  до  проектів  програм  орієнтовного
державного замовника оформлюється наступними документами:
     - власне   пропозиція   до   завдань   Національної  програми
інформатизації (  74/98-ВР ) на три роки та пропозиція до програми
завдань та проектів на наступний бюджетний рік;
     - техніко-економічне обґрунтування за підписом керівника  або
відповідальної особи орієнтовного державного замовника;
     - експертний висновок за результатами попередньої  експертизи
орієнтовного державного замовника.
     Ці документи орієнтовний  державний  замовник  подає  до  ГДЗ
протягом  I кварталу поточного року.  Пропозиції,  які надходять з
порушенням  термінів,  визначених  постановою  Кабінету  Міністрів
України від  31.08.98  N  1352  (  1352-98-п  )  "Про затвердження
Положення про  формування  та  виконання   Національної   програми
інформатизації", до участі в конкурсному відборі не приймаються.
     6.2.2 Вимоги до оформлення пропозицій до проектів програм  та
структури документів наведено в додатках 1 і 2.
     6.2.3 Комплекти перелічених документів пропозицій до проектів
програм  повинні  подаватися  в  одному  примірнику на папері та в
електронному вигляді.
     6.2.4 Після   отримання   пропозицій   до   проектів  програм
Відповідальне управління заносить  відповідні  записи  до  реєстру
завдань (проектів) НПІ ( 74/98-ВР ).

     6.3 Відповідальне управління організує проведення попередньої
експертизи поданих орієнтовними державним замовником пропозицій та
визначає термін її виконання.
     6.3.1 Відповідальне управління проводить попередню експертизу
кожної пропозиції за формальними ознаками, наведеними в додатку 3,
на відповідність вимогам постанов Кабінету Міністрів  України  від
04.02.98   N   121   (   121-98-п  )  "Про  затвердження  переліку
обов'язкових етапів робіт під час  проектування,  впровадження  та
експлуатації  систем і засобів автоматизованої обробки та передачі
даних" та від 31.08.98 N 1352  (  1352-98-п  )  "Про  затвердження
Положення   про  формування  та  виконання  Національної  програми
інформатизації", встановлює    ступінь    відповідності    складу,
структури  та  змісту документів пропозиції вимогам,  викладеним у
пунктах  6.2.1-6.2.3.  За  результатами   попередньої   експертизи
здійснюються   відповідні  записи  до  реєстру  експертиз  завдань
(проектів) НПІ ( 74/98-ВР ).
     6.3.2 Відповідальне управління формує перелік пропозицій, які
отримали позитивні висновки попередньої експертизи,  та  направляє
їх  на  первинну  або  повторну експертизу.  Первинна експертиза є
основним видом експертизи і їй підлягають усі пропозиції.

     6.4 Організатор експертизи здійснює добір експертів,  вносить
їх  до  "Реєстру  експертів"  і  передає  експертам пропозиції для
проведення первинної або повторної експертизи.
     6.4.1 Експерти  проводять  експертизу відповідно до постанови
Кабінету Міністрів України від 25.07.02 N  1048  (  1048-2002-п  )
"Про   затвердження  Порядку  проведення  експертизи  Національної
програми  інформатизації  та  окремих  її   завдань   (проектів)".
Результати   експертизи   заносяться  до  "Реєстру  експертиз"  та
передаються до Відповідального управління.
     6.4.2 Терміни проведення первинної (повторної,  додаткової чи
контрольної) експертизи визначаються ГДЗ.
     6.4.3 Відповідальне  управління готує перелік пропозицій,  що
отримали позитивні  експертні  висновки  первинних  або  повторних
експертиз, та надає їх до розгляду Керівнику НПІ ( 74/98-ВР  )  із
залученням дорадчого органу НТР НПІ.
     6.4.4 У  разі  негативного експертного висновку первинної або
повторної  експертизи,  пропозиція  відхиляється  від   участі   в
конкурсному відборі.
     6.4.5 Керівник НПІ ( 74/98-ВР ),  Відповідальне управління та
НТР НПІ аналізують  пропозиції  до  проектів  програм  орієнтовних
державних   замовників   з   позицій  забезпечення  комплексності,
структурованості та цілісності НПІ.  По окремих  пропозиціях  може
бути   прийнято   рішення  про  направлення  їх  на  додаткову  чи
контрольну експертизу.

     6.5 Аналізу  підлягають  пропозиції   до   проектів   програм
орієнтовних   державних   замовників  разом  з  усіма  експертними
висновками та результатами експертного оцінювання.
     6.5.1 Відбір   проектів   НПІ   (  74/98-ВР  )  здійснюють  з
урахуванням результатів експертизи.  У разі рівноцінних експертних
висновків, перевага надається пропозиціям, які сприяють:
     - створенню  системи  Електронного  Уряду,   в   тому   числі
електронного документообігу;
     - створенню загальнодержавних систем інформаційно-аналітичної
підтримки   діяльності   органів   державної  влади  та  місцевого
самоврядування;
     - формуванню  системи  національних інформаційних ресурсів та
інтеграції України у світовий інформаційний простір;
     - формуванню правових,  наукових, організаційних, економічних
та методичних передумов розвитку інформатизації;
     - створенню загальнодержавної інформаційної інфраструктури.
     6.5.2 За результатами розгляду пропозицій до проектів програм
орієнтовних   державних  замовників  формується  перелік  проектів
програми інформатизації на три роки та на рік.

     6.6 Генеральний державний замовник подає проект програми  НПІ
( 74/98-ВР ) до Кабінету Міністрів України у порядку,  визначеному
постановою Кабінету  Міністрів  України  від   31.08.98   N   1352
( 1352-98-п  )  "Про  затвердження  Положення  про  формування  та
виконання Національної програми інформатизації".

     6.7 Генеральний державний  замовник  після  прийняття  Закону
України "Про Державний бюджет України" коригує,  при необхідності,
програму на три роки та програму на рік.


                                      Додаток 1
                                      (довідковий)


                        ФОРМИ ДОКУМЕНТІВ,
          які подаються для конкурсного відбору завдань
         (проектів) Національної програми інформатизації
                           ( 74/98-ВР )


     1.1 Загальні положення
     1.1.1 Структура  та  зміст документів визначаються постановою
Кабінету Міністрів України від 31.08.98 N 1352 ( 1352-98-п )  "Про
затвердження  Положення  про  формування та виконання Національної
програми інформатизації".
     1.1.2 Для  участі  в  конкурсному відборі всі документи мають
надаватись за наведеними нижче формами.

     1.2 Форма та структура пропозиції до завдань НПІ ( 74/98-ВР )
на наступний бюджетний рік

                            ПРОПОЗИЦІЯ
                 до програми завдань та проектів
                    на наступний бюджетний рік

------------------------------------------------------------------
|Завдан-|Держав-|Обсяги фінансування (тис. гривень)    |Очікувані|
|ня     |ний    |--------------------------------------|резуль-  |
|(про-  |замов- | Всього     |У тому числі             |тати     |
|ект)   |ник    |------------+-------------------------|         |
|       |завдан-|Держав-|інші|НДДКР       |капітальні  |         |
|       |ня     |ний    |дже-|            |вкладення   |         |
|       |(проек-|бюджет |рела|------------+------------|         |
|       |ту)    |       |    |держав-|інші|держав-|інші|         |
|       |       |       |    |ний    |дже-|ний    |дже-|         |
|       |       |       |    |бюджет |рела|бюджет |рела|         |
|----------------------------------------------------------------|
|                                                                |
|----------------------------------------------------------------|
|                        (назва розділу)                         |
|----------------------------------------------------------------|
|       |       |       |    |       |    |       |    |         |
|-------+-------+-------+----+-------+----+-------+----+---------|
|Всього |       |       |    |       |    |       |    |         |
------------------------------------------------------------------

     1.3 Форма та структура пропозиції до завдань НПІ ( 74/98-ВР )
на три роки.

                            ПРОПОЗИЦІЯ
                 до завдань Національної програми
                    інформатизації на три роки

--------------------------------------------------------------------
|Завдан-|Дер-  |Стро-|Обсяги фінансування (тис. гривень)    |Очіку-|
|ня     |жав-  |ки   |--------------------------------------|вані  |
|       |ний   |вико-| Всього     |У тому числі             |ре-   |
|       |замов-|нання|------------+-------------------------|зуль- |
|       |ник   |     |Держав-|інші|НДДКР       |капітальні  |тати  |
|       |      |     |ний    |дже-|            |вкладення   |      |
|       |      |     |бюджет |рела|------------+------------|      |
|       |      |     |       |    |Держав-|інші|Держав-|інші|      |
|       |      |     |       |    |ний    |дже-|ний    |дже-|      |
|       |      |     |       |    |бюджет |рела|бюджет |рела|      |
|------------------------------------------------------------------|
|                                                                  |
|------------------------------------------------------------------|
|                        (назва розділу)                           |
|------------------------------------------------------------------|
|       |      |     |       |    |       |    |       |    |      |
|-------+------+-----+-------+----+-------+----+-------+----+------|
|Всього |      |     |       |    |       |    |       |    |      |
|-------+------+-----+-------+----+-------+----+-------+----+------|
|У тому |      |     |       |    |       |    |       |    |      |
|числі  |      |     |       |    |       |    |       |    |      |
|-------+------+-----+-------+----+-------+----+-------+----+------|
|___ рік|      |     |       |    |       |    |       |    |      |
--------------------------------------------------------------------

     1.4 Форма та структура ТЕО проекту НПІ ( 74/98-ВР ).

                        ТЕХНІКО-ЕКОНОМІЧНЕ
                обґрунтування проекту Національної
                     програми інформатизації

     1 Назва проекту

     2 Розділ/завдання

     3 Державний замовник

     4 Детальний зміст проекту (стан проблеми  в  Україні,  світі;
перевага  запропонованої  розробки  перед іншими;  доробок та стан
проекту;  склад,  структура проекту та взаємодія елементів проекту
(зазначити  елементи,  що не є предметом розробки);  обґрунтування
вибору    методів,    стандартів,    протоколів;    функціональні,
інтеграційні   та  технічні  характеристики  продукції,  яка  буде
створена внаслідок виконання проекту тощо)

     5 Фінансові аспекти проекту

     5.1 Загальна вартість проекту ___________ гривень

     5.2 Строки виконання проекту

     5.3 Очікувані  витрати  на  реалізацію  проекту  за   рахунок
державного бюджету (тис. гривень)

------------------------------------------------------------------
|Рік  |Всьо-|Заро-|Від- |Мате-|Витра-|Спец-   |Витрати|Інші|Нак- |
|вико-|го   |бітна|раху-|ріали|ти на |устат-  |на     |вит-|ладні|
|на-  |     |плата|вання|та   |служ- |кування |роботи,|рати|вит- |
|ння, |     |     |     |комп-|бові  |для     |що ви- |    |рати |
|етап |     |     |     |лек- |від-  |наукових|кону-  |    |     |
|робіт|     |     |     |туючі|ряд-  |(експе- |ються  |    |     |
|     |     |     |     |виро-|ження |римен-  |сторон-|    |     |
|     |     |     |     |би   |      |тальних)|німи   |    |     |
|     |     |     |     |     |      |робіт   |органі-|    |     |
|     |     |     |     |     |      |        |заціями|    |     |
|-----+-----+-----+-----+-----+------+--------+-------+----+-----|
|  1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6   |   7    |   8   | 9  | 10  |
|-----+-----+-----+-----+-----+------+--------+-------+----+-----|
|     |     |     |     |     |      |        |       |    |     |
------------------------------------------------------------------

     5.4 Очікувані  витрати  на  реалізацію  проекту  за   рахунок
небюджетних коштів (тис. гривень)

------------------------------------------------------------------
|Рік  |Всьо-|Заро-|Від- |Мате-|Витра-|Спец-   |Витрати|Інші|Нак- |
|вико-|го   |бітна|раху-|ріали|ти на |устат-  |на     |вит-|ладні|
|на-  |     |плата|вання|та   |служ- |кування |роботи,|рати|втра-|
|ння, |     |     |     |комп-|бові  |для     |що ви- |    |ти   |
|етап |     |     |     |лек- |від-  |наукових|кону-  |    |     |
|робіт|     |     |     |туючі|ряд-  |(експе- |ються  |    |     |
|     |     |     |     |виро-|ження |римен-  |сторон-|    |     |
|     |     |     |     |би   |      |тальних)|німи   |    |     |
|     |     |     |     |     |      |робіт   |органі-|    |     |
|     |     |     |     |     |      |        |заціями|    |     |
|-----+-----+-----+-----+-----+------+--------+-------+----+-----|
|  1  |  2  |  3  |  4  |  5  |  6   |   7    |   8   | 9  | 10  |
|-----+-----+-----+-----+-----+------+--------+-------+----+-----|
|     |     |     |     |     |      |        |       |    |     |
------------------------------------------------------------------

     6 Можливі виконавці та співвиконавці ________________________
                                          (повне найменування)

     7 Календарний  план робіт за проектом з розподілом коштів між
виконавцями

------------------------------------------------------------------
| N  |Найменування  |Строки   |Виконавці|Обсяги фінансування     |
|    |етапу робіт   |виконання|         |(гривень) за рахунок    |
|    |              |         |         |------------------------|
|    |              |         |         |державного  |інших      |
|    |              |         |         |бюджету     |джерел     |
|----+--------------+---------+---------+------------+-----------|
| 1  |      2       |    3    |   4     |     5      |   6       |
|----+--------------+---------+---------+------------+-----------|
|    |              |         |         |            |           |
------------------------------------------------------------------

     8 Впровадження продукції

     8.1 Перелік    продукції    (послуг)    (законодавчі    акти,
нормативно-методичне забезпечення; програмне забезпечення процесів
створення,  обробки,  передачі інформації,  технічне  забезпечення
процесів  створення,  обробки,  передачі інформації;  інформаційні
системи та технології тощо)

     8.2 Потенційні споживачі продукції (послуг)

------------------------------------------------------------------
|Країна  |Найменування організації|Найменування продукції        |
|        |                        |(послуг)                      |
|--------+------------------------+------------------------------|
|   1    |           2            |             3                |
|--------+------------------------+------------------------------|
|        |                        |                              |
------------------------------------------------------------------

     8.3 Оцінка  ефекту  від  впровадження  продукції  (підвищення
якості державного управління,  розширення доступності національних
і світових інформаційних ресурсів,  поліпшення стану навколишнього
природного середовища,  скорочення строків  та  підвищення  якості
навчання,  нарощування  експортного потенціалу країни,  підвищення
ефективності боротьби з правопорушеннями та корупцією,  підвищення
рівня захисту та безпеки інформації тощо)

     9 Відповідальний за проект від державного замовника
 _________________________   _____________________________________
        (посада)                (прізвище, ім'я, по батькові)

     тел.         факс           E-mail
                             _____________________________________
                             (посада, прізвище, ім'я, по батькові)


                                      Додаток 2
                                      (обов'язковий)


                              ФОРМИ
                       експертних висновків


     2.1 Загальні положення
     2.1.1 Форми  експертних висновків наведені у відповідності до
постанови Кабінету  Міністрів  України   від   25.07.02   N   1048
( 1048-2002-п  )  "Про  затвердження Порядку проведення експертизи
Національної  програми  інформатизації  та  окремих   її   завдань
(проектів)".

     2.2 Форма   експертного   висновку   орієнтовного  державного
замовника на три роки

                       ЕКСПЕРТНИЙ ВИСНОВОК
            орієнтовного державного замовника завдання
          (проекту) Національної програми інформатизації

     Організатор експертизи - ____________________________________
                                 (найменування орієнтовного
                           державного замовника завдання (проекту)
                            Національної програми інформатизації)

     Завдання експертизи  -  визначення  відповідності  формальних
ознак
__________________________________________________________________
                (найменування об'єкта експертизи)
установленим нормам    і    правилам,    вимогам   стандартів   та
обґрунтованості запропонованого обсягу фінансування.

 Перелік матеріалів, поданих на експертизу  ______________________
                                            ______________________
                                            ______________________

 Висновок щодо відповідності                ______________________
 (невідповідності) формальних ознак         ______________________
 об'єкта експертизи установленим нормам     ______________________
 і правилам, вимогам стандартів             ______________________

 Висновок щодо обґрунтованості              ______________________
 запропонованого обсягу фінансування        ______________________
                                            ______________________

     Експерти
 _____________________   _______________    ______________________
 (найменування посади)      (підпис)        (ініціали та прізвище)
 _____________________   _______________    ______________________
 _____________________   _______________    ______________________
 _____________________   _______________    ______________________

     "_____"____________ 200__ р.

     2.3 Форма  експертного   висновку   орієнтовного   державного
замовника на один рік

                       ЕКСПЕРТНИЙ ВИСНОВОК
            орієнтовного державного замовника завдання
          (проекту) Національної програми інформатизації
                           на один рік

     Організатор експертизи - ____________________________________
                                 (найменування орієнтовного
                           державного замовника завдання (проекту)
                            Національної програми інформатизації)

     Завдання експертизи  -  визначення  відповідності  формальних
ознак
__________________________________________________________________
                (найменування об'єкта експертизи)

установленим нормам    і    правилам,    вимогам   стандартів   та
обґрунтованості запропонованого обсягу фінансування.

 Перелік матеріалів, поданих на експертизу  ______________________
                                            ______________________
                                            ______________________

 Висновок щодо відповідності                ______________________
 (невідповідності) формальних ознак         ______________________
 об'єкта експертизи установленим нормам     ______________________
 і правилам, вимогам стандартів             ______________________

 Висновок щодо обґрунтованості              ______________________
 запропонованого обсягу фінансування        ______________________
 на один рік                                ______________________
                                            ______________________

     Експерти
 _____________________   _______________    ______________________
 (найменування посади)      (підпис)        (ініціали та прізвище)
 _____________________   _______________    ______________________
 _____________________   _______________    ______________________
 _____________________   _______________    ______________________

     "_____"____________ 200__ р.

     2.4 Форма  експертного   висновку   Генерального   державного
замовника

                       ЕКСПЕРТНИЙ ВИСНОВОК
          Генерального державного замовника Національної
                     програми інформатизації

     Організатор експертизи - ____________________________________
                                   (найменування Генерального
                               державного замовника Національної
                                    програми інформатизації)

     Завдання експертизи  -  визначення  відповідності  формальних
ознак
__________________________________________________________________
                (найменування об'єкта експертизи)
установленим нормам і правилам.

 Перелік матеріалів, поданих        ______________________________
 на експертизу                      ______________________________
                                    ______________________________

 Висновок щодо відповідності        ______________________________
 (невідповідності) формальних       ______________________________
 ознак об'єкта експертизи           ______________________________
 установленим нормам і правилам     ______________________________

     Експерти
 _____________________   _______________    ______________________
 (найменування посади)      (підпис)        (ініціали та прізвище)
 _____________________   _______________    ______________________
 _____________________   _______________    ______________________
 _____________________   _______________    ______________________

     "_____"____________ 200__ р.

     2.5 Форма   експертного   висновку   первинної    (повторної,
додаткової чи контрольної) експертизи

                       ЕКСПЕРТНИЙ ВИСНОВОК
         за результатами ____________________ експертизи
                           (вид експертизи)

     1. Завдання експертизи - визначення відповідності
__________________________________________________________________
                (найменування об'єкту експертизи)
пріоритетним напрямам державної політики у  сфері  інформатизації,
сучасному  рівню  та  тенденціям  розвитку інформатизації у світі,
оцінка економічної обґрунтованості.

 Найменування орієнтовного державного ____________________________
 замовника завдання (проекту)         ____________________________
                                      ____________________________

 Особливі вимоги щодо проведення      ____________________________
 експертизи                           ____________________________
                                      ____________________________

 Перелік матеріалів, поданих         ____________________________
 на експертизу, та дата подання      ____________________________
                                     ____________________________

     2. Підстава для проведення експертизи

     3. Результати експертизи
     Оцінка об'єкта за напрямами експертизи:
     аналіз відповідності     об'єкта     експертизи     Концепції
Національної  програми  інформатизації та державним  пріоритетам у
сфері інформатизації
__________________________________________________________________
           аналіз організаційного, нормативно-правового
__________________________________________________________________
                   та методичного забезпечення
__________________________________________________________________
              аналіз техніко-економічних показників

     Недоліки та переваги об'єкта експертизи
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________

     4. Окремі думки експертів
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________

     5. Загальний висновок
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________

     Експерти
 _____________________   _______________    ______________________
 (найменування посади)     (підпис)         (ініціали та прізвище)
 _____________________   _______________    ______________________
 _____________________   _______________    ______________________
 _____________________   _______________    ______________________

     "_____"____________ 200__ р.


                                      Додаток 3
                                      (обов'язковий)


                             ПЕРЕЛІК
                  формальних ознак для виконання
                попередньої експертизи пропозицій
                 орієнтовних державних замовників


     3.1 Попередня експертиза завдань (проектів) НПІ ( 74/98-ВР  )
проводиться   орієнтовним   державним  замовником  та  Генеральним
державним замовником з метою визначення  відповідності  формальних
ознак  об'єкта експертизи встановленим нормам і правилам,  вимогам
стандартів,  обґрунтованості  обсягів  фінансування,  силами  його
структурних підрозділів або шляхом залучення незалежних експертів.

     3.2 Визначити  належність  пропозицій  орієнтовних  державних
замовників до сфери інформатизації  у  відповідності  до  Методики
визначення  належності  бюджетних програм до сфери інформатизації,
затвердженої наказом Державного комітету зв'язку та інформатизації
від 06.06.03  N  97  (  z0512-03 ) "Методика визначення належності
бюджетних програм до сфери інформатизації"".

     3.3 Фахівці Відповідального  управління  проводять  попередню
експертизу  пропозицій  та складають експертний висновок по кожній
пропозиції окремо.

     3.4 При проведенні попередньої  експертизи  експерти  повинні
встановити  відповідність  між  об'єктом експертизи та формальними
ознаками, які наведені нижче.
     3.4.1 Встановити  відповідність  кількості та форм документів
вимогам нормативно-правових актів.
     3.4.2 Встановити  відповідність  структури документів вимогам
нормативно-правових актів.
     3.4.2.1 Встановити   відповідність   структури   ТЕО  вимогам
постанови Кабінету  Міністрів  України   від   31.08.98   N   1352
( 1352-98-п  )  "Про  затвердження  Положення  про  формування  та
виконання Національної програми інформатизації":
     - достатність висвітлення стану проблеми в світі,  в Україні,
галузі, регіоні;
     - повнота  висвітлення  переваг запропонованої розробки перед
іншими;
     - повнота висвітлення доробку та стану проекту;
     - наявність опису  складу,  структури  проекту  та  взаємодії
елементів   проекту,   у   тому  числі  його  нормативно-правових,
організаційно-функціональних     та     інформаційно-лінгвістичних
елементів;
     - наявність вибору методів, стандартів, протоколів;
     - наявність    аналізу   функціональної,   інтеграційної   та
технічної характеристики продукції,  яка буде  створена  внаслідок
виконання проекту тощо;
     - наявність  висвітлення  кінцевої  ефективності  створюваних
засобів та мереж:
     - наявність   розгляду   вимог   до    функцій    і    складу
програмно-технічного забезпечення.
     3.4.2.2 Встановити  відповідність  структури  пропозиції   до
програми  завдань та проектів на наступний бюджетний рік,  а також
пропозиції до   завдань   Національної   програми   інформатизації
( 74/98-ВР  )  на  три  роки  вимогам постанови Кабінету Міністрів
України від 31.08.98  N  1352  (  1352-98-п  )  "Про  затвердження
Положення   про  формування  та  виконання  Національної  програми
інформатизації".

     3.5 До сфери інформатизації  відносяться  завдання  (проекти)
НПІ ( 74/98-ВР ), які містять наступні завдання:
        - створення інформаційних, інформаційно-пошукових,
інформаційно-довідкових,                 інформаційно-аналітичних,
геоінформаційних, автоматизованих інформаційних систем;
     - створення     інформаційно-аналітичних      центрів      та
програмно-технічних (програмно-апаратних) комплексів;
     - створення і  розвиток  телекомунікаційних  систем,  у  тому
числі  корпоративних  та  локальних обчислювальних мереж,  а також
засобів    інформатизації,    призначених    для    функціонування
телекомунікаційних систем;
     - створення сховищ даних,  Веб-порталів, у тому числі засобів
доступу  до них,  інформаційних ресурсів,  у тому числі баз даних,
кадастрів,   реєстрів   загальнодержавного,    регіонального    та
галузевого рівнів;
     - впровадження  електронного  документообігу,  програмних  та
технічних засобів для забезпечення його функціонування;
     - створення  програмно-технічних  засобів  для   забезпечення
захисту інформації;
     - проведення  моніторингу,  якщо  в   результаті   формуються
відповідну інформаційні ресурси;
     - розвиток   мережі   Інтернет:   розробка,   створення    та
впровадження  інформаційних  систем,  що  передбачають організацію
доступу до  мережі  Інтернет  або  використання  цієї  мережі  для
передачі  даних  між  окремими  елементами  таких  систем  або  їх
користувачами;
     - створення,   розвиток,   упровадження  стандартів  у  сфері
інформаційних технологій,  у тому числі адаптація  до  міжнародних
стандартів;
     - здійснення   сертифікації   програмного    та    технічного
забезпечення робіт з інформатизації;
     - розробка концепцій,  розробка та  реалізація  галузевих  та
регіональних   програм   інформатизації,   програм  інформатизації
органів місцевого   самоврядування,   нормативно-правових   актів,
спрямованих на розвиток сфери інформатизації;
     - упровадження операційних систем з відкритим кодом в органах
державної влади.

 Заступник начальника
 Управління інформатизації                              С.Лихоступ