ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ

                            Н А К А З

                        20.07.2006  N 1142


                Про результати перевірки виконання
                  умов договорів купівлі-продажу


     На виконання   вимог   чинного   законодавства  України  щодо
здійснення державними органами приватизації контролю за виконанням
умов  договорів  купівлі-продажу державного майна (далі - договір)
та наказу  Фонду  державного  майна  України  (далі  -  Фонд)  від
30 жовтня  1997  р.  N  1160  "Про організацію виконання постанови
Кабінету Міністрів України  від  12  вересня  1997  року  N  1012"
Фондом,  його регіональними відділеннями та Фондом майна АР Крим у
другому кварталі 2006 року  здійснено  перевірки  стану  виконання
покупцями державного майна умов укладених договорів.
     Всього протягом   другого   кварталу   2006  року  перевірено
виконання  умов  за  1304  договорами  (28,3  відсотка   загальної
кількості   договорів,   що   перебувають   на  контролі).  Частка
договорів,  за якими допущено невиконання або неналежне  виконання
тих  чи  інших  умов,  становить 11,2 відсотка загальної кількості
перевірених договорів.
     Починаючи з  1995  року  до  кінця  звітного   кварталу,   на
виконання   умов   договорів,   українські  підприємства  отримали
інвестицій та інших коштів  на  загальну  суму  5,58  млрд.  грн.,
573,71 млн.  дол.  США  та  72,01 млн.  євро,  що у перерахунку на
національну валюту становить 7,63 млрд.  грн. Загалом це перевищує
5,61 млрд.  грн.,  523,86 млн.  дол.  США, 19,26 млн. євро. У тому
числі у  стратегічно  важливі  для  економіки  і  безпеки  держави
підприємства  коштів  внесено  на  загальну суму 3,13 млрд.  грн.,
354,62 млн.  дол.  США та 859,7 тис. євро. Тобто майже дві третини
всіх інвестицій надійшло саме у ці підприємства,  частка договорів
купівлі-продажу пакетів акцій яких у загальній кількості договорів
з інвестзобов'язаннями становить 13 відсотків.
     Зафіксовано створення на підприємствах нових  робочих  місць.
Реалізуються інші зобов'язання покупців.
     Поряд з   тим  перевірками  виявлені  факти  невиконання  або
неналежного виконання покупцями об'єктів приватизації тих чи інших
зобов'язань.   Частка   договорів,  за  якими  вони  мають  місце,
становить 11,2 відсотка загальної кількості перевірених договорів.
Наприклад,  у зв'язку з неналежним виконанням умов ряду договорів,
недовнесено інвестицій   на   загальну  суму  473,2  млн.  грн.  і
8,97 млн.  дол.  США. Є також приклади неналежного виконання інших
умов договорів.
     За виявленими порушеннями органами приватизації вживалися  до
покупців  передбачені  законодавством і договорами купівлі-продажу
заходи  впливу.
     Продовжувалася робота з розірвання договорів  купівлі-продажу
за  невиконання покупцями об'єктів приватизації взятих зобов'язань
та повернення таких об'єктів  у  державну  власність  з  метою  їх
повторного  продажу.  Станом  на  30.06.06  у  державну  власність
повернуто загалом 211 об'єктів.  Ще за 197 об'єктами  така  робота
триває.  З  числа  повернутих  у  державну  власність об'єктів вже
повторно  продано  124  об'єкта.  Сума   коштів,   отриманих   від
повторного продажу цих об'єктів, становить більш як 82 млн. грн. і
перевищує суму, отриману від їх першого продажу, майже у 2 рази. У
другому кварталі 2006 року Фонд,  його регіональні  відділення  та
Фонд  майна Автономної Республіки Крим забезпечили виконання вимог
організаційно-розпорядчих документів Фонду щодо обсягів  охоплення
укладених   договорів  перевірками  стану  виконання  їх  умов  та
термінів надання своїх  звітів  до  Фонду.  Кращими  регіональними
відділеннями  в частині якості організації та здійснення контролю,
звітності,  відпрацювання пропозицій щодо подальшого  нормативного
та  методологічного забезпечення контролю є регіональні відділення
Фонду   по   м.    Севастополю,    м.    Києву,    Тернопільській,
Дніпропетровській,  Черкаській, Львівській, Миколаївській областях
та Фонд майна АР Крим.
     У зв'язку з вищевикладеним Н А К А З У Ю:

     1. Затвердити звіт про результати контролю за виконанням умов
договорів  купівлі-продажу  об'єктів   приватизації,   здійсненого
протягом другому кварталу 2006 року (додається).

     2. Регіональним  відділенням  Фонду  забезпечити  у  третьому
кварталі 2006 року здійснення перевірок виконання  умов  договорів
купівлі-продажу    об'єктів   приватизації   згідно   з   вимогами
організаційно-розпорядчих документів Фонду.

     3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника
Голови Фонду Потімкова О.Ю.

  Голова Фонду                                          В. Семенюк


                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Наказ Фонду державного майна
                                      України
                                      20.07.2006  N 1142


                               ЗВІТ
              про результати контролю за виконанням
                  умов договорів купівлі-продажу
                об'єктів приватизації, здійсненого
               протягом другого кварталу 2006 року


     Згідно з  вимогами  статей  7  та  27  Закону  України   "Про
приватизацію державного   майна"   (   2163-12   )  щодо  контролю
державними органами  приватизації  за  виконанням  умов  договорів
купівлі-продажу  державного  майна  (далі  -  договір),  постанови
Кабінету Міністрів України від 12.09.97 N 1012 ( 1012-97-п )  "Про
порядок  контролю  за  діяльністю  підприємств,  приватизація яких
здійснюється за погодженням  з  Кабінетом  Міністрів  України"  та
згідно  з наказом Фонду державного майна України (далі - Фонд) від
27.02.04 N 372 ( v0372224-04 ),  протягом  2  кварталу  2006  року
проведено  перевірки  стану  виконання  покупцями державного майна
умов укладених договорів. Здійснений контроль показав таке.

                 1. Загальні дані про результати
                  контролю, здійсненого протягом
                    другого кварталу 2006 року

     На обліку органів приватизації знаходиться 12062 договори.  З
них:
     договорів купівлі-продажу     пакетів    акцій    акціонерних
товариств - 1098;
     договорів купівлі-продажу об'єктів малої приватизації - 7689;
     договорів купівлі-продажу       об'єктів        незавершеного
будівництва - 3275.

     Із загальної   кількості   зазначених   договорів,   органами
приватизації зараз контролюється виконання умов за 4613 договорами
(решта 7449 договори -  це  договори,  умови  яких  вже  виконані,
внаслідок чого їх знято з контролю,  та договори, строки виконання
умов яких наступають у наступні роки).

     Протягом 2 кварталу 2006 року перевірено  стан  виконання  за
1304 договорами, що складає 28,3 відсотка від кількості договорів,
що знаходяться на контролі.

     За результатами  цієї  роботи  можна  зробити  такі  загальні
висновки.

     Динаміка загальних   показників  виконання  покупцями  взятих
зобов'язань не погіршилася.  Якщо  у  1996  році  за  результатами
перевірок кількість  договорів,  за  якими були виявлені порушення
тих чи інших  умов,  становила  36,6  відсотка  від  їх  загальної
кількості, то  у  1997  році   частка   таких   договорів   склала
32,4 відсотка;  у 1999 р.  - 20,8;  у 2001 р.  - 17,9; у 2003 р. -
13,7; у 2005 р.  -  12,9.  Протягом  звітного  кварталу  порушення
покупцями  взятих  зобов'язань зафіксовано за 146 договорами,  що,
становить  11,2  відсотка  від  перевірених.  У  кожному   випадку
встановлення  порушення  до  покупців  були застосовані відповідні
санкції, передбачені законодавством та договорами.

                    2. Аналіз стану виконання
                  умов договорів купівлі-продажу
                окремих груп об'єктів приватизації

     У розрізі  окремих  груп договорів,  з числа зазначених вище,
стан виконання їх умов (за накопичувальним підсумком) є таким.

     З усіх  договорів,  які  знаходяться  на   контролі   органів
приватизації, найбільша  кількість  порушень їх умов фіксується за
договорами купівлі-продажу об'єктів незавершеного будівництва.  Із
3275 договорів цієї групи, що перебувають на контролі, невиконання
їх умов  встановлено  за  425  договорами  (13,0   відсотків   від
загальної кількості  договорів  цієї  групи).  Неналежне виконання
умов зафіксовано за 70 договорами (2,1 відсотка). Термін виконання
умов  не закінчився за 1348 договорами (41,2 відсотка).  У повному
обсязі виконано умови 1432 договорів (43,7 відсотка).

     Найбільша кількість договорів з тих, що контролюється - 7689,
стосуються об'єктів  малої  приватизації.  З  них  умови у повному
обсязі виконано за 5290 договорами (68,8 відсотка від їх загальної
кількості). Невиконання   умов   виявлене   за   124    договорами
(1,6 відсотка).    Неналежне   виконання   умов   має   місце   за
63 договорами (0,8 відсотка).  Термін виконання умов не настав  за
2212 договорами (28,8 відсотка).

     Стан виконання умов договорів купівлі-продажу пакетів акцій є
таким.

     На контролі  органів  приватизації  перебуває  1098 договорів
купівлі-продажу пакетів акцій відкритих акціонерних товариств.  За
результатами здійснених перевірок повне і своєчасне виконання умов
відмічене  за  841  договором  (76,6  відсотка  від  їх  загальної
кількості).  Неналежне  виконання  умов,  тобто  відставання   від
передбачених договорами    термінів,    допущено    покупцями   за
11 договорами (1,0  відсоток).  Невиконання  умов  зафіксовано  за
82 договорами  (7,5  відсотка).  За 164 договорами (14,9 відсотка)
терміни виконання їх умов не закінчились.

     Серед зазначених   договорів  купівлі-продажу  пакетів  акцій
175 договорів  стосуються  підприємств,   що   мають   стратегічне
значення для  економіки  та  безпеки  держави.  З  них  на  обліку
центрального  апарату   Фонду   знаходиться   100   договорів,   у
регіональних відділеннях - 75.

     Стан їх  виконання  є  таким:
     - за  130  договорами,  (74,3  відсотка  від   їх   загальної
кількості)  умови  виконано  у повному обсязі;
     - за 20 договорами (11,43 відсотка) зобов'язання  знаходяться
в    стадії   виконання   (інвестиційні   зобов'язання   та   інші
зобов'язання,  виражені у грошовій формі,  виконані,  а за  іншими
зобов'язаннями кінцеві терміни їх виконання не закінчились);
     - за 24 договорами (13,72 відсотка) кінцеві терміни  внесення
інвестицій  та  виконання  інших  зобов'язань  тривають;
     - за 1 договором (0,6 відсотка) зафіксовано невиконання умов,
передбачених  договором.  На  сьогодні  здійснюються  заходи  щодо
забезпечення безумовного  їх  виконання,  а  у  разі  недосягнення
позитивних   результатів,  будуть  вжиті  заходи  щодо  розірвання
договору та повернення об'єкта приватизації у власність держави.

                   3. Дані щодо стану виконання
                 покупцями об'єктів приватизації
               найбільш характерних умов договорів

     Як зазначалось,  найбільша кількість порушень умов  договорів
фіксується за  договорами  купівлі-продажу  об'єктів незавершеного
будівництва. Значна частина порушень  виконання  умов  цієї  групи
договорів стосується  порушень  термінів  добудови  та  розбирання
об'єктів. Протягом 2 кварталу 2006 року такі порушення встановлені
за 34   договорами   (2,6  відсотка  від  перевірених).  Найбільша
кількість таких  випадків  встановлена  регіональним   відділенням
Фонду по  Луганській  області (18 договорів).  З метою виправлення
ситуації     цим      регіональним      відділенням      розпочата
претензійно-позовна робота    із    застосування    до    покупців
передбачених законодавством та договорами відповідних санкцій.

     Факти порушення розрахунків за придбані об'єкти  приватизації
встановлено за  13  договорами (майже 1 відсоток від перевірених).
Найбільше таких випадків  встановлено  регіональними  відділеннями
Фонду по  Житомирській  (5  договорів),  Київській  (2)  областях,
Фондом майна АР Крим (3).  Наприклад,  регіональним відділенням по
Київській  області  за  несвоєчасну  сплату  вартості за придбаний
об'єкт (будівля будинку  побуту  м.  Фастів)  з  покупця  (фізична
особа) стягнута пеня у сумі 27,653 тис.  грн. Фондом майна АР Крим
за несвоєчасну сплату за придбаний  об'єкт  -  будівлі  і  споруди
виробничої  бази  "БУ-35"  м.  Ялта  -  покупцю  (юридична  особа)
нарахована неустойка у сумі 264,0 тис. грн.

     Недотримання порядку  термінів  державної  реєстрації   нової
форми власності придбаних покупцями об'єктів приватизації виявлено
за 11   договорами  (0,84  відсотка  від  перевірених  договорів).
Недисциплінованість покупців у цій частині виявлена  регіональними
відділеннями  по Харківській (4 договори),  Дніпропетровській (3),
Запорізькій та Чернігівській областях (по  2  договори).  Поряд  з
недисциплінованістю   покупців,   однією   з  причин  несвоєчасної
реєстрації  є  зволікання  органів  місцевого   самоврядування   з
оформленням реєстрації.

     Факти невиконання    зобов'язань    щодо    збереження    або
забезпечення певного   виду   діяльності  приватизованих  об'єктів
зафіксовано регіональними   відділеннями   по    Харківській    та
Запорізькій (по   1   договору)   областях   (0,08   відсотка  від
перевірених). Так, регіональним відділенням по Запорізькій області
встановлено, що  покупцем  (фізична  особа)  порушена  умова  щодо
завершення   будівництва   житлового   будинку   з    прибудованим
магазином. У  зв'язку  з  цим  порушенням регіональним відділенням
розпочата претензійно-позовна робота із  застосування  до  покупця
передбачених законодавством та договором відповідних санкцій.

     Регіональним відділенням  по Харківській області за договором
купівлі-продажу бази відпочинку "Салтів" встановлено,  що покупцем
(ТОВ  "Рапід")  не  збережений профіль діяльності цього об'єкта та
він взагалі не функціонує.  Тому,  для виправлення  цієї  ситуації
регіональним відділенням   покупцю  нарахований  штраф  у  розмірі
1224 тис. грн та розпочата відповідна претензійно-позовна робота.

     Фактів порушень   виконання   покупцями   зобов'язань    щодо
збереження  або  збільшення обсягів виробництва продукції (послуг)
впродовж кварталу не виявлено.

     Органами приватизації   перевірено   також   стан   виконання
покупцями зобов'язань   щодо   збереження   існуючої   на   момент
приватизації кількості  робочих  місць  та  створення  нових.   На
контролі органів    приватизації    знаходиться    497   договорів
(10,7 відсотків   від   загальної   кількості    договорів,    які
контролюються  органами  приватизації),  які  містять  умову  щодо
збереження кількості робочих місць,  які існували на  об'єктах  на
момент  приватизації  та  223 договори (4,8 відсотка від загальної
кількості договорів) - щодо створення нових.

     Протягом 2 кварталу 2006  року,  органами  приватизації  було
проконтрольовано 93 договори (7,1 відсотка від загальної кількості
перевірених  договорів),  які  містять   умову   щодо   збереження
кількості робочих   місць   та  67  договорів  (5,1  відсотка  від
загальної кількості перевірених договорів) - щодо створення нових.

     Результати цих перевірок є такими.

     Існуюча на момент приватизації  кількість  робочих  місць  на
підприємствах, стосовно, яких укладено вищезазначені 93 договори з
умовою щодо     збереження      робочих      місць,      становила
110,0 тис.  одиниць.  Перевірками  виконання  покупцями зазначеної
умови встановлено,   що   на   сьогодні   їх   кількість   складає
113,2 тис.   одиниці.  Тобто,  власниками  у  післяприватизаційний
період збережені робочі місця та додатково створено, без взяття на
себе таких     зобов'язань,     2,2     тис.     робочих     місць
(таких договорів 27).  Наприклад,  у Дніпропетровській області  за
договором купівлі-продажу   об'єкта  соціальної  сфери  "Спортивна
база" встановлено,  що об'єкт  використовується  за  призначенням,
здійснюється фізичне    виховання,   підготовка,   тренування   та
реабілітація спортсменів  футбольного  клубу  "Дніпро",  а   також
створено 71 нове робоче місце.

     У цій  же  області  за договором купівлі-продажу пакету акцій
ВАТ "Продмаш" покупцем  (ТОВ  "Артметалтехнологія")  збережені  на
підприємстві   360   робочих   місць,   які   існували  на  момент
приватизації.

     Регіональним відділенням Фонду державного майна по Львівській
області повідомлено,  що за договором купівлі-продажу пакету акцій
ВАТ "Дрогобицький    завод    автомобільних    кранів"    покупець
(ТОВ ПФК "Старком") виконав умову щодо збереження на  підприємстві
2230 робочих місць, які існували на момент приватизації.

     Мають місце і інші приклади.

     На виконання зобов'язання щодо створення нових робочих місць,
яке передбачено   67   договорами,   власниками   цих  об'єктів  у
постприватизаційний період    створено    604    робочих     місць
(перевіреними договорами   передбачалось   створення  565  робочих
місць).

     Наприклад, у    Чернівецькій     області     за     договором
купівлі-продажу пакету  акцій  ВАТ  "Чернівецька  меблева фабрика"
покупцем (ТОВ "Діва") в постприватизаційний період на підприємстві
створено 62 нових робочих місця.

     У Дніпропетровській   області  за  договором  купівлі-продажу
пакету акцій ВАТ "Проектний і  проектно-конструкторський  інститут
"Металургавтоматика" покупцем   (НВФ  "Дніпротехсервіс")  створено
58 нових робочих місць.

     Результати перевірок    стану     виконання     інвестиційних
зобов'язань та  інших  зобов'язань,  виражених  у  грошовій  формі
показали таке.
     Зазначені зобов'язання  містять 850 договорів купівлі-продажу
пакетів  акцій,  424  договори  купівлі-продажу   об'єктів   малої
приватизації і 70 договорів купівлі-продажу об'єктів незавершеного
будівництва.

     Загалом зазначеними  договорами   передбачено   внесення   до
підприємств протягом 1995-2016 років інвестицій та інших коштів на
загальну суму  9,1  млрд.   грн.,   1,44   млрд.   дол.   США   та
19,26 млн.  євро.  у  тому  числі протягом 1995 - другого кварталу
2006 р.    договорами    передбачено     здійснення     інвестицій
5,61 млрд. грн., 523,86 млн. дол. США., 19,26 млн. євро.

     Починаючи з  1995  року до кінця звітного кварталу інвестицій
та інших коштів у  процесі  приватизації  українські  підприємства
отримали на загальну суму 5,58 млрд. грн., 573,71 млн. дол. США та
72,01 млн.  євро,  що у перерахунку на національну валюту  складає
7,63 млрд.  грн.  Загалом це перевищує обсяг,  передбачений на цей
період умовами договорів.

     За окремими групами договорів ці цифри розподіляються так.

     Договорами купівлі-продажу    пакетів     акцій     відкритих
акціонерних товариств передбачено надходження у період з 1995 року
до 2016 року коштів у сумі 8,3 млрд.  грн., 1,44 млрд. дол. США та
19,26 млн.  євро. У тому числі на стратегічно важливі підприємства
ці надходження  протягом  аналогічного   періоду   мають   скласти
4,76 млрд. грн., 1,18 млрд. дол. США та 410 тис. євро.

     Фактично у  період  з  1995 року надійшло за всіма договорами
купівлі-продажу пакетів   акцій   на   суму   5,249   млрд.  грн.,
572,13 млн.  дол.  США та 72 млн. євро, у тому числі за договорами
купівлі-продажу  пакетів  акцій стратегічно важливих підприємств -
на суму 3,127 млрд.  грн., 354,62 млн. дол. США та 859,7 тис. євро
(за умовами   цих   договорів   за   цей   період   повинно   бути
внесено 2,82 млрд. грн. та 319,47 млн. дол. США та 410 тис. євро).

     Договорами купівлі-продажу об'єктів незавершеного будівництва
за цей період передбачено виконання  їх  покупцями  тих  чи  інших
зобов'язань, які   мають   грошове  вираження,  на  загальну  суму
476,81 млн. грн. і 4,01 млн. дол. США. Фактично за вказаний період
надійшло 119,63 млн. грн. і 299,76 тис. дол. США.

     Договорами купівлі-продажу    об'єктів   малої   приватизації
аналогічними зобов'язаннями покупців передбачено виконання заходів
на загальну суму 320,39 млн.  грн.  і 1,02 млн. дол. США. Фактично
за вказаний період надійшло 210,51 млн. грн. і 1,28 млн. дол. США.

     Найбільшу зацікавленість інвесторів  викликають  підприємства
базових галузей економіки, а саме: чорної та кольорової металургії
(обсяг внесених   інвестицій   склав   2,113   млрд.    грн.    та
267,42 млн.    дол.   США),   машинобудування   та   металообробки
(947,42 млн.  грн.  та  36,24  млн.  дол.  США),  енергетичної  та
паливної промисловості (833,62 млн.  грн.,  57,92 млн. дол. США та
71,1 млн. евро).

     Результати аналізу  напрямків  залучення інвестицій свідчить,
що  більша  частина  із  залучених  інвестицій  направляється   на
технічне переозброєння   та   реконструкцію   виробництва   (обсяг
внесених на   ці   цілі   інвестицій   склав   2,826  млрд.  грн.,
291,36 млн.  дол.  США),  що є необхідним для розвитку  виробничої
бази  з метою випуску конкурентноспроможної продукції та виходу на
нові ринки збуту.

     Наступними напрямками  залучення  інвестицій  за  кількісними
показниками є погашення кредиторської заборгованості  підприємств,
у тому  числі із заробітної плати (обсяг внесених інвестицій склав
1029,67 млн.  грн.,  81,32  млн.  дол.  США та 71,14 млн.  євро) і
поповнення обігових  коштів  підприємств  (547,18  млн.  грн.   та
142,68 млн. дол. США).

     У загальному  обсязі  зобов'язань  покупців  держмайна   щодо
забезпечення погашення   заборгованостей  підприємств  за  різними
напрямками слід окремо виділити договори стосовно підприємств, які
мають заборгованість   по   платежах   за   іноземними  кредитами,
отриманими під гарантії Уряду України. Це договори купівлі-продажу
пакетів акцій            ВАТ            "Лисичанськнафтаоргсинтез"
(від 18.06.2000 N КПП-271), ВАТ "Запорізький алюмінієвий комбінат"
(від 08.02.01 N КПП-307) та ВАТ "Херсонський бавовняний  комбінат"
(від 01.06.04  N  КПП-444).  За  першим  з  цих договорів покупцем
("ТНК-Україна") забезпечено погашення заборгованості  підприємства
перед Міністерством      фінансів      України,      еквівалентній
18,85 млн.  євро.,  яка  виникла  внаслідок   виконання   Україною
гарантійних  зобов'язань по кредиту з банком "West LB".  Крім того
забезпечено  погашення  підприємством  залишку  заборгованості  за
кредитом перед цим банком. Загальна сума погашення склала більш як
70 млн. євро.

     За двома  іншими  договорами  передбачені  ними   заходи   не
здійснені. У обох випадках зафіксовано невиконання умов договорів,
але у позовах Фонду про розірвання договорів судовими  інстанціями
йому відмовлено.  Так,  за  договором купівлі-продажу пакета акцій
ВАТ "ЗАлК"  покупцем  (ЗАТ  "АВТОВАЗ  -  Інвест")  не  забезпечено
рефінансування реальних дійсних зобов'язань комбінату за кредитною
угодою з Державним експортно-імпортним банком України на  загальну
суму 76,  45 млн.  дол.  США.  З 2001 року ведеться робота у судах
щодо з цього питання.

За договором  купівлі-продажу  пакета   акцій   ВАТ   "Херсонський
бавовняний комбінат"   Фонд   зафіксував   нездійснення  чергового
платежу в розмірі 0,5 млн. дол. США на погашення кредиту за угодою
з ВАТ "Укрексімбанк".  У позові про розірвання договору Фонду було
відмовлено.

     На сьогодні Фондом,  разом з  іншими  державними  установами,
здійснюються за   обома   договорами   всі   можливі  заходи  щодо
виправлення ситуації.

     Загальне перевищення  фактичних  інвестиційних  надходжень  у
підприємства у   порівнянні   з  плановими  досягнуто  за  рахунок
випередження покупцями    термінів     виконання     інвестиційних
зобов'язань (та перевиконання їх обсягів) за рядом договорів.

     Разом з  тим,  за деякими договорами зафіксовано недовнесення
інвестицій у запланованих договорами обсягах  на  визначену  дату.
Загальна сума  недовнесення  інвестицій до запланованих договорами
обсягів станом  на  кінець  другого  кварталу  2006  року   склала
473,2 млн.  грн.,  8,97 млн.  дол.  США. З них тільки за договором
купівлі-продажу пакета акцій ВАТ "Херсонообленерго" заборгованість
з інвестування  склала  392,41  млн.  грн.  На  сьогодні вирішення
проблемних питань за цим договором  здійснюється  за  відповідними
дорученнями Кабінету Міністрів України на міжвідомчому рівні.

     Фонд контролює    стан    виконання    умов   за   договорами
купівлі-продажу пакетів акцій енергетичних компаній.  Загалом було
укладено 15 таких договорів.

     Згідно з     умовами     укладених     договорів,    протягом
1996-2006 років  на  розвиток  компаній,  погашення   простроченої
кредиторської заборгованості  та  на  поповнення  обігових  коштів
передбачається внести інвестицій на загальну суму 1,04 млрд.  грн.
та 13,25 млн. дол. США.

     Станом на   15.07.2006   у   зазначені  підприємства  внесено
650,75 млн.  грн.та 13,25  млн.  дол.  США  інвестицій  за  такими
напрямками:
     - на погашення кредиторської заборгованості - 427,5 млн. грн;
     - на  поповнення  обігових  коштів  -  46,03 млн.  грн;
     - на технічний розвиток підприємств -  176,22  млн.  грн.  та
12,5 млн. дол. США.;
     - на здійснення  заходів  з  екології  -  1,0  млн.  грн.  та
750 тис. дол. США.

     Загальні відомості  щодо  реалізації покупцями умов договорів
купівлі-продажу пакетів акцій енергетичних компаній такі:

     Із 9 договорів купівлі-продажу,  укладених у 1998 році, умови
за 8   виконано   своєчасно  та  в  повному  обсязі.  Це  договори
купівлі-продажу пакетів    акцій   ВАТ   "ЕК   "Житомиробленерго",
ВАТ "Тернопільобленерго",          ВАТ           "Львівобленерго",
ВАТ "Полтаваобленерго",      ВАТ      "ЕК     "Чернігівобленерго",
ВАТ "Сумиобленерго",          ВАТ           "Кіровоградобленерго",
ВАТ "Прикарпаттяобленерго",  а за договором купівлі-продажу пакета
акцій ВАТ "ЕК "Одесаобленерго" зобов'язання виконуються своєчасно,
але  кінцевий  термін  ще  не  настав.  Із  6 договорів,  які були
укладені в  другому  кварталі   2001   року,   за   5   договорами
(ВАТ "ЕК    "Житомиробленерго",    ЗАТ   "А.Е.С.   Київобленерго",
ВАТ "ЕК  "Севастопольенерго",   ЗАТ   "Ей-I-Ес   "Рівнеобленерго",
ВАТ "Кіровоградобленерго")   їх  умови  виконуються  вчасно  та  в
повному обсязі,  а  за  договором  купівлі-продажу  пакета   акцій
ВАТ "ЕК "Херсонобленерго", як зазначалося вище, не виконуються.

               4. Заходи, вжиті державними органами
               приватизації з метою усунення фактів
           порушень умов продажу об'єктів приватизації

     У всіх   виявлених   випадках   порушення   покупцями  взятих
зобов'язань органами    приватизації    здійснювалась    необхідна
претензійно-позовна робота.  Зокрема,  крім  заходів  із стягнення
штрафів,  пені і неустойок (загальна сума  за  всі  роки  контролю
склала 11,72   млн.   грн.  та  149,94  тис.  дол.  США),  у  разі
встановлення фактів невиконання умов договорів, після використання
всіх можливостей   досудового   врегулювання  проблем  в  напрямку
забезпечення реалізації цих умов,  здійснювались дії з  розірвання
(визнання недійсними)    договорів    та    повернення    об'єктів
приватизації в  державне   управління   для   перепродажу   іншому
власнику.

     Станом на  30.06.06  у  власність  держави  повернуто 211 (за
накопичувальним підсумком) об'єктів  приватизації  (з  яких  79  -
пакети  акцій,  39  -  цілісні  майнові  комплекси  і 93 - об'єкти
незавершеного будівництва). У другому кварталі 2006 року повернуто
8 об'єктів   приватизації.   За   1978   договорами  продовжується
претензійно-позовна   робота   щодо   їх   розірвання    (визнання
недійсними)   і   повернення   об'єктів  приватизації  у  державну
власність (з них 40 - пакети акцій, 28 - цілісні майнові комплекси
та 129 - об'єкти незавершеного будівництва).

     З числа повернутих у державну власність об'єктів приватизації
повторно продано  (за  накопичувальним  підсумком)  124   об'єкти,
124 об'єкти, у тому числі:
     - 44 пакети акцій;
     - 57 об'єкти незавершеного будівництва;
     - 23 цілісний майновий комплекс.

     Загальна сума  коштів,  отриманих  від   повторного   продажу
повернутих державі    за    рішеннями   судів   об'єктів,   склала
82,077 млн. грн. (для порівняння: від першого продажу цих об'єктів
було одержано 41,34 млн. грн.).

                  5. Приклади результатів роботи
                    із забезпечення реалізації
                          умов договорів

     Перевірками фіксуються    конкретні    приклади    поліпшення
виробничого та  фінансового   стану   приватизованих   підприємств
внаслідок успішної реалізації власниками взятих зобов'язань. Серед
них:
     - у Дніпропетровській області покупцем (фізична особа) пакета
акцій   ВАТ   "Науково-виробниче   підприємство  "Орбіта"  внесені
інвестиції в обумовлених договором обсягах в сумі 228,43 тис. грн.
У  1  кварталі  2006  р.  в  порівнянні  з  1  кварталом  2005  р.
збільшились обсяги    виробництва    з    718,1   тис.   грн.   до
776,7 тис.  грн.,  тобто на 8,2 відсотка,  середня заробітна плата
зросла з 609 грн.  до 833 грн., тобто на 37 відсотка. У 1 кварталі
2006 р.  отримано прибуток у  розмірі  1,5  тис.  грн.,  хоча,  за
аналогічний  період  минулого  року  підприємство  мало  збиток  в
розмірі 100,0 тис.  грн.  Також збережені  профіль  діяльності  та
номенклатура виробництва;
     - у  Кіровоградській  області  за  договором  купівлі-продажу
приміщення центру культури та дозвілля,  що знаходиться на балансі
ВАТ "Олександрійський  завод  поліграфічної   техніки",   покупцем
(фізична особа)  внесені  інвестиції в сумі 177,06 тис.  грн.,  що
перевищує обсяги,  передбачені договором,  проведено ремонт  цього
приміщення, зроблено  індивідуальне  опалення.  Також зберігається
профіль діяльності об'єкту та створено 45 нових робочих  місць;
     - у  Миколаївській  області за договором купівлі-продажу Бази
відпочинку "Автомобіліст" покупцем  (ТОВ  фірма  "База  відпочинку
"Автомобіліст")  проведена  підготовча  робота  для початку сезону
оздоровлення  відпочиваючих.  Зроблено  ремонт   усіх   викуплених
приміщень  на  загальну  суму 1,2 млн.  грн.  Планується збільшити
кількість відпочиваючих на 100 осіб.

                    6. Загальні питання роботи
                 із забезпечення реалізації умов
                     продажу державного майна

     У 2 кварталі 2006 року Фонд,  його регіональні відділення  та
Фонд майна  Автономної Республіки Крим забезпечили виконання вимог
організаційно-розпорядчих документів Фонду щодо обсягів  охоплення
укладених   договорів  перевірками  стану  виконання  їх  умов  та
термінів надання своїх  звітів  до  Фонду.  Кращими  регіональними
відділеннями  в частині якості організації та здійснення контролю,
звітності,   відпрацювання   пропозицій   щодо   його   подальшого
нормативного   та   методологічного   забезпечення  є  регіональні
відділення Фонду по  м.  Севастополю,  м.  Києву,  Тернопільській,
Дніпропетровській, Черкаській,  Львівській, Миколаївській областях
та Фонд майна АР Крим.

     У червні  поточного  року  колегією  Фонду  було   розглянуте
питання стану  виконання  власниками  приватизованих об'єктів умов
договорів купівлі-продажу за  результатами  контролю,  здійсненого
державними органами приватизації протягом 2005 року. Було прийнято
рішення про необхідність посилення контролю та  моніторингу  стану
виконання умов  договорів купівлі-продажу стратегічно важливих для
економіки та безпеки держави  підприємств,особливо  металургійної,
нафтопереробної    та    вугледобувної    галузей   промисловості.
Департаменту   також   поставлені   завдання   брати   участь    у
супроводженні  законопроектів,  що стосуються його компетенції,  у
Верховній Раді  України  та  продовжувати  практику  залучення  до
здійснення    перевірок    стану    виконання    умов    договорів
купівлі-продажу      представників       профспілковихорганізацій.
Департамент,  на  виконання  зазначеного  рішення,  продовжує свою
роботу з урахуванням його вимог та вимагає здійснення такої роботи
від відповідних йому структурних підрозділів у регіонах.

     У звітному  кварталі проведено чотириденний семінар для майже
тридцяти спеціалістів регіональних відділень Фонду та Фонду  майна
АР Крим,  тематикою якого були питання законодавчо-нормативного та
методологічного  забезпечення  постприватизаційного  супроводження
об'єктів  приватизації.  На  семінарі,  крім  вивчення викладеного
лекторами  матеріалу,  значну  увагу  було  приділено   практичним
проблемним  питанням.  Найчастіше,  як  показав семінар,  проблеми
виникають у відносинах органів приватизації з власниками недобудов
в   тій   частині   договірних  умов,  що  стосуються  своєчасного
завершення  будівництва  та  введення  об'єктів  в   експлуатацію.
Порушення  такої  вимоги договору в багатьох випадках відбувається
не з вини власника,  а в зв'язку з тим,  що він не має  можливості
своєчасно отримати від органів місцевого самоврядування необхідної
документації, що стосується земельної ділянки,  без якої розпочати
будівництво,  згідно  з  законодавством,  неможливо.  Практика  та
результати обговорення зазначених питань доводять також, що робота
органів приватизації з постприватизаційного супроводження об'єктів
незавершеного будівництва ускладнюється,  крім зазначеного, такими
проблемними питаннями:
     - необхідністю розірвання договору  і  повернення  об'єкта  у
державну власність   у  разі  фінансової  неспроможності  власника
своєчасно його добудувати, а відчуження об'єкта власником у період
дії договору  законодавством  заборонено;
     - не   вирішено   питання   фінансування    витрат    органів
приватизації на   охорону   і   утримання  повернутих  у  державну
власність недобудов до їх повторного продажу,  що призводить до їх
руйнації та розграбування;
     - необхідністю додаткових  витрат  на  нову  оцінку  об'єкта,
підготовку його до повторного продажу, а також здійснення роботи з
пошуку нового власника.

     Пропозиції Департаменту,  з  вирішення   зазначених   питань,
викладено у відповідних законопроектах. Враховуючи актуальність та
нагальну необхідність їх вирішення,  про ситуацію,  яка склалася у
державі в  зв'язку  з  їх  існуванням,  разом з висвітленням інших
проблем постприватизаційного супроводження  об'єктів  приватизації
та шляхів їх усунення, проінформовано Кабінет Міністрів України та
Президента України.

     Не менш актуальним  залишається  вирішення  на  законодавчому
рівні питання  припинення  ще  існуючих  схем  уникнення виконання
покупцями взятих  зобов'язань:  додаткова  емісія  акцій  з  метою
зменшення розміру   пакета   акцій,   що   є   об'єктом   договору
купівлі-продажу,  відчуження майна акціонерних  товариств,  штучне
банкрутство,  багаторазовий  перепродаж  об'єкта  без погодження з
органом приватизації тощо.

     У звітному кварталі департамент,  у  рамках  Консультаційного
проекту Уряду  Німеччини  з  питань  приватизації прийняв участь у
триденному семінарі,  який  відбувся   у   Києві,   і   який   був
підготовлений  німецькою  стороною  для працівників департаменту з
питань  його  компетенції.  За  підсумком  семінару  Департаментом
підготовлені й передані німецьким фахівцям питання,  що потребують
консультацій.  Ці питання стосуються досвіду європейських держав з
питань  приватизації  та  контролю  за  виконанням приватизаційних
угод,  які  укладаються  при  відчуженні  підприємств   вугільної,
металургійної   та   нафтопереробної   галузей,  а  також  досвіду
проведення приватизації земельних ділянок несільськогосподарського
призначення і  забезпечення  ефективного їх використання власником
через механізми   державного   контролю   за   станом    виконання
приватизаційних угод.  У  свою чергу,  Департамент надає німецькій
стороні   інформацію   про   набутий   ним    досвід    у    сфері
постприватизаційного    супроводження    об'єктів    приватизації.
Співпраця з німецькими спеціалістами,  на  думку  департаменту,  є
корисною і плідною.

     Аналогічна співпраця   започаткована   і   між   відповідними
структурними підрозділами в регіональних відділеннях Фонду.

     Як зазначалось у попередньому звіті,  в 1 кварталі  поточного
року, в   рамках   вказаного  Консультаційного  проекту,  у  місті
Дніпропетровську німецькими  спеціалістами  спільно  з   фахівцями
департаменту проведено    семінар    для    працівників    органів
приватизації східних   регіонів   України   -   Дніпропетровської,
Донецької, Харківської,  Луганської,  Запорізької областей.Слухачі
були ознайомлені   з   досвідом,   методами   роботи  та  важелями
державного  впливу  при  здійсненні   приватизаційним   відомством
Німеччини  контролю  за станом виконання власниками приватизованих
об'єктів  умов  їх  придбання.  З   метою   продовження   практики
ознайомлення працівників органів приватизації України з діяльністю
приватизаційного  відомства  Німеччини  за  вказаними   питаннями,
наступний  семінар  буде  проведений у м.  Львові для спеціалістів
регіональних   відділень   Фонду   по   Львівській,   Рівненській,
Волинській,   Тернопільській,  Івано-Франківській,  Закарпатській,
Чернівецькій областях.

     Департаментом у  звітному  кварталі  продовжувалась   робота,
спрямована на   врегулювання  проблемних  питань,  які  виникли  у
договірних відносинах  між  Фондом  та  власниками  приватизованих
об'єктів. Підготовлені   необхідні   матеріали,   організовано  та
прийнято участь у міжвідомчих нарадах  та  у  відповідних  робочих
групах з    врегулювання    спірних    питань,    що   виникли   в
постприватизаційний період на таких об'єктах як  ВАТ  "Запорізький
виробничий алюмінієвий   комбінат",  ВАТ  "Херсонський  бавовняний
комбінат", ВАТ "Чорноморський суднобудівний завод".

     На виконання доручення Голови Фонду з  підготовки  бюджетного
запиту до   проекту   Державного  бюджету  України  на  2007  рік,
відповідно до вимог,  визначених Порядком розробки матеріалів  для
складання проекту Державного бюджету України, затвердженим наказом
Фонду від  26.10.05 N 2836 департаментом,  на підставі відповідних
розрахунків,   опрацьованих    і    підтверджених    регіональними
відділеннями Фонду та Фондом майна АР Крим, внесено пропозицію про
включення до проекту Державного бюджету,  наряду  з  іншими,  суми
витрат  державних  органів  приватизації  на  охорону та утримання
об'єктів приватизації, які за рішеннями судів повернені у державну
власність  і  потребують  таких  витрат  до  моменту їх повторного
продажу.  Як вже зазначалося,  вони руйнуються або  розкрадаються,
оскільки  протягом більш ніж п'ять років охорона таких об'єктів та
їх утримання державою не фінансується.

     Протягом звітного     кварталу     департамент    продовжував
інформувати про результати своєї діяльності населення через засоби
масової інформації  в  тому  числі  шляхом  її розміщення на сайті
Фонду.

 Департамент
 постприватизаційного
 супроводження Фонду