У Х В А Л А
                   КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ

             Про відмову у відкритті конституційного
         провадження у справі за конституційним поданням
         Міністерства економіки та з питань європейської
       інтеграції України про офіційне тлумачення положень
        пункту "в" частини другої статті 7 Закону України
          "Про спеціальну економічну зону "Закарпаття",
           підпункту "в" частини другої, підпункту "в"
             частини третьої статті 12 Закону України
                "Про спеціальні економічні зони та
                 спеціальний режим інвестиційної
                 діяльності в Донецькій області"


м. Київ                                         Справа N 2-37/2004
13 травня 2004 року
N 47-у/2004


     Конституційний Суд  України  у  складі суддів Конституційного
Суду України:

     Вознюка Володимира Денисовича - головуючий,
     Євграфова Павла Борисовича,
     Іващенка Володимира Івановича,
     Костицького Михайла Васильовича,
     Малинникової Людмили Федорівни,
     Мироненка Олександра Миколайовича,
     Німченка Василя Івановича,
     Пшеничного Валерія Григоровича,
     Розенка Віталія Івановича - суддя-доповідач,
     Савенка Миколи Дмитровича,
     Скоморохи Віктора Єгоровича,
     Станік Сюзанни Романівни,
     Чубар Людмили Пантеліївни,

     розглянув питання  про  наявність   підстав   для   відкриття
конституційного  провадження  у  справі за конституційним поданням
Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України
про  офіційне тлумачення положень пункту "в" частини другої статті
7 Закону України  "Про спеціальну  економічну   зону  "Закарпаття"
( 2322-14 ),  підпункту "в" частини другої, підпункту  "в" частини
третьої статті 12 Закону України "Про спеціальні  економічні  зони
та спеціальний режим інвестиційної діяльності в Донецькій області"
( 356-14 ).

     Заслухавши суддю-доповідача  Розенка   В.І.   та   дослідивши
матеріали справи, Конституційний Суд України

                        у с т а н о в и в:

     1. Порушене  у  конституційному  поданні  питання  стосується
порядку сплати податку на додану вартість при здійсненні  операцій
з  товарами і предметами на територіях спеціальних економічних зон
"Закарпаття", "Азов", "Донецьк".

     2. Друга колегія суддів Конституційного Суду України  Ухвалою
від  21  квітня  2004  року  відмовила у відкритті конституційного
провадження у цій справі  на  підставі  пункту  статті  45  Закону
України   "Про  Конституційний  Суд  України"  (  422/96-ВР  )  за
невідповідністю  конституційного  подання  вимогам,   передбаченим
Конституцією   України   (  254к/96-ВР  ),  Законом  України  "Про
Конституційний Суд України" ( 422/96-ВР ).

     3. На думку суб'єкта права на конституційне подання, проблема
полягає  в  тому,  що в законах України "Про спеціальні економічні
зони та спеціальний режим  інвестиційної  діяльності  в  Донецькій
області"  (  356-14  )  від  24 грудня 1998 року і "Про спеціальну
економічну зону "Закарпаття" ( 2322-14 ) від 22 березня 2001  року
вживаються  різні словосполучення,  які визначають характер і мету
справляння податку на додану вартість і акцизного збору,  а  саме:
"для   внутрішнього   споживання   в  Україні"  та  "для  вільного
використання  в  Україні".  Неоднозначне  їх  тлумачення  органами
Державної    митної    служби    України,   Державної   податкової
адміністрації   України   нібито    призводить    до    подвійного
оподаткування товарів, вироблених у спеціальних економічних зонах,
під час їх реалізації на внутрішньому ринку України.  Однак фактів
на  підтвердження  такого  висновку  в  конституційному поданні не
наведено.  Не йдеться в ньому і про суть розбіжностей  у  позиціях
Державної   митної   служби   України   та   Державної  податкової
адміністрації України.

     До того ж Кабінет Міністрів України в межах своїх повноважень
стосовно   координації   роботи  органів  виконавчої  влади  видав
розпорядження  "Про  деякі  питання  оподаткування  у  спеціальних
економічних зонах    "Закарпаття",   "Азов"   та   "Донецьк"   від
17 серпня 2002 року  N  456-р  (  456-2002-р  ),  яким  врегулював
поставлену в  конституційному  поданні  проблему.  У розпорядженні
( 456-2002-р ) визначено,  що в усіх трьох спеціальних економічних
зонах  справляння  податку  на  додану  вартість і акцизного збору
здійснюється так само, як і при імпорті товарів в Україну.

     На підставі  викладеного  та  керуючись  статтями  147,   150
Конституції України ( 254к/96-ВР ),  статтею 39,  пунктом 2 статті
45,  статтями  50,  93  Закону  України  "Про  Конституційний  Суд
України" ( 422/96-ВР ), Конституційний Суд України

                          у х в а л и в:

     Відмовити у відкритті конституційного провадження у справі за
конституційним  поданням  Міністерства  економіки  та   з   питань
європейської  інтеграції  України про офіційне тлумачення положень
пункту "в" частини другої статті 7 Закону України "Про  спеціальну
економічну  зону  "Закарпаття" ( 2322-14 ),  підпункту "в" частини
другої,  підпункту "в" частини третьої статті  12  Закону  України
"Про спеціальні економічні зони та спеціальний режим інвестиційної
діяльності в Донецькій області"  (  356-14  )  за  невідповідністю
конституційного подання вимогам, передбаченим Конституцією України
( 254к/96-ВР ),  Законом України "Про Конституційний Суд  України"
( 422/96-ВР ).

     Ухвала Конституційного  Суду  України  є остаточною і не може
бути оскаржена.


                                        КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД УКРАЇНИ