У Х В А Л А КОНСТИТУЦІЙНОГО СУДУ УКРАЇНИ Про відмову у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України про офіційне тлумачення положень пункту "в" частини другої статті 7 Закону України "Про спеціальну економічну зону "Закарпаття", підпункту "в" частини другої, підпункту "в" частини третьої статті 12 Закону України "Про спеціальні економічні зони та спеціальний режим інвестиційної діяльності в Донецькій області" м. Київ Справа N 2-37/2004 13 травня 2004 року N 47-у/2004 Конституційний Суд України у складі суддів Конституційного Суду України: Вознюка Володимира Денисовича - головуючий, Євграфова Павла Борисовича, Іващенка Володимира Івановича, Костицького Михайла Васильовича, Малинникової Людмили Федорівни, Мироненка Олександра Миколайовича, Німченка Василя Івановича, Пшеничного Валерія Григоровича, Розенка Віталія Івановича - суддя-доповідач, Савенка Миколи Дмитровича, Скоморохи Віктора Єгоровича, Станік Сюзанни Романівни, Чубар Людмили Пантеліївни, розглянув питання про наявність підстав для відкриття конституційного провадження у справі за конституційним поданням Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України про офіційне тлумачення положень пункту "в" частини другої статті 7 Закону України "Про спеціальну економічну зону "Закарпаття" ( 2322-14 ), підпункту "в" частини другої, підпункту "в" частини третьої статті 12 Закону України "Про спеціальні економічні зони та спеціальний режим інвестиційної діяльності в Донецькій області" ( 356-14 ). Заслухавши суддю-доповідача Розенка В.І. та дослідивши матеріали справи, Конституційний Суд України у с т а н о в и в: 1. Порушене у конституційному поданні питання стосується порядку сплати податку на додану вартість при здійсненні операцій з товарами і предметами на територіях спеціальних економічних зон "Закарпаття", "Азов", "Донецьк". 2. Друга колегія суддів Конституційного Суду України Ухвалою від 21 квітня 2004 року відмовила у відкритті конституційного провадження у цій справі на підставі пункту статті 45 Закону України "Про Конституційний Суд України" ( 422/96-ВР ) за невідповідністю конституційного подання вимогам, передбаченим Конституцією України ( 254к/96-ВР ), Законом України "Про Конституційний Суд України" ( 422/96-ВР ). 3. На думку суб'єкта права на конституційне подання, проблема полягає в тому, що в законах України "Про спеціальні економічні зони та спеціальний режим інвестиційної діяльності в Донецькій області" ( 356-14 ) від 24 грудня 1998 року і "Про спеціальну економічну зону "Закарпаття" ( 2322-14 ) від 22 березня 2001 року вживаються різні словосполучення, які визначають характер і мету справляння податку на додану вартість і акцизного збору, а саме: "для внутрішнього споживання в Україні" та "для вільного використання в Україні". Неоднозначне їх тлумачення органами Державної митної служби України, Державної податкової адміністрації України нібито призводить до подвійного оподаткування товарів, вироблених у спеціальних економічних зонах, під час їх реалізації на внутрішньому ринку України. Однак фактів на підтвердження такого висновку в конституційному поданні не наведено. Не йдеться в ньому і про суть розбіжностей у позиціях Державної митної служби України та Державної податкової адміністрації України. До того ж Кабінет Міністрів України в межах своїх повноважень стосовно координації роботи органів виконавчої влади видав розпорядження "Про деякі питання оподаткування у спеціальних економічних зонах "Закарпаття", "Азов" та "Донецьк" від 17 серпня 2002 року N 456-р ( 456-2002-р ), яким врегулював поставлену в конституційному поданні проблему. У розпорядженні ( 456-2002-р ) визначено, що в усіх трьох спеціальних економічних зонах справляння податку на додану вартість і акцизного збору здійснюється так само, як і при імпорті товарів в Україну. На підставі викладеного та керуючись статтями 147, 150 Конституції України ( 254к/96-ВР ), статтею 39, пунктом 2 статті 45, статтями 50, 93 Закону України "Про Конституційний Суд України" ( 422/96-ВР ), Конституційний Суд України у х в а л и в: Відмовити у відкритті конституційного провадження у справі за конституційним поданням Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України про офіційне тлумачення положень пункту "в" частини другої статті 7 Закону України "Про спеціальну економічну зону "Закарпаття" ( 2322-14 ), підпункту "в" частини другої, підпункту "в" частини третьої статті 12 Закону України "Про спеціальні економічні зони та спеціальний режим інвестиційної діяльності в Донецькій області" ( 356-14 ) за невідповідністю конституційного подання вимогам, передбаченим Конституцією України ( 254к/96-ВР ), Законом України "Про Конституційний Суд України" ( 422/96-ВР ). Ухвала Конституційного Суду України є остаточною і не може бути оскаржена. КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД УКРАЇНИ