УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
                    КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

                        П О С Т А Н О В А
                   від 23 травня 2006 р. N 709
                               Київ

      ( Постанова втратила чинність на підставі Постанови КМ
        N 1526 ( 1526-2006-п ) від 02.11.2006 )

                  Про затвердження Положення про
                Державну службу України з нагляду
                 за забезпеченням безпеки авіації



     Кабінет Міністрів України  п о с т а н о в л я є:

     1. Затвердити Положення про Державну службу України з нагляду
за забезпеченням безпеки авіації, що додається.

     2. Ця  постанова  набирає   чинності   одночасно   з   Указом
Президента  України  про  визнання  такими,  що втратили чинність,
деяких указів Президента України з питань безпеки авіації.


     Прем'єр-міністр України                            Ю.ЄХАНУРОВ

     Інд. 40


                                          ЗАТВЕРДЖЕНО
                             постановою Кабінету Міністрів України
                                  від 23 травня 2006 р. N 709

                            ПОЛОЖЕННЯ
              про Державну службу України з нагляду
                 за забезпеченням безпеки авіації


     1. Державна служба України з нагляду за забезпеченням безпеки
авіації (Державіаслужба) є центральним органом  виконавчої  влади,
діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів
України.

     Державіаслужба реалізує    державну    політику    у    сфері
забезпечення   безпеки  авіації,  захисту  національних  інтересів
України під час розслідування авіаційних подій.

     2. Державіаслужба у своїй діяльності  керується  Конституцією
( 254к/96-ВР ) і  законами  України,  актами Президента України та
Кабінету Міністрів України, а також цим Положенням.

     У межах   своїх   повноважень   Державіаслужба    організовує
виконання  актів  законодавства  України  і здійснює систематичний
контроль за їх реалізацією.

     Державіаслужба узагальнює практику застосування законодавства
з питань, що належать до її компетенції, розробляє пропозиції щодо
вдосконалення законодавства та в установленому порядку вносить  їх
на розгляд Кабінету Міністрів України.

     3. Основними завданнями Державіаслужби є:

     здійснення державного  нагляду  за  дотриманням  на території
України та  в  межах  її  повітряного  простору  всіма  суб'єктами
авіаційної   діяльності,   а  за  межами  України  -  вітчизняними
суб'єктами  авіаційної  діяльності  встановлених  норм  і   правил
виконання  польотів  та експлуатації авіаційної техніки,  вимог до
авіаційної та екологічної безпеки;

     підготовка пропозицій  щодо  вдосконалення  законодавства   з
питань регулювання безпеки авіації;

     здійснення державного   нагляду   за  ліцензуванням  у  сфері
авіаційної діяльності відповідно до законодавства України;

     організація і проведення незалежного розслідування авіаційних
подій та серйозних інцидентів;

     забезпечення відповідно  до  компетенції  участі у реалізації
державної політики з питань розвитку авіації.

     4. Державіаслужба відповідно до покладених на неї завдань:

     1) розробляє і подає в установленому порядку пропозиції  щодо
реалізації   державної   політики  у  сфері  забезпечення  безпеки
авіації;

     2) бере  участь  у  розробленні  проектів  законів  та  інших
нормативно-правових  актів  щодо  реалізації  державної політики у
сфері забезпечення безпеки авіації;

     3) розглядає та погоджує проекти державних програм  з  питань
розвитку національної авіації та авіаційної промисловості;

     4) здійснює державний нагляд за:

     дотриманням на  території  України  та в межах її повітряного
простору всіма  суб'єктами  авіаційної  діяльності,  а  за  межами
України    -   вітчизняними   суб'єктами   авіаційної   діяльності
встановлених норм і  правил  виконання  польотів  та  експлуатації
авіаційної техніки, вимог до авіаційної та екологічної безпеки;

     сертифікацією (державним випробуванням) авіаційної техніки та
об'єктів авіаційної інфраструктури відповідно до законодавства;

     організацією підготовки авіаційного персоналу;

     проведенням лікарсько-льотної експертизи;

     5) координує:

     діяльність центральних і місцевих органів виконавчої влади  з
питань  реалізації державної політики у сфері забезпечення безпеки
авіації;

     наукові дослідження з питань безпеки авіації;

     6) здійснює у межах своїх повноважень контроль за:

     дотриманням установленого  порядку  підготовки   та   допуску
авіаційного  персоналу  до  робіт  (польотів),  перевіряє  у  разі
потреби їх  знання,  навички  (у  тому  числі  під  час  виконання
польотів) та наявність і дійсність відповідних посвідчень;

     повнотою та      ефективністю      виконання      повноважень
інспекторсько-наглядовими підрозділами з  питань  безпеки  авіації
підприємств,   установ  та  організацій,  що  провадять  авіаційну
діяльність, незалежно від форми власності та господарювання;

     дотриманням установленого порядку повідомлень про порушення у
сфері  авіаційної діяльності та вживає заходів для усунення причин
таких порушень;

     7) погоджує заходи щодо реструктуризації суб'єктів авіаційної
діяльності  в  частині забезпечення збереження встановлених рівнів
безпеки авіації;

     8) перевіряє в установленому порядку стан безпеки авіації  та
дотримання вимог законодавства фізичними і юридичними особами,  що
провадять авіаційну діяльність;

     9) розглядає  і   погоджує   методологічні   документи   щодо
перевірки   знань   правил   та  норм  з  питань  безпеки  авіації
відповідних категорій авіаційного персоналу,  бере участь у роботі
екзаменаційних комісій з перевірки таких знань;

     10) призначає  комісії  із  залученням  фахівців  відповідних
підприємств,  установ та організацій для розслідування  авіаційних
подій стосовно безпеки авіації;

     11) видає  за  результатами  проведених  перевірок  суб'єктам
авіаційної  діяльності,   а   також   органам   виконавчої   влади
обов'язкові  для виконання приписи про усунення виявлених порушень
і   недоліків   у   сфері   забезпечення   безпеки   авіації    та
сертифікаційних вимог;

     12) організовує    проведення    незалежного    розслідування
авіаційних подій та серйозних інцидентів,  що сталися на території
України  з  літальними апаратами незалежно від їх приналежності чи
власності,  усіх авіаційних подій,  які сталися під час  виконання
літерних авіарейсів,  а в окремих випадках за розпорядженням вищих
органів  -  розслідування  інших  авіаційних  подій;   організовує
визначення  повноважних  представників  від  України  для участі у
розслідуванні авіаційних подій,  що сталися за  межами  України  з
повітряними суднами,  зареєстрованими в Україні,  або для участі в
розслідуванні авіаційних подій з повітряними суднами чи двигунами,
розробленими або виготовленими в Україні;

     13) аналізує  звіти  експлуатаційних  організацій про безпеку
польотів,  авіаційну та екологічну  безпеку,  а  також  звіти  про
розслідування  авіаційних подій з метою оцінки повноти проведеного
розслідування  та  враховує  результати  аналізу  в   інспекційних
перевірках;

     14) бере   участь   у   розробленні   пропозицій   з   питань
удосконалення екологічної безпеки авіаційної діяльності,  здійснює
нагляд  за  організацією  та  виконанням  екологічного контролю на
об'єктах авіаційної інфраструктури;

     15) готує пропозиції щодо  формування  державного  бюджету  в
частині фінансування заходів,  спрямованих на забезпечення безпеки
авіації, контролює використання бюджетних коштів;

     16) здійснює відповідно  до  закону  контроль  за  виконанням
державних замовлень, спрямованих на безпеку авіації;

     17) вносить   з   питань,  що  належать  до  її  компетенції,
пропозиції щодо розвитку міжнародного співробітництва, взаємодії з
міжнародними  авіаційними  організаціями,  підготовки та укладення
міжнародних угод з питань безпеки цивільної авіації;

     18) забезпечує разом із заінтересованими органами  виконавчої
влади   реалізацію   міжнародних  договорів  України,  міжнародних
проектів  і  програм  розвитку  авіації,  авіаційної  техніки   та
авіаційної інфраструктури;

     19) вивчає  та  впроваджує  світовий  досвід  роботи з питань
інспекційної діяльності;

     20) бере участь у реалізації державної  кадрової  політики  у
сфері авіаційної діяльності;

     21) забезпечує  збереження  державної  таємниці з питань,  що
належать до її компетенції;

     22) забезпечує відповідно до своєї компетенції  вдосконалення
системи обліку, звітності та державної статистики;

     23) здійснює інші функції відповідно до законодавства.

     5. Державіаслужба має право:

     залучати спеціалістів   органів   виконавчої  влади,  органів
місцевого самоврядування,  підприємств, установ та організацій (за
погодженням з їх керівниками) для розгляду питань,  що належать до
її компетенції;

     отримувати в установленому законодавством порядку від органів
виконавчої влади,  органів місцевого самоврядування,  підприємств,
установ  та  організацій  інформацію,   документи   і   матеріали,
необхідні для виконання покладених на неї завдань;

     скликати в установленому порядку наради з питань, що належать
до її компетенції;

     вносити пропозиції   щодо   анулювання   чи   зупинення   дії
сертифіката у разі порушення власником зазначених у ньому умов;

     забороняти виконання    конкретних    польотів,    якщо   дії
експлуатанта несуть загрозу безпеці авіації;

     засновувати друковані видання для висвітлення в них питань  з
профілактики безпеки авіації;

     здійснювати функції з управління майном, що належить до сфери
її управління.

     6. Державіаслужба під час виконання покладених на неї завдань
і   функцій   взаємодіє  з  органами  виконавчої  влади,  органами
місцевого   самоврядування,    підприємствами,    установами    та
організаціями,  а також з відповідними органами іноземних держав і
міжнародними організаціями.

     7. Державіаслужба у межах своїх повноважень на основі  та  на
виконання   актів   законодавства   видає  накази,  організовує  і
контролює їх виконання.

     Державіаслужба видає у разі потреби разом з  іншими  органами
виконавчої влади спільні акти.

     Нормативно-правові акти  Державіаслужби підлягають реєстрації
в установленому законодавством порядку.

     У випадках,     передбачених     законодавством,      рішення
Державіаслужби  є  обов'язковими для виконання органами виконавчої
влади,   органами   місцевого   самоврядування,    підприємствами,
установами   та   організаціями   всіх  форм  власності,  а  також
громадянами.

     8. Державіаслужбу очолює Голова, якого призначає на посаду та
звільняє  з  посади  за  поданням Прем'єр-міністра України Кабінет
Міністрів України.

     9. Голова  Державіаслужби  має  заступників,  з  них   одного
першого,  які  призначаються  на посаду та звільняються з посади в
установленому законодавством порядку.

     10. Голова Державіаслужби:

     1) здійснює  керівництво  Державіаслужбою,  несе  персональну
відповідальність за виконання покладених на неї завдань;

     2) інформує  Кабінет  Міністрів України про стан і результати
діяльності авіації в Україні;

     3) представляє   Державіаслужбу   в   державних   органах   і
міжнародних організаціях;

     4) подає  в установленому порядку проекти нормативно-правових
актів з питань,  що належать до її компетенції, а також пропозиції
щодо укладення міжнародних договорів у сфері безпеки авіації;

     5) розподіляє  обов'язки між своїми заступниками,  встановлює
ступінь  відповідальності   заступників   Голови   та   керівників
структурних підрозділів;

     6) підписує   накази,   вживає   заходів   для  перевірки  їх
виконання;

     7) організовує роботу колегії Державіаслужби і головує на  її
засіданнях;

     8) призначає  на  посаду  та  звільняє  з  посади працівників
центрального апарату Державіаслужби,  заохочує та накладає на  них
дисциплінарні стягнення в установленому законодавством порядку;

     9) організовує  висвітлення діяльності Державіаслужби (у тому
числі щодо офіційних повідомлень про авіаційні  події)  у  засобах
масової інформації;

     10) здійснює інші функції відповідно до законодавства.

     11. Для    погодженого    вирішення    питань,    обговорення
найважливіших  напрямів  діяльності  Державіаслужби  та   розвитку
авіаційної  галузі  у  Державіаслужбі утворюється колегія у складі
Голови  Державіаслужби   (голова   колегії),   його   заступників,
працівників  авіаційної  галузі.  Склад  колегії затверджує Голова
Державіаслужби.

     Організаційною формою    роботи    колегії    є    засідання.
Періодичність проведення засідань колегії визначається її головою.

     Рішення колегії проводяться в життя наказами Державіаслужби.

     12. Для розгляду наукових рекомендацій та пропозицій з питань
забезпечення безпеки авіації,  обговорення  актуальних  проблем  у
Державіаслужбі  може  утворюватися  науково-технічна  рада з числа
вчених  і  висококваліфікованих  спеціалістів,  інші  дорадчі   та
консультативні органи.

     Склад таких  органів  і  положення  про них затверджує Голова
Державіаслужби.

     13. Граничну    чисельність    працівників     Державіаслужби
затверджує Кабінет Міністрів України.

     Структуру центрального  апарату  Державіаслужби затверджує її
Голова.

     Штатний розпис і кошторис  Державіаслужби  затверджує  Голова
Державіаслужби за погодженням з Мінфіном.

     14. Державіаслужба   є   юридичною  особою,  має  самостійний
баланс, рахунки в органах Державного казначейства, бланки, печатку
із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням.