АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ

                             Л И С Т

                            26.09.2006


                  Пояснення щодо деяких питань,
         пов'язаних із застосуванням нормативно-правових
               актів стосовно державних закупівель


     Виконуючи функції спеціально уповноваженого органу виконавчої
влади  з  питань державних закупівель та згідно положень частини 3
статті 3-1 Закону України "Про закупівлю товарів,  робіт і  послуг
за  державні кошти" ( 1490-14 ) (надалі - Закон),  Антимонопольний
комітет  України  визначив   своїми   розпорядженнями   відповідні
нормативно-правові акти, а саме:

     - Форму  Оголошення  про   проведення   процедур   закупівель
(розпорядження N 217-р ( z0903-06 ) від 20.06.2006 р.);

     - Форму  Протоколу  про  розкриття  тендерних  пропозицій при
здійсненні процедур закупівель (розпорядження N 216-р ( z0900-06 )
від 20.06.2006 р.);

     - Форму  Звітів про результати здійснення процедур закупівель
(розпорядження N 219-р ( z0907-06 ) від 20.06.2006 р.);

     - Форму  Річного  плану  закупівель  (розпорядження  N  218-р
( z0904-06 ) від 20.06.2006 р.);

     - Форму Реєстру отриманих тендерних пропозицій при здійсненні
процедур закупівель  (розпорядження  N  215-р  (  z0899-06  )  від
20.06.2006 р.).

     Крім   того,         затверджені        та      зареєстровані
Інструкції  щодо  заповнення      зазначених      вище        форм
(  z0903-06,  z0900-06,  z0907-06, z0904-06, z0899-06 ).

     Усі зазначені   розпорядження  були  зареєстровані  1  серпня
2006 року Міністерством юстиції України та оприлюднені  23  серпня
2006   року   в   "Офіційному   віснику   України"  N  32.  Згідно
законодавства вони набули чинності 2 вересня 2006 року.

     З метою     спрощення     використання     вказаних      вище
нормативно-правових актів Антимонопольний комітет України пропонує
пояснення щодо заповнення деяких пунктів розпоряджень.

     Стосовно розпорядження N 215-р ( z0899-06 ):

     - в  пункті  2  Реєстру  датою  початку  процедури  закупівлі
вважати  дату  відправлення  оголошення  (запиту,  запрошення) про
проведення торгів;

     - в  пункті  4  Реєстру  у  разі  відсутності  скарг (скарги)
ставиться прочерк;

     - пункт  5  Реєстру,  в  таблиці,  графа  "Відповідальний  за
подання тендерної пропозиції".  Згідно частини 1 статті 24  Закону
( 1490-14 ) "тендерна пропозиція подається у запечатаному конверті
або в іншій  формі,  зазначеній  у  тендерних  документах".  Таким
чином,  замовник  має  право  визначати  в  тендерній документації
вимоги щодо обов'язкового зазначення на  конверті  відповідального
за подання тендерної пропозиції та його контактні телефони. У разі
якщо така умова не  зазначена  в  тендерній  документації  -  дана
графа, на момент отримання тендерної пропозиції, не заповнюється;

     - в таблиці, в графі "Повне найменування учасника, який надав
тендерну  пропозицію"  для  належної  ідентифікації  учасника може
зазначатися час і дата отримання замовником відповідної  тендерної
пропозиції.

     Стосовно розпорядження N 216-р ( z0900-06 ):

     - згідно Закону ( 1490-14 ) обмежень,  щодо етапу торгів,  на
якому можна подати скаргу стосовно проведення процедури  закупівлі
не існує. Тобто скарга може надійти на будь-якому етапі проведення
процедури  закупівлі,  в  тому  числі  і  до  розкриття  тендерних
пропозицій.

     - Відповідно  до  статті  28  Закону ( 1490-14 ) торги можуть
бути відмінені або визнаними такими,  що  не  відбулися  також  на
будь-якому етапі процедури закупівлі, зокрема:

     1) "на участь у  торгах  було  подано  менше  двох  тендерних
пропозицій;

     2) ціна  найбільш  вигідної  тендерної  пропозиції  перевищує
суму, передбачену замовником на фінансування закупівлі;

     3) якщо здійснення закупівлі перестало відповідати  державним
потребам...;

     4) інших випадків за рішенням замовника".

     У разі якщо на момент розкриття тендерних  пропозицій  скарги
не  надходили і торги не були відмінені або визнані такими,  що не
відбулися, у п. п. 5, 6, 7 ставиться прочерк.

     Стосовно розпорядження N 217-р ( z0903-06 ):

     - в пункті 4 Оголошення про результати  проведення  процедури
закупівлі  у  разі  застосування  процедури  з обмеженою участю та
закупівлі у одного учасника  робиться  запис,  що  Оголошення  про
проведення торгів   не   публікувалось  згідно  частини  2  статті
8 Закону ( 1490-14 ).

     Стосовно розпорядження N 218-р ( z0904-06 ):

     - Згідно частини 2 статті 2-2 Закону ( 1490-14  )  "примірник
річного плану, зміни до нього надсилаються уповноваженому органу у
випадках і порядку,  що визначені цим органом..." В зв'язку з  тим
що ця норма Закону чітко не прописана в формах та інструкціях щодо
заповнення форм річного  плану,  Антимонопольний  комітет  України
рекомендує  надсилати  примірник  річного  плану та зміни до нього
уповноваженому органу (у центральний апарат АМКУ) у місячний строк
після затвердження замовником;

     - у разі якщо замовник  використовує  Державний  класифікатор
при  визначенні  предмета  закупівлі,  важливо,  щоб  найменування
предмета закупівлі у річному плані або змінах до нього і  в  Звіті
про результат здійснення процедури закупівлі були однаковими;

     - в таблиці,  в графі "Очікувана вартість предмета закупівлі"
суму словами вказувати необов'язково.

     Стосовно розпорядження N 219-р ( z0907-06 ):

     - відповідно   до   частини  1  (абз.  6)  статті  17  Закону
( 1490-14 ) у Звіті про результати здійснення процедури  закупівлі
обов'язково зазначається дата оголошення про результати здійсненої
закупівлі у спеціалізованих друкованих засобах масової  інформації
та в інформаційному бюлетені,  що видає Тендерна палата України. У
зв'язку з  затримкою  оприлюднення  інформації  з  причин,  що  не
залежать  від  замовника,  Звіт  має бути наданий не пізніше ніж у
10-денний термін з дня опублікування в інформаційному бюлетені, що
видає Тендерна палата України;

     - відповідно до п. 1.5 Інструкції щодо заповнення форми Звіту
про результати здійснення процедур закупівель (  z0907-06  )  Звіт
про  закупівлю,  яка здійснювалася центральними органами державної
влади,  направляється  до  центрального  апарату  Антимонопольного
комітету  України,  у  всіх  інших  випадках Звіт направляється до
територіального відділення Антимонопольного комітету  України,  на
підвідомчій території якого зареєстрований замовник.

 Державний уповноважений                                   М.Бараш