АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ Л И С Т 26.09.2006 Пояснення щодо деяких питань, пов'язаних із застосуванням нормативно-правових актів стосовно державних закупівель Виконуючи функції спеціально уповноваженого органу виконавчої влади з питань державних закупівель та згідно положень частини 3 статті 3-1 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" ( 1490-14 ) (надалі - Закон), Антимонопольний комітет України визначив своїми розпорядженнями відповідні нормативно-правові акти, а саме: - Форму Оголошення про проведення процедур закупівель (розпорядження N 217-р ( z0903-06 ) від 20.06.2006 р.); - Форму Протоколу про розкриття тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель (розпорядження N 216-р ( z0900-06 ) від 20.06.2006 р.); - Форму Звітів про результати здійснення процедур закупівель (розпорядження N 219-р ( z0907-06 ) від 20.06.2006 р.); - Форму Річного плану закупівель (розпорядження N 218-р ( z0904-06 ) від 20.06.2006 р.); - Форму Реєстру отриманих тендерних пропозицій при здійсненні процедур закупівель (розпорядження N 215-р ( z0899-06 ) від 20.06.2006 р.). Крім того, затверджені та зареєстровані Інструкції щодо заповнення зазначених вище форм ( z0903-06, z0900-06, z0907-06, z0904-06, z0899-06 ). Усі зазначені розпорядження були зареєстровані 1 серпня 2006 року Міністерством юстиції України та оприлюднені 23 серпня 2006 року в "Офіційному віснику України" N 32. Згідно законодавства вони набули чинності 2 вересня 2006 року. З метою спрощення використання вказаних вище нормативно-правових актів Антимонопольний комітет України пропонує пояснення щодо заповнення деяких пунктів розпоряджень. Стосовно розпорядження N 215-р ( z0899-06 ): - в пункті 2 Реєстру датою початку процедури закупівлі вважати дату відправлення оголошення (запиту, запрошення) про проведення торгів; - в пункті 4 Реєстру у разі відсутності скарг (скарги) ставиться прочерк; - пункт 5 Реєстру, в таблиці, графа "Відповідальний за подання тендерної пропозиції". Згідно частини 1 статті 24 Закону ( 1490-14 ) "тендерна пропозиція подається у запечатаному конверті або в іншій формі, зазначеній у тендерних документах". Таким чином, замовник має право визначати в тендерній документації вимоги щодо обов'язкового зазначення на конверті відповідального за подання тендерної пропозиції та його контактні телефони. У разі якщо така умова не зазначена в тендерній документації - дана графа, на момент отримання тендерної пропозиції, не заповнюється; - в таблиці, в графі "Повне найменування учасника, який надав тендерну пропозицію" для належної ідентифікації учасника може зазначатися час і дата отримання замовником відповідної тендерної пропозиції. Стосовно розпорядження N 216-р ( z0900-06 ): - згідно Закону ( 1490-14 ) обмежень, щодо етапу торгів, на якому можна подати скаргу стосовно проведення процедури закупівлі не існує. Тобто скарга може надійти на будь-якому етапі проведення процедури закупівлі, в тому числі і до розкриття тендерних пропозицій. - Відповідно до статті 28 Закону ( 1490-14 ) торги можуть бути відмінені або визнаними такими, що не відбулися також на будь-якому етапі процедури закупівлі, зокрема: 1) "на участь у торгах було подано менше двох тендерних пропозицій; 2) ціна найбільш вигідної тендерної пропозиції перевищує суму, передбачену замовником на фінансування закупівлі; 3) якщо здійснення закупівлі перестало відповідати державним потребам...; 4) інших випадків за рішенням замовника". У разі якщо на момент розкриття тендерних пропозицій скарги не надходили і торги не були відмінені або визнані такими, що не відбулися, у п. п. 5, 6, 7 ставиться прочерк. Стосовно розпорядження N 217-р ( z0903-06 ): - в пункті 4 Оголошення про результати проведення процедури закупівлі у разі застосування процедури з обмеженою участю та закупівлі у одного учасника робиться запис, що Оголошення про проведення торгів не публікувалось згідно частини 2 статті 8 Закону ( 1490-14 ). Стосовно розпорядження N 218-р ( z0904-06 ): - Згідно частини 2 статті 2-2 Закону ( 1490-14 ) "примірник річного плану, зміни до нього надсилаються уповноваженому органу у випадках і порядку, що визначені цим органом..." В зв'язку з тим що ця норма Закону чітко не прописана в формах та інструкціях щодо заповнення форм річного плану, Антимонопольний комітет України рекомендує надсилати примірник річного плану та зміни до нього уповноваженому органу (у центральний апарат АМКУ) у місячний строк після затвердження замовником; - у разі якщо замовник використовує Державний класифікатор при визначенні предмета закупівлі, важливо, щоб найменування предмета закупівлі у річному плані або змінах до нього і в Звіті про результат здійснення процедури закупівлі були однаковими; - в таблиці, в графі "Очікувана вартість предмета закупівлі" суму словами вказувати необов'язково. Стосовно розпорядження N 219-р ( z0907-06 ): - відповідно до частини 1 (абз. 6) статті 17 Закону ( 1490-14 ) у Звіті про результати здійснення процедури закупівлі обов'язково зазначається дата оголошення про результати здійсненої закупівлі у спеціалізованих друкованих засобах масової інформації та в інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України. У зв'язку з затримкою оприлюднення інформації з причин, що не залежать від замовника, Звіт має бути наданий не пізніше ніж у 10-денний термін з дня опублікування в інформаційному бюлетені, що видає Тендерна палата України; - відповідно до п. 1.5 Інструкції щодо заповнення форми Звіту про результати здійснення процедур закупівель ( z0907-06 ) Звіт про закупівлю, яка здійснювалася центральними органами державної влади, направляється до центрального апарату Антимонопольного комітету України, у всіх інших випадках Звіт направляється до територіального відділення Антимонопольного комітету України, на підвідомчій території якого зареєстрований замовник. Державний уповноважений М.Бараш