ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ

                            Н А К А З

                        23.10.2006  N 1621


             Про результати перевірки виконання умов
                    договорів купівлі-продажу


     На виконання  вимог  законодавства  України  щодо  здійснення
державними  органами  приватизації  контролю  за  виконанням  умов
договорів  купівлі-продажу  державного  майна  (далі - договір) та
наказу  Фонду  державного майна України (далі - Фонд) від 30.10.97
N 1160  "Про  організацію  виконання  постанови Кабінету Міністрів
України  від  12.09.97  N   1012"   Фондом,   його   регіональними
відділеннями та Фондом майна АР Крим у третьому кварталі 2006 року
здійснено перевірки  виконання  покупцями  державного  майна  умов
укладених договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації.
     Всього протягом третього кварталу 2006 року  перевірено  стан
виконання  умов  1209 договорів (28,3 відсотка загальної кількості
договорів,  що   перебувають   на   контролі   державних   органів
приватизації).
     Починаючи з  1995  року,  до  кінця  звітного  кварталу,   на
виконання   умов   договорів   українські   підприємства  отримали
інвестицій та інших коштів  на  загальну  суму  5,62  млрд   грн.,
573,76  млн   дол.  США  та 72,04 млн   євро,  що у перерахунку на
національну валюту становить 7,668 млрд  грн. Загалом це перевищує
обсяг,  передбачений  на цей період умовами договорів:  5,68  млрд
грн.,  523,86 млн   дол.  США,  19,26 млн   євро,  у тому числі  у
стратегічно  важливі  для економіки і безпеки держави підприємства
коштів внесено на загальну суму 3,13 млрд   грн.,  355,9 млн  дол.
США та 859,7 тис. євро.
     Реалізуються інші зобов'язання покупців.
     Хоча загальна    динаміка   виконання   власниками   об'єктів
приватизації  умов  їх  договорів  купівлі-продажу  є  позитивною,
перевірками   встановлено   факти   невиконання   або  неналежного
виконання   покупцями   об'єктів   приватизації   тих   чи   інших
зобов'язань.   Частка   договорів,  за  якими  вони  мають  місце,
становить 11,3 відсотка загальної кількості перевірених договорів.
Поряд із загальним перевищенням фактичних інвестиційних надходжень
у   приватизовані   підприємства,   заборгованість   із   внесення
інвестицій  у  зв'язку  з  неналежним виконанням цієї умови склала
467,2 млн грн.  і 8,97 млн дол. США. Наявні  приклади  неналежного
виконання і інших умов договорів.
     За виявленими порушеннями органами приватизації вживалися  до
покупців передбачені законодавством і договорами відповідні заходи
впливу.
     Продовжувалася робота  з розірвання договорів купівлі-продажу
за  невиконання  покупцями  взятих  зобов'язань   та   робота   із
повернення таких об'єктів у державну власність. Станом на 01.10.06
у державну власність повернуто 213 об'єктів.  Ще за 196  об'єктами
така  робота  триває.  З  повернутих у державну власність повторно
продано 126 об'єктів.  Сума  коштів,  отриманих  від  їх  продажу,
становить більш ніж 82,26 млн грн.  і перевищує суму, отриману від
їх першого продажу, майже у 2 рази.
     У третьому   кварталі   2006   року  Фонд,  його  регіональні
відділення та Фонд майна Автономної  Республіки  Крим  забезпечили
виконання  вимог  організаційно-розпорядчих  документів Фонду щодо
обсягів охоплення укладених договорів перевірками стану  виконання
їх   умов   та   термінів  надання  своїх  звітів  Фонду.  Кращими
регіональними  відділеннями  в  частині  якості   організації   та
здійснення  контролю,  звітності,  відпрацювання  пропозицій  щодо
подальшого нормативного та методологічного забезпечення контролю є
регіональні відділення Фонду по Дніпропетровській,  Закарпатській,
Івано-Франківській,  Львівській,  Тернопільській,  Черкаській   та
Чернігівській областях, по м. Києву та Фонд майна АР Крим.
     Зважаючи на вищенаведене, Н А К А З У Ю:

     1. Затвердити звіт про результати контролю за виконанням умов
договорів   купівлі-продажу   об'єктів  приватизації,  здійсненого
протягом третьому кварталу 2006 року (додається).

     2. Регіональним відділенням Фонду  забезпечити  у  четвертому
кварталі  2006  року  здійснення  перевірок  стану  виконання умов
договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації  у  обсягах  та  у
строки, встановлені організаційно-розпорядчими документами Фонду.

     3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника
Голови Фонду Потімкова О.Ю.

 Голова Фонду                                            В.Семенюк


                                      ЗАТВЕРДЖЕНО
                                      Наказ Фонду державного
                                      майна України
                                      23.10.2006  N 1621


                               ЗВІТ
            про результати контролю за виконанням умов
         договорів купівлі-продажу об'єктів приватизації,
         здійсненого протягом третього кварталу 2006 року


     Згідно з   вимогами  статей  7  та  27  Закону  України  "Про
приватизацію  державного  майна"  (  2163-12   )   щодо   контролю
державними  органами  приватизації  (далі - орган приватизації) за
виконанням умов договорів купівлі-продажу державного майна (далі -
договір), постанови Кабінету Міністрів України від 12.09.97 N 1012
( 1012-97-п ) "Про порядок  контролю  за  діяльністю  підприємств,
приватизація   яких   здійснюється   за  погодженням  з  Кабінетом
Міністрів України" та згідно  з  наказом  Фонду  державного  майна
України (далі - Фонд) від 27.02.04 N 372 ( v0372224-04 ), протягом
3 кварталу 2006 року проведено перевірку стану виконання покупцями
державного майна  умов  укладених  договорів.  Здійснений контроль
показав таке.

            1. Загальні дані про результати  контролю,
         здійсненого протягом третього кварталу 2006 року

     На обліку органів приватизації знаходиться 12273 договори.  З
них:
     - договорів   купівлі-продажу   пакетів   акцій   акціонерних
товариств - 1099;
     - договорів  купівлі-продажу  об'єктів  малої  приватизації -
7860;
     - договорів     купівлі-продажу     об'єктів    незавершеного
будівництва - 3314.
     Із загальної  кількості  зазначених  договорів,   станом   на
01.10.06  органами  приватизації контролюється стан виконання умов
4270 договорів (решта 8003 договори - це договори,  умови яких вже
виконані, внаслідок чого їх знято з контролю).
     Протягом 3  кварталу 2006 року перевірено стан виконання умов
1209 договорів,  що складає 28,3 відсотка від кількості договорів,
які знаходяться на контролі.
     За результатами  цієї  роботи  можна  зробити  такі  загальні
висновки.
     Динаміка загальних   показників  виконання  покупцями  взятих
зобов'язань не погіршилася.  Якщо  у  2005  році  за  результатами
перевірок  кількість  договорів,  за якими були виявлені порушення
тих чи інших  умов,  становила  12,9  відсотка  від  їх  загальної
кількості,  то  у  звітному кварталі частка таких договорів склала
11,3 відсотка, або за 136 договорами (додаток 1) ( va621224-06 ).
     У кожному  випадку  встановлення  порушення  до покупців були
застосовані  відповідні  санкції,  передбачені  законодавством  та
договорами.

             2. Аналіз стану виконання умов договорів
                окремих груп об'єктів приватизації

     У розрізі окремих груп об'єктів,  з  числа  зазначених  вище,
стан  виконання  умов  їх продажу (за накопичувальним підсумком) є
таким.
     З усіх   договорів,   які   знаходяться   на  обліку  органів
приватизації,   найбільша   кількість   порушень   фіксується   за
договорами   купівлі-продажу  об'єктів  незавершеного  будівництва
(додаток  2)  (  va621224-06  ).  Із  3314  договорів  цієї групи,
невиконання  умов встановлено за 430 договорами (12,9 відсотка від
загальної  кількості  договорів  цієї  групи). Неналежне виконання
умов зафіксовано за 62 договорами (1,9 відсотка). Термін виконання
умов  не  закінчився за 1329 договорами (40,1 відсотка). У повному
обсязі виконано умови 1493 договорів (45,1 відсотка).
     Найбільша кількість  договорів  з  тих,   що   обліковується,
стосуються     об'єктів    малої    приватизації    (додаток    3)
(  va621224-06 ). З їх загальної кількості - 7860, умови у повному
обсязі виконано за 5497 договорами (69,9 відсотка від їх загальної
кількості).  Невиконання  умов  виявлене  за  124  договорами (1,6
відсотка).  Неналежне  виконання  умов (з порушенням термінів) має
місце  за  59  договорами  (0,8 відсотка). Строк виконання умов не
настав за 2180 договорами (27,7 відсотка).
     Стан виконання умов договорів купівлі-продажу пакетів акцій є
таким (додаток 4) ( va621224-06 ).
     На обліку  органів  приватизації  перебуває  1099   договорів
купівлі-продажу  пакетів  акцій  відкритих  акціонерних товариств.
Повне і своєчасне виконання умов відмічене за 861 договором  (78,3
відсотка від загальної кількості). Неналежне виконання умов, тобто
відставання  від  передбачених   договорами   термінів,   допущено
покупцями   за  9  договорами  (0,8  відсотка).  Невиконання  умов
зафіксовано за 68 договорами  (6,2  відсотка).  За  161  договором
(14,6 відсотка) терміни виконання умов не закінчились.
     Серед зазначених договорів купівлі-продажу пакетів акцій  177
договорів  стосуються  підприємств,  що мають стратегічне значення
для економіки та безпеки держави.  З них  на  обліку  центрального
апарату   Фонду   знаходиться   100   договорів,   у  регіональних
відділеннях - 77.
     Стан їх виконання є таким:
     - за 134 договорами (75,7 відсотка від  загальної  кількості)
умови виконано у повному обсязі;
     - за 18 договорами (10,2 відсотка) зобов'язання знаходяться в
стадії  виконання (інвестиційні зобов'язання та інші зобов'язання,
виражені у грошовій формі,  виконані,  а за іншими  зобов'язаннями
кінцеві терміни їх виконання не закінчились);
     - за 23 договорами (13,0 відсотка) кінцеві  терміни  внесення
інвестицій та виконання інших зобов'язань тривають;
     - за 2  договорами  (1,1  відсотка)  зафіксовано  невиконання
умов.
     На сьогодні здійснюються заходи із  забезпечення  безумовного
їх  виконання,  а  у разі недосягнення позитивних результатів,  до
покупців  будуть  вжиті  заходи  для   розірвання   договорів   та
повернення придбаних за ними об'єктів у власність держави.

         3. Дані щодо стану виконання покупцями об'єктів
         приватизації найбільш характерних умов договорів

     Факт порушення  термінів  розрахунків  за  придбані   об'єкти
приватизації  встановлено за 10 договорами (майже 1,0 відсоток від
перевірених).  Такі випадки  виявлені  регіональними  відділеннями
Фонду по Вінницькій, Дніпропетровській, Закарпатській, Луганській,
Полтавській,  Чернігівській областях  та  Фондом  майна  АР  Крим.
Наприклад,  покупцем  (ТОВ  "БМУ-2-ЛТД")  нежитлового приміщення у
місті Вінниця було порушено строк сплати вартості  цього  об'єкта,
що  при  перевірці  встановлено  регіональним відділенням Фонду по
Вінницькій області.  У цьому випадку покупцю нарахований  штраф  у
сумі 30,8 тис. грн., який він не сплатив, що спонукало регіональне
відділення розпочати претензійно-позовну роботу з його стягнення у
судовому порядку.
     Регіональним відділенням   по   Чернігівській   області    за
несвоєчасну   сплату  за  придбаний  об'єкт  -  цілісний  майновий
комплекс ПМК-10 "Укррибгоспу" (с.  Новий Білоус) покупцю  (фізична
особа) нарахована пеня у сумі 5,4 тис. грн.
     Недотримання термінів  державної   реєстрації   нової   форми
власності придбаних покупцями об'єктів приватизації виявлено за 10
договорами    (майже    1,0     відсоток     від     перевірених).
Недисциплінованість    покупців    у   цій   частині   встановлена
регіональними    відділеннями    Фонду    по    Дніпропетровській,
Запорізькій,  Харківській,  Сумській та Одеській областях. Поряд з
недисциплінованістю  покупців,  однією   з   причин   несвоєчасної
реєстрації  є  зволікання  органів  місцевого  самоврядування з її
оформленням.
     Факти невиконання    зобов'язань    щодо    збереження    або
забезпечення  певного  виду  діяльності  приватизованих   об'єктів
зафіксовано   за  3  договорами  (0,3  відсотка  від  перевірених)
регіональними відділеннями Фонду по Дніпропетровській, Сумській та
Чернігівській  областях.  Так,  Регіональним  відділенням Фонду по
Дніпропетровській області встановлено, що покупцем (фізична особа)
не збережено вид діяльності об'єкта соціальної сфери "Їдальня N 2"
(м.  Кривий Ріг). За це порушення регіональним відділенням покупцю
нарахований    штраф   у   сумі   3,02  тис. грн.   та   розпочата
претензійно-позовна робота з його стягнення у судовому порядку.
     Регіональним відділенням  по  Сумській  області  за договором
купівлі-продажу об'єкта приватизації - лазні (смт.  Степанівка) на
його вимогу від покупця (фізична особа) не отримано інформацію про
збереження ним виду діяльності цього  об'єкта  та  стан  виконання
інших зобов'язань, передбачених договором. Тому вказане відділення
звернулось до прокуратури Сумської області з метою застосування до
покупця необхідних передбачених законодавством заходів.
     Фактів порушень виконання власниками приватизованих  об'єктів
зобов'язань  щодо  збереження  або  збільшення обсягів виробництва
продукції (послуг) впродовж звітного кварталу не виявлено.
     Органами приватизації   перевірено   також   стан   виконання
покупцями  зобов'язань  щодо   збереження   існуючої   на   момент
приватизації  кількості  робочих  місць  та  створення  нових.  На
контролі органів  приватизації  знаходиться  497  договорів  (11,6
відсотків  від  загальної  кількості договорів,  які контролюються
органами приватизації), що містять умову щодо збереження кількості
робочих місць, які існували на об'єктах на момент їх приватизації,
та 279 договорів (6,5 відсотка від загальної кількості  договорів,
які контролюються) - щодо створення нових.
     Протягом 3  кварталу  поточного  року  органами  приватизації
перевірено  89  договорів  (7,4  відсотка  від загальної кількості
перевірених),  що містять умову збереження покупцями  існуючої  на
об'єктах  на  момент  приватизації кількості робочих місць,  та 56
договорів (4,6 відсотка) - щодо створення нових.
     Результати цих перевірок є такими.
     Існуюча на момент приватизації  кількість  робочих  місць  на
підприємствах,  стосовно  яких  укладено  зазначені 89 договорів з
умовою щодо збереження робочих місць,  становила майже 102,0  тис.
одиниць.   Перевірками   виконання   покупцями   зазначеної  умови
встановлено,  що зараз їх кількість складає  105,6  тис.  одиниць.
Тобто,  власниками  у післяприватизаційний період збережені робочі
місця, які існували на момент приватизації, та додатково створено,
понад  взяті  за  договорами  зобов'язання,  майже 3,6 тис.  нових
робочих місць.
     Наприклад, у  Черкаській області за договором купівлі-продажу
пакета акцій  ВАТ  "Уманьферммаш"  покупцем  (ВАТ  "Маріупольський
завод ім. Ілліча") на підприємстві збережені 932 робочі місця, які
існували на момент його приватизації,  та створено нові. На момент
перевірки тут експлуатується вже 1722 робочих місця.
     На виконання зобов'язання щодо створення нових робочих місць,
яке присутнє у 56 договорах, власниками придбаних за ними об'єктів
за період реалізації зобов'язань створено  1822  робочих  місця  -
майже   на   тисячу   робочих   місць  більше,  ніж  передбачалось
договорами.
     У Дніпропетровській   області   на  виконання  умов  договору
купівлі-продажу об'єкта незавершеного  будівництва  (5-й  пусковий
комплекс  ВАТ  "Дніпродзержинський  завод  електричних  виконавчих
механізмів")   покупцем    (ТОВ    "Артметалтехнологія")    об'єкт
добудовано,  на  створеному  підприємстві експлуатується 470 нових
робочих місць.
     У Одеській області за договором купівлі-продажу Чорноморської
птахофабрики   покупцем    (ТОВ    з    іноземними    інвестиціями
"Трансінвестсервіс"   м.   Одеса)  додатково,  на  виконання  умов
договору, створено 80 робочих місць.
     В ході  проведення перевірок органами приватизації фіксується
створення значної кількості нових робочих місць на  підприємствах,
договорами   купівлі-продажу   яких   такі  зобов'язання  покупців
передбачені  не  були.  В  звітному  кварталі  виявлено  88  таких
договорів, за якими відмічено створення 656 нових робочих місць.
     Наприклад, у    Миколаївській    області     за     договором
купівлі-продажу  частини  будівлі  кафе  "Мрія" за рахунок покупця
(ТОВ "ДЖІ енд КЕЙ ПЛЮС") проведено її реконструкцію вартістю 363,7
тис.  грн.  та  створено  27  нових  робочих  місць,  що  не  було
передбачено  умовами  договору.   Зараз   об'єкт   функціонує   як
супермаркет.
     Мають місце  і  інші  приклади,  де   завдяки   добросовісній
діяльності   власників   приватизованих  об'єктів  та  ефективному
контролю з боку органів приватизації вдається досягати  позитивних
результатів не лише в фінансових,  економічних, але і в соціальних
аспектах наслідків реалізації приватизаційних завдань у регіонах і
в державі в цілому.
     Результати перевірок    стану     виконання     інвестиційних
зобов'язань  та  інших  зобов'язань,  виражених  у  грошовій формі
показали наступне.
     Такі зобов'язання   містять   853   договори  купівлі-продажу
пакетів  акцій,  440  договорів  купівлі-продажу  об'єктів   малої
приватизації  і 84 договори купівлі-продажу об'єктів незавершеного
будівництва.
     Загалом цими  договорами передбачено інвестування підприємств
(у 1995-2016 роках) на загальну суму 9,1 млрд грн., 1,44 млрд дол.
США  та  19,26 млн євро.  У тому числі станом на 16.10.2006 - 5,68
млрд грн.,  523,86 млн дол.  США., 19,26 млн євро. Фактично станом
на  16.10.2006  українські  підприємства  отримали 5,62 млрд грн.,
573,76 млн  дол.  США  та  72,0  млн  євро,  що  у  перерахунку  у
національну  валюту  становить 7,668 млрд грн.  Тобто,  це помітно
перевищує обсяг інвестицій,  передбачений на  цей  період  умовами
договорів.
     За окремими групами договорів ці цифри розподіляються так.
     Договорами купівлі-продажу     пакетів     акцій    відкритих
акціонерних товариств передбачено надходження до них  у  період  з
1995 року  до  2016  року  коштів на загальну суму 8,31 млрд грн.,
1,44  млрд дол. США та 19,26 млн євро (додаток 5) ( va621224-06 ).
У  тому числі стратегічно важливі для економіки та безпеки держави
підприємства  протягом  вказаного періоду мають отримати 4,76 млрд
грн.,   1,18   млрд  дол.  США  та  410,0  тис  євро  (додаток  6)
( va621224-06 ).
     Фактично у період з 1995 року  до  16.10.2006  підприємствами
вже отримано інвестицій:
     - за всіма договорами купівлі-продажу пакетів акцій у розмірі
5,27 млрд грн., 572,18 млн дол. США та 72,0 млн євро;
     - у тому числі за договорами  купівлі-продажу  пакетів  акцій
стратегічно важливих для економіки і безпеки держави підприємств -
3,127 млрд грн.,  355,9 млн дол. США та 859,7 тис євро (за умовами
зазначених
     - договорів у цей період повинно бути внесено 2,82 млрд грн.,
319,47 млн дол. США та 410,0 тис євро).
     Договорами купівлі-продажу об'єктів незавершеного будівництва
заплановано  надходження  інвестицій  до  них  у  період з 1995 до
16.10.2016 року - 477,33 млн грн. і 4,01 млн дол. США, а станом на
16.10.2006 - 93,01 млн грн., 2,01 млн дол. США. Фактично станом на
16.10.2006 внесено 130,72 млн грн.  і 299,76 тис дол. США (додаток
7)  (  va621224-06  ).  Поряд  з загальним перевищенням надходжень
інвестицій   за  цією  групою  договорів,  має  місце  невиконання
інвестиційних  зобов'язань  за  договором  купівлі-продажу об'єкта
незавершеного  будівництва профілакторію на 200 місць (власник ВАТ
"Укртранснафта"),  яке встановлене Фондом майна АР Крим. У зв'язку
з  цим,  Фондом  майна  АР  Крим  здійснюється претензійно-позовна
робота  щодо розірвання договору купівлі-продажу вказаного об'єкта
і повернення його у власність держави.
     Договорами купівлі-продажу    об'єктів   малої   приватизації
передбачено у період до 2016 року внесення інвестицій на  загальну
суму 320,414 млн грн. і 1,02 млн дол. США., а станом на 16.10.2006
- 204,387  млн  грн.,  1,02  млн  дол.  США.  Фактично  станом  на
16.10.2006 надійшло 221,1 млн   грн.  і 1,28 млн дол. США (додаток
8) ( va621224-06 ).
     Перевищення фактичних інвестиційних надходжень у підприємства
у  порівнянні  з  плановими  досягнуто  за  рахунок   випередження
покупцями   термінів   виконання   інвестиційних  зобов'язань  (та
перевиконання  їх  обсягів)  за   рядом   договорів   та   завдяки
своєчасному  контролю  за  процесом  інвестування  з  боку органів
приватизації.
     Зацікавленість інвесторів,     як     свідчать     результати
спостереження,  викликають підприємства базових галузей економіки,
а саме: чорної та кольорової металургії (обсяг внесених інвестицій
склав 2,113 млрд грн.  та 267,42 млн дол. США), машинобудування та
металообробки   (968,75   млн   грн.   та  36,24  млн  дол.  США),
енергетичної та паливної промисловості (833,62 млн грн., 57,92 млн
дол. США та 71,1 млн евро).
     Аналіз напрямків залучення  інвестицій  свідчить,  що  більша
частина   із   залучених   інвестицій  направляється  на  технічне
переозброєння та реконструкцію виробництв (2,83 млрд  грн.,  291,0
млн  дол.  США),  що  є  необхідним  для  розвитку виробничої бази
підприємств для випуску конкурентоспроможної продукції.
     Наступними напрямками  залучення  інвестицій  за  кількісними
показниками є погашення кредиторської заборгованості  підприємств,
у тому числі із заробітної плати (1008,85 млн грн., 81,32 млн дол.
США та 71,14 млн євро) і поповнення  обігових  коштів  підприємств
(547,18 млн грн. та 142,68 млн дол. США).
     Поряд з тим,  за деякими договорами  перевірками  зафіксовано
заборгованість  по  внесенню  інвестицій у запланованих договорами
обсягах на визначену дату.  Загальна сума такої заборгованості  на
кінець третього кварталу 2006 року склала 467,167 млн   грн., 8,97
млн   дол.  США.  З них тільки за договором купівлі-продажу пакета
акцій  ВАТ "Херсонообленерго" заборгованість з інвестування склала
392,41 млн   грн.  На сьогодні вирішення проблемних питань за  цим
договором   здійснюється   за  відповідними  дорученнями  Кабінету
Міністрів України на міжвідомчому рівні.
     Факт несвоєчасного    внесення    коштів   на   реконструкцію
пансіонату та благоустрій паркової зони  у  сумі  50,0  тис.  грн.
зафіксовано  Фондом  за договором купівлі-продажу пакета акцій ВАТ
"Пансіонат з лікуванням "Донбас"  від  12.02.2004  N  КПП-439.  За
несвоєчасне  внесення  інвестицій  покупець (ТОВ "Туристична фірма
"САМ") сплатив штраф у сумі 9,9 тис. грн.
     Серед інших, Фонд контролює стан виконання умов за договорами
купівлі-продажу пакетів акцій енергетичних компаній.  На  сьогодні
укладено 15 таких договорів.
     Стан виконання їх умов такий.
     Протягом 1996-2006 років на розвиток цих компаній,  погашення
простроченої кредиторської заборгованості та  поповнення  обігових
коштів  передбачається  внести  інвестицій  на загальну суму 1,041
млрд грн.  та  13,25  млн дол.  США.  Станом на 16.10.2006 внесено
інвестицій - 650,75 млн грн.  та 13,25 млн дол.  США (фактичне  не
виконання надходжень коштів в порівнянні із запланованими обсягами
пояснюється   заборгованістю   з   інвестування    за    договором
купівлі-продажу ВАТ "Херсонобленерго",  як це було зазначено вище)
за такими напрямками:
     - на погашення кредиторської заборгованості - 427,5 млн грн;
     - на поповнення обігових коштів - 46,03 млн грн;
     - на технічний розвиток - 176,22 млн грн.  та 12,5  млн  дол.
США;
     - на здійснення заходів з екології - 1,0 млн  грн.  та  750,0
тис дол. США.
     Загальні відомості щодо реалізації покупцями  умов  договорів
купівлі-продажу пакетів акцій енергетичних компаній такі:
     - з 9 договорів,  укладених у 1998 році,  умови за 8 виконано
своєчасно та в повному обсязі. Це договори купівлі-продажу пакетів
акцій ВАТ "ЕК "Житомиробленерго",  ВАТ  "Тернопільобленерго",  ВАТ
"Львівобленерго",      ВАТ     "Полтаваобленерго",     ВАТ     "ЕК
"Чернігівобленерго",        ВАТ        "Сумиобленерго",        ВАТ
"Кіровоградобленерго",  ВАТ "Прикарпаттяобленерго", а за договором
купівлі-продажу пакета акцій ВАТ "ЕК "Одесаобленерго" зобов'язання
виконуються  своєчасно,  але  кінцевий  термін  їх виконання ще не
настав;
     - з  6  договорів,  які були укладені в другому кварталі 2001
року,  за 5 договорами (ВАТ "ЕК  "Житомиробленерго",  ЗАТ  "А.Е.С.
Київобленерго",   ВАТ   "ЕК   "Севастопольенерго",   ЗАТ  "Ей-І-Ес
"Рівнеобленерго",  ВАТ  "Кіровоградобленерго")  умови  виконуються
вчасно та в повному обсязі,  а за договором купівлі-продажу пакета
акцій  ВАТ  "ЕК  "Херсонобленерго",  як   зазначалося   вище,   не
виконуються.
     У третьому  кварталі   Фондом   здійснена   перевірка   стану
виконання   умов   договору   купівлі-продажу   пакета  акцій  ВАТ
"Криворіжсталь" від 28.10.05 N КПП-497.  За результатами перевірки
встановлено,   що  покупцем  ("Міттал  Стіл  Німеччина  ГмбХ")  не
виконуються зобов'язання,  передбачені умовами договору в частині,
яка  стосується  утримання та розвитку соціальної сфери.  Згідно з
законодавством,  Фондом забезпечується  відповідне  реагування  за
встановленими фактами.

        4. Заходи, вжиті державними органами приватизації
          з метою усунення фактів порушень умов продажу
                      об'єктів приватизації

     У всіх   виявлених   випадках   порушення   покупцями  взятих
зобов'язань   органами   приватизації   здійснювалась    необхідна
претензійно-позовна  робота.  Зокрема,  крім  заходів із стягнення
штрафів,  пені і неустойок (загальна сума за наростаючим підсумком
склала 11,83 млн грн.  та 149,95 тис дол. США), після використання
всіх  можливостей  досудового  врегулювання  спорів   в   напрямку
забезпечення реалізації цих умов,  здійснювались дії із розірвання
(визнання недійсними) договорів та повернення відчужених  за  ними
об'єктів у державну власність.
     Станом на 01.10.06 у  власність  держави  повернуто  213  (за
накопичувальним  підсумком)  об'єктів  приватизації  (з  яких 80 -
пакети акцій,  39 - цілісні  майнові  комплекси  і  94  -  об'єкти
незавершеного   будівництва).   У   третьому  кварталі  2006  року
повернуто   2   об'єкти.   За   196    договорами    продовжується
претензійно-позовна    робота   щодо   їх   розірвання   (визнання
недійсними) і повернення відчужених за ними  об'єктів  у  державну
власність (з них 28 - пакети акцій, 32 - цілісні майнові комплекси
та 136 - об'єкти незавершеного будівництва).
     З числа повернутих у державну власність об'єктів приватизації
повторно продано 126 об'єктів. У їх числі:
     - 44 пакети акцій;
     - 58 об'єктів незавершеного будівництва;
     - 24 цілісних майновий комплекс.
     Загальна сума  коштів,  отриманих  від   повторного   продажу
повернутих  державі  за  рішеннями  судів об'єктів,  склала 82,257
млн грн.  (для порівняння:  від першого продажу цих об'єктів  було
одержано 41,388 млн грн.).

        5. Приклади позитивних результатів роботи органів
       приватизації та діяльності власників приватизованого
            майна в процесі реалізації умов договорів

     Перевірками, здійсненими  органами  приватизації,  фіксуються
конкретні приклади поліпшення  виробничого  та  фінансового  стану
приватизованих    підприємств    внаслідок   успішної   реалізації
власниками взятих зобов'язань. Наприклад,
     - у  Дніпропетровській  області  за договором купівлі-продажу
пакета акцій ВАТ "Проектний і  проектно-конструкторський  інститут
"Металургавтоматика"   покупцем  (НВФ  "Дніпротехсервіс")  внесені
інвестиції у сумі 59,976 тис грн.,  які  використано  на  поставку
процесорного   контролера   для   розробки   контурів   управління
технологічними процесами,  створеного інститутом АСУ. За 6 місяців
2006 року,  в порівнянні з першим півріччям 2005 року, збільшились
обсяги виробництва з 1,36 млн грн.  до 1,44 млн грн.,  або на 1,05
відсотка,  середня заробітна плата персоналу зросла з 1102,00 грн.
до 1184,00 грн.,  або на 7,5 відсотка.  Крім того, на підприємстві
збережені вид діяльності та номенклатура виробництва;
     - в Автономній республіці Крим при перевірці  виконання  умов
договору   купівлі-продажу   пакета  акцій  ВАТ  "Завод  "Фіолент"
встановлено,  що на  підприємстві  значно  покращилися  фінансові,
економічні   та  соціальні  показники  діяльності  підприємства  в
порівнянні з  доприватизаційним  періодом  за  рахунок  здійснення
модернізації   і   реконструкції   підприємства,   розробки  нових
технологій,   запровадження   випуску   нових   видів   продукції,
впровадження  інноваційних  проектів,  освоєння нових ринків збуту
продукції,  удосконалення системи заробітної плати і матеріального
стимулювання працівників.  Так, обсяг виробництва збільшився майже
у 2,5 рази (у 2000  р.  -  38,83  млн грн.,  у  2005  р.  -  98,69
млн грн.),  обсяг  реалізації  продукції  зріс майже у 2,3 рази (у
2000 р.  - 42,64 млн грн.,  у 2005 р.  - 96,76  млн грн.),  чистий
прибуток  збільшився  приблизно  в  1,5  рази  (у  2000 р.  - 3,03
млн грн.,  у 2005 р.  - 4,61 млн грн.).  Середньомісячна заробітна
плата працівників зросла майже у 3 рази (у 2000 р. - 276,5 грн., у
2005 р.   822,1 грн.).
     Зазначені приклади  свідчать  про  те,  що ефективні власники
придбаних у держави об'єктів в умовах ринкової економіки,  з метою
розвитку  власного  виробництва,  інвестують  зазначені  об'єкти у
обсягах  значно  більших,  ніж  це  передбачено  договорами.  Тому
актуальним  завданням  органів  приватизації,  наряду з іншими,  є
пошук ефективного власника та дієвий контроль за його діяльністю у
післяприватизаційний  період  в  частині  забезпечення безумовного
виконання умов договорів.

         6. Загальні питання роботи органів приватизації
             із забезпечення реалізації умов продажу
                         державного майна

     У 3 кварталі 2006 року Фонд,  його регіональні відділення  та
Фонд   майна  АР  Крим  забезпечили  виконання  вимог  відповідних
організаційно-розпорядчих актів щодо обсягів  охоплення  укладених
договорів  перевірками стану виконання їх умов та термінів надання
своїх  звітів  до  Фонду.  Кращими  регіональними  відділеннями  в
частині  якості  організації  та  здійснення контролю,  звітності,
відпрацювання пропозицій  щодо  його  подальшого  нормативного  та
методологічного  забезпечення  є  регіональні  відділення Фонду по
Дніпропетровській,  Закарпатській,   Львівській,   Тернопільській,
Черкаській,  Івано-Франківській   та  Чернігівській  областях,  по
м. Києву та Фонд майна АР Крим.

     У червні  поточного  року  колегією  Фонду  було   розглянуто
питання  стану  виконання  власниками приватизованих об'єктів умов
договорів купівлі-продажу за  результатами  контролю,  здійсненого
державними органами приватизації протягом 2005 року. Було прийнято
рішення про необхідність посилення контролю та  моніторингу  стану
виконання  умов договорів купівлі-продажу стратегічно важливих для
економіки та безпеки держави підприємств,  особливо металургійної,
нафтопереробної    та    вугледобувної    галузей   промисловості.
Департаменту   також   поставлені   завдання   брати   участь    у
супроводженні  законопроектів,  що стосуються його компетенції,  у
Верховній Раді  України  та  продовжувати  практику  залучення  до
здійснення    перевірок    стану    виконання    умов    договорів
купівлі-продажу    представників    профспілкових     організацій.
Департамент, на виконання зазначеного рішення, у звітному кварталі
продовжив  свою  роботу  з  урахуванням  його  вимог  та   вимагає
здійснення   такої   роботи   від   відповідних  йому  структурних
підрозділів у регіонах.
     У звітному  кварталі,  як  і  в  попередньому,  значна  увага
приділялася практичним проблемним питанням. Найчастіше продовжують
виникати  проблеми  у відносинах органів приватизації з власниками
недобудов в тій частині договірних умов, що стосується своєчасного
завершення  будівництва  та  введення об'єктів в експлуатацію.  Як
зазначалось у минулі періоди,  порушення такої вимоги  договору  в
багатьох  випадках відбувається не з вини власника,  а в зв'язку з
тим,  що він не має  можливості  своєчасно  отримати  від  органів
місцевого  самоврядування  необхідної документації,  що стосується
земельної  ділянки,  без  якої  розпочати  будівництво,  згідно  з
законодавством,   неможливо.  І  хоча  пропозиції  департаменту  з
вирішення    зазначених    питань    викладено    у    відповідних
законопроектах,  про  що  проінформовано Уряд,  станом на сьогодні
вказані проблеми ще не вирішено.
     Не менш  актуальним  залишається  вирішення  на законодавчому
рівні питання припинення  ще  існуючих  схем  уникнення  виконання
покупцями  взятих  зобов'язань:  додаткова  емісія  акцій  з метою
зменшення  розміру  пакета   акцій,   що   є   об'єктом   договору
купівлі-продажу,  відчуження  майна акціонерних товариств,  штучне
банкрутство,  багаторазовий перепродаж об'єкта  без  погодження  з
органом приватизації тощо.
     У третьому кварталі департамент,  у  рамках  Консультаційного
проекту Уряду Німеччини з питань приватизації,  підготував перелік
питань,  що потребують консультації спеціалістів  приватизаційного
відомства   Німеччини,   головні   з   яких   стосуються   досвіду
європейських держав та Росії з питання практичного  здійснення  та
нормативного   забезпечення   реалізації  процедури  повернення  у
власність держави  відчуженої  у  процесі  приватизації  земельної
ділянки   у   разі  невиконання  її  покупцем  умов  приватизації.
Заплановано  проведення  у  четвертому  кварталі  поточного   року
семінару   для  працівників  органів  приватизації,  розміщених  у
центральних   та   південних   регіонах    України,    з    питань
постприватизаційного    супроводження    об'єктів    приватизації,
аналогічний семінарам,  проведеним у  м.  Дніпропетровську  та  м.
Львові  для  працівників  органів  приватизації,  що знаходяться у
східних та західних областях.
     У свою чергу,  департамент надає німецькій стороні інформацію
про набутий ним досвід у сфері постприватизаційного  супроводження
об'єктів приватизації.
     Продовжується робота спеціалістів департаменту у  комісіях  з
приватизації    об'єктів    з   метою   відстеження   правильності
формулювання  умов  договорів   -   для   запобігання   подвійного
тлумачення  норм,  визначення  конкретних  термінів  та обсягів їх
виконання.  Відслідковується,  при  комплексній  перевірці  роботи
відповідних  структурних  підрозділів  у  регіональних відділеннях
Фонду,  їх участь у вказаних комісіях та наявність затверджених на
місцях необхідних для цього власних нормативних документів.
     Департаментом у   звітному  кварталі  продовжувалась  робота,
спрямована  на  врегулювання  проблемних  питань,  які  виникли  у
договірних  відносинах  між Фондом та власниками пакетів акцій ВАТ
"Запорізький виробничий алюмінієвий  комбінат",  ВАТ  "Херсонський
бавовняний комбінат", ВАТ "Чорноморський суднобудівний завод".
     На виконання  доручення  Голови Фонду з підготовки бюджетного
запиту  до  проекту  Державного  бюджету  України  на  2007   рік,
відповідно  до вимог,  визначених Порядком розробки матеріалів для
складання проекту Державного бюджету України, затвердженим наказом
Фонду  від  26.10.05 N 2836,  департаментом розроблені пропозиції,
якими  передбачено  відшкодування  органам  приватизації   частини
коштів,  які  формуються  у Державному бюджеті за рахунок штрафів,
нарахованих  органами  приватизації  при  невиконанні   власниками
приватизованих  об'єктів умов договорів.  Необхідність у прийнятті
такої норми полягає в тому, що на сьогодні органи приватизації, на
виконання вимог законодавства та умов договорів,  здійснюють важку
і    довготривалу    роботу,    яка    полягає    у     здійсненні
претензійно-позовної  роботи,  вагома частина якої триває декілька
місяців  по   кожній   справі,   розшуку   власників,   проведенні
неодноразових  перевірок  із  виїздом на об'єкт тощо,  що,  в свою
чергу,  створює додаткову  напруженість  для  працівників  органів
приватизації  у  здійсненні  ними  своїх  основних  функціональних
обов'язків.  Але, незважаючи на це, органами приватизації протягом
10   років   до  державного  бюджету  перераховуються  стягнуті  з
власників об'єктів приватизації штрафи,  середньорічний обсяг яких
становить 700-900 тис. грн.
     Протягом звітного    кварталу     департамент     продовжував
інформувати про результати своєї діяльності населення через засоби
масової інформації в тому числі  шляхом  її  розміщення  на  сайті
Фонду.

 В.о. директора Департаменту
 постприватизаційного
 супроводження                                        В.Кульбачний