НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ

                    Р О З П О Р Я Д Ж Е Н Н Я

                       26.12.2006  N 146-р


          Про надання ліцензіатами інформації за формою
               моніторингу показників якості послуг
                      у I півріччі 2007 року


     Відповідно до  Закону  України   "Про   природні   монополії"
( 1682-14   ),   Указу  Президента  України  від  14.03.95  N  213
( 213/95 ) "Про заходи щодо забезпечення  діяльності  Національної
комісії  з  питань регулювання електроенергетики України",  пункту
3.1.1 Умов  та  Правил  здійснення  підприємницької  діяльності  з
постачання    електричної   енергії   за   регульованим   тарифом,
затверджених постановою НКРЕ від 13.06.96 N  15/1  (  z0433-96  ),
пункту  3.1.1 Умов та Правил здійснення підприємницької діяльності
з   передачі   електричної    енергії    місцевими    (локальними)
електромережами, затверджених  постановою  НКРЕ  від 13.06.96 N 15
( z0408-96 ),  та  на  виконання  пункту  7.7  Комплексного  плану
заходів   із   забезпечення  фінансової  стабілізації  підприємств
паливно-енергетичного  комплексу,   затвердженого   розпорядженням
Кабінету  Міністрів України від 28.05.2005 N 167-р ( 167-2005-р ),
Національна   комісія   регулювання   електроенергетики    України
З О Б О В' Я З У Є:

     ліцензіатів, що     отримали    ліцензію    на    провадження
господарської діяльності з передачі електричної енергії  місцевими
(локальними)   електромережами  та  постачання  електроенергії  за
регульованим тарифом,  надавати НКРЕ  інформацію  щодо  показників
якості послуг за перший та другий квартали 2007 року відповідно до
Форми  моніторингу  показників  якості  послуг  та  Методологічних
рекомендацій  щодо  заповнення форми моніторингу показників якості
послуг згідно з додатками 1 та 2.
     Інформація за  формою  моніторингу  показників  якості послуг
подається до НКРЕ не пізніше 25 числа місяця, що настає за звітним
кварталом  в електронному вигляді на адресу f6ee@nerc.gov.ua та на
паперовому носії.

 Голова Комісії                                          О.Рогозін


                                      Додаток 1
                                      до розпорядження НКРЕ
                                      26.12.2006  N 146-р


                              ФОРМА
               моніторингу показників якості послуг


------------------------------------------------------------------
|    ПОКАЗНИКИ ЯКОСТІ ОБСЛУГОВУВАННЯ     |Одиниці |1 ква-|2 ква- |
|               СПОЖИВАЧІВ               | виміру | ртал | ртал  |
|----------------------------------------+--------+------+-------|
|1. Загальна кількість:                  |        |      |       |
|----------------------------------------+--------+------+-------|
|- споживачів, приєднаних до мереж       | абон.  |      |       |
|енергопостачальної організації          |        |      |       |
|----------------------------------------+--------+------+-------|
|- загальна кількість точок обліку       |  шт.   |      |       |
|----------------------------------------------------------------|
|                  Надійність електропостачання                  |
|----------------------------------------------------------------|
|2. Кількість актів-претензій складених  |  шт.   |      |       |
|відповідно до норм абзацу 10 статті 24  |        |      |       |
|Закону України "Про електроенергетику"  |        |      |       |
|( 575/97-ВР )                           |        |      |       |
|----------------------------------------+--------+------+-------|
|у тому числі задоволених на користь     |  шт.   |      |       |
|споживача                               |        |      |       |
|----------------------------------------+--------+------+-------|
|3. Загальна сума коштів, перерахованих  |  тис.  |      |       |
|споживачам згідно з актами-претенціями  |  грн.  |      |       |
|----------------------------------------+--------+------+-------|
|4. Заплановані перерви в                |        |      |       |
|електропостачанні:                      |        |      |       |
|----------------------------------------+--------+------+-------|
|- сумарна кількість відключених точок   |  шт.   |      |       |
|обліку                                  |        |      |       |
|----------------------------------------+--------+------+-------|
|з них кількість точок обліку, про       |  шт.   |      |       |
|відключення яких споживачі не були      |        |      |       |
|повідомлені у встановлений термін       |        |      |       |
|----------------------------------------+--------+------+-------|
|- сумарна тривалість відключення точок  |  хв.   |      |       |
|обліку                                  |        |      |       |
|----------------------------------------+--------+------+-------|
|- кількість недовідпущеної              |тис.кВт |      |       |
|електроенергії споживачам               |  год.  |      |       |
|----------------------------------------+--------+------+-------|
|5. Не заплановані перерви в             |        |      |       |
|електропостачанні:                      |        |      |       |
|----------------------------------------+--------+------+-------|
|- сумарна кількість відключених точок   |  шт.   |      |       |
|обліку                                  |        |      |       |
|----------------------------------------+--------+------+-------|
|- сумарна тривалість відключення точок  |  хв.   |      |       |
|обліку                                  |        |      |       |
|----------------------------------------+--------+------+-------|
|- кількість недовідпущеної              |тис.кВт |      |       |
|електроенергії споживачам               |  год.  |      |       |
|----------------------------------------+--------+------+-------|
|5.1. У тому числі з вини компанії       |        |      |       |
|----------------------------------------+--------+------+-------|
|- сумарна кількість відключених точок   |  шт.   |      |       |
|обліку                                  |        |      |       |
|----------------------------------------+--------+------+-------|
|- сумарна тривалість відключення точок  |  хв.   |      |       |
|обліку                                  |        |      |       |
|----------------------------------------+--------+------+-------|
|- кількість недовідпущеної              |тис.кВт |      |       |
|електроенергії споживачам               |  год.  |      |       |
|----------------------------------------+--------+------+-------|
|5.2. У тому числі не з вини компанії    |        |      |       |
|----------------------------------------+--------+------+-------|
|- сумарна кількість відключених точок   |  шт.   |      |       |
|обліку                                  |        |      |       |
|----------------------------------------+--------+------+-------|
|- сумарна тривалість відключення точок  |  хв.   |      |       |
|обліку                                  |        |      |       |
|----------------------------------------+--------+------+-------|
|- кількість недовідпущеної              |тис.кВт |      |       |
|електроенергії споживачам               |  год.  |      |       |
|----------------------------------------------------------------|
|    Комерційна якість (якість відносин між постачальником і     |
|                          споживачем)                           |
|----------------------------------------------------------------|
|6. Кількість скарг споживачів,          |  шт.   |      |       |
|пов'язаних з відносинами між            |        |      |       |
|постачальником і споживачем, з них:     |        |      |       |
|----------------------------------------+--------+------+-------|
|- кількість підтверджених скарг, в тому |  шт.   |      |       |
|числі:                                  |        |      |       |
|----------------------------------------+--------+------+-------|
|- кількість скарг, задоволених у        |  шт.   |      |       |
|встановлений термін                     |        |      |       |
|----------------------------------------------------------------|
|               Якість поставленої електроенергії                |
|----------------------------------------------------------------|
|7. Кількість скарг (звернень)           |  шт.   |      |       |
|споживачів, пов'язаних з невідповідністю|        |      |       |
|параметрів технічної якості електричної |        |      |       |
|енергії з параметрами, встановленими у  |        |      |       |
|договорі, укладеному між споживачем та  |        |      |       |
|енергопостачальною компанією, з них:    |        |      |       |
|----------------------------------------+--------+------+-------|
|- кількість підтверджених скарг, в тому |  шт.   |      |       |
|числі:                                  |        |      |       |
|----------------------------------------+--------+------+-------|
|- кількість скарг, задоволених у        |  шт.   |      |       |
|встановлений термін                     |        |      |       |
|----------------------------------------+--------+------+-------|
|8. Кількість актів-претензій складених  |  шт.   |      |       |
|відповідно до норм абзацу 11 статті 24  |        |      |       |
|Закону України "Про електроенергетику"  |        |      |       |
|( 575/97-ВР )                           |        |      |       |
|----------------------------------------+--------+------+-------|
|у тому числі задоволених на користь     |  шт.   |      |       |
|споживача                               |        |      |       |
|----------------------------------------+--------+------+-------|
|9. Загальна сума коштів, перерахованих  |  тис.  |      |       |
|споживачам згідно з актами-претензіями  |  грн.  |      |       |
------------------------------------------------------------------


                                      Додаток 2
                                      до розпорядження НКРЕ
                                      26.12.2006  N 146-р


                    МЕТОДОЛОГІЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
                щодо заповнення форми моніторингу
                     показників якості послуг


                1. Основні положення та визначення

     1.1. Умови      діючих      Методологічних       рекомендацій
розповсюджуються   на   ліцензіатів   з   передачі  електроенергії
місцевими (локальними) мережами,  які додатково мають ліцензію  на
постачання      електроенергії     за     регульованим     тарифом
(далі ліцензіати).

     1.2. У даних  Методологічних  рекомендаціях  використовуються
наступні визначення:
     встановлений термін розгляду скарги  -  термін,  встановлений
відповідно до   вимог  Закону  України  "Про  звернення  громадян"
( 393/96-ВР );
     запланована (навмисна)    перерва   в   електропостачанні   -
тимчасове припинення постачання  електричної  енергії  споживачам,
без їх від'єднання від мережі, пов'язане з виконанням запланованих
експлуатаційних  та/або  відновлювальних  робіт,  що   проводяться
розподільчою компанією,  з попереднім повідомленням споживачів про
це, згідно правил користування електроенергією та договором;
     незапланована (аварійна)   перерва   в   електропостачанні  -
тимчасове припинення постачання  електричної  енергії  споживачам,
пов'язане  з  аварією в електромережі,  без від'єднання споживачів
від мережі;
     непідтверджена скарга  -  скарга  споживача,  яка не підлягає
розгляду та вирішенню відповідно  до  вимог  Закону  України  "Про
звернення громадян" ( 393/96-ВР );
     перерва в електропостачанні - тимчасове припинення постачання
електричної енергії споживачам, без їх від'єднання від мережі.

           2. Основні показники з якості надання послуг
                 з постачання електричної енергії

     2.1. Якість   послуг   з   постачання   електричної   енергії
визначається наступними факторами:
     а) надійністю електропостачання;
     б) комерційною  якістю - якістю відносин між постачальником і
існуючим або потенційним споживачем;
     в) якістю поставленої електроенергії.
     2.1.1. Показники надійності електропостачання  розраховуються
на  основі  наступної  первинної  інформації щодо кожної перерви в
електропостачанні,  яку повинні реєструвати структурні  підрозділи
ліцензіата:
     1) причини перерви  в  електропостачанні  (відключення),  які
поділяється  на  дві  групи  (відповідно  до  класифікатора причин
відключення,  наведеного  в  таблиці   Ж.2   "Класифікатор   видів
відключень"  додатка  Ж  Методичних вказівок з обліку та аналізу в
енергосистемах технічного  стану  розподільних  електричних  мереж
напругою  0,38-20 кВ з повітряними лініями електропередачі,  СОУ-Н
МПЕ 40.1.20.576:2005), а саме на:
     а) незаплановані, в тому числі:
     з вини компанії (код таблиці Ж.2:  010-090, 210-290, 310-390,
410-490, 510-590, 610-690, 810-890, 950-991);
     не з вини компанії (код таблиці Ж.2: 101, 710-780, 910-940);
     б) заплановані;
     2) час  початку  перерви  в  електропостачанні  (рік,   день,
година, хвилина, секунда);
     3) час  відновлення  електропостачання  (рік,  день,  година,
хвилина, секунда);
     4) кількість відключених точок обліку;
     5) розрахунковий    недовідпуск   електроенергії   споживачам
внаслідок перерви в електропостачанні, тис. кВт.год.
     На основі  первинної  інформації  ліцензіат  надає до Комісії
наступні   показники   (окремо   для   запланованих    перерв    в
електропостачанні,  незапланованих  перерв  в  електропостачанні з
вини та не з вини компанії):
     1) кількість перерв в електропостачанні (k);
     2) сумарна   кількість   відключених   точок   обліку,    яка
розраховується  як  сума точок обліку,  відключених внаслідок всіх
перерв в електропостачанні:

                                                    k
               n  + n  + n  + ... + n  + ... + n  = Sn    ,
                1    2    3          i          k   1 i

     де:
     n  -  кількість  точок обліку,  відключених в результаті і-ої
      i
перерви в електропостачанні;
     k - кількість перерв в  електропостачанні  протягом  звітного
періоду;
     S - знак суми.
     3) сумарна    тривалість   відключень   точок   обліку,   яка
розраховується як сума тривалостей відключень  всіх  точок  обліку
внаслідок всіх перерв в електропостачанні:

                                                    k
       t n  + t n  + t n  + ... + t n  + ... t n  = St n  , хв.
        1 1    2 2    3 3          i i        k k   1 i i

     де:
     t  - тривалість відключення i-ої точки обліку, хв.;
      i
     n  - кількість точок обліку,  відключених в  результаті  і-ої
      i
перерви в електропостачанні;
     k -  кількість  перерв  в електропостачанні протягом звітного
періоду;
     S - знак суми.
     4) кількість    недовідпущеної   споживачам    електроенергії
  k
(SQ , тис. кВт.год.),   яка    розраховується   як сумарний  обсяг
  1 i
електроенергії, недовідпущеної споживачам внаслідок всіх перерв  в
електропостачанні:

                                                k
           Q  + Q  + Q  + ... + Q  + ... + Q  = SQ
            1    2    3          i          k   1 i

     де:
     S - знак суми.
     Кількість електричної  енергії,  що  недовідпущена споживачу,
визначаться як різниця між кількістю електричної енергії,  яка має
бути   поставлена  споживачу  у  період  обмеження  відповідно  до
договору  (визначається,  виходячи  із   середньодобового   обсягу
споживання    за   попередній   розрахунковий   період   та   часу
переривання),  і фактично отриманим споживачем обсягом електричної
енергії за період обмеження.
     Таким чином,    для    розрахунку    середньої     тривалості
незапланованих  перерв в енергопостачанні та кількості відключених
при  цьому  точок обліку необхідно налагодити чіткий взаємозв'язок
між  диспетчерською службою, де ведеться оперативний журнал обліку
аварійних  відключень  по  структурних  підрозділах,  та  збутовим
персоналом,  який  веде  облік  підключених  споживачів. Необхідне
постійне  оновлення  інформації  стосовно  кількості точок обліку,
приєднаних    до   окремої   повітряної   або   кабельної   лінії,
трансформаторної підстанції тощо.
     На основі  зазначених  показників  розраховуються  індикатори
надійності енергопостачання:
     SAIFI -  Індекс  середньої частоти перерв електропостачання у
системі.   Розраховується   як   відношення   сумарної   кількості
відключених    точок    обліку,    внаслідок    всіх    перерв   в
електропостачанні  протягом   звітного   періоду,   до   загальної
кількості точок обліку:

                                                         k
                                                         S n
           сумарна кількість відключених точок обліку   i=1 i
   SAIFI = ------------------------------------------ = -----
                   загальна кількість точок               N

     де:
     S - знак суми.
     SAIDI -     Індекс     середньої    тривалості    перерв    в
електропостачанні у системі. Розраховується як відношення сумарної
тривалості  відключень  точок обліку (в хвилинах),  внаслідок всіх
перерв  в  електропостачанні  за  звітний  період,  до   загальної
кількості точок обліку:

                                                      k
                                                      S n * t
        сумарна кількість відключених точок обліку   i=1 i   i
SAIFI = ------------------------------------------ = ----------, хв.
            загальна кількість точок обліку              N


     2.1.2. Комерційна   якість    безпосередньо    пов'язана    з
відносинами між постачальником електричної енергії і існуючими або
потенційними споживачами та включає скарги споживачів,  пов'язаних
з  якістю  відносин  між  постачальником  і  споживачем,  зокрема,
помилки в  рахунках,  несвоєчасно  виставлені  рахунки,  порушення
термінів виконання заявок, неправомірні дії персоналу тощо.
     2.1.3. Показники якості  поставленої  електроенергії  повинні
відповідати  вимогам  ГОСТ  13109-97 "Нормы качества электрической
энергии  в  системах  электроснабжения   общего   назначения"   та
включають наступне:
     кількість скарг   (звернень)   споживачів,    пов'язаних    з
невідповідністю  параметрів технічної якості електричної енергії з
параметрами,  встановленими у договорі,  укладеному між споживачем
та енергопостачальною компанією;
     кількість актів-претензій,  складених  відповідно   до   норм
абзацу 11   статті   24  Закону  України  "Про  електроенергетику"
( 575/97-ВР ).

          3. Порядок та термін надання форми моніторингу
           показників якості послуг з електропостачання

     3.1. Форма  моніторингу показників якості послуг з постачання
електричної   енергії   за   регульованим   тарифом   підписується
керівником   організації   або  його  заступником  і  скріплюється
печаткою.  У звіті наводяться  прізвище  та  ініціали  особи,  яка
підписала звіт, прізвище виконавця та номер контактного телефону.

     3.2. Відповідальність   за   достовірність   інформації  несе
ліцензіат.

     3.3. Територіальним  представництвам  НКРЕ   при   проведенні
планових  перевірок  здійснювати  вибіркову перевірку правильності
заповнення та ведення Форми моніторингу показників якості послуг.